Przebieg 44.500 km (nie zmieniane od nowości)
Świece NGK BKUR6ET-10 (takie wyciągnąłem ze środka i takie zamontowałem)
Uszczelki w bardzo dobrym stanie zostawiłem oryginalne.
Powiem tylko jedno: jak ktoś nie ma pojęcia o mechanice i nie ma porządnego zestawu kluczy to niech się za to sam nie zabiera. To jest moje czwarte auto i nigdzie nie było to tak skomplikowane.
no niech zrobia po 20tys a cena niech idzie do 200 za 4 sztui to ciekawe ile osob bedzie robic wymiany w aso!!!
każdy kto ma gwarancję.
ja kupuje swoje świece i zlecam sam montaż ASO. ceny w Warszawie to od 80 do 120zł za montaż. Świece miałem już Bosh-a, teraz NGK. Jeździ raczej tak samo - bezproblemowo.
Koledzy znalzalem fakturke za 1 wymiane siwec w aso wiec wymienialem przy 46tys (nie bylo potrzeby ale ze wzgledu na km wymienilem ) mam nr katalogowy siwec 101000041AC ale jak pytalem po sklepach to sa ngk vline 24 w roku 2010 za wymiane w aso zaspiewali 170zl swiece + wymiana a w tym roku chca 256zl fajnie licza sobie
jestem ciekaw czy faktycznie nr katalogowy pokrywa sie z ta swieca ngk vline 24??
kolego tom.tom ja te uszczelki kupilem w sklepie w Bytomiu dlatego zrobilem foto tam masz nr to mozesz poszukac na necie byly tez jakies tansze za 7zl ale wolalem te za 13 )
A co koledzy uwazacie jakie kupic te swiece w koncu bo ciekawe jest wypowiedz o tych swiecach ngk vline 27 co kolega opisuje ale czy ryzykowac?
Ja montowałem takie jak na fotce. Koszt w IC po "rabacie" 59 zł za 4 szt.
Ja juz trochuj przejechalem na swoich moge wiec opisac:
Montowalem nr 27 - opis wczesniej tego posta.
Spostrzezenia:
na poczatku nie odczuwalem spektakularnej roznicy bo nie schylalem sie by sie wczuwac ale po analizie
1. aby przyspieszac skutecznie nie trzeba deptac gazu na maxa - wystarczy musnac pedal i przyspiesza jak na 24 z pedalem w podlodze
2. na noPB jak i na LPG mniej drgan na jalowym - bardziej aksamintna praca silnika
3. Zauwazylem lepsze zbieranie sie auta w chlodniejsze dni - nie wiem czy to jest zasluga samych swiec czy Oleju 5W30 Fuchs LPG
4. spalania nie jestem w stanie porownac bo w Skodzie wsiadam i depcze pomimo ze nie trzeba
5. swiece maja mniejsza przerwe co jest genialne przy LPG - czuc subiektywnie lepszy moment obr
uszczelki:
fota.pl
Numer producenta
Ceny netto/brutto
Identyfikacja
Opis
AJUSA 7.38 [PLN]
13122100
6.00/7.38
Uszczelka, kolektor dolotowy
Kod silnika: AVU
lub
Kod silnika: BFQ
od roku prod.: 2002.06
Wymagana ilosć: 4
czarne tanie... jescze nie wsadzalem bo nie bylo potrzeby.
pierwsze wymieniałem po około 50 tys km (nie pamiętam dokładnie czy było to 48 tys czy ponad 50 tys). Wiem, powinienem wymieniać przy gazie co 30 tys, ale chciałem sprawdzić na "żywym organizmie" czy jest sens wymieniać faktycznie co 30 tys (nie chodzi o koszt świec, a o ten pieprz...y dostęp do nich w BFQ). Po wspomnianych 50 tys. zaczęło faktycznie szarpać silnikiem na wolnych obrotach, czasem nierówno wchodził na wyższe obroty. Okazało się że świece są zupełnie zużyte - szczelina pomiędzy elektrodami a el. środkową wynosiła ok. 1,8 mm zamiast 1 mm. Dlatego założyłem model o mniejszej szczelinie 0,8 mm zamiast 1 mm, żeby dłużej wytrzymały. Przejechałem już na tych nowych ponad 30 tys. i jak na razie masełko.
Koledzy, z tymi jednoelektrodowymi świecami to bym uwazał w przypadku BFQ. Nie przypadkowo dobrali trzyelektrodowe - w przypadku tego silnika była walka o każdy KM, ma 102 KM a miał coś 75 KM kiedyś. Wiec szalenie ważna jest pewna iskra, żeby kąt wyprzedzenia zapłonu był precyzyjnie dobrany. Nie uzywałem tych świec - nie bedę się wymądrzał - ale gdyby możnabyło używać tańszych, to dlaczego używają droższych w BFQ ?
Z drugiej strony - niektórzy zalecają wlaśnie do gazu jednoelektrodowe.
Kolego danielosy, podesłałbyś linka gdzie mają te uszczelki po 13 zeta ? Zbliża mi się wymiana swiec, musze kupić uszczelki.
koledzy pytalem z ciekawosci o te uszczelki w aso po ile maja i zgadza sie po prochu w aso 25 bylo a teraz zmienili na uwaga 35 zl oglupieli!!!! znalazlem zamienik 13zl sztuka foty ponizej
koledzy podalem swoj vin i facet dobram mi swiece powiedzcie mi prosze czy kupiliscie cos podobnego??Bo zamienniki sa po 75 zl (jednoiskrowe) a orginal 150zl (4iskrowe) i co teraz kupic jakie sa orginalne jak juz wymienialiscie to pewnie wiecie? ponizej info tech...
Aha koledzy prosze napiszcie jak kupic te zielone oringi ma ktos jakis nr nich??bo w aso mi wymieniali ale chyba wladowali mi te stare jak rozmawialem zpiotrek_os moderator to ma takie same objawy co ja na zimnym silniku dlatego chce wymienic te oringi i przy okazji swiece
Świece zapłonowe Skoda Octavia (świeca)
Numer części: 101000041AC/O Zakup dodaj do koszyka!
Do modeli: Octavia 1.4 16v, Octavia 1,6 75kW , Octavia II 1.6 75kW
Odpowiedniki:
Świeca, świece zapłonowe Beru Skoda Octavia I/ Octavia II 75.00 zł
Cena brutto: 149.00 zł/kpl (4 szt)
Opis:
Część oryginalna. Świece zapłonowe 14FGH-7DTURX. "Longlife" do samochodu Skoda octavia z silnikiem 1,4 16V BCA, 1,6 BFQ, Skoda Octavia z silnikiem benzynowym 1,6 o kodzie silnika BGU, BSE, BSF. Zastosowanie:
Octavia I z silnikami 1,4 16V o oznaczeniu BCA od nr. nadwozia:
F1U-32666022>>
F1U-38665264>>
Octavia I z silnikami 1.6 o oznaczeniu BFQ od nr. nadwozia:
F1U-32676559>>
F1U-38668598>>
Octavia II z silnikami 1,6 o oznaczeniu BGU, BSE, BSF
Octavia II z silnikami 1,4 16V o oznaczeniu BCA
Octavia II (po liftingu) z silnikami 1,6 o oznaczeniu BGU, BSE,BSF,CCSA,CHGA
Zdjęcia:
oraz tansze beru
Świeca, świece zapłonowe Beru Skoda Octavia I/ Octavia II
Numer części: 101000041AC/Q Zakup dodaj do koszyka!
Do modeli: Octavia 1.4 16v, Octavia 1,6 75kW , Octavia II 1.4, Octavia II 1.6 75kW
Odpowiedniki:
Świece zapłonowe Skoda Octavia (świeca) 149.00 zł
Cena brutto: 75.00 zł/kpl 4szt
Opis:
Świece zapłonowe firmy BERU stosowane w Skodzie:
Octavia I z silnikami 1,4 16V o oznaczeniu BCA od nr. nadwozia:
F1U-32666022>>
F1U-38665264>>
Octavia I z silnikami 1.6 o oznaczeniu BFQ od nr. nadwozia:
F1U-32676559>>
F1U-38668598>>
Octavia II z silnikami 1,6 o oznaczeniu BGU, BSE, BSF
Octavia II z silnikami 1,4 16V o oznaczeniu BCA
Octavia II (po liftingu) z silnikami 1,6 o oznaczeniu BGU, BSE,BSF,CCSA,CHGA
Panowie mam [pytanie w sprawie wymiany świec....tzn. autko stoi dziś u mechaniora (ogólny przegląd wymiana oleju +filtry) dodatkowo porosiłem by sprawdzili czy świece są do wymiany ponieważ w zeszłym roku zimą przy -20 odpalał mi kilka razy za 3 razem....dodam, że auto stoi pod chmurką niemniej jednak po rozruchu chwilkę (może z 3s.) chodził niezbyt równo ale po tym czasie wszytsko już spoko....z tego co wyczytałem na forum przyczyną może być , iż jedna świeca może niezbyt grzać....więc poprosiłem by to sprawdzili i tu mam pytanie....
Mianowicie mają to diagnozować kompem i sprawdzać czy jest dobre napięcie itd...ale ja im powiedziałem, że po podłączeniu do kompa nie wskazuje błędów (tak w aso jak i na spocie) Jak oni mi to mogą sprawdzać?
[ Dodano: Pią 31 Sie, 12 09:55 ]
ps. juz sobie zadzwoniłem...będą tam sprawdzać jakieś wartości rzeczywiste na wtryskach świecach czy coś tam .... Kurde mam tylko nadziję, że nie będzie to żaden wtrysk :shock: bo ost. za dużo wydatków (zakupy wózko-łóżeczkowo-fotelikowo dla dziecka) i budżet się troche skurczył
tom.tom, czy jak "walneły" uszczelki pod kolektorem ssącym to czy przy pierwszym odpaleniu po nocy moze autko prychać itp. Bo przy wymianie świec o tych uszczelkach zupełnie nie wiedziałem, a jak rano odrazu nie dodam lekko gazu to mam to..... http://www.elektroda.pl/rtvforum/top....html#10015740
W IC kupi sie te uszczelki kolektora?
witam . po raz pierwszy wymieniłem świece w swojej BFQ z lpg po 33 tyś i powiem, że nie ma co przeciagać.
Auto chodziło dobrze, silnik pracował równo, ale jak ktoś wymyślił po 30 tyś. to miał powód.
Po wymianie zauważylem, ze silnik nie ma lekkiego szarpania przy przyspieszaniu, jak i zwalnianiu.
kolego a mozesz opisac jak sie dostac tym drugim sposobem bez tego calego rozbierania da sie moze?
[ Dodano: Czw 09 Sie, 12 22:54 ]
koledzy a wymienailiscie moze przewody elektryczne do swiec?bo z ciekawosci zapytalem cene w aso u mnie w zabrzu to zaspiewali 90zl za jeden kabel czyli 4x90 zl same kable szok!!!!!! a swiece to koszt swiec eco 27zl sztuka a swiece beru 47zl sztuka wszedzie takie ceny maja??
Byłem w ASO - zapłaciłem przy przeglądzie za wymianę świec za 0.4rbh x 96zł ->38.40 brutto. Stwierdziłem że samemu nie warto - oringi pod kolektor będą więcej kosztować. Polecam ASO w Krośnie - taniej o połowę niż w Rzeszowie.
Jak by ktoś miał zamiar wymieniać świece zapłonowe i potrzebne by mu były uszczelki kolektora to mogę odsprzedać za 70 zł 4 sztuki nówki sztuki nie śmigane elringi.
Pozdrawim wszystkich jeżdzących na lpg i nie tylko
Wymienilem u siebie.... po 60 kkm.
Kupilem BKUR6ET bez 10 czyli na język ludzki przekładając NGK V LINE 27 a nie 24.
Mam lpg zatem chcialem miec fabrycznie mniejsza szczeline miedzy elektrodami. 27 maja 0.8 mm 24 1.0 mm kiedy sa nowe:-)
Wrazenia? cichszy jalowy, subiektywnie mniej drgan i na benzynie silnik jaj dostal.
Kolejny krok to gazownik wymiana filtrow.
Tak chcialem sie pochwa lić:-)
koszt:
swiece 60 pln
wymiana 80 pln (obylo sie bez sciagania kolektora dolotowego. chlopak ktory wymienial moglby byc ginekologiem)
ponizej oryginalne fabryczne NGK V Line 24 z logo vw audi. nalot 60 kkm caly czas na lpg.
Zostaw komentarz: