[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    Zamieszczone przez eaglemirek
    tego nie robi nawet DSG która jest kilerem dwumasy a której CAXA nie posiada
    ale wiesz, że jak cos jest kilerem dwumasy, to jak jej nie ma napi#$dala w pozostałą resztę?

    i jeszcze powiedz drugą rzecz - jeździsz już sak sądzę parę lat, zarżnąłeś w swojej karierze jakiś samochód przez nieumiejętną jazdę?

    Zamieszczone przez bassy
    Mi wychodzi na to że 2000 - 2100
    no i moim zdaniem nieźle Ci wychodzi

    [ Dodano: Pią 08 Kwi, 11 10:41 ]
    Zamieszczone przez Maicroft
    Wielu do sprzedazy auta nie przekroczy magicznych 100, wiec o czym my piszemy
    no właśnie
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • loyd
      RS
      • 2010
      • 2342

      szkoda, generalnie zgadzam się z powyższym z jednym tylko zastrzeżeniem.

      Można zmieniać biegi w niskim zakresie obrotów silnika bez szkody dla silnika jak auto się "toczy" po równym albo lekko z górki - np. jadę 50 na 5 biegu z lekkiej górki i wrzucę sobie 6 i dalej się turlam. Silnik wogóle się nie wysila przy takiej jeździe i moim zdaniem nie jest to specjalnie szkodliwe.

      Co innego oczywiście zapiąć 6 przy 50 km/h pod górę, gaz w podłogę i podjeźdzamy ekologicznie .....

      [ Dodano: Pią 08 Kwi, 11 14:13 ]
      Zamieszczone przez Maicroft
      Pogadamy jak jakies CAXA dojedzie do 100, potem 150, a nastepnie 200kkm.

      Obecnie to macie max 50-80kkm zrobione.


      Wielu do sprzedazy auta nie przekroczy magicznych 100, wiec o czym my piszemy
      Też jestem ciekaw co się będzie działo dalej ....

      Komentarz

      • idas
        Elegance
        • 2006
        • 828

        Zamieszczone przez loyd
        [ Dodano: Pią 08 Kwi, 11 14:13 ]
        Zamieszczone przez Maicroft
        Pogadamy jak jakies CAXA dojedzie do 100, potem 150, a nastepnie 200kkm.

        Obecnie to macie max 50-80kkm zrobione.


        Wielu do sprzedazy auta nie przekroczy magicznych 100, wiec o czym my piszemy
        Też jestem ciekaw co się będzie działo dalej ....
        Jak ktos zna hiszpanski to mozna skrobnac maila do testerow ktorzy robia test dlugodystansowy Golfem VI z 1.4 TSI 122KM. Link do tego jest na forum.
        Poki co maja przejechane chyba cos ok 120kkm i padla im tylko skrzynia biegow DSG :diabelski_usmiech
        VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
        VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

        Komentarz

        • zbigniew147
          Rider
          • 2008
          • 482

          chyba się tu trochę zapętliliśmy.
          Jak się chce przyśpieszać to sie zmienia biegi wysoko.
          Jak się chce jeździć ekonomicznie - i nie jak pizda - to się zmienia biegi nisko.

          Ważne jest aby auto nie kręciło sie w czerwonym polu i aby się nie dławiło bo to zażyna motor.

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            Zamieszczone przez loyd
            Można zmieniać biegi w niskim zakresie obrotów silnika bez szkody dla silnika jak auto się "toczy" po równym albo lekko z górki - np. jadę 50 na 5 biegu z lekkiej górki i wrzucę sobie 6 i dalej się turlam. Silnik wogóle się nie wysila przy takiej jeździe i moim zdaniem nie jest to specjalnie szkodliwe.
            no i git
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • eaglemirek
              RS
              • 2010
              • 14116
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              Zamieszczone przez szkoda
              eaglemirek napisał/a:
              tego nie robi nawet DSG która jest kilerem dwumasy a której CAXA nie posiada

              ale wiesz, że jak cos jest kilerem dwumasy, to jak jej nie ma napi#$dala w pozostałą resztę?

              i jeszcze powiedz drugą rzecz - jeździsz już sak sądzę parę lat, zarżnąłeś w swojej karierze jakiś samochód przez nieumiejętną jazdę?
              Sorki ale to Ty napisałeś że przez DSG rozwaliłeś 2mase i nie ja napisałem o zmianach biegu na wyższy przy około 1500 rpm więc zacytowanie mnie jest nie na miejscu :!:
              Jakoś ucichli i nikt nie chce mi odpowiedzieć na pytanie po kiego diabła utrzymywać w silnikach TSI rpm-y 4000- 6000 (stałe) bo wiele głosów mówi że niżej to zamulanie katowanie itp. A swoją drogą jakie macie średnie w takim razie spalanie panowie (zwolennicy stałych wysokich rpm bo jeżeli mniej niż 10-12 litrow to wasze deklaracje są tyle warte co rządowe-deklaracje to jedno a wykonanie to drugie) Swoją drogą jeżeli w takim razie utrzymywanie takich rpm miało by uchronić 2mase a jednocześnie owocować spalaniem wyższym o 4 litry to sory ale ja wybrałbym wymienić 2mase - będzie taniej :twisted:
              Co do drugiego pytania - odpowiedź brzmi NIE. Aby nie szukać daleko podam przykład.
              Poprzednio jeździłem Felicją 1.6 75KM przy 4.500 rpm 135 Nm przy 3.500 gdzie 90% momentu było już przy 2000 rpm. Zrobiłem ponad 190 kkm i przekazałem innemu użytkownikowi w rodzinie. Nadal jeździ na pełnym syntetyku Mobil 1( ZERO ubytków oleju wszystkie przeglądy i wymiany wykonywane na czas a nawet przed ) i z silnikiem nie było najmniejszych problemów mimo że najczęściej starałem się tak dobierać biegi aby mieć obroty w zakresie 2 - 2.5 krpm . Oczywiście nie mówię że od czasu do czasu nie przegoniłem silniczka bo bym skłamał :!:
              Wracając więc do teraźniejszości uważam że posiadając silnik CAXA i jeżdżąc podobnie z trwałością też będzie podobnie czego sobie i Wam życzę
              Zamieszczone przez Maicroft
              Pogadamy jak jakies CAXA dojedzie do 100, potem 150, a nastepnie 200kkm.
              Pytanie tylko czy zawsze będziemy mieli niezakłamany obraz warunków eksploatacji silnika bo niewielki jest odsetek ludzi którzy się przyznają ile to razy pokatowali silnik , nie wymienili na czas oleju wlali kiedyś gówniane paliwo z oszczędności lub popełnili wiele innych błędów eksploatacyjnych a jak się cos z#$%%bie to wszyscy i wszystko winne tylko nie oni polscy super kierowcy i super mechanicy
              Emeryt ale bez kapelusza :!: :!: :!:



              CB Harry II ASC + Triflex

              Pozdrawiam Mirek!!

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                Zamieszczone przez eaglemirek
                Sorki ale to Ty napisałeś że przez DSG rozwaliłeś 2mase i nie ja napisałem o zmianach biegu na wyższy przy około 1500 rpm więc zacytowanie mnie jest nie na miejscu :!:
                no ale co jest nie na miejscu, tak jest jak mówię, tak uważam, przez idiotycznie ustawione DSG w BKD dwumasa leci dużo szybciej niż powinna i żadna oszczędność na paliwie tego nie rekompensuje bo oszczędności nie ma.

                Zamieszczone przez eaglemirek
                po kiego diabła utrzymywać w silnikach TSI rpm-y 4000- 6000 (stałe)
                a ktoś tu napisał taką bzdurę bo nie widzę :?: :!:
                może dlatego ucichli bo nikt czegoś takiego nie powiedział

                chyba generalnie chodzi o to, żeby nie zarzynać tych (i innych) silników poniżej 2000obr

                Zamieszczone przez eaglemirek
                Co do drugiego pytania - odpowiedź brzmi NIE.
                no właśnie, dlatego też tak bardzo bym się nie przejmował , aczkolwiek, miałbym na uwadze, że tak mały moment jak w Feli nie jest w stanie zrobić żadnej krzywdy, natomiast momenty w dieslach i mocniejszych turbobenzynach naprawdę są w stanie dokonać dużych spustoszeń w układzie przeniesienia napędu...
                zauważ, że są to często wartości dwu-trzykrotnie wyższe :idea:
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  eaglemirek, ale tu nie chodzi o to, żeby non stop trzymać 4000-6000 rpm, bo to bezsens. Chodzi o to, żeby do powiedzmy 100 km/h dochodzić na 3 biegu po 12-13 sek a nie na 5 po 30 sek. Potem możesz spokojnie zapiąć 6 i jechać na 1700 rpm.

                  Średnie z miasta ok. 14,5-15 l/100 km/h. Średnie 60% trasa 40% miasto ok. 13 l/100.
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • zbigniew147
                    Rider
                    • 2008
                    • 482

                    Zamieszczone przez szkoda
                    chyba generalnie chodzi o to, żeby nie zarzynać tych (i innych) silników poniżej 2000obr
                    :
                    Nie wiem czy miałeś okazję jeździć 1.4 TSI bo jeśli tak to przejedź się jeszcze raz i wyłącz wszystko co zagłusza prace silnika. Zauwazysz że np przy 1800 rpm silnik sie nie dławi i chodzi swobodnie i jeździć poniżej 2000 rpm można.
                    Uważam że 1200 czy 1400 to za niskie obroty i silnik sie dławi ale dzięki małej turbinie 1800 napewno nie zamula silnika.

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      zbigniew147, masz rację, a ja nie mam siły
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • eaglemirek
                        RS
                        • 2010
                        • 14116
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                        zbigniew147 napisał/a:
                        1800, 2000, 2500 to standart

                        może i standard... ale co najwyżej emeryta
                        Zamieszczone przez paweł2
                        Spokojnie mozna krecic te motory do 3-4k przy docieraniu i 5-6k pozniej a jazda 1,5-2.0k jak kto lubi jego auto jego sprawa ale dlugiej i bezawaryjnej jezdzie to nie pomoze :lol:
                        Co to jest 4000? Przecież to nie jest piłowanie silnika tylko normalna jazda, benzyniakiem jak jezdizłem to biegi zmieniałem pomiedzy 3000-4000, diesla kręcąc do 4tys to mozna powiedzieć ze sporo ale benzyniaka? :roll:
                        Nigdzie tu nie pisze o przyspieszaniu wszyscy odnoszą się do jazdy ze stałą prędkością :!:



                        CB Harry II ASC + Triflex

                        Pozdrawiam Mirek!!

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          Zamieszczone przez eaglemirek
                          Nigdzie tu nie pisze o przyspieszaniu wszyscy odnoszą się do jazdy ze stałą prędkością :!:
                          neeeee
                          chodzi im o górną granicę dla zmiany biegu, pszeesz nikt nie jest taki głupi żeby jechać ciągle na 4tys
                          chyba, że na ostatnim biegu na autostradzie to prawdopodobnie jest możliwe
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • loyd
                            RS
                            • 2010
                            • 2342

                            szkoda, niektórym nie przetłumaczysz, że ich funkiel wyśniona furka kompaktowa o zabójczej mocy 90 KW, najlepiej się czuje jak pracuje w 2/3 prędkości obrotowej.

                            Komentarz

                            • eaglemirek
                              RS
                              • 2010
                              • 14116
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Zamieszczone przez szkoda
                              eaglemirek napisał/a:
                              Nigdzie tu nie pisze o przyspieszaniu wszyscy odnoszą się do jazdy ze stałą prędkością :!:

                              neeeee
                              chodzi im o górną granicę dla zmiany biegu, pszeesz nikt nie jest taki głupi żeby jechać ciągle na 4tys
                              chyba, że na ostatnim biegu na autostradzie to prawdopodobnie jest możliwe
                              To proszę o odniesienie się do tych wypowiedzi i wykazanie mi, że mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem

                              Zamieszczone przez zbigniew147
                              1,4 TSI max moment zaczyna się od 1600 więc 4000 to poprostu szlifierka kątowa .
                              1800, 2000, 2500 to standart a 4000 to suzuki hajabuza = 16000
                              po czym nastąpiła Twoja odpowiedź
                              Zamieszczone przez szkoda
                              :shock: :shock: :shock: :szeroki_usmiech
                              czyli jeździsz tylko i wyłącznie poniżej ciągu tego silnika, gratuluję uchar
                              Sorki jeździsz a nie przyspieszasz czyli potwierdzasz że 2,5krpm to obroty emeryta przy stałej prędkości :!:
                              I aby nie było
                              Zamieszczone przez loyd
                              szkoda, niektórym nie przetłumaczysz, że ich funkiel wyśniona furka kompaktowa o zabójczej mocy 90 KW, najlepiej się czuje jak pracuje w 2/3 prędkości obrotowej.
                              Pracuje Jeżeli ktoś to rozumie inaczej niż utrzymywanie stałych minimum 4000krpm to chyba faktycznie jest już ze mną bardzo źle :evil:



                              CB Harry II ASC + Triflex

                              Pozdrawiam Mirek!!

                              Komentarz

                              • zbigniew147
                                Rider
                                • 2008
                                • 482

                                panowie chyba się trochę zaplątaliśmy.
                                Bijemy bez sensu piane udawadniając sobie niewiadomo co a ten post dotyczy chyba innego tematu

                                Komentarz

                                • dzinx88
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 16

                                  Już jakieś 1500 km minęło po przeglądzie 30kkm Leona. Wymiana softu na najnowszy, różnica jest, nie występuje już irytujące szarpanie podczas przyspieszania w zakresie 1800-2500, doszedł trochę bezsensowny wskaźnik zmiany biegu, 65 na 6 biegu to jakaś masakra :shock: no chyba że ze sporej górki :P Obroty nadal po odpaleniu wzrastają lekko powyżej 1000 rpm. ale to ponoć norma. Oleju nie zjadł ani grama, jedyny problem na ten czas to głośna praca zawieszenia. Nie wiem na ile podobny jest zawias Octy z Leonem To tak żeby mniej więcej wiedzieć czego się domagać od ASO w kwestii tych stuków-puków :P
                                  P.S Terkotania w innym wątku nie doświadczyłem, być może zbyt głośno słucham muzyki :P
                                  Leon 1.4 TSI
                                  XII `09

                                  Komentarz

                                  • zgrywus82
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 1

                                    Super silnik!!!!!!

                                    Komentarz

                                    • idas
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 828

                                      A ja tylko powiem, ze jak caly tydzien poki co musze jezdzic tylko po miescie (jakies 12 km), to jak wracam do domu, to od czasu do czasu przez te niemal 50km lubie dac silnikowi troche "pobiegac", czyli np. utrzymuje obroty na poziomie 3-4 tys.
                                      Biegi wowczas tez mieniam gdzies przy 4-5 tys. obr./min.
                                      Wtedy sie fajnie od razu zbiera jesli trzeba zrobic jakis manewr. No ale to tylko od czasu do czasu, zeby wszystko przedmuchac.
                                      Czlowiek tez lubi czasem troche pobiegac, zeby sie bardziej zmeczyc :diabelski_usmiech
                                      Leniuchowanie zabija :P
                                      VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                      VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                      Komentarz

                                      • paweł2
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1405

                                        Oooo i to jest dobre podejscie byle czesciej
                                        Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                        Komentarz

                                        • janusz27
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 2

                                          witam. Przejechane 700 km jeżdżę do pracy20 km raz 10 km miasto licznik 2 spalanie 6 jeżdże do 100 i spokojnie .Czy 1.4 kupiłbym jeszcze raz ? chyba tak.mam porównanie do tdci115.tdi150 jeszcze ich mam oraz 1.6 75 i1.8 115benz .powiem tak tsi jeżdzi inaczej niż te motory w miarę ciche przyspiesza płynne skrzynia mało precyzyjna ciężko wchodzi wsteczny . może kiedyś zrobię test na przyspieszenie z tdci i tdi jak znajde dobrych kierowców bo żona i syn się nie nadają

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            tak czytam wasze opinie na temat zmieniania biegów i jakoś mi nie teges dla przykładu jak upalam mojego biednego diesla to na 6 poniżej 100 staram sie nie schodzić tak samo jak po niżej 55/4 i 75/5 więc nie wiem jak komp może wskazywać zmiane na 6 bieg przy 65 na godzine :shock: dla mnie to jest nie do pomyślenia :szeroki_usmiech
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • krzysn
                                              Rider
                                              • 2007
                                              • 515

                                              Wczoraj odebrałem samochód. Po przesiadce z fabii 1.4 75KM wrażenia niesamowite. 1.4 TSI naprawdę daje radę, mam poważny problem z obrotami silnika - lekki ruch nogą i zbliża się 4 tys :-) A przecież docieram silnik :-)

                                              DSG jest takie, jak piszą w internecie :-) Rzeczywiście trochę przymula (obroty silnika podczas stałej prędkości spadają nawet do 1,3 tys). Ale redukcja biegów jest bardzo szybka, zdecydowanie mniej niż sekunda.

                                              Po prostu super.

                                              Aha, mam silnik CAX, czyżby jakieś zmiany w stosunku do CAXA czy może to jest to samo ?

                                              Komentarz

                                              • mariuss
                                                Drive
                                                • 2008
                                                • 52

                                                Zamieszczone przez piramida
                                                tak czytam wasze opinie na temat zmieniania biegów i jakoś mi nie teges dla przykładu jak upalam mojego biednego diesla to na 6 poniżej 100 staram sie nie schodzić tak samo jak po niżej 55/4 i 75/5 więc nie wiem jak komp może wskazywać zmiane na 6 bieg przy 65 na godzine :shock: dla mnie to jest nie do pomyślenia :szeroki_usmiech
                                                Ja też w TDI 6ki wcześniej jak przy 100km/h nie wrzucam. Nie wiem jak oni robią testy elastyczności 80 - 120 na 6tym biegu. 2.0 TDI się dławi na 6tce przy 80...
                                                W 1,8TSI można było 6tke wrzucić już przy 70km/h, ale żeby sensowanie przyśpieszało to też dopiero powyżej 100ki...

                                                A z tą zmianą biegów w TSI, to obroty po zmianie biegów powinny mieć minimum wartość 1500 dla niskich biegów (powiedzmy do 4ki włącznie) i minimum 1800 dla 5ki i 6ki. Przy niższych obrotach silnik brzmi niezdrowo...
                                                seat exeo 2.0 TDI CR

                                                Komentarz

                                                • marcink_1
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 312

                                                  Zamieszczone przez Krzysiek25
                                                  Mój Robaczek przejechał już 28500 km.

                                                  Miałem obiekcje przed kupnem, miałem duże wątpliwości po kupnie związane z wysłuchiwaniem anty-downsizingowych krzykaczy. Zobaczymy jak samochód będzie się sprawował przez kolejne kilka lat, bo trudno wnioskować o trwałości czegokolwiek po roku użytkowania Bardzo szybko wyleczyłem się jednak z niepewności i obecnie jestem więcej niż zadowolony. Na samym początku napaliłem się na 1.8 TSI, chcąc wcześniej przekonać mojego ojca do zakupu takiej właśnie octavii (ostatecznie zdecydował się na forda, czego obecnie w duchu żałuje), ale w trakcie pierwszej rozmowy u Bednarka mimowolnie rzuciłem, że interesuje mnie kombi z 1.4 TSI i tak już zostało. Tym bardziej, że autko w mojej wymarzonej konfiguracji stało na placu i czekało właśnie na mnie Chyba się tak nieczęsto zdarza.

                                                  Silnik cichy, w wysokich zakresach obrotów fajnie mruczy (można to nazwać "głośną pracą", ale.. mnie się podoba, gdy słyszę silnik przy przyspieszaniu). W przypadku spalania (nie chcę się włączać w wojnę na litry), moim Robaczkiem zszedłem do 5.7L/100km późną nocą na pustych, łódzkich ulicach, ale było to tylko raz - szkoda auta. Poza tym tak się nie da jeździć :P normalna jazda po pustych ulicach albo równym tempem w trasie to okolice 6.5L/100km, średnio zatłoczone miasto z unikaniem duzych korków i nadkładaniem drogi mniej obciążonymi ulicami daje średnio przedział 7.5-8.5L/100km, przy jeździe przez centrum w godzinach szczytu metodą gaz-hamulec, komputer potrafi przekroczyć 10L/100km, ale rzadko tak jeżdżę, więc nie zauważam tego problemu, moja statystyka te wyniki akurat pomija

                                                  Osiągi... Byłem przekonywany, że jest to idealna jednostka napędowa do wykorzystania zarówno w warunkach miejskich, jak i w trasie. I jest to najprawdziwsza prawda w końcu jest to kompakt, czyli coś co ma łączyć cechy auta miejskiego i do dalekich podróży. Silnik jest naprawdę optymalny dla tego 1300kg kloca, przyspiesza żwawo, turbodziura owszem, obecna, ale podobno mniejsza niż u konkurencji (zasłyszane, nie sprawdzone osobiście, teza do zweryfikowania), w każdym razie jej efekt można jeszcze ograniczyć odpowiednią techniką jazdy. IMHO skrzynia ma bdb dobrane przełożenia, chcąc np. szybko włączyć się do ruchu czy zmienić dynamicznie pas, jadąc na 3. biegu przy 50-60km/h przyspieszamy o 20-30km/h w mgnieniu oka, a to już wystarcza żeby "łyknąć" na krótkim dystansie większość (tak sądzę) wolnossących benzyniaków i niektórych tdi z opóźnionym zapłonem oczywiście bez szaleńczego łamania przepisów. Elastyczność na 4. biegu uznaję za bdb, 5. bieg idealny do jazdy poza miastem koło 100km/h, 6. bieg to bajka na autostradzie. Na 5. biegu na spokojnie osiągam spalanie 6.5L/100km, na 6. średnia wychodzi już w granicach 7.5L/100km - aczkolwiek nie lubię mulić silnika i nie trzymam 2000rpm na szóstce na autostradzie, raczej ponad 2.5tys rpm i koło 140km/h (ale które autko spali nam 7L przy ciągłej jeździe 140km/h? ). Przy sporym obciążeniu bagażami i załączoną klimą nieco traci (no nie da się oszukać fizyki, choć podejrzewam że załadowana okta przyspiesza jak niezaładowany superb ), ale i tak jeździ wtedy lepiej od wolnossących benzyniaków (turbina dużo jednak daje, nie ma mocnego wrażenia przymulania na wolniejszych obrotach - i mi to wystarczy). Spory zapas przedziału z max momentem obrotowym + ciągle rosnąca moc pozwala bezpiecznie wyprzedzać auta o zbliżonych możliwościach, w trasie nie odczuwałem dyskomfortu z niedoboru mocy przy szybszej jeździe, ale to zależy akurat od techniki jazdy i indywidualnych potrzeb.
                                                  Jeśli chodzi o technikę jazdy - słyszałem różne opinie, od "nowoczesne silniki lepiej znoszą wysokie obroty" do "te nowe tsi lubią jazdę na niskich obrotach".. Więc żeby nie zgłupieć, jeżdżę techniką mieszaną: raz trzymam 2.4-2.6tys rpm, raz jadę równo przy 2tys rpm - ale wtedy albo delikatnie przyspieszam, albo redukuję i przyspieszam szybciej. Nie daję w palnik od najniższych obrotów i obchodzę się delikatnie z gazem na zimnym silniku - razem z okresowym przegonieniem w trasie daje to efekt w postaci niewielkiego ubytku kilometrów w liczniku, wyznaczającym kolejny serwis olejowy - więc jest to chyba odpowiedni sposób traktowania tego silnika.
                                                  Słowo na temat kół: octa wyjechała z salonu na oponach 195/55 R15, od kwietnia śmiga na alufelgach 16tkach, 205/55 R16 - nie czuć różnicy w osiągach w stosunku do fabrycznej konfiguracji. Pogorszenie osiągów jest ponoć zauważalne przy felgach o większej średnicy i szerszych kapciach (wolałem nie sprawdzać ).

                                                  Do dziś (odpukać!) nic wielkiego się nie przytrafiło, zobaczymy co przyniesie czas. Musiałem dolać ok. 0.5L oleju po przejechaniu 13tys km, wymiana niezgodnie z kalendarzem po 17tys, w chwili obecnej dołożyłem 11tys i bagnet jest nadal mokry, więc istnieje prawdopodobieństwo, że do planowanej wymiany nr 2 po zimie nie doleję ani kropli.
                                                  W sierpniu musiałem uzupełnić płyn chłodzący - zbiornik wyrównawczy był praktycznie pusty. Nieszczelności podobno nie ma, od tamtego czasu sprawdzam regularnie i nic jeszcze nie wyparowało. W ciągu roku wymieniłem komplet żarówek w światłach mijania, od lipca jeżdżę na lightbreaker'ach, nadal działają.
                                                  Zwracałem uwagę na "terkotanie w tylnej części samochodu", czyli hałasującą pompę paliwa - porzuciłem temat, czasem jedynie ją usłyszę na postoju albo stojąc przy prawym nadkole, poza irytującym hałasem zero zastrzeżeń.
                                                  Silnik pracuje równiutko, czasami mam wrażenie, że w silniku słyszę pojawiający się i zanikający terkot, coś jakby bardzo cichy odgłos chodzącego diesla czy telepiącego się plastiku, ale jest to w tle chodzącego silnika i słychać to tylko na zewnątrz. Nie zgłaszałem tego w aso, bo oni mało co słyszą a może jest to mój wymysł, trudno powiedzieć.
                                                  Czasami odnoszę wrażenie, że na postoju delikatnie czuć okresowe silniejsze drgania (iow raz na jakiś czas autko delikatnie mocniej zadrży, najlepiej czuć na kierownicy, ale jest tak od nowości - podobno TTTM).
                                                  Czasami też wydech nieco "inaczej" zabrzmi, obrazowo: tłumik zabulgocze i raz na jakiś czas jakby mocniej wydmuchał spaliny, też od nowości, silnik się nie krztusi i obroty nie pływają. Nie zwróciłbym na to uwagi, gdybym nie przeczytał takiego tematu na forum więc zapewne podobnie TTTM.
                                                  Silnik zadbany, traktowany delikatnie do rozgrzania, turbina używana acz nie katowana, ze sprzęgłem ostrożnie; zawsze czekam na postoju 2min do zgaszenia, po trasie przesadne 5min :P Dbam o Robaczka jak o kobietę..

                                                  I zdecydowanie kupiłbym Octavię z silnikiem 1.4 TSI jeszcze raz.
                                                  Kolego jedź do Bednarka, wymienią Ci filtr paliwa bez roblemu i nie będzie terkotania.
                                                  Trwa to 15 minut.


                                                  Pozdrawiam
                                                  Marcin

                                                  Komentarz

                                                  • janusz27
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 2

                                                    Zamieszczone przez OctaviaFLKrak
                                                    Zamieszczone przez shok
                                                    Zamieszczone przez OctaviaFLKrak
                                                    Srednie spalanie z tego dystansu 6. Mozna osiągnąc od 4,4 w trasie
                                                    Nie no ja Cie proszę . :arrow: 6 srednio :shock: to w dieslu miałbyś pewnie 3.Można osiągnąć od 4.4 :shock: ale chyba jadąc 50km/h na najwyższym biegu. Takie średnie to dieslem cieżko osiągnąć a co dopiero benzyną.
                                                    Kolega ma 1.9 tdi i pali mu 4.7-5l ale jego obrotomierz chodzi Tylko miedzy 1300-1600obr! Takiego auta w życiu bym nie kupił.
                                                    4,4 jest mozliwe, raz sie tylko udało, na odcinku ok 300km. predkości pomiedzy 70-90. Aha i nie było to w Polsce Ten wynik to zasługa maks płynnej jazdy i 6 biegu.
                                                    Ja mam średnią z pierwszego tysiąca 5,9 najniższe miałem 4.7

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...