OCTAVIA 1.2 TSI - RZETELNA INFORMACJA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • hornet
    Classic
    • 2010
    • 10

    "Niesety nie udało mi sie nagrac sytuacji kiedy te obroty falują, cholerka raz to jest raz nie, ale zawsze czuć telepanie sie auta, gdy falują obroty jest bardzo silne( cos w rodzaju dławienia sie, przerywania). Na pewno uda mi sie to nagrac i wrzuce żeby nie było że przesadzam. Zresztą gosc z serwisu, gdy odpalilismy go razem, stwierdził że cos na pewno jest nie tak, bo tak auto nie powinno sie zachowywac. Gdyby było inaczej odesłali by mnie z kwitkiem a nie wymieniali wtryski, softy i sterowniki."

    Nie wiem jakie to bylo aso ale troche przesadzili :diabelski_usmiech[/quote]




    Rkb piszesz bzdury tyle Ci powiem. Poczytaj forum które cytujesz dokładnie i wtedy wyciagaj wnioski. Po pierwsze żadne aktualizacje nie rozwiązały u nikogo problemu nierównej pracy silnika i tego telepania, mało tego u kilku posiadaczy Yeti z tym silnikiem, objawy te sie dopiero ujawniły po ostatniej aktualizacji oprogramowania- wczeniej tego nie mieli. Ci ze skody nadal nie mają bladego pojęcia o co chodzi z tym silnikiem i jego bolączkami. Wymiana wtrysków to był wynik desperacji serwisu i SAP, którzy nie potrafią znalezc przyczyny nieprawidłowego zachowania silnika. Wymiana wtrysków i sterownika miała charakter działania metodą prób i błędów, i jak wiadomo była nieskuteczna. Nowe oprogramowanie, które serwisy dostały w sierpniu, lekko złagodziło objawy w tych autach w których nierówna praca była, jednak te które pracowały własciwie po aktaualizacji zaczeły chodzic nierówno. Zatem problem nadal istnieje i mądre głowy z VAG nie umieja sobie z nim poradzic, co osobiscie uważam za wieką podpadzioche.
    Problem polega dokładnie na tym, że przy uruchomieniu zimnego silnika w temperaturze ponizej 15 stopni, silnik chodzi nierówno, co słychac i czuc na całym aucie, problem ustepuje po złapaniu temperatury przez silnik. Nie wystepuje gdy temperatura powietrza przekracza 15 stopni i gdy auto jest rozgrzane. Ktos kto sie z tym zetknał na pewno nie powie że to normalka i ze ten typ tak ma, że to rozgrzewanie katalizatora czy inne bzdury.

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      Zamieszczone przez winni77
      Ocho zaczyna się kolejna debata o spalaniu :evil: Zapraszam do http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=30795.
      właśnie :idea: :nono
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • tomek
        L&K
        • 2005
        • 1078

        jakie jest wyświetlane na komputerze chwilowe spalanie podczas telepania i jakie jest kiedy nie telepie :?:
        ile czasu występuje to telepanie i czy jego ustąpienie jest nagłe (można powiedzieć "właśnie przestał telepać"), czy stopniowe :?:
        O2FL RS | S2 | F2

        Komentarz

        • Darkoski
          Classic
          • 2010
          • 10

          Witam wszystkich. Czytam zamieszczone informacje o tym silniku i przeraziłem się gdy zaczeliście podawać informacje o spalaniu. Sam zamówiłem już O2 z tym silniczkiem w wersji mint z myślą, że skoro głównie jeżdżę do pracy około 25 km w jedna stronę to spalanie będzie ok. Proszę więc piszcie więcej informacji o spalaniu i usterkach aby inni mogli cokolwiek wiedzieć przed zakupem tego auta. Niestety w Wawie i okolicach byłem chyba w każdym salonie i nigdzie nie mieli testowego auta z tym silnikiem. W dwóch miejscach nawet zapisali mnie na jazdę testową ale nastepnego dnia jedni odzwonili że auto zostało uszkodzone przez pracownika wiec nie będzie można odbyć przejażdżki do czasu usunięcia uszkodzeń a to potrwa w innym miejscu podobnie tylko że samochód wyjechał z kierownikiem w delegacje. Tak więc czekam na samochód i Wasze spostrzeżenia.

          Komentarz

          • liroyek
            Rider
            • 2008
            • 620

            co prawda mam tsi 160 ps ale wkoncu to TSI wiec sie wypowiem
            wg mnie TSI to ideal chcesz eco jezdzisz na niskich obrotach to ci malo spali u mnie nimalne srednie to 5,9 jesli potrzeba mocy to ja masz niestety kosztem spalania
            dla mnie tsi to ideal ktorego szukalem
            chcesz eco masz eco chcesz kopa masz kopa i tyle
            Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
            bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
            http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
            Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

            Komentarz

            • lukasz.zst
              Drive
              • 2010
              • 47

              Czytałem ostatnio w Auto Świecie, że te silniki TSI mają jakąś wadę, mianowicie, przy wkręcaniu na obroty w pewnym momencie słychać przeraźliwy pisk. Podobno jest to coś z pompą wodną, ASO wymieniają to na gwarancji, ale to jest tak, że w jednym przypadku pomaga, w innym nie.

              Komentarz

              • arekban
                Ambiente
                • 2010
                • 208

                Zamieszczone przez lukasz.zst
                Czytałem ostatnio w Auto Świecie, że te silniki TSI mają jakąś wadę, mianowicie, przy wkręcaniu na obroty w pewnym momencie słychać przeraźliwy pisk. Podobno jest to coś z pompą wodną, ASO wymieniają to na gwarancji, ale to jest tak, że w jednym przypadku pomaga, w innym nie.
                lukasz.zst - nie siej fermentu !
                Nie silniki TSI a tylko silnik 1.4 TSI 160 PS i to z początku produkcji który nie występuje wogule w skodach.

                Komentarz

                • phoneman
                  RS
                  • 2008
                  • 3374
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  Zamieszczone przez arekban
                  Zamieszczone przez lukasz.zst
                  Czytałem ostatnio w Auto Świecie, że te silniki TSI mają jakąś wadę, mianowicie, przy wkręcaniu na obroty w pewnym momencie słychać przeraźliwy pisk. Podobno jest to coś z pompą wodną, ASO wymieniają to na gwarancji, ale to jest tak, że w jednym przypadku pomaga, w innym nie.
                  lukasz.zst - nie siej fermentu !
                  Nie silniki TSI a tylko silnik 1.4 TSI 160 PS i to z początku produkcji który nie występuje wogule w skodach.
                  Dokładnie :!:
                  .

                  Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                  Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                  Komentarz

                  • Carolco
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 116

                    Zamieszczone przez Darkoski
                    Czytam zamieszczone informacje o tym silniku i przeraziłem się gdy zaczeliście podawać informacje o spalaniu. Sam zamówiłem już O2 z tym silniczkiem w wersji mint z myślą, że skoro głównie jeżdżę do pracy około 25 km w jedna stronę to spalanie będzie ok.
                    Samochód będzie OK Spokojna głowa. Też zamówiłem z tym silnikiem i też MINTa i też z myślą o spalaniu. Przejrzyj opinie (o spalaniu) Golfa 6 z tym silniczkiem - wersję kombi również (cięższa o ok. 100kg) - jest już trochę opinii. Osiągi i spalanie jak najbardziej w porządku. Może zanim silnik się dotrze bedzie więcej palił. A silnik nie jest i nie może być taki zły - wstawiają go przecież do Audi, VW, Seata - to chyba mówi samo za siebie. Gdyby był trefny, to firma popadła by w niezłe tarapaty za taką wpadkę.



                    1.4 TSI MINT

                    Komentarz

                    • mirek_p11
                      RS
                      • 2010
                      • 6630
                      • Volkswagen
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      Tak sobię czytam i doszedłem do wniosku że silniki TSI w cyklu mieszanym będą paliły :

                      1,2 TSI 7-8 l/100 km
                      1,4 TSI 8-9 l/100 km
                      1,8 TSI 9-10 l/100 km
                      2,0 TSI 10-11 l/100 km

                      więc zużycie paliwa nie będzie duże biorąc pod uwagę : elastyczność, ciszę i komfort podróżowania. Życzę wszystkim szerokośći i :szeroki_usmiech na twarzy

                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                      Fotki
                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                      Fotki

                      Komentarz

                      • Psycho Dad
                        Rider
                        • 2009
                        • 629

                        Zamieszczone przez mirek_p11
                        Tak sobię czytam i doszedłem do wniosku że silniki TSI w cyklu mieszanym będą paliły :

                        1,2 TSI 7-8 l/100 km
                        1,4 TSI 8-9 l/100 km
                        1,8 TSI 9-10 l/100 km

                        więc zużycie paliwa nie będzie duże biorąc pod uwagę : elastyczność, ciszę i komfort podróżowania. Życzę wszystkim szerokośći i :szeroki_usmiech na twarzy
                        I to powinno być gdzieś przyklejone ;p uznane za pewnik.
                        A kto go podważy w dyby i do lochu.
                        Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          Zamieszczone przez Psycho Dad
                          Zamieszczone przez mirek_p11
                          Tak sobię czytam i doszedłem do wniosku że silniki TSI w cyklu mieszanym będą paliły :

                          1,2 TSI 7-8 l/100 km
                          1,4 TSI 8-9 l/100 km
                          1,8 TSI 9-10 l/100 km

                          więc zużycie paliwa nie będzie duże biorąc pod uwagę : elastyczność, ciszę i komfort podróżowania. Życzę wszystkim szerokośći i :szeroki_usmiech na twarzy
                          I to powinno być gdzieś przyklejone ;p uznane za pewnik.
                          A kto go podważy w dyby i do lochu.
                          pasuje dodac jeszcze 2.0 tsi ze spalaniem pewnie 10-11 :szeroki_usmiech
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • krzysiek83wpr
                            Rider
                            • 2010
                            • 362

                            Zamieszczone przez Carolco
                            Zamieszczone przez Darkoski
                            Czytam zamieszczone informacje o tym silniku i przeraziłem się gdy zaczeliście podawać informacje o spalaniu. Sam zamówiłem już O2 z tym silniczkiem w wersji mint z myślą, że skoro głównie jeżdżę do pracy około 25 km w jedna stronę to spalanie będzie ok.
                            Samochód będzie OK Spokojna głowa. Też zamówiłem z tym silnikiem i też MINTa i też z myślą o spalaniu. Przejrzyj opinie (o spalaniu) Golfa 6 z tym silniczkiem - wersję kombi również (cięższa o ok. 100kg) - jest już trochę opinii. Osiągi i spalanie jak najbardziej w porządku. Może zanim silnik się dotrze bedzie więcej palił. A silnik nie jest i nie może być taki zły - wstawiają go przecież do Audi, VW, Seata - to chyba mówi samo za siebie. Gdyby był trefny, to firma popadła by w niezłe tarapaty za taką wpadkę.
                            Przyłączam się, będzie gitara.

                            Komentarz

                            • _tm_
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 2333
                              • Superb III (3V3)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              Zamieszczone przez Carolco
                              A silnik nie jest i nie może być taki zły - wstawiają go przecież do Audi, VW, Seata - to chyba mówi samo za siebie. Gdyby był trefny, to firma popadła by w niezłe tarapaty za taką wpadkę.
                              Nie rozumiem takiego podejścia. Niby czemu VW nie może dać ciała z jakąś konstrukcją ? Poczytaj opinie o 2,5TDI montowanych kiedyś w Audi. Nikt ich nie poleca, ponieważ są z nimi same problemy.
                              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                              -------------------------------------------------------------------------
                              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                              Komentarz

                              • liroyek
                                Rider
                                • 2008
                                • 620

                                lukasz.zst
                                przerazliwy pisk ?? chlopaki gdzie ty to wyczytal
                                fakt ludzie narzekali z byl pisk na sprzegle magneycznym ale nie takie ze przeszkadzal, wiadomo w nowym aucie nie powinno nic piskac ale bez przesady to nie byl dziwke prze ktory autem nie dalo sie jechac
                                Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                Komentarz

                                • mirek_p11
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 6630
                                  • Volkswagen
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Zamieszczone przez piramida
                                  Zamieszczone przez Psycho Dad
                                  Zamieszczone przez mirek_p11
                                  Tak sobię czytam i doszedłem do wniosku że silniki TSI w cyklu mieszanym będą paliły :

                                  1,2 TSI 7-8 l/100 km
                                  1,4 TSI 8-9 l/100 km
                                  1,8 TSI 9-10 l/100 km

                                  więc zużycie paliwa nie będzie duże biorąc pod uwagę : elastyczność, ciszę i komfort podróżowania. Życzę wszystkim szerokośći i :szeroki_usmiech na twarzy
                                  I to powinno być gdzieś przyklejone ;p uznane za pewnik.
                                  A kto go podważy w dyby i do lochu.
                                  pasuje dodac jeszcze 2.0 tsi ze spalaniem pewnie 10-11 :szeroki_usmiech
                                  Już Psych Dad dodałem 2.0 tsi i jest komplet A jak dajemy w palnik to do tych danych można dodać 3-5 l/100 km ale wtedy ciągły a na stacji no cóż każda przyjemność kosztuje

                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                  Fotki
                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                  Fotki

                                  Komentarz

                                  • Carolco
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 116

                                    Zamieszczone przez _tm_
                                    Zamieszczone przez Carolco
                                    A silnik nie jest i nie może być taki zły - wstawiają go przecież do Audi, VW, Seata - to chyba mówi samo za siebie. Gdyby był trefny, to firma popadła by w niezłe tarapaty za taką wpadkę.
                                    Nie rozumiem takiego podejścia. Niby czemu VW nie może dać ciała z jakąś konstrukcją ? Poczytaj opinie o 2,5TDI montowanych kiedyś w Audi. Nikt ich nie poleca, ponieważ są z nimi same problemy.
                                    Wydaje mi się tak dlatego, że wstawiają go do wielu samochodów - nowy Touran, Golf i inne... po prostu myślę, że jeśli wprowadzają nowy silnik i wstawiają go do "wszystkich" samochodów, to już powinien być przetestowany i żadne poważne usterki nie powinny występować, bo od tego zależy być albo nie być na rynku - no może przesadzam. Ale to tylko moje zdanie i tok myślenia. Oczywiście - 100% pewności nie mam. Ale myślę, że jeśli nawet coś byłoby nie tak, to serwis po prostu będzie wymieniał/ustawiał co trzeba.



                                    1.4 TSI MINT

                                    Komentarz

                                    • loyd
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2342

                                      Zauważcie, że tzw. "awaryjne silniki 2.5 TDI" to są awaryjne, ale w Polsce.

                                      U Szkopenów nie było z nimi problemów - niech każdy sobie wywnioskuje dlaczego :wink:

                                      Komentarz

                                      • hornet
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 10

                                        Zamieszczone przez tomek
                                        jakie jest wyświetlane na komputerze chwilowe spalanie podczas telepania i jakie jest kiedy nie telepie :?:
                                        ile czasu występuje to telepanie i czy jego ustąpienie jest nagłe (można powiedzieć "właśnie przestał telepać"), czy stopniowe :?:
                                        Zanim Ci odpowiem chciałbym napisac o innej sprawie która tu wczesniej została poruszona. Ktos tam pisał że wchodzenie wyzsze obroty po odpaleniu wynika z koniecznosci rozgrzania katalizatora. Jesli tak to niech od razu wyjasni dlaczego, to wchodzenie na wyższe obroty rzędu 1200/1300 wystepuje tylko przy temperaturach powyżej 15 stopni, czyli co gdy jest zimno na dworze katalizator nie wymaga rozgrzania? Dziwna teoria trza przyznac , sam też sie nad tym zjawiskiem zastanawim. Tak czy inaczej oprócz wyzszego chwilowego spalania nic z związku z tym sie nie dzieje, ten typ po prostu tak ma i tyle.
                                        Odpowiadając na Twoje pytanie chwilowe spalanie podczas tego telepania wynosi 0,8-0,9l/h czyli prawie normalnie- rozgrzany na klimie 0,7 l/h. Wygląda to tak że po odpaleniu obroty wynoszą ok 900/min po czym delikatnie sie wahają od 800do 900, jednak jest to bardziej wyczuwalne na całym nadwoziu i słyszalne niz widoczne na obrotomierzu. Jak długo to trwa dokładnie nie wiem, najdłuzej wytrwałem ok 5 minut i dalej sie telepał. Ustepuje po złapaniu temperatury, po przejachaniu ok 1 km. Gdy ujadę mniej i zatrzymam się nadal telepie, chyba chodzi tu o złapanie jakiegos poziomu tempetarury, ale precyzyjniej to juz nie okresle, bo nie wiem.

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          Zamieszczone przez loyd
                                          U Szkopenów nie było z nimi problemów - niech każdy sobie wywnioskuje dlaczego :wink:
                                          skąd wiesz, że nie było?
                                          jakiś czas temu był zalew sprowadzanych aszóstek z tymi silnikami do kupienia za psie pieniądze, tylko z tymi
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            Byly i tam i tu.

                                            Ogladnij mobile.de i tam ile kosztuje Audi A6 1.9TDI lub 1.8T no i wspomniane 2.5TDI 150KM.


                                            Sprawa jest prosta, ten silnik bedzie dzialac, ale trzeba o niego dbac, po tych 150kkm wymienic te walki na nowe i bedzie gitara, ale posciagali na handel bo bylo tam tanie, bo trzeba bylo wlasnie zrobic remont motorowni, a teraz boli ze te 5kpln trzeba zostawic zeby miec spokoj przez kolejne 150kkm.

                                            No i pala duzo bo norma jest 8-12l dla tego silnika.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • tomek
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1078

                                              hornet, czyli dla mnie jasne, że to nie jest chwila, tylko pare minut zanim ustąpi. Myslałem, że to może być przez podwójną dawkę paliwa potrzebną do rozgrzania katalizatora, ale to w takim razie to nie to. Za długo, bez wyraźnego spadku spalania i zauważalnego zmianu trybu pracy...
                                              O2FL RS | S2 | F2

                                              Komentarz

                                              • hornet
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 10

                                                Silnik ma wadę i tyle, serwisy i SAP nie maja pojęcia o co chodzi, stąd eksperymenty w rodzaju wymiany wtrysków, mało tego w miedzyczasie była też naprawa skrzyni biegów bo wsteczny nie wchodził. Nie wiem skad u ludzi bierze sie takie zaufanie do VAG i pewnosc że ta firma nie wprowadza na rynek nieprzemyslanych rozwiązan. Na jakiej podstawie tak twierdzicie? Czy nikt nie kojarzy sławetnego juz silnika 2.0 tdi na pompowtryskach, który w pierwszych latach produkcji był po prostu bublem, pekające głowice i inne niespodzianki były na porządku dziennym. Przykłady mozna mnozyc. Prawdziwych VW juz nie ma- takich twardzieli jak golf II, passat B3 - to był prawdziwy volkswagen, to co robia teraz niczym nie wyroznia sie na tle innych firm europejskich czy japonskich. Moj poziom zaufania do aut tej grupy niczym nie rozni sie do zaufania do opla czy forda. Akurat do forda mam duzy sentyment bo mam od 7 lat focusa i jedyne co sie przytrafiło to zacięcie szczotek w rozruszniku, poza tym bajka. Skoda jak na razie to dramat.

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  hornet, w pełni się zgadzam, ale...
                                                  po cholerę się wpieprzać w taki nowy silnik, skoro sam dobrze wiesz, że to ryzykowne zwłaszcza na początku?


                                                  Zamieszczone przez hornet
                                                  Na jakiej podstawie tak twierdzicie?
                                                  są tacy, którym nic więcej oprócz hasełek typu "przemyślane rozwiązania" i "wiesz co dobre" nie trzeba

                                                  [ Dodano: Sob 18 Wrz, 10 11:17 ]
                                                  acha - i to nie stoi w sprzeczności z tym, że uważam, że to świetny silnik - chodzi o założenia, a to, że w tej chwili ostatnia faza testów produktu należy do betatesterów, którzy jeszcze są skłonni za to płacić, to chyba dla wszystkich oczywiste...
                                                  tak jest od pewnego czasu nie tylko w VW ale na dobrą sprawę wszędzie.
                                                  ale jeśli będzie się coś działo to pewnie polecą w końcu jakieś akcje naprawcze\modyfikacje i będzie git.
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • sdss
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 353
                                                    • Seat

                                                    Zamieszczone przez szkoda
                                                    hornet, w pełni się zgadzam, ale...
                                                    po cholerę się wpieprzać w taki nowy silnik, skoro sam dobrze wiesz, że to ryzykowne zwłaszcza na początku?

                                                    Po to żeby sobie ponarzekać TTTM :lol: Hehe ja byłem dwa razy na spocie, i dwa razy szarpało silnikiem taki obciach :lol: poza wzgledami estetycznymi w niczym to nie przeszkadza, fakt ASO nic niewie. Zacznie się zima pewnie więcej ludzi będzie się zgłaszać to coś wymyśla, a jak nie to TTTM :lol:

                                                    Było YETI Jest LEON

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...