Nie chce mi się za bardzo przyglądać i szukać szczegółów, ale jedno co widzę, to że wszystko ubabrane w oleju i że kolektor był chyba przyklejony na silikonie (uszczelki były do wymiany i zamiast oczyścić syf i dać nowe uszczelki, zawalili silikonem wszystko, potem i tak brało lewe powietrze i dodatkowo przeciekało)
Gdy ja zdejmuję kolektor, wszystko jest w miarę suche, jakieś tam ślady kurzu i minimalna ilość oleju są, ale nic nie przecieka, wszystko w miarę czyste (przebieg 90 tys km).
Chodzi więc o ten olej czy o coś innego ?
He he no i podpis na dole zamieniam na mój: "1.6 BFQ always gas .... no Pb"
swiece wymiana
Zwiń
X
-
Świece wymiana
Dorzucę cenę uszczelek,tych w które trzeba się zaopatrzyć.W W-wie na Połczyńskiej (dziś dzwoniłem bo na dniach zmieniam u siebie świece) oryginał 20 pln-ów ,na zamówienie,z Auto-Patrnera zamiennik po zniżkach 9,5 pln.
[ Dodano: Sob 06 Kwi, 13 21:30 ]
Potrzebuję małej konsultacji Szanownych kolegów.Wymieniłem świece ( 1.6 BFQ ) i po zdjęciu kolektora oczom mym ukazał się taki oto widok bloku :shock: Co o tym sądzicie ? Mam pewną teorię co do tego ale chce poznać Wasze zdanie.Dodam,że autko chyba było puknięte przodem (wnioskuję,że delikatnie po "obrażeniach"),o czym dowiedziałem się już po zakupie,szafa lekko skręcona tak ze 30,40kkm(czy to ma znaczenie ?) a oglądając "instrukcję" wymiany świec z forum,blok na tamtych fotkach wyglądał zupełnie inaczej
Załączone pliki
Zostaw komentarz:
-
-
dobre masz wrażenieZamieszczone przez yunior81Ja zmieniam świece co 30 tysiecy kilometrów z uwagi na LPG i za kazdym razem mam wrazenie, że wykrecaja mi nowe i drugie nowe wkrecaja
dolewam oliwy do ognia
-> smarujecie czymś gwinty świec czy też nie?
Zostaw komentarz:
-
-
Ja zmieniam świece co 30 tysiecy kilometrów z uwagi na LPG i za kazdym razem mam wrazenie, że wykrecaja mi nowe i drugie nowe wkrecaja :P
Zostaw komentarz:
-
-
Ja kabli nie wymieniam - czekam az sie odezwa, ale swiece co trzeci przeglad. Jak cos bedzie nie tak, to bede wiedzial ze to kable.Zamieszczone przez lukas25wMnie wyrzymały 40kkm 3 lata, a pózniej przy 120kkm 11 lat wymieniłem dopiero jak słyszałem że autko pracuje jakby na 3 tłokach (chodzi o kable i świece zawsze razem wymieniane)
Zostaw komentarz:
-
-
Ja zmieniłem świece w 1,4 16V (bez LPG) przy 45 tys km ...ale te fabryczne wyglądały jak nowe - dosłownie! Może uda mi się jutro fotkę zrobić to wstawię.Zamieszczone przez t271828zrobiły 47 tys. km
Zostaw komentarz:
-
-
Mnie wyrzymały 40kkm 3 lata, a pózniej przy 120kkm 11 lat wymieniłem dopiero jak słyszałem że autko pracuje jakby na 3 tłokach (chodzi o kable i świece zawsze razem wymieniane)
Zostaw komentarz:
-
-
na pierwszej stronie tego watku jest opis wymiany swiec - trzeba zdjac kolektor i roznie bywa z uszczelkami, lepiej je wymienicZamieszczone przez yunior81Moze glupie pytanie ale o co chodzi z tymi uszczelkami od kolektora ???
Zostaw komentarz:
-
-
Moze glupie pytanie ale o co chodzi z tymi uszczelkami od kolektora ???
Zostaw komentarz:
-
-
Nie było żadnych objawów, uszczelki też wymieniłem, a właściwie mechanik wymienił, wymiana świec w BFQ+LPG to coś nie na moje nerwy i zdolności manualne, zresztą on tez narzekałZamieszczone przez piotrek_ost271828, miałes jakieś objawy tych świec? Uszczelki kolektora tez wymieniałes?
Zostaw komentarz:
-
-
t271828, miałes jakieś objawy tych świec? Uszczelki kolektora tez wymieniałes?
Zostaw komentarz:
-
-
Wymieniłem ostatnio świece, więc pomyślałem, że wstawię zdjęcie - zrobiły 47 tys. km
Nie było żadnych objawów wskazujących na potrzebę wymiany.
Jak widać trzy jeszcze całkiem OK, ale jedna już domagała się wymiany. Wydaje się więc, że 45 tys. to rozsądny przebieg dla świec.
Zostaw komentarz:
-
-
Ja wymieniłem po 85 tys (3,5 roku). Nie miały widocznych przebić, ale izolacja była już dosyć sztywna (kable po demontażu nadal trzymały swój kształt). Z powodu nakładu pracy potrzebnej do wymiany kabli / świec, nie sprawdziłem czy stare kable będą ok czy nie, tylko po prostu wymieniłem.
Przeczytałem masę artykułów n/t kabli i większość znawców tematu twierdzi, że najlepszą izolacją wysokiego napięcia stanowi silikon. Jest on odporny na pęknięcia, nie starzeje się tak jak elastomery itd... Ponadto kable w O1 mają oporność 5kOhm, i pod wpływem czasu ta oporność się zmienia, co z koeli daje w dupe cewce zapłonowej.
Co do producenta, to niby najlepsze są NGK, ale ostatnio pojawia się wiele opinii że zdarzają się wadliwe sztuki. Ja zdecydowałem się na BERU, ponieważ jeszcze nigdy nie przejechałem się na tej firmie i patrząc na jakość części które produkują, mam o nich jak najlepsze zdanie.
Zostaw komentarz:
-
-
przewody zapłonowe BERU ZEF 1224 (silikonowa izolacja, kable raczej z górnej połki)
koszt około 200 PLN
Zalecam szczególnie do LPG
Zostaw komentarz:
-
-
tom.tom, dzięki czyli w sprawie świec nie ma różnic pomiędzy silnikami BSE a BFQ
Zostaw komentarz:
-
-
drodar9000, świece V-Line 27 różnia sie od V-Line 24 tym, że V-Line 27 mają mniejszy odstęp pomiedzy elektrodami (0,8 mm zamiast 1 mm w V-Line 24). Czyli jak najbardziej nadają się do LPG. Probem w tym, że i tak po 25 - 30 tys. elektroda środkowa wypala się (patrząc z góry robi się z niej trójkat zamiast koła) i świece do wymiany (silnik szarpie na zimnym i gasnie czasem przy zejściu z obrotów, traci cykle).
Ja nie wyobrażam sobie wymieniać świec co 15 tys. km, bo musiałbym robić to co pół roku.
Dlatego obecnie założyłem paltynowe Bosche i mam nadzieję, ze wytrzymają z 60 tys. Jak na razie - igła, silnik jeszcze nigdy nie chodził tak równo na wolnych obrotach.
Na pewno przyczyniają się też do tego dobre, silikonowe kable BERU.
Zostaw komentarz:
-
-
Cześć,
Czy do O2 Tour z silnikiem BSE z LPG też mogę założyć świece NGK BKUR6ET (NGK V-Line 27) zamiast BKUR6ET-10 (NGK V-Line 24).
Zostaw komentarz:
-
-
Cześć,
pragnę podziękować Koledze irek6 za wykonanie porządnej instrukcji wymiany świec w BFQ. Dzisiaj wymieniałem świece dokładnie w/g instrukcji. Wszystko dokładnie opisane i sfotografowane - dobra robota !!!
Ostatnio świece wymieniał mój kolega, ja stałem obok z pyfkiem i razem narzekaliśmy na trudny dostęp do świec
A dziś zabrałem się za to sam i dałem radę 
Tym razem, z ciekawości, założyłem świece irydowo - platynowe BOSCH (bo takowe nawinęły mi się jakiś czas temu pod rękę w dobrej cenie) oraz nowe przewody zapłonowe BERU ZEF 1224.
Pierwsza rzecz która wali w oczy po wymianie, to niewiarygodnie równa praca silnika na obrotach jałowych, bez najmniejszych szarpnięć i nierówności. Dotychczas, po założeniu standardowych świec NGK, silnik pracował równo, ale raz za czas było czuć lekkie drgania. Teraz jest idealnie równo, na kierownicy praktycznie nie czuć drgań silnika.
Najbardziej jestem ciekaw tego, jak długo wytrzymają świece irydowo - platynowe. Standardowe NGKi wytrzymywały ok. 25 tys. bez żadnych objawów, potem silnik na jałowych lekko poszarpywał, aż w końcu przy ok. 45 tys. czasem potrafił zgasnąć po zrzuceniu z biegu lub na postoju (gdy był jeszcze zimny). Gdyby te świece wytrzymały powiedzmy 50-60 tys. - to będą warte swojej ceny. Pożyjemy - zobaczymy.
Spostrzeżenia odnośnie samej wymiany:
1. Do odkręcenia śrub imbusowych które trzymają kolektor, użyłem przedłużek oraz przegubu Cardana. Nie odkręcałem też wspornika przy alternatorze. Śrubę za w/w wspornikiem odkręciłem za pomocą długiego bita imbusowego oraz klucza płaskiego, którym kręciłem bitem.

2. Warto zaopatrzyć się w magnes - nakrętki i śruby łatwo wpadają w szpary w korpusie silnika i jest bieda bez magnesu
3. Jak pisałem w poprzednich postach, warto zaopatrzyć się w uszczelki kolektora dolotowego. Podczas poprzedniej wymiany uszczelki były sparciałe w kilku miejscach, a podczas obecnej wymiany - stwardniały i w ogóle nie wystawały poza obrys kolektora, co mogłoby spowodować niedostateczne uszczelnienie.
Uszczelki założyłem dokładnie takie, o jakich pisał kolega danielosy, po ok. 10 zeta za szt.

4. Trzeba bardzo uważać, żeby nie potargać przewodów elektrycznych, wiązek, i żeby nie pozałamywać przewodów zapłonowych podczas wyjmowania kolektora.
5. Czas który poświęciłem na wymianę to około 4 godzin (robiąc wszystko spokojnie i dokładnie)
Zostaw komentarz:
-
-
Popieram BKUR6ET bez dychy. Mam. Jest ok.Zamieszczone przez tom.tomhe he wymiana świec po 15 tys
Ja wymieniam co 40 - 60 tys., dopiero jak autko zaczyna nieco szarpać na zimnym silniku na wolnych obrotach. Oczywiscie silnik 1.6 BFQ z LPG. Bez szarpania chodzi spokojnie do 30 tys.
Polecam założenie BKUR6ET (NGK V-Line 27) zamiast BKUR6ET-10 (NGK V-Line 24)
BKUR6ET (NGK V-Line 27) mają zmniejszony odstęp elektrod z 1 mm na 0,8 mm - co przy LPG jest jak najbardziej wskazane (elektroda środkowa szybciej się wypala, więc odstęp elektrod stale rośnie - tym samym świeca bedzie pracować dłużej, ponieważ dłużej bedzie zachowany minimalny odstęp).
Co prawda elektroda środkowa po tym przebiegu jest już nieco zużyta, ale iskra jest pewna i nie powoduje to problemu podczas normalnej jazdy. Podczas jazdy na benzynie te swiece wytrzymują spokojnie 60 - 70 tys., więc nie ma co szaleć. A wymiana swiec w BFQ to 2 h roboty i można co nieco potargać - więc ASO jest jak najbardziej zainteresowane wymiana nawet co 15 tys, zeby klient zostawił nieco kasy.
Poczytajcie tutaj - dałem nawet zdjęcia zużytych świec po 58 tys.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...owe+ngk+v-line
Mozna o wiele mniej cisnac pedal gazu. ... By uzyskac "power"
Na LPG nie rzuca na jalowym
[ Dodano: Czw 01 Lis, 12 19:18 ]
Popieram BKUR6ET bez dychy. Mam. Jest ok.Zamieszczone przez tom.tomhe he wymiana świec po 15 tys
Ja wymieniam co 40 - 60 tys., dopiero jak autko zaczyna nieco szarpać na zimnym silniku na wolnych obrotach. Oczywiscie silnik 1.6 BFQ z LPG. Bez szarpania chodzi spokojnie do 30 tys.
Polecam założenie BKUR6ET (NGK V-Line 27) zamiast BKUR6ET-10 (NGK V-Line 24)
BKUR6ET (NGK V-Line 27) mają zmniejszony odstęp elektrod z 1 mm na 0,8 mm - co przy LPG jest jak najbardziej wskazane (elektroda środkowa szybciej się wypala, więc odstęp elektrod stale rośnie - tym samym świeca bedzie pracować dłużej, ponieważ dłużej bedzie zachowany minimalny odstęp).
Co prawda elektroda środkowa po tym przebiegu jest już nieco zużyta, ale iskra jest pewna i nie powoduje to problemu podczas normalnej jazdy. Podczas jazdy na benzynie te swiece wytrzymują spokojnie 60 - 70 tys., więc nie ma co szaleć. A wymiana swiec w BFQ to 2 h roboty i można co nieco potargać - więc ASO jest jak najbardziej zainteresowane wymiana nawet co 15 tys, zeby klient zostawił nieco kasy.
Poczytajcie tutaj - dałem nawet zdjęcia zużytych świec po 58 tys.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...owe+ngk+v-line
Mozna o wiele mniej cisnac pedal gazu. ... By uzyskac "power"
Na LPG nie rzuca na jalowym
Zostaw komentarz:
-
-
he he wymiana świec po 15 tys
Ja wymieniam co 40 - 60 tys., dopiero jak autko zaczyna nieco szarpać na zimnym silniku na wolnych obrotach. Oczywiscie silnik 1.6 BFQ z LPG. Bez szarpania chodzi spokojnie do 30 tys.
Polecam założenie BKUR6ET (NGK V-Line 27) zamiast BKUR6ET-10 (NGK V-Line 24)
BKUR6ET (NGK V-Line 27) mają zmniejszony odstęp elektrod z 1 mm na 0,8 mm - co przy LPG jest jak najbardziej wskazane (elektroda środkowa szybciej się wypala, więc odstęp elektrod stale rośnie - tym samym świeca bedzie pracować dłużej, ponieważ dłużej bedzie zachowany minimalny odstęp).
Co prawda elektroda środkowa po tym przebiegu jest już nieco zużyta, ale iskra jest pewna i nie powoduje to problemu podczas normalnej jazdy. Podczas jazdy na benzynie te swiece wytrzymują spokojnie 60 - 70 tys., więc nie ma co szaleć. A wymiana swiec w BFQ to 2 h roboty i można co nieco potargać - więc ASO jest jak najbardziej zainteresowane wymiana nawet co 15 tys, zeby klient zostawił nieco kasy.
Poczytajcie tutaj - dałem nawet zdjęcia zużytych świec po 58 tys.
Zostaw komentarz:
-
-
Tu masz podany model świecy: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=933131#933131Zamieszczone przez GaberProszę o nazwę i typ świecy do 1.6 MPI BSE LPG.
Jestem po pierwszym przeglądzie (1 rok lub 15.000km). Jedno ASO twierdzi że po 15.000km świece należy wymienić, drugie ASO że po 30.000km. Przegląd zrobiłem w tym drugim.
Zostaw komentarz:
-
-
Proszę o nazwę i typ świecy do 1.6 MPI BSE LPG.
Jestem po pierwszym przeglądzie (1 rok lub 15.000km). Jedno ASO twierdzi że po 15.000km świece należy wymienić, drugie ASO że po 30.000km. Przegląd zrobiłem w tym drugim.
Zostaw komentarz:
-
-
Panowie, a czy ktoś wymieniał świece w 1.8_20V AGN??? Autko z gazem, i nie wiem jak wielki powinien być klucz do świec oraz jak długi i czy wystarczy zdjąć tylko plastikową obudowę ochronną czy coś więcej???
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: