OCTAVIA 1.2 TSI - RZETELNA INFORMACJA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sdss
    Rider
    • 2010
    • 353
    • Seat

    #26
    Silnik ma jedna wade do 2tyś nic się nie dzieje potem czuć przyśpieszenie. Szkoda, że nie przejechałeś się przed zakupem. Ja nie narzekam w mieście spisuje się całkiem, całkiem. W trasie jadąc rozsądnie i tak też wyprzedzając równierz jest ok. Lubisz deptać, startować jako pierwszy z świateł, sprawdzać na trasie czy się wyrobisz przed tirem jadącym z przeciwka to bedziesz zawiedziony. Zimny silnik lubi nie równo pracować ale podobno TTM.

    Było YETI Jest LEON

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      Zamieszczone przez sdss
      Silnik ma jedna wade do 2tyś nic się nie dzieje potem czuć przyśpieszenie.
      A inne to co niby sa lepsze ?? 1.4TSI taka sama dziura. Kazde TDI jeszcze gorzej, a zwykly MPI to czuc ze ciagnie powyzej 4 tys
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • sdss
        Rider
        • 2010
        • 353
        • Seat

        #28
        A inne to co niby sa lepsze ?? 1.4TSI taka sama dziura. Kazde TDI jeszcze gorzej, a zwykly MPI to czuc ze ciagnie powyzej 4 tys
        Każdy silnik ma wady jak i zalety.

        Było YETI Jest LEON

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #29
          Dlatego zapis ze nic sie nie dzieje do 2tys jest smieszny, bo co niby ma sie dziac. Tloki wypadac bokiem od nadmiaru Nm w dolnej partii obrotow.


          To sa silniki ktore maja jezdzic spokojnie w przedziale 2-6 tys obr i nic im nie bedzie.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • exportsubripp
            Rider
            • 2010
            • 304

            #30
            a czy ma ktos moze wykres obrotów silników 1.2 i 1.4 , takie porównanie dwóch wykresów może ? to by nam pokazalo najlepiej gdzie zaczyna 1.4 byc lepszy , mysle ze przy ruszaniu ze swiatel jest podobnie gdzies do 70/80 na godzine a pozniej juz 1.4 jest szybszy. Głośność silnika tu dla mnie nie ma znaczenia gdyż silnik tsin wydaje przyjemny dzwiek. To buczenie w kabinie dodaje tylko uroku, nie jest to oczywiscie V6, to dopiero poezja.
            Napisane za pomocą batonika KitKat

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #31
              Zamieszczone przez exportsubripp
              mysle ze przy ruszaniu ze swiatel jest podobnie gdzies do 70/80 na godzine a pozniej juz 1.4 jest szybszy
              no i pewnie tak jest
              Panowie, nie bądźmy dziećmi, sekunda różnicy w przyspieszeniu do setki między tymi samochodami to oczywiście w aspekcie "sportowym" to jest przepaść :lol:
              ale w codziennym życiu a zwłaszcza w jeździe typowo miejskiej nie ma większego znaczenia.

              ponadto, tą RÓŻNICĘ w przyspieszeniu może skutecznie zniwelować kierownik z grubszym tyłkiem albo inne zastosowane koła.

              1197 a 1390cm3 to nawet nie są 2 setki wódki :szeroki_usmiech

              17KM, 15Nm to są takie różnice, których w mocniejszych silnikach się praktycznie nie czuje.

              z tym, że ja nie jestem maniakiem urywania kolejnych ułamków sekund, a raczej chodzi o ogólne wrażenia z jazdy, które IMO w tym przypadku i właśnie w jeździe miejskiej będą IMO bardzo podobne, ze wzrostem prędkości i obciążenia, 1,4 oczywiście będzie trochę lepszy i tyle.
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • t271828
                Elegance
                • 2008
                • 928

                #32
                Re: OCTAVIA 1.2 TSI - RZETELNA INFORMACJA

                Zamieszczone przez exportsubripp
                aprzecież 1.9 jest bardzo fajnym silnikiem , fajnie przyspiesza i dobrze sie nim wyprzedza, wszyscy którzy go mają to go chwalą,
                Zazwyczaj ludzie chwala to co maja i za co zaplacili kupe forsy, ale zachwyty nad 1.9 TDI to jakies dziwne zjawisko dla mnie.

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #33
                  Zamieszczone przez t271828
                  Zazwyczaj ludzie chwala to co maja
                  Zamieszczone przez t271828
                  ale zachwyty nad 1.9 TDI to jakies dziwne zjawisko dla mnie
                  Silnik: 1.6 BFQ



                  jakaś konkluzja :?:
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Big
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 6389

                    #34
                    Zamieszczone przez szkoda
                    Panowie, nie bądźmy dziećmi, sekunda różnicy w przyspieszeniu do setki między tymi samochodami to oczywiście w aspekcie "sportowym" to jest przepaść
                    ale w codziennym życiu a zwłaszcza w jeździe typowo miejskiej nie ma większego znaczenia.
                    Powiem więcj ta sekunda jest NIE DO ODCZUCIA w codzinnej jeździe no chyba ze ktos jeździ ze stoperem w ręku.
                    Co do silników i ich danych papierowych. Jeździłem ostatnio przez cały weekend nową Hondą Accord 2.0 16V 156KM 194 Nm. Accord z tym silnikiem ma papierowe przyśpieszenie od 0 do 100 w ciągu 9,4 s. I cóz z tego że te wartości na papierze wyglądają pieknie kiedy poniżej 4 tys obrotów ten silnik nie jedzie !!! 1.8 TSI w O II przy tym silniku to rakieta. Fakt, że powyżej 4 tys obrotów dostaje sie taka eksplozje mocy jak gdyby była to doładowana jednostka, ale na tym przykladize widac najlepiej ze papier przyjmnie wszystko ale faktycznie odczuwanie tych danych papierowych w relanym świecie to zupełnie co innego.
                    A silnik 1.2 TSI odczuwam podczas jazdy tak jak i 1.6 MPI. No moze faktycznie na wysokich obrotach tak ok.3,5-4 tys ciągnie troche lepiej. Ale to "trochę" nie jest na tyle odczuwalne, żeby powiedzieć, że jest jakaś przepaść miedzy tymi jednostkami. Dla mnie, po jeździe Octavią II z 1.6 MPi i 1.2 TSI odczuwalne osiągi tych silników są na praktycznie na takim samym poziomie.
                    Czarny Elegance

                    Komentarz

                    • loyd
                      RS
                      • 2010
                      • 2342

                      #35
                      Dla mnie ważne jest, że przy prędkości 120 km/h 1.4 tsi kręci się na 2300 rpm (podejrzewam, że podobnie jest z 1.2 tsi).

                      Jak 1.6 przy 120 km/h ma na obrotomierzy 2300 rmp to dla mnie nie ma żadnych różnic pomiędzy nimi.

                      Komentarz

                      • Michał725
                        Classic
                        • 2010
                        • 32

                        #36
                        Zamieszczone przez loyd
                        Dla mnie ważne jest, że przy prędkości 120 km/h 1.4 tsi kręci się na 2300 rpm (podejrzewam, że podobnie jest z 1.2 tsi).
                        Przy 120km/h oba silniki mają odrobinę wyższe obroty.

                        Komentarz

                        • Zuzanka
                          Classic
                          • 2010
                          • 7

                          #37
                          1.6 MPi o ile dobrze pamiętam ma aż 3400-3600 musiałabym sprawdzić :lol:

                          Komentarz

                          • loyd
                            RS
                            • 2010
                            • 2342

                            #38
                            Zamieszczone przez Michał725
                            Zamieszczone przez loyd
                            Dla mnie ważne jest, że przy prędkości 120 km/h 1.4 tsi kręci się na 2300 rpm (podejrzewam, że podobnie jest z 1.2 tsi).
                            Przy 120km/h oba silniki mają odrobinę wyższe obroty.
                            U nie przy 120 jest równe 2300 rpm.

                            Komentarz

                            • Carolco
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 116

                              #39
                              Jak tak czytam temat, to i napiszę coś od siebie odnośnie 1.2TSI i 1.6. Czytam, że są pewne obawy co do 1.2TSI - również to przerabiałem i zamówiłem właśnie ten silnik po dłuższych przemyśleniach. Bo zauważcie, że dla kogoś, komu zależy na przyzwoitych osiągach i niewielkim spalaniu (przede wszystkim w mieście), to jest idealny silnik. Są obawy, że za 5-10 lat coś może się stać z silnikiem... nie zgadzam się. Kupuję pierwszy raz w życiu nowy samochód na jakieś 12-15 lat, jak nie dłużej. Miałem również obawy, ale... jak zobaczyłem, że ten silnik ma być wstawiany w VW Touran (cięższy o ok. 100kg), jest montowany już w VW Golf VI Variant (również cięższy o ok. 100kg), oraz ma być w nowej Jettcie, to... nie mam żadnych obaw. Nie sądzę, że za te 10 lat, czy nawet więcej, we wszystkich tych samochodach trzeba będzie robić jakieś poważne remonty - gdyby tak się stało, to VW straciłby zupełnie zaufanie oraz po takiej wpadce chyba poszedłby z torbami (może przesadzam, a może nie). Przecież te silniki są montowane w wielu samochodach grupy VW, również Audi i Seat. A te marki cieszą się myślę bardzo dobrą opinią ogólnie. A c do 1.6, to w rodzinie jest Golf IV Variant i ten silnik mi osobiście spokojnie starcza, więc z 1.2 gorzej być nie powinno - przynajmniej do miasta. Takie ot moje przemyślenia po 2 m-cach czytania, analizowania i wybierania

                              Pozdrawiam serdecznie wszystkich zadowolonych użytkowników Octavii!



                              1.4 TSI MINT

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                #40
                                ..... a ja sie martwie czy 200tys zrobie :shock: a tu ludziska chcą jezdzic 12-15lat
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • exportsubripp
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 304

                                  #41
                                  czy wreszcie wypowie sie uzytkownik takiego auta czy to ja jednak jak odbiore autko to bede musial porobic testy i opowiedziec swoje doswiadczenia
                                  .
                                  Generalnie na tym forum w różnych tematach rzucało mi sie w avatarach u niektorych uzytkownikow że mają octavie z tym silnikiem, ale cos nie chcą sie oni nam narazie ujawnić
                                  Napisane za pomocą batonika KitKat

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #42
                                    Zamieszczone przez exportsubripp
                                    czy wreszcie wypowie sie uzytkownik takiego auta czy to ja jednak jak odbiore autko to bede musial porobic testy i opowiedziec swoje doswiadczenia
                                    .
                                    Generalnie na tym forum w różnych tematach rzucało mi sie w avatarach u niektorych uzytkownikow że mają octavie z tym silnikiem, ale cos nie chcą sie oni nam narazie ujawnić
                                    już się w różnych miejscach wypowiadali, ale co to da skoro chciałeś porównania.





                                    [ Dodano: Nie 29 Sie, 10 19:53 ]
                                    Zamieszczone przez piramida
                                    ..... a ja sie martwie czy 200tys zrobie :shock: a tu ludziska chcą jezdzic 12-15lat
                                    przez 15 lat można zrobić dużo mniej
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • Andys
                                      Elegance
                                      • 2007
                                      • 762

                                      #43
                                      ..... a ja sie martwie czy 200tys zrobie :shock: a tu ludziska chcą jezdzic 12-15lat
                                      Wiesz, ja np. przejeżdżam rocznie 12-15tys. km., więc nawet gdybym zamierzał jeździć jednym autem 15 lat (a zamierzam pewnie z 10 ), to też obawiałbym się o przebieg raptem 200tys. km.
                                      Pozdrawiam,
                                      Andys

                                      Komentarz

                                      • Carolco
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 116

                                        #44
                                        Zamieszczone przez piramida
                                        ..... a ja sie martwie czy 200tys zrobie :shock: a tu ludziska chcą jezdzic 12-15lat
                                        Dlaczego nie? Nie każdego stać na zmianę samochodu co kilka lat :/ Rozumiem, że trzeba będzie wymienić turbinę po jakimś dłuższym czasie, czy inne naprawy, ale chyba nie poważniejsze, niż w każdym innym silniku - tak przynajmniej myślę. Nie wstawiali by tego napędu do tylu samochodów i nie ryzykowali, że za 10 lat posypie się połowa silników. Zresztą co tu dużo pisać - na co dzień jeżdżę Tico i przesiadka do takiego sprzęta, o którym zawsze marzyłem, to coś niesamowitego!



                                        1.4 TSI MINT

                                        Komentarz

                                        • t271828
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 928

                                          #45
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          Zamieszczone przez t271828
                                          Zazwyczaj ludzie chwala to co maja
                                          Zamieszczone przez t271828
                                          ale zachwyty nad 1.9 TDI to jakies dziwne zjawisko dla mnie
                                          Silnik: 1.6 BFQ


                                          jakaś konkluzja :?:
                                          Ten silnik (1.6) nie ma rewelacyjnych opinii wsrod swoich uzytkownikow, ja tez nieraz pisalem, ze jest glosny i jednak troche za slaby do samochodu tej wielkosci. Chwale bezproblemowa wspolprace z gazem i jednak lepsza elastycznosc od wielu japonskich czy koreanskich konstrukcji o podobnej mocy.

                                          W przypadku 1.9 slychac glownie peany.

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Carolco
                                            Zamieszczone przez piramida
                                            ..... a ja sie martwie czy 200tys zrobie :shock: a tu ludziska chcą jezdzic 12-15lat
                                            Dlaczego nie? Nie każdego stać na zmianę samochodu co kilka lat :/ Rozumiem, że trzeba będzie wymienić turbinę po jakimś dłuższym czasie, czy inne naprawy, ale chyba nie poważniejsze, niż w każdym innym silniku - tak przynajmniej myślę. Nie wstawiali by tego napędu do tylu samochodów i nie ryzykowali, że za 10 lat posypie się połowa silników. Zresztą co tu dużo pisać - na co dzień jeżdżę Tico i przesiadka do takiego sprzęta, o którym zawsze marzyłem, to coś niesamowitego!
                                            Od samego początku jezdziłem starszymi autami własnie tak po około 10-12lat miały i w kazdym aucie załatwiłem silnik dlatego się troche zdziwiłem ze ludzie kupują auta własnie po to aby jezdzic nimi te 10-15lat, pełen szacunek dla tych osób

                                            Swoją octę mam z 2006 i zamierzam nią jeszcze pojezdzić tak 3-4 lata az wyjdzie oca3, przez ten okres pewnie zrobie jeszcze około 120-150tys czyli dobije do 250tys, chyba ze tradycyjnie silnik mi padnie :szeroki_usmiech
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • Tomasz_WS
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 170

                                              #47
                                              Re: OCTAVIA 1.2 TSI - RZETELNA INFORMACJA

                                              Zamieszczone przez exportsubripp
                                              ......... Mam nadzieje ze w 1.2 tsi bedzie duzo lepiej, dzieki turbinie, patrząc na osiągi to ma lepsze nż 1.9 tdi (przyspieszenie do setki i moc silnika) aprzecież 1.9 jest bardzo fajnym silnikiem , fajnie przyspiesza i dobrze sie nim wyprzedza, wszyscy którzy go mają to go chwalą, wiec biorąc powyzsze pod uwage 1.2 powinien byc tak amo dobry, dynamiczny , a nawet lepszy, to chyba dokonalem dobrego wyboru, ale to już czas pokaże. .....
                                              Panie Panie chwileczkę .... :!:

                                              może i 1.2 lepiej wkrecisz spod swiateł - ale na trasie zjem cię na 1 sniadanie :szeroki_usmiech
                                              Focus II FL 1.6tdci

                                              Komentarz

                                              • piramida
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 12222
                                                • Superb III (3V3)

                                                #48
                                                Re: OCTAVIA 1.2 TSI - RZETELNA INFORMACJA

                                                Zamieszczone przez Tomasz_WS
                                                Zamieszczone przez exportsubripp
                                                ......... Mam nadzieje ze w 1.2 tsi bedzie duzo lepiej, dzieki turbinie, patrząc na osiągi to ma lepsze nż 1.9 tdi (przyspieszenie do setki i moc silnika) aprzecież 1.9 jest bardzo fajnym silnikiem , fajnie przyspiesza i dobrze sie nim wyprzedza, wszyscy którzy go mają to go chwalą, wiec biorąc powyzsze pod uwage 1.2 powinien byc tak amo dobry, dynamiczny , a nawet lepszy, to chyba dokonalem dobrego wyboru, ale to już czas pokaże. .....
                                                Panie Panie chwileczkę .... :!:

                                                może i 1.2 lepiej wkrecisz spod swiateł - ale na trasie zjem cię na 1 sniadanie :szeroki_usmiech
                                                hehe to bedziecie musieli na lekko bez sniadania startować :szeroki_usmiech
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Tomasz_WS
                                                  może i 1.2 lepiej wkrecisz spod swiateł - ale na trasie zjem cię na 1 sniadanie
                                                  no, nareszcie jakiś mężczyzna - bardzo chętnie to zobaczę
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • marcink_1
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 312

                                                    #50
                                                    Ja mam 1,4 TSI i odczuwam znaczny spadek osiągów wraz z obciążeniem. Myślę, że przy 1,2 TSI bedzie jeszcze gorzej. Z tego względu wolę zdecydowanie 1,4 TSI, jednak 1,2 TSI mniej pali w mieście, co jest jego zaletą, szczególnie jak ktoś dużo jeździ sam bez obciążenia i zależy mu na ekonomi.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...