Kupno nowej Octavki - 1.6 vs 1.8T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cowboy
    Ambiente
    • 2007
    • 106

    Kupno nowej Octavki - 1.6 vs 1.8T

    Troszke dziwne porównanie, chociaż... nie dziwie się, bo miewam podobne dylematy (porównuje różne auta z różnych klas)
    Generalnie volvo, jest lepsze pod wieloma względami.

    Tylko jedna rzecz - w obecnych czasach nie sztuką jest kupić dobre auto. Ale sztuką jest go utrzymać (mam na myśli normalne serwisowanie, bez sztukowania auta jakimiś zeszrotowanymi częściami lub najtańszymi używkami). Jeśli stać Cie na volvo, to pewnie, ze to dobry wybór.

    A najlepiej, to chyba wziąć takie autko, ktore będzie pewne, w super stanie, idealne pod każdym względem bez znaczenia czy to volvo czy skoda :wink:
  • markowski
    Ambiente
    • 2006
    • 224

    #2
    Kupno nowej Octavki - 1.6 vs 1.8T

    Witam serdecznie Panie i Panow.
    Jako ze w nadchodzacym tygodniu planuje zakup Octavki Tour (Ice +) prosilbym o kilka rad i wskazowek. Zdecydowalem sie na Tour Ice gdyz nie stac mnie na O2 - poczatkowo planowalem benzynowy motorek 1.6 (prawdopodobnie BFQ) - na diesla raczej mnie nie stac - roznica cenowa 10 tys PLN. ALE po dluzszym zastanowieniu doszedlem do wniosku ze moglbym dorzucic te 6 tys na motor 1.8 T. I tu pojawiaja sie watpliwosci :
    1. Czy deklarowane przez producenta spalanie miasto ok 11 trasa ok 6 przy braku palowania sa realne czy to brednie ?
    2. Czy przeglady gwarancyjne sa duzo drozsze od modelu z motorem 1.6 ? czy sa czestsze ?
    3. Czy proces grzania turbiny jest mocno upierdliwy ? ile trzeba przejechac zanim zaczniemy mocniej deptac z gaz ?
    4. Czy studzenie turbiny trzeba wykonywac przy zatrzymaniu auta czy wystarczy dojechac ostatnie np. 3 km bez pompowania turbina
    5. Przy zalozeniu ze mnie stac - czy wybor 1.8T w tym aucie jest dobrym pomyslem czy z jakis innych przyczyn darowac sobie i zostac przy 1.6 ?
    6. Czy w obecnej sytuacji rynkowej dealerzy sa sklonni do negocjacji cenowych - bardziej zalezaloby mi na nizszej cenie bazowej lub darmowym ubezpieczeniu niz dodatkowych gratisach...
    7. Na co generalnie zwracac uwage przy zakupie tego auta - operacje chcialbym wykonac w Auto Wimar na Modlinskiej w Warszawie. Czy to dziady :szeroki_usmiech czy solidny dealer ?

    szukalem w archiwum i googlalem troche ale nie znalazlem zbyt obszernych i wyczerpoojacyh odpowiedzi na w.w. pytania - stad prosba goraca o wsparcie w tym jakze trudnym procesie kupna nowego auta :szeroki_usmiech
    Z goory wielkie dzieki
    pozdrawiam
    Markowski
    OI AXR 06 185@377

    Komentarz

    • chester121
      L&K
      • 2005
      • 1053

      #3
      odp1 dane przez produceenta sa zawsze lekko zanizone ale z tego co czytalem na forum to nie wiele wiecej (no chyba ze bedziesz korzystal ze wszystkich 150KM wtedy bedzie wiecej )

      odp2 co do przegladow to nie wydaje mi sie zeby cena byla inna
      ceny dzieli sie raczej na benzyne i diesla

      odp3 to zalezy napewno mniej upierdliwy niz w TDi'ku bo benzynka nagrzewa sie znacznie szybcie, mimo to bedzie trzeba przejechac ze 2-4km(w zimie dluzej ale nie wiele :wink: )

      odp4 studzenie turbiny polega na wychamowaniu jej tzn turbo podczas uzywania kreci sie z predkoscia kilkunastu tys. obr/min co jest znaczna predkoscia
      podczas wylaczenia silnika przestaje byc doprowadzony olej i turbo zaczyna wychamowywyac na "sucho"
      jesli np 500m przed zatrzymaniem bedziesz juz wolniej jechal to auto mozna wylaczyc odrazu

      odp5 ZNAKOMITYM :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

      odp6 to chyba zelezy od dealera, ale skoda sprzedaje sie jak cieple buleczki wiec raczej nie beda mocno sklonni zeeby obnizyc cene byle ja sprzedac (jak nie ty to kto inny ja kupi )
      na 7 niestety nie umiem odp, bo nie znam tego salonu :P

      pzdr

      Komentarz

      • tomi98
        Rider
        • 2004
        • 564

        #4
        witam panie Markowski - na początek trochę historii z mojego zakupu octy :wink:
        W roku 2002 zakupiłem moją octe w silniku 1.6 ( 75ps) i powiem szczerze, że załuję wtedy TDI 90ps był zdroższy o 14 tysi i żałuję, że nie kupiłem ( a wystrczyło wziąść kredyt i był by TDI 8) )).
        Moje zdanie jest następujące jeżeli planujesz parę lat smigać octą i min. 25tyś. km rocznie robisz to bierz TDI a będziesz zadowolony. Obecnie śmigam na gazie , jak bym miał jeżdzić na benzynie za 3,9 pln bez komentarza

        Mój następny wóz - może niedługo to tylko TDI 8) i basta :wink:

        Decyzja należy do Ciebie :wink: idż na całość :wink:

        pozdrwiam

        Komentarz

        • borut
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 299

          #5
          Witaj

          Jeżdżę 1.8T AGU więc powiem jak to jest u mnie.

          ad 1 - średnie spalanie przy normalnej jeździe ( mojej dodam bo to bardzo subiektywne określenie ) 8-9 l rekord pozytywny 6,8 na trasie z Austrii w wolnym konwoju ( do 130 km/h ). Nie butuje więc nigdy maxa nie odnotowałem
          ad 2 - nie wiem jak jest z gwarancyjnymi ( bo nie jezdziłem ) ale pogwarancyjne kosztują pewnie podobnie
          ad 5 - wydaje mi się że brak słów aby opisać różnicę w jeździe - to dwa diametralnie różne motory - na korzyść 1.8 T oczywiście

          Reszta zgodnie z tym co napisał kolega chester121

          Zazdroszczę zakupu nowego wozu :-) - powodzenia
          Powered by VSI PRINS

          Komentarz

          • Samiec
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4287
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Jezeli duzo nie jezdzisz lub nie patrzysz na ceny na stacji biez 1.8T :!:
            Jezeli robisz duzo km miesiecznie/rocznie biez TDI :!:
            Musisz sobie zadac pytanie ile lat bedziesz jezdzil ,ile km miesiecznie/rocznie przejezdzasz.
            Krotko 1.8T :
            - jest szybszy od tdi i osiaga wyzsze prekodsci maksymalne oraz ma lepsa kulture pracy niz tdi,wiec jest troche ciszej.
            - ma troche lzejszy silnik od tdi ,wiec w teori sie lepiej prowadzi po zakretach
            - ma wieksze przednie tarcze 288mm (tdi ma 280mm)

            TDI :
            - Elastyczny i oszczedny silnik. Jak latasz z duzymi stalymi predkosciami np na autostradach ,to roznica w spalaniu na kozysc tdi wzgledam 1.8T jest ogromna :diabelski_usmiech
            - Jak jezdzisz krotkie odcinki ,to zima rozgrzewanie tdi jest upierdliwe ,bo zajmuje to troche czasu :roll:
            - dodatkowo przy ekspluatacji nie wymieniasz swiec ,chyba ze zarowe padna (czyli napewno po wyzej 100kkm)

            Jeden i drugi silnik ma swoje plusy i minusy ,musisz wybrac ktore plusy sa blize tobie
            Z wyboru 1.6l i 1.8T wybral bym oczywiscie silnik z turbinka :diabelski_usmiech Jezeli nie masz wiecej kasy na 1.9TDI ,aby ci najbardziej pasowal to pomysl o malej pozyczce :wink:
            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              markowski, dodam że nie które Octavię TDI mają nawet po 220.000tys przebiegu i nie ma większych kłopotów.To żadna reklama.
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • YubY
                Drive
                • 2006
                • 74

                #8
                Witam, kupiłem swoje autko w czerwcu '05, jako prywatne autko, wczoraj przekroczyłem 40kkm, jak nie szukasz wrażeń szybkiej jazdy a masz dużo kilometrów przed sobą polecam tdi. W czerwcu zeszłego roku mój model Tour plus kosztował ponad 70, ale uważam że warto było wziąć kredyt i ... tdi, a co samego kupna: dobrze sprawdź wszystko w salonie, mi wcisneli nówkę bez ogrzewania tylnej szyby i skończyło sie to dwukrotnym wklejaniem tylnej szyby w dwóch różnych ASO. Kupowałem w WIMAR-ze w Opaczu
                Octavia Combi Tour Plus 1,9 TDI ASV '05
                President Harry II Clasic + DV 27 S w dziurce po fm-owej + spliter (ale myslę nad drugą dziurką na fm-ową)

                Komentarz

                • cieq
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 745
                  • Octavia I (1U2)
                  • AGU 1.8 20VT 150 KM
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  Ile tys km rocznie robisz?
                  www.pinkbike.com

                  Komentarz

                  • less1
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 101

                    #10
                    hm, dlubniete tdi potrafi szybko jezdzic, moze nie jest to auto do sprintu, bo krotkie pierwsze biegi, ale w trasie to juz sie znosnie odpycha

                    a wracajac do pyt: 1.6 - 1.8t
                    to pierwsze w tym zestawieniu nie jezdzi :twisted: a bedzie palilo jak smok by cosik wogole osiagnelo, bo bedzie trzeba silniczek mocniej krecic. dla mnie 1.6 to po prostu spokojne toczydelko, po mocnym zaladowaniu auto bedzie baaardzo wolne.
                    zalety 1.6 - cena i mozna gazik zalozyc :P

                    Komentarz

                    • cieq
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 745
                      • Octavia I (1U2)
                      • AGU 1.8 20VT 150 KM
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      Bierz 1.8T, będziesz bardzo zadowolony, w OI spisuje sie świetnie.

                      W mieście, zależnie od stylu jazdy, 9-11l/100km. Trasa 7-9l/100km.
                      1.6 spali niewiele mniej i nie da tyle radości z jazdy.

                      Co do TDI to tak jak koledzy wyżej napisali.
                      www.pinkbike.com

                      Komentarz

                      • Ziomal
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 5841
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        markowski, nasz kolega robacco ma 1.8T w Elegance z instalacją gazową na sprzedaż
                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                        Jest O1 1.6 BFQ

                        Komentarz

                        • djczas
                          RS
                          • 2005
                          • 9612

                          #13
                          Ziomal, kolega chce kupić nową
                          ja mam 1.9 SDI lub inaczej mówiąc 1.8 T i bardzo sobie chwale tak jak kolega BaPit wiec polecam to autko lub jak masz możliwośc wyskrobania jeszcze paru złotych to weź TDI

                          Komentarz

                          • jkapitan
                            Drive
                            • 2006
                            • 59

                            #14
                            1.8 T 20V AUM 8-9l na miescie, dopóki będę miał kase na paliwo to tylko benzyna z turbo. Zapomni o 1.6.

                            Komentarz

                            • Tymon
                              RS
                              • 2004
                              • 2970

                              #15
                              markowski, a ja Powiem Ci tak.
                              Pytasz co wybrać czy 1.6 czy 1.8 T.
                              Bierz 1.8T bedziesz miał :szeroki_usmiech na twarzy.
                              Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                              Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                              BMW serii 3... Radość z jazdy.

                              Komentarz

                              • markowski
                                Ambiente
                                • 2006
                                • 224

                                #16
                                Wielkie dzieki za informacje i porady. Przebiegi ktore robie w ciagu roku oscyluja w granicach ok. 15-20 tys wiec kupno TDI jest malo sensowna - roznica zwroci sie po ok. 5 latach. Przemyslalem sprawe dzis w nocy (i przeliczylem ) - jestem juz zdecydowany - lykam OI z 1.8T :szeroki_usmiech - raz sie zyje :diabelski_usmiech

                                jeszcze raz dzieki
                                pozdrawiam
                                Markowski
                                OI AXR 06 185@377

                                Komentarz

                                • Samiec
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 4287
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  Dobry wybor
                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                  Komentarz

                                  • hubert
                                    Ambiente
                                    • 2006
                                    • 119

                                    #18
                                    Siema.To pomyśl jeszcze jedną noc i łykaj TDI.Tylko i wyłącznie TDI TDI
                                    X1 20d s-drive m-pakiet i Ducato 100 Multijet...Skode miło wspominam

                                    Komentarz

                                    • nosferatus
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 601

                                      #19
                                      gratuluję - 1.8T to znakomitywybór jeśli chodzi o benzynkę - ja sam mam 1.6 i to była moja wielka pomyłka - jak jeżdżę sam to eszcze coś można wycisnąć z tego motorka,ale jak już jedziemy we dwójkę z żoną to tragedia.
                                      świetnej zabawy z tym motorkiem!!! :lol:
                                      Silnik BFQ + sekwencja KME
                                      CB President Johnny II ASC+President HAWAII

                                      Kenwood KDC-BT92SD
                                      Hertz HSK 165
                                      Hertz DBX 250
                                      KICX Kap 45
                                      KICKER ZX 200.2
                                      Kable - Dietz, Caliber
                                      Kondzio 1F
                                      wygłuszenie drzwi

                                      Komentarz

                                      • rafalus
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1140
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        1.6 nie ma co brac chyba ,ze zalezy Ci na niskiej cenie .
                                        To jest tak jak z wyposazeniem; trzba doplacic,zeby cos miec.
                                        1.6 to podstawa - zdaje sie ,ze jeszcze sa to 8 zaworowe siliniki żadna rewelacja.
                                        1.8 T polecali mi pracownicy serwisu ponoc trwaly i bez awaryjny poza tym 20V, jak brac benzyne to pożądną wiec warto doplacic. Ceny beznzyny Cie przerazaja?
                                        Znaczy bedziesz duzo jezdzil wiec TDI jak nie to kup 1.8T bedziesz mial przynajmniej ekskluzywny motor i bedziesz mail tarcze z tylu a w 1.6 bebenki. :diabelski_usmiech
                                        nowy cSIMC od Aliego
                                        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                        półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Też miałem podobny dylemat - Tour Sport 1.8T czy OII 1.6 - wybrałem 1.8T i się cieszę, mimo, że auto zepsuło się drugiego dnia (akumulator). Silnik 1. znam z passata - nie jedzie, a 1.8 napędza skodę bez wysiłku (choć w okresie dotarcia nie poznam jego możliwości)

                                          P.S>Tour sport wygląda dokładnie jak RS (poza znaczkami) i można go mieć też z silnikiem 1.6 - coś dla "szybkich inaczej"

                                          Komentarz

                                          • cieq
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 745
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGU 1.8 20VT 150 KM
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #22
                                            no i git nie bedziesz żałował :diabelski_usmiech
                                            www.pinkbike.com

                                            Komentarz

                                            • luky8
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 623

                                              #23
                                              No jak możesz to bierz 1,8T a gdyby była taka opcja to najlepiej tdi 1,6 tak na prawde spalania duzo mniejszego nie będzie miało (przy ostrej jeździe) a różnica w parametrach jest spora.
                                              Zapraszam na www.rebel-tuning.com

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                chyba wszystko zostalo powiedziane, wiec... 1.8T
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • less1
                                                  Ambiente
                                                  • 2006
                                                  • 101

                                                  #25
                                                  to nic tylko zyczyc dobrego autka bez wad

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...