Zamieszczone przez OrsonTSI
[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Zamieszczone przez idasZamieszczone przez grzes74Zamieszczone przez OrsonTSIw EMIDZIE w styczniu nowy soft do 1,4 TSI teraz mam równe obroty i płynne nabieranie obrotów jest tez nowy soft do radia SWING
Myślałem że kolega OrsonTSI coś więcej powie na temat tego upgrade softu silnika. Ja byłem na tzw "dużym" przeglądzie w styczniu i w InterAuto orzekli że NIE MA ŻADNEJ akcji dla 1.4 TSI w manualu, była jakaś akcja dot. 1.4 TSI DSG - dla skrzyni.
Ale jak widać wyżej kolega Orson nie specjalnie dociekliwy jeśli chodzi o ten upgrade...
Póki co palim i jeździm.... bez cudowania.
Komentarz
-
-
InterAuto ma w zwyczaju dowiadywać się o wszytkim na końcu. Jak zwykle porażka.
Jakiś czas temu byłem u nich (ul. Kocmyrzowska) z tymi podwyższonymi obrotami o których pisałem wcześniej. Oczywiście zrobili diagnostykę, która nic nie wykazała, a więc jak zwykle w ich opinii wszystko jest ok.
Umawiam się w takim razie w Emidzie.2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez grzes74...
Ja byłem na tzw "dużym" przeglądzie w styczniu i w InterAuto orzekli że NIE MA ŻADNEJ akcji dla 1.4 TSI w manualu, była jakaś akcja dot. 1.4 TSI DSG - dla skrzyni.
...
Mam takie auto i pierwsze słyszę o jakiejś akcji serwisowej.
Chyba w poniedziałek dowiem się w ASO o co chodzi.
Komentarz
-
-
Witam Serdecznie,
To mój pierwszy post na tym forum, wcześniej obserwowałem Wasze opinie na temat FL2 1.4TSI. Od zeszłego tygodnia jestem (jak narazie) szczęśliwym posiadaczem w/w auta w wersji kombi. Moje kilka spostrzeżeń:
1) zamówiłem ok. 21lutego 2011, termin odbioru wyznaczono na koniec czerwca!!!, po tygodniu od zamówienia dealer zadzwoni,że samochód wyprodukują 14-18 marca, w salonie stało już 21 marca, tydzień temu odebrałem, czyli ok. miesiąc czekania
1) co do docierania to dealer w moim mieście, powiedział żeby dać od razu po wyjechaniu z salonu "ostro w palnik" tzn. do 4tys. obrotów na każdym biegu oprócz jedynki przez około 100 km ciągłęj jazdy. Tłumaczył to "wypalaniem" smarów itd. Nie do końca mu wierzyłem więc zrobiłęm te 100km ale dość spokojnie do 3000-3500 obrotów bez gwałtownego przyspieszania. Dalej jeżdże tak jak piszą w instrukcji czyli zmiana biegów ok. 2500.
2) Pierwsze 250 km spalanie wydawało mi się dużo ok. 9,5 litra wg komputera (jazda po mieście, i kilkadziesiąt km S3). Przez ostatnie 250km jazdy po mieście/ trasa spalanie spadło do 7,3/100km, dzisiaj trasa 200km - 6l/100km (średnia prędkość nad morze 70km w tym prędkość na autostradzie 110-120km/h, reszta jednopasmówka i ciągi samochodów 70-80km/h). Zmiany biegów przy 2500 obrotów, dłuższe ciągi równej, płaskiej trasy utrzymywałem min. na ok 1900-2000 obr. na 5-6 tym biegu, w przypadku górek redukcje biegów. Niestety jeszcze nie zweryfikowałem spalania poprzez dolewkę paliwa.
3) Przesiadłem się z zagazowanego lanosa więc dynamika jazdy robi na mnie wrażenie, wyprzedzania bez problemów, wchodzenie na wyższe prędkości. Jednak efektu wciskania w fotel na pewno nie poczujemy (miałem przyjemność to poczuć w Octavii 1.9TDI z chiptuningiem).
4) Co do wyższych obrotów przy odbpalaniu silnika - u mnie to też występuje, ale w instrukcji jest o tym wyraźnie napisane, że silnik może pracować na wyższych obrotach, które potem opadają do wartości 800/min - jest to związane z naciąganiem ... czegoś tam.
5) Pytanie do forumowiczów: czy wymieniać olej i filtry po 1500 km? Spotkałem się już dzisiaj z drugą taką opinią uzasadnioną tym, że olej ten zawiera jeszcze ewentualne opiłki, smary i inne zanieczyszczenia pochodzące z nowego silnika. Co wy na to?
pozdrawiam
Bartek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez furacroyos5) Pytanie do forumowiczów: czy wymieniać olej i filtry po 1500 km? Spotkałem się już dzisiaj z drugą taką opinią uzasadnioną tym, że olej ten zawiera jeszcze ewentualne opiłki, smary i inne zanieczyszczenia pochodzące z nowego silnika. Co wy na to?
Ja tego nie zrobiłem.
Z drugiej strony w Suzuki każą zmieniać po 1 lub 1,5 kkm olej ale w tych autach silniki nie są docierane - inna technologia produkcji docierany.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bassyWiec własciwie jak to jest- bo jak zwykle instrukcja mówi co innego, wynika z tego ze ja zamulam swój samochód......Zamieszczone przez zbigniew147no to w takim razie, ja swój też zamulałem
powtarzam po raz tysięczny - jeździć NORMALNIE i tyle.
pan z tym palnikiem też jakiś oszołomsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MGZamieszczone przez grzes74...
Ja byłem na tzw "dużym" przeglądzie w styczniu i w InterAuto orzekli że NIE MA ŻADNEJ akcji dla 1.4 TSI w manualu, była jakaś akcja dot. 1.4 TSI DSG - dla skrzyni.
...
Mam takie auto i pierwsze słyszę o jakiejś akcji serwisowej.
Chyba w poniedziałek dowiem się w ASO o co chodzi.
Samochód mam z marca 2010.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez bassyWiec własciwie jak to jest- bo jak zwykle instrukcja mówi co innego, wynika z tego ze ja zamulam swój samochód......Zamieszczone przez zbigniew147no to w takim razie, ja swój też zamulałem
powtarzam po raz tysięczny - jeździć NORMALNIE i tyle.
pan z tym palnikiem też jakiś oszołom
I chyba masz rację MrSzkoda, bo jednak trzeba mieć słuch i po prostu słuchać silniczka i mi na razie wychodzi z obserwacji ,że czy zimny czy ciepły silnior, to tak na spokojnie około 19- 20 obrotów i spokojnie się wrzuca wyzsze biegi, a że do pracy mam 40 % miastem a reszta to takie podmiejskie prostki , a jeżdżę w luźnych porach dnia, to zaraz poza miastem wrzucam 6 i toczę się równomiernie około 80. napiszę Wam o spalaniu jak zapali sie lampka. Wtedy wiadomo że zostało ok 9 litrów paliwa, podzieli się wyliczy i coś tam wyjdzie na razie jest nawet nieźle, zważywszy że parę kursów zrobiłem też w cyklu całkowicie miejskim.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bassyZamieszczone przez szkodaZamieszczone przez bassyWiec własciwie jak to jest- bo jak zwykle instrukcja mówi co innego, wynika z tego ze ja zamulam swój samochód......Zamieszczone przez zbigniew147no to w takim razie, ja swój też zamulałem
powtarzam po raz tysięczny - jeździć NORMALNIE i tyle.
pan z tym palnikiem też jakiś oszołom
czy zimny czy ciepły silnior, to tak na spokojnie około 19- 20 obrotów i spokojnie się wrzuca wyzsze biegi,
Komentarz
-
-
Ja wymieniam olej co 15 tys. i raczej polecam, jeśli jeździcie dużo po mieście to, co podaje producent i mówi ze 30 tys. lub 2 lata wydaje sie trochę chwytem marketingowym dla floty i "Niemca”, który nie ma czasu jeździć do serwisu co chwile jak śmiga tyle po autostradach, które niestety ma......
A co do wymiany oleju po 1500km to wydaje mi sie bez sensu, auto wyjeżdża na dobrym oleju typu "long life" wiec trochę szkoda takiego drogiego oleju wylać w "wiadro".....
Komentarz
-
-
Co to jest 4000? Przecież to nie jest piłowanie silnika tylko normalna jazda, benzyniakiem jak jezdizłem to biegi zmieniałem pomiedzy 3000-4000, diesla kręcąc do 4tys to mozna powiedzieć ze sporo ale benzyniaka? :roll:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OrsonTSIA co do wymiany oleju po 1500km to wydaje mi sie bez sensu, auto wyjeżdża na dobrym oleju typu "long life" wiec trochę szkoda takiego drogiego oleju wylać w "wiadro".....superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
bassy, już pisałem kiedyś - ile chcesz jeździć autem i do tego dobieraj sposób jego eksploatacji.
Jak masz zamiar jeździć przez 10 albo więcej lat to zmieniał olej co 10 tyś km, itp. Odczujesz tego skutki w przyszłości (bo teraz to i tak bez znaczenia - silnik nowy).
Jak masz zamiar za 5-7 lat auto sprzedać to bez sensu - bo ewentualne korzyści odczuje kolejny właściciel a na cenę sprzedaży to nie wpłynie.
Jak w pierwszym aucie zmieniałem olej co 10 tyś km, dbałem itp. I teraz kolejny własciciel ma zaj.....e zadbane auto ...... dobrze, że to mój tata ....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaCo to jest 4000? Przecież to nie jest piłowanie silnika tylko normalna jazda, benzyniakiem jak jezdizłem to biegi zmieniałem pomiedzy 3000-4000, diesla kręcąc do 4tys to mozna powiedzieć ze sporo ale benzyniaka? :roll:
1,4 TSI max moment zaczyna się od 1600 więc 4000 to poprostu szlifierka kątowa .
1800, 2000, 2500 to standart a 4000 to suzuki hajabuza = 16000
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zbigniew147dla doładowanej skody/ audi/ seat , vw to jednak jest wyżynarka
czyli jeździsz tylko i wyłącznie poniżej ciągu tego silnika, gratuluję uchar
pragnę zauważyć, że moc maksymalna w tym silniku zaczyna się od 4500 obr, nie wiem o co chodzi, ktoś komuś jakichś bzdur naopowiadał o MOMENCIE i każdy się tym próbuje posługiwać tylko nie bardzo wiadomo o co chodzi... :roll:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz