[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arekban
    Ambiente
    • 2010
    • 208

    Zamieszczone przez OrsonTSI
    w EMIDZIE w styczniu nowy soft do 1,4 TSI teraz mam równe obroty i płynne nabieranie obrotów jest tez nowy soft do radia SWING
    O2 Fl z maja 2010 - akcja aktualizacji SWING-a rozwiązuje problem nadmiernego rozładowywyaniea akumulatora przez radio.

    Komentarz

    • OrsonTSI
      Rider
      • 2010
      • 715
      • Volkswagen
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      u mnie tez były problemy ze zmiana stacji po uruchomieniu auta, siedząc w aucie i słuchajac np. RMF po przekreceniu kluczyka zmieniala sie stacja na najblizsza dostepna po aktualizacji problem juz przestal wystepowac
      OII 1,4 TSI Elegance

      KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

      Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

      Komentarz

      • grzes74
        Ambiente
        • 2009
        • 176
        • Rapid (NH3)

        Zamieszczone przez idas
        Zamieszczone przez grzes74
        Zamieszczone przez OrsonTSI
        w EMIDZIE w styczniu nowy soft do 1,4 TSI teraz mam równe obroty i płynne nabieranie obrotów jest tez nowy soft do radia SWING
        (...)rozumiem że jak odpalasz nie masz charakterystycznego wzrostu obrotów.
        Przeciez to jest normalne (o ile po nawet kilku-kilkunastu sekundach spada to do ok.800).
        Dla mnie to też jest normalne. Jest to moje 4 auto na benzynę i trzecie w którym takie zjawisko występuje. Jakoś nie budzi to mojego niepokoju.

        Myślałem że kolega OrsonTSI coś więcej powie na temat tego upgrade softu silnika. Ja byłem na tzw "dużym" przeglądzie w styczniu i w InterAuto orzekli że NIE MA ŻADNEJ akcji dla 1.4 TSI w manualu, była jakaś akcja dot. 1.4 TSI DSG - dla skrzyni.

        Ale jak widać wyżej kolega Orson nie specjalnie dociekliwy jeśli chodzi o ten upgrade...

        Póki co palim i jeździm.... bez cudowania.
        pozdrawiam
        Grzes
        polecam :

        www.octavia-forum.de
        www.skodacommunity.de
        www.briskoda.net........

        Komentarz

        • OrsonTSI
          Rider
          • 2010
          • 715
          • Volkswagen
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          no co mialem powiedziec jak nic sie nie dowiedzialem bo sami nie wiedzieli..... nowy soft i tyle !
          OII 1,4 TSI Elegance

          KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

          Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

          Komentarz

          • czto
            Rider
            • 2010
            • 546
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            InterAuto ma w zwyczaju dowiadywać się o wszytkim na końcu. Jak zwykle porażka.
            Jakiś czas temu byłem u nich (ul. Kocmyrzowska) z tymi podwyższonymi obrotami o których pisałem wcześniej. Oczywiście zrobili diagnostykę, która nic nie wykazała, a więc jak zwykle w ich opinii wszystko jest ok.

            Umawiam się w takim razie w Emidzie.
            2004 Renault Thalia 1.4 RT,
            2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
            2009 Renault Clio MTV 1.4
            2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
            2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

            Komentarz

            • MG
              Ambiente
              • 2008
              • 101
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              Zamieszczone przez grzes74
              ...
              Ja byłem na tzw "dużym" przeglądzie w styczniu i w InterAuto orzekli że NIE MA ŻADNEJ akcji dla 1.4 TSI w manualu, była jakaś akcja dot. 1.4 TSI DSG - dla skrzyni.
              ...
              Akcja dla skrzyni DSG z 1.4 TSI ???
              Mam takie auto i pierwsze słyszę o jakiejś akcji serwisowej.
              Chyba w poniedziałek dowiem się w ASO o co chodzi.

              Komentarz

              • OrsonTSI
                Rider
                • 2010
                • 715
                • Volkswagen
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                dokladnie tak jest, EMIDA jaka jest to jest ale nowego softu wiecej mozna u nich dostac
                Ja mialem w listopadzie przeglad 30 tys w "inter kocmyrzowska" i tez nic nie wiedzieli
                OII 1,4 TSI Elegance

                KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                Komentarz

                • furacroyos
                  Classic
                  • 2011
                  • 1

                  Witam Serdecznie,
                  To mój pierwszy post na tym forum, wcześniej obserwowałem Wasze opinie na temat FL2 1.4TSI. Od zeszłego tygodnia jestem (jak narazie) szczęśliwym posiadaczem w/w auta w wersji kombi. Moje kilka spostrzeżeń:
                  1) zamówiłem ok. 21lutego 2011, termin odbioru wyznaczono na koniec czerwca!!!, po tygodniu od zamówienia dealer zadzwoni,że samochód wyprodukują 14-18 marca, w salonie stało już 21 marca, tydzień temu odebrałem, czyli ok. miesiąc czekania
                  1) co do docierania to dealer w moim mieście, powiedział żeby dać od razu po wyjechaniu z salonu "ostro w palnik" tzn. do 4tys. obrotów na każdym biegu oprócz jedynki przez około 100 km ciągłęj jazdy. Tłumaczył to "wypalaniem" smarów itd. Nie do końca mu wierzyłem więc zrobiłęm te 100km ale dość spokojnie do 3000-3500 obrotów bez gwałtownego przyspieszania. Dalej jeżdże tak jak piszą w instrukcji czyli zmiana biegów ok. 2500.
                  2) Pierwsze 250 km spalanie wydawało mi się dużo ok. 9,5 litra wg komputera (jazda po mieście, i kilkadziesiąt km S3). Przez ostatnie 250km jazdy po mieście/ trasa spalanie spadło do 7,3/100km, dzisiaj trasa 200km - 6l/100km (średnia prędkość nad morze 70km w tym prędkość na autostradzie 110-120km/h, reszta jednopasmówka i ciągi samochodów 70-80km/h). Zmiany biegów przy 2500 obrotów, dłuższe ciągi równej, płaskiej trasy utrzymywałem min. na ok 1900-2000 obr. na 5-6 tym biegu, w przypadku górek redukcje biegów. Niestety jeszcze nie zweryfikowałem spalania poprzez dolewkę paliwa.
                  3) Przesiadłem się z zagazowanego lanosa więc dynamika jazdy robi na mnie wrażenie, wyprzedzania bez problemów, wchodzenie na wyższe prędkości. Jednak efektu wciskania w fotel na pewno nie poczujemy (miałem przyjemność to poczuć w Octavii 1.9TDI z chiptuningiem).
                  4) Co do wyższych obrotów przy odbpalaniu silnika - u mnie to też występuje, ale w instrukcji jest o tym wyraźnie napisane, że silnik może pracować na wyższych obrotach, które potem opadają do wartości 800/min - jest to związane z naciąganiem ... czegoś tam.
                  5) Pytanie do forumowiczów: czy wymieniać olej i filtry po 1500 km? Spotkałem się już dzisiaj z drugą taką opinią uzasadnioną tym, że olej ten zawiera jeszcze ewentualne opiłki, smary i inne zanieczyszczenia pochodzące z nowego silnika. Co wy na to?

                  pozdrawiam
                  Bartek

                  Komentarz

                  • zbigniew147
                    Rider
                    • 2008
                    • 482

                    Zamieszczone przez furacroyos
                    5) Pytanie do forumowiczów: czy wymieniać olej i filtry po 1500 km? Spotkałem się już dzisiaj z drugą taką opinią uzasadnioną tym, że olej ten zawiera jeszcze ewentualne opiłki, smary i inne zanieczyszczenia pochodzące z nowego silnika. Co wy na to?
                    Chyba nie ma sensu. Gdyby taka konieczność występowała to producent, który daje gwarancje na silnik wymagałby tego.
                    Ja tego nie zrobiłem.
                    Z drugiej strony w Suzuki każą zmieniać po 1 lub 1,5 kkm olej ale w tych autach silniki nie są docierane - inna technologia produkcji docierany.

                    Komentarz

                    • bassy
                      Drive
                      • 2011
                      • 75

                      "powiedział żeby dać od razu po wyjechaniu z salonu "ostro w palnik" tzn. do 4tys. obrotów na każdym biegu oprócz jedynki przez około 100 km ciągłęj jazdy"

                      Wiec własciwie jak to jest- bo jak zwykle instrukcja mówi co innego, wynika z tego ze ja zamulam swój samochód......

                      Komentarz

                      • zbigniew147
                        Rider
                        • 2008
                        • 482

                        Zamieszczone przez bassy
                        wynika z tego ze ja zamulam swój samochód......
                        no to w takim razie, ja swój też zamulałem

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          Zamieszczone przez bassy
                          Wiec własciwie jak to jest- bo jak zwykle instrukcja mówi co innego, wynika z tego ze ja zamulam swój samochód......
                          Zamieszczone przez zbigniew147
                          no to w takim razie, ja swój też zamulałem
                          większość bezsensownie zamula
                          powtarzam po raz tysięczny - jeździć NORMALNIE i tyle.
                          pan z tym palnikiem też jakiś oszołom
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • MG
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 101
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Zamieszczone przez MG
                            Zamieszczone przez grzes74
                            ...
                            Ja byłem na tzw "dużym" przeglądzie w styczniu i w InterAuto orzekli że NIE MA ŻADNEJ akcji dla 1.4 TSI w manualu, była jakaś akcja dot. 1.4 TSI DSG - dla skrzyni.
                            ...
                            Akcja dla skrzyni DSG z 1.4 TSI ???
                            Mam takie auto i pierwsze słyszę o jakiejś akcji serwisowej.
                            Chyba w poniedziałek dowiem się w ASO o co chodzi.
                            Dzwoniłem dziś do ASO, moje auto nie podlega akcji.
                            Samochód mam z marca 2010.

                            Komentarz

                            • bassy
                              Drive
                              • 2011
                              • 75

                              Zamieszczone przez szkoda
                              Zamieszczone przez bassy
                              Wiec własciwie jak to jest- bo jak zwykle instrukcja mówi co innego, wynika z tego ze ja zamulam swój samochód......
                              Zamieszczone przez zbigniew147
                              no to w takim razie, ja swój też zamulałem
                              większość bezsensownie zamula
                              powtarzam po raz tysięczny - jeździć NORMALNIE i tyle.
                              pan z tym palnikiem też jakiś oszołom

                              I chyba masz rację MrSzkoda, bo jednak trzeba mieć słuch i po prostu słuchać silniczka i mi na razie wychodzi z obserwacji ,że czy zimny czy ciepły silnior, to tak na spokojnie około 19- 20 obrotów i spokojnie się wrzuca wyzsze biegi, a że do pracy mam 40 % miastem a reszta to takie podmiejskie prostki , a jeżdżę w luźnych porach dnia, to zaraz poza miastem wrzucam 6 i toczę się równomiernie około 80. napiszę Wam o spalaniu jak zapali sie lampka. Wtedy wiadomo że zostało ok 9 litrów paliwa, podzieli się wyliczy i coś tam wyjdzie na razie jest nawet nieźle, zważywszy że parę kursów zrobiłem też w cyklu całkowicie miejskim.

                              Komentarz

                              • zbigniew147
                                Rider
                                • 2008
                                • 482

                                Zamieszczone przez bassy
                                Zamieszczone przez szkoda
                                Zamieszczone przez bassy
                                Wiec własciwie jak to jest- bo jak zwykle instrukcja mówi co innego, wynika z tego ze ja zamulam swój samochód......
                                Zamieszczone przez zbigniew147
                                no to w takim razie, ja swój też zamulałem
                                większość bezsensownie zamula
                                powtarzam po raz tysięczny - jeździć NORMALNIE i tyle.
                                pan z tym palnikiem też jakiś oszołom

                                czy zimny czy ciepły silnior, to tak na spokojnie około 19- 20 obrotów i spokojnie się wrzuca wyzsze biegi,
                                No i to co niektórzy mogą uznać za zamulanie a zwłaszcza pan z ASO który kazał kręcić motor do 4000 na dzień dobry.

                                Komentarz

                                • OrsonTSI
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 715
                                  • Volkswagen
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Ja wymieniam olej co 15 tys. i raczej polecam, jeśli jeździcie dużo po mieście to, co podaje producent i mówi ze 30 tys. lub 2 lata wydaje sie trochę chwytem marketingowym dla floty i "Niemca”, który nie ma czasu jeździć do serwisu co chwile jak śmiga tyle po autostradach, które niestety ma......

                                  A co do wymiany oleju po 1500km to wydaje mi sie bez sensu, auto wyjeżdża na dobrym oleju typu "long life" wiec trochę szkoda takiego drogiego oleju wylać w "wiadro".....
                                  OII 1,4 TSI Elegance

                                  KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                                  Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    Co to jest 4000? Przecież to nie jest piłowanie silnika tylko normalna jazda, benzyniakiem jak jezdizłem to biegi zmieniałem pomiedzy 3000-4000, diesla kręcąc do 4tys to mozna powiedzieć ze sporo ale benzyniaka? :roll:
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • OrsonTSI
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 715
                                      • Volkswagen
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      ale docieranie tego silnika z turbo polega na innej jezdzie..... 4 tys to za duzo w momencie ukladania silnika
                                      OII 1,4 TSI Elegance

                                      KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                                      Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                                      Komentarz

                                      • piramida
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 12222
                                        • Superb III (3V3)

                                        Zamieszczone przez OrsonTSI
                                        A co do wymiany oleju po 1500km to wydaje mi sie bez sensu, auto wyjeżdża na dobrym oleju typu "long life" wiec trochę szkoda takiego drogiego oleju wylać w "wiadro".....
                                        nie wiem jak jest mocno silnik spasowany który wyjezdza z salonu ale po remoncie silnika wyminia sie olej własnie w okolicach 1500 po to aby wypłukać opiłki metalu znajdującego się w oleju a w dodatku od razu daje sie ostro w palnik :!: żadne zamulanie auta i jazda eco
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz

                                        • loyd
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2342

                                          piramida, remont silnika ??

                                          Masz na myśli nowoczesne turbobenzynki (jak nasze tsi) czy silnik od motorynki albo "borewicza" ??

                                          Komentarz

                                          • bassy
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 75

                                            Widzę ze każde forum tak ma tzn ostatecznie nie ma jednoznacznej decyzji, nie wiadomo kogo słuchać, zwłaszcza jak ma się takie pojecie o mechanice jak ja 8)

                                            Komentarz

                                            • loyd
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2342

                                              bassy, już pisałem kiedyś - ile chcesz jeździć autem i do tego dobieraj sposób jego eksploatacji.

                                              Jak masz zamiar jeździć przez 10 albo więcej lat to zmieniał olej co 10 tyś km, itp. Odczujesz tego skutki w przyszłości (bo teraz to i tak bez znaczenia - silnik nowy).

                                              Jak masz zamiar za 5-7 lat auto sprzedać to bez sensu - bo ewentualne korzyści odczuje kolejny właściciel a na cenę sprzedaży to nie wpłynie.

                                              Jak w pierwszym aucie zmieniałem olej co 10 tyś km, dbałem itp. I teraz kolejny własciciel ma zaj.....e zadbane auto ...... dobrze, że to mój tata ....

                                              Komentarz

                                              • bassy
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 75

                                                Dobre dobre no chcę na dłuzej raczej samochód bo nie jestem fanatykiem motoryzacji wiec styknie mi skodzina. Więc jak mam użytkować zwłaszcza jeśli chodzi o sposó jazdy( obroty itp )?

                                                Komentarz

                                                • zbigniew147
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 482

                                                  Zamieszczone przez piramida
                                                  Co to jest 4000? Przecież to nie jest piłowanie silnika tylko normalna jazda, benzyniakiem jak jezdizłem to biegi zmieniałem pomiedzy 3000-4000, diesla kręcąc do 4tys to mozna powiedzieć ze sporo ale benzyniaka? :roll:
                                                  4000 to jest normalak dla wolnossącej hondy, a dla doładowanej skody/ audi/ seat , vw to jednak jest wyżynarka.

                                                  1,4 TSI max moment zaczyna się od 1600 więc 4000 to poprostu szlifierka kątowa .
                                                  1800, 2000, 2500 to standart a 4000 to suzuki hajabuza = 16000

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    Zamieszczone przez zbigniew147
                                                    dla doładowanej skody/ audi/ seat , vw to jednak jest wyżynarka
                                                    :shock: :shock: :shock: :szeroki_usmiech
                                                    czyli jeździsz tylko i wyłącznie poniżej ciągu tego silnika, gratuluję uchar

                                                    pragnę zauważyć, że moc maksymalna w tym silniku zaczyna się od 4500 obr, nie wiem o co chodzi, ktoś komuś jakichś bzdur naopowiadał o MOMENCIE i każdy się tym próbuje posługiwać tylko nie bardzo wiadomo o co chodzi... :roll:
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...