Nie wiem ile wazy 1.2 TSI, 1.6 BSE wazy 1220 kg.
OCTAVIA 1.2 TSI - RZETELNA INFORMACJA
Zwiń
X
-
Kolego powiem tak dziś jestem po jeździe testowej 1,2 TSi jeździ OKi dynamika spoko lepsza od 1,6 Mpi skrzynia DSG ta w 1,2 Tsi 7 biegowa. Szału nie ma ale na autostradzie 160 i nie czuć prędkości można spoko rozmawiać i to w deszczu. Spalanie rzędu 7-8 litrów.
Jak dla mnie na miasto to rewelacja na początku jak przyciśniesz ma 1-2 sek doła ale później to się ładnie zbiera. Oczywiście silniki większe to lepiej dociska do foteli ale 1,2 daję radę. Osobiście bym się zastanawiał gdybym miał wybierać 1,4 i wyżej więcej koników jeśli chodzi o spalanie a jakby dostosowali w końcu gaz do tych jednostek to od razu.
Komentarz
-
-
IMHO wiele zależy od stylu jazdy, niezależnie jaki ma się silnik - po przyzwyczajeniu się do ciągłego wciskania w fotel przy gazie w podłodze zacznie wreszcie czegoś brakować. Jeżdżę moim Robaczkiem od roku i nie mam tego efektu znudzenia - a to dlatego, że jeżdżę spokojnie, utrzymuję stałą prędkość a gaz dociskam jak potrzebuję. I za każdym razem czuję "odejście" i mam ten delikatny uśmiech :twisted: Turbina jest po to, żeby jej używać, ale należy miec umiar we wszystkim. To co mam mi wystarcza po prostu i argumenty o wyższej mocy w 1.8 do mnie osobiście już nie przemawiają (mimo, że sam miałem spore wątpliwości, i to na dodatek też już po kupnie ale rozsądek wziął górę i się wyleczyłem), dlatego rozumiem i popieram wybór kolegi exportsubripp. Mając potrzeby ukierunkowane na inne rzeczy, nawet 1.2 TSI może zapewnić radość z jazdy. A w przyszłości zawsze można dokonać innego wyboru, samochód rzecz nabyta - kiedyś przyjdzie czas się rozstać.
Osobiście nie zdecydowałbym się na 1.2 TSI, tylko dlatego że 1.4 idealnie wpasował się w moje potrzeby. Natomiast po roku użytkowania autka z turbo mogę powiedzieć jedno: mając do wyboru wolnossącą i doładowaną jednostkę o tej samej mocy, nie zdecydowałbym się na pierwszą z nich. I gdybym miał wybierac m-y 1.6 a 1.2 z turbo - brałbym #2 w ciemno. Porównanie mam w domu, 2.0 DURATEC vs. 1.4 TSI - różnica 20koni i jeśli się nie mylę 10nm i 1s do setki na korzyść focusa, a pierwsze wrażenie ojca po jeździe oktą: :shock: ciągnie mocniej. I drugi :shock: po lekturze danych katalogowych :diabelski_usmiech .
Tak więc gratuluję wyboru szerokości i długości!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CarolcoCzy ktoś może powiedzieć, jak szybko się nagrzewa ten 1.2TSI? Podobno bardzo szybko, ale to tylko teoria - jak jest w praktyce?
niezbyt szybko, 1.6 mpi duzo szybciej. W zimę po 4-5 km wskakuje na 90 stopni, przy ok 10 stopniach po 2-3 km, gdy goraco niemal natychmiast.
Komentarz
-
-
Powiem Wam tak, przez rok czasu, może z 2 razy mialem pedał w podłodze. Nawet jak wyprzedzam, to bardzo rzadko przekraczam 3.5tys/obrotow, zapas mocy jak dla mnie jest super duży, jak kupowałem nie było 1.2 tsi, bo bym się nad nim zastanowił, ze względu na ten 1l paliwa mniej, dla mnie 1 litr to już coś naprawdę. Mi zależy na ekonomi a nie na ściganiu, a w razie co nie jeden się zdziwi jak by chciał się ścinąć :P dużo zależy tez od kierowcy. Dla mnie 1.2tsi na papeirze wygląda kozak: 10.8 190/h spalanie niskie, kozak, ale mój też jest kozak. W ogole te silnik są kozak ( 1.9tdi szczegolnie z disli bo 1.6 nie jeździłem)
Komentarz
-
-
Wiesz.. jak jechałem traską i patrzylem jak jakieś BMW nowe z prędkośći 120 do 180 przyspiesza w 6s to też bym tak chciał, ale tak naprawdę z tym co mam spokojnie itak biorę 90% samochodów w Polsce, choć znów chce podkreślić że nie o to mi chodzi generalnie ja jeźdze spokojnie, tak żeby innym i sobie krzywdy nie zrobić.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez exportsubrippZamieszczone przez szkodaPanowie, plizzzz, to nie onet :lol:
hehehehe
.
swoją drogą jak dla mnie 1.2 jest super taki mały szatan pod maską
nikt nie mówi, że nie jest, uważam, że silnik jest świetny chociaż dla wielu to "1,2" brzmi cokolwiek dziwnie
ale bez przesadysaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez exportsubrippkurde nie moge wrzucic fotek swojego auta i silnika, ktore robilem komórką, są niby za duże, ma ktoś jakiś patent na to ?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Octa-vian
Dziwnym trafem mam tylko 90 KM i wyprzedzam dużo mocniejsze samochody...[center:a5df0a9dad]
[/center:a5df0a9dad]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Carolcopo odpaleniu ze wskakiwaniem na kilka/naście sekund na wyższe obroty.
i to chyba w większości benzyniaków, niekoniecznie w Skodzie jak sądzę...
w dieslu zresztą też tak mam tylko nie przez kilkanaście sekund a dłużej, może minutę...
zależy jaka temperatura na zewnątrz.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz