[O2] 1.4 TSI vs 1.8 TSI - odczucia posiadaczy/użytkowników

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    matwrc, Miałem taki sam dylemat i dokonałem słusznego wyboru. Miałem okazję przejechać się jednym i drugim w tym samym dniu. Wybrałem silnik, a nie wyposażenie i całe szczęście. Pamiętaj że takie rzeczy jak radio, MF kiera, możesz sobie dorzucić. Poza tym 1.8 TSI jest duuużo bardziej rozwojowy bo samym programem osiągniesz 200km i 300nm - oczywiście w manualu. Z mojego doświadczenia zawsze po kilku miesiącach brakowało mocy, kupując 1.8 TSI na luzie możesz wycisnąć z niego 250km :diabelski_usmiech

    Co do 1.4TSI bardzo fajny silnik, dynamiczny ale szału niema Dodam że po jeździe próbnej miałem wrażenie że 1.4 TSI jest głośniejszy, 1.8 TSI przyśpieszał płynnie bez zająknięcia. Do szczęścia brakuje tylko DSG

    Co do spalania to normalna jazda po mieście to 9-11 na zimówkach 195/15'
    Latem na 225/17' spalanie oscyluje 10-13

    PS. nie wyobrażam sobie jazdy 1.4TSI na oponach szerszych niż 205

    Komentarz

    • Mihau
      RS
      • 2009
      • 7460
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #27
      Zamieszczone przez matwrc
      O2FL 1.4 TSI Elegance + metalic + fabryczny alarm cenę 71tys.
      łooo matko IMO trochę dużo
      Mi za 1.8 TSI elegance + lakier + xenon + pakiet dynamic + pegasus 17" + MDI + Cornery zaproponowali ok. 78k PLN i było to jakieś 15% mniej niż konfigurator podał więc tak jak piszą inni odezwij się do naszych forumowych dealerów, bo oni naprawdę dają takie oferty, że cenka opada

      A co do silników. Niektórzy posiadacze 1.4 TSI po przejechaniu X kilometrów plują sobie w twarz, że nie wzięli 1.8 TSI, inni natomiast są zadowoleni z wyboru 1.4 TSI więc IMO ile osób tyle opinii. Tutaj możemy Ci tylko mniej więcej powiedzieć jak wygląda jazda samochodami z tymi silnikami, spalanie, etc ale nic nie da Ci więcej jak Twoje własne odczucia po jeździe testowej ale to jest tylko moje zdanie.
      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

      Komentarz


      • #28
        ja miałem jazdę testową RS'em i teraz emocje mówią bierz RS, a rozsądek 1.8 TSI :wink:
        budżet pozwala na wersję RS bez żadnych dodatków, albo 1.8 TSI z wieloma dodatkami i też się zastanawiam :roll:

        Komentarz


        • #29
          JanuszB, Oczywiście że RS

          Komentarz

          • leff
            Elegance
            • 2004
            • 862

            #30
            jak masz na RS to bierz 1.8 TSI 4x4 - znikna problemy z trakcja :diabelski_usmiech

            czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez leff
              jak masz na RS to bierz 1.8 TSI 4x4 - znikna problemy z trakcja :diabelski_usmiech
              Ja w 1.8 TSI na oponach 225 nie mam problemów z trakcją.

              Komentarz

              • leff
                Elegance
                • 2004
                • 862

                #32
                po chipie na mokrym zaczniesz miec poza tym nie wierze, ze jestes w stanie dynamicznie ruszyc bez dlugiego polsprzegla

                czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                Komentarz

                • Ayu
                  RS
                  • 2009
                  • 4154

                  #33
                  JanuszB, Ja gdybym nie miał pewnych ograniczeń w postaci zamówionego auta, dziś wybrałbym to: http://autobond.otomoto.pl/index.php...w&id=C15874506

                  Nie jeździłem 1.4 TSI za to jeździłem 1.8 TSI i auto bardzo mi przypadło do gustu, tak bardzo, że z jazdy 1.4 TSI zrezygnowałem.
                  matwrc, jeszcze istotnym elementem jest sposób w jaki auto będziesz eksploatował bo jeśli głownie miasto to wolałbym 1.4TSI +DSG niż 1.8 TSI w manualu (zakładając jakiś limit budżetu) no a jeśli głównie trasy to 1.8 TSI w manualu.

                  Komentarz

                  • matwrc
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 235

                    #34
                    To może inaczej...
                    Pytanie do posiadaczy/użytkowników 1.8 TSI Elegance.

                    Z czego byłoby Wam łatwiej zrezygnować:

                    a) Rezygnacja z wyposażenia Elegance na korzyść Ambiente
                    b) Rezygnacja z silnika 1.8 TSI na korzyść 1.4 TSI

                    ?

                    P.S.
                    Nie ważne gdzie jeździcie (miasto, trasa) - chodzi o radość z jazdy

                    Komentarz

                    • tomek
                      L&K
                      • 2005
                      • 1078

                      #35
                      matwrc, każdy odpowie Ci na to pytanie indywiualnie, to Ty musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy chcesz dynamiczniej, czy bardziej luksusowo
                      Zamieszczone przez hotrain
                      Ja gdybym nie miał pewnych ograniczeń w postaci zamówionego auta, dziś wybrałbym to: http://autobond.otomoto.p...ow&id=C15874506
                      podejrzanie tani jest ten samochód. dsg, grzane fotele, tempomat, bolero. Katalogowo to jest co namniej 116000, a tutaj chcą go puścić za 90 i to jeszcze w takim okresie, gdzie ktos tu nawet pisał, że dealer nie chce dać teraz dużego rabatu :|
                      No i dodatkowo, jeżeli jeszcze nie odebrałeś samochodu, to żadna strata dla Ciebie, przecież zaliczkę oddadzą najpóźniej pół roku od twojej rezygnacji, a podejrzewam, że sprzedać twój komu innemu to są dzisiaj kwestie nawet nie dni, co godzin
                      O2FL RS | S2 | F2

                      Komentarz

                      • Ayu
                        RS
                        • 2009
                        • 4154

                        #36
                        tomek, dam sobie może nie głowę ale mały palec uciąć, że wczoraj w tej "rewelacyjnej" ofercie nie było dopisane netto i sprawa się wyjaśniła :szeroki_usmiech

                        Komentarz

                        • Mihau
                          RS
                          • 2009
                          • 7460
                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                          #37
                          matwrc, ja bym wybrał pkt A, bo łatwiej dorzucić tempomat, multikiere i inne tego typu pierdoły niż zmieniać silnik
                          Ale też dorzuciłbym od razu pare rzeczy do Ambiente.

                          Co do spalanie to popatrz na motostat. Ja kierowałem się właśnie tymi danym przy kupnie swojej 1.8 TSI.
                          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                          Komentarz

                          • SP9XWW
                            Rider
                            • 2009
                            • 579

                            #38
                            Zamieszczone przez matwrc
                            b) Rezygnacja z silnika 1.8 TSI na korzyść 1.4 TSI
                            Jak dla mnie opcja b. :wink:
                            Vy 73! de S!@w

                            Komentarz

                            • Przemm
                              Classic
                              • 2010
                              • 35

                              #39
                              Zamieszczone przez matwrc
                              To może inaczej...
                              Pytanie do posiadaczy/użytkowników 1.8 TSI Elegance.

                              Z czego byłoby Wam łatwiej zrezygnować:

                              a) Rezygnacja z wyposażenia Elegance na korzyść Ambiente
                              b) Rezygnacja z silnika 1.8 TSI na korzyść 1.4 TSI

                              ?

                              P.S.
                              Nie ważne gdzie jeździcie (miasto, trasa) - chodzi o radość z jazdy
                              Stając przed wyborem wyposażenia Ambiente vs Elegance zdecydowałem sie bez większego deliberowania na Ambiente z dodatkami (climatronic, pakiet skórzany z maxidotem, radio swing).
                              Zdecydował czynnik ekonomiczny: Elegance był ok. 9000 zł droższy, zaś moje dodatki kosztowały połowę tej kwoty. Inne elementy wyposażenia, które miał Elegance nie miały dla mnie większego znaczenia, więc dla mnie był to sensowny wybór.
                              Natomiast co do wersji silnikowej, to dylematu juz nie miałem, u mnie tylko 1.8 był brany pod uwagę.

                              Komentarz

                              • tomek
                                L&K
                                • 2005
                                • 1078

                                #40
                                hotrain, a, też nie zauważyłem "netto". Jak tak, to ta cena to żadna cena. W połowie roku sami z siebie bez pytania dawali lepsze rabaty.
                                O2FL RS | S2 | F2

                                Komentarz

                                • piotrek_gdy
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 7723
                                  • Volkswagen
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez leff
                                  znikna problemy z trakcja
                                  leff, nie wiem czym(albo jak :diabelski_usmiech ) ty jeździsz ale .... ja nie mam problemów z trakcją :szeroki_usmiech

                                  JanuszB, pewnie że RSa- a dodatki sobie dołożysz

                                  [ Dodano: Wto 16 Lis, 10 14:32 ]
                                  Zamieszczone przez tomek
                                  podejrzanie tani jest ten samochód.
                                  tomek, też tak myślałem
                                  ale .... to cena netto :diabelski_usmiech
                                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                  Komentarz

                                  • Jac_ek
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1733

                                    #42
                                    Zamieszczone przez loru
                                    a swoją droga to polecam jeszcze dobrać zenony do auta.
                                    jak ktoś potrzebuje to tak - ale ja z 80% przebiegu mam na światłach dziennych w dzień w dodatku po mieście gdzie wszystko jest ładnie oświetlone - ksenon nic nie daje nawet w nocy ;-)

                                    jeśli ktoś robi trasy - to dobre światła to podstawa i powinnien to być dodatek zamawiany jako pierwszy. Jednak dla mnie ksenon to lipa bo nie używam świateł :szeroki_usmiech
                                    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                    Komentarz

                                    • piotrek_gdy
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 7723
                                      • Volkswagen
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Jac_ek
                                      dla mnie ksenon to lipa bo nie używam świateł
                                      Jac_ek, nie każdy mieszka w Wawce, gdzie każda ulica jest oświetlona- ja np mieszkam na prowincji i u nas nawet Obwodnica nie cała jest oświetlona
                                      nie wyobrażam sobie jazdy bez xenonów(może to kwestia wieku i tego, że oczy juz nie te :diabelski_usmiech ) :wink:
                                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                      Komentarz

                                      • leff
                                        Elegance
                                        • 2004
                                        • 862

                                        #44
                                        piotrek_gdy 1.8T 194@285 i na mokrym mam problemy z trakcja, szybki start bez podciagniecia na sprzegle tez jest niemozliwe - jesli Ty w RS nie masz takich problemow to gratuluje

                                        czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                        Komentarz

                                        • Ayu
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 4154

                                          #45
                                          Zamieszczone przez matwrc
                                          a) Rezygnacja z wyposażenia Elegance na korzyść Ambiente
                                          dołożyłbym climatronic i ksenony a bez reszty dałoby się żyć bo w końcu autor wątku chce się cieszyć jazdą i IMHO 1.8 TSI da większą radość :szeroki_usmiech

                                          Komentarz

                                          • piotrek_gdy
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 7723
                                            • Volkswagen
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            #46
                                            leff, DSG nie pozwala na jazdę na półsprzęgle :diabelski_usmiech
                                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                              leff, DSG nie pozwala na jazdę na półsprzęgle :diabelski_usmiech
                                              łatwiej ruszać na śliskiej nawierzchni z DSG?

                                              Komentarz

                                              • Jac_ek
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1733

                                                #48
                                                Zamieszczone przez hotrain
                                                1.8 TSI da większą radość
                                                ale szybcy kierowcy to są na zakrętach a nie na prostej ;-), a tam oba samochody prowadzą się tak samo a może (choć nie porównywałem) 1.4TSI ciut lepiej bo ma przód lżejszy :P :lol:

                                                1.8TSI by coś tu namieszało ?
                                                [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=s_abW86x9Fc[/youtube]




                                                matwrc, ewidentnie widzę że chcesz 1.8TSI więc wsyscy zgodnie Ci tu napiszemy - Popieramy Cię - to Tobie ma samochód sprawiać przyjemność z jazdy a nie nam. Właściwie wszystko już zostało napisane, każdemu trochę co innego jest potrzebne - jedni lubią wolno inni szybko ;-) sam decyduj - jedno jest pewne czego byś nie wybrał to każdy z tych wyborów będzie DOBRY!
                                                - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                                Komentarz

                                                • matwrc
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 235

                                                  #49
                                                  :P no właśnie bardziej jestem jednak za 1.4 TSI, ale chyba zarezerwuję sobie jazdę próbną 1.8, bo tylko to mnie może ostatecznie przekonać do jednej lub drugiej wersji.

                                                  Komentarz

                                                  • Mihau
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 7460
                                                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                    #50
                                                    matwrc, no i po jeździe próbnej najwięcej będziesz wiedział, bo dla jednych 1.4 TSI już jeździ szybko, a dla innych 1.4 TSi po prostu stoi w miejscu i taki silnik nie jest do tego typu samochodu dla innych 1.8 TSI jest za mocny dla kolejnych w sam raz. Możemy Ci tu pisać (raczej tak informacyjnie żebyś mniej więcej wiedział czego się spodziewać) ale i tak Twoje osobiste odczucia mogą być totalnie odmienne od tych jakie mamy my.
                                                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...