Scirocco2, może jeszcze jakieś inne spostrzeżenia / uwagi / rady / przygody z ASO ? jak tam pierwszy przegląd ? co, gdzie, za ile ? miałeś po 30kkm/2lata/wskazanie kompa czy po 15kkm/rok ? jaką oliwę wlali Tobie przy wymianie ?
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
przy 10tys zmień olej i zacznij wykorzystywać czasami całą moc. TO taka moja rada.
nie wiem czy nie lepiej było by zacząć to robić dopiero przy 20..., a nawet około 25 tyś , i to też bardzo ostrożnie .
Producent zaleca zrobić pierwsze 1500km ostrożnie, nie przekraczając 3/4 dozwolonych obrotów silnika, następnie zaleca stopniowe zwiększanie obciązenia aż do wykorzystania całej mocy. Więc uwazam, że to i tak chuchanie na zimne..
Zrób pierwsze 2000tys delikatnie, nie naciskając na gaz więcej niż 3/4 w podłogę, obroty max do 3.5-4tys, dalej między 2000tys-5000tys podociskaj trochę więcej w miarę potrzeby ale bez szaleństw, przy 10tys zmień olej i zacznij wykorzystywać czasami całą moc. TO taka moja rada.
Ja dokładnie tak zrobiłem, no i muszę powiedzieć, że obecne przy 20tys km samochód jest wyraźnie, podkreślam to słowo szybszy i zrywniejszy niż np przy 5tys, Wyraźnie się dotarł.
Dzięki za radę! Jak wspominałem, sam silnik jest dla mnie jak najbardziej OK, mam tylko zatrzeżenia do charakterystyki pedału gazu.
Widzę jednak, że jestem odosobniony w tej opinii, co jest wbrew pozorom pocieszające, bo oznacza, że problem tkwi raczej w moim mózgu
Jeśli po dotarciu sytuacja ma się poprawić, pozostaje cierpliwie czekać...
Dodam tylko, że silnik TSI był jednym z głównych powodów, dla których wybrałem Octavię i mimo wszystko jak do tej pory nie żałuję tego wyboru.
Zrób pierwsze 2000tys delikatnie, nie naciskając na gaz więcej niż 3/4 w podłogę, obroty max do 3.5-4tys, dalej między 2000tys-5000tys podociskaj trochę więcej w miarę potrzeby ale bez szaleństw, przy 10tys zmień olej i zacznij wykorzystywać czasami całą moc. TO taka moja rada.
Ja dokładnie tak zrobiłem, no i muszę powiedzieć, że obecne przy 20tys km samochód jest wyraźnie, podkreślam to słowo szybszy i zrywniejszy niż np przy 5tys, Wyraźnie się dotarł.
Dzięki za radę! Jak wspominałem, sam silnik jest dla mnie jak najbardziej OK, mam tylko zatrzeżenia do charakterystyki pedału gazu.
Widzę jednak, że jestem odosobniony w tej opinii, co jest wbrew pozorom pocieszające, bo oznacza, że problem tkwi raczej w moim mózgu
Jeśli po dotarciu sytuacja ma się poprawić, pozostaje cierpliwie czekać...
Dodam tylko, że silnik TSI był jednym z głównych powodów, dla których wybrałem Octavię i mimo wszystko jak do tej pory nie żałuję tego wyboru.
Zachowanie elektronicznie sterowanej przepustnicy jest "specyficzne", a po dotarciu jedyne co się zmieni, to to, że się do niego przyzwyczaisz
to i ja dorzucę swoje trzy grosze. za dwa tygodnie minie rok odkąd używam 1,4 tsi. przebieg 36 000 km. ogólnie jestem zadowolony z samochodu. spalanie takie jak w stopce mniej więcej, aczkolwiek dawno juz tego nie kontroluję - po prostu nie chce mi się. co prawda mam wrażenie, że ostatnimi czasy pali więcej ale w sumie to nie apteka i czy jest 7,5 czy 8 to żadna tam różnica. jeśli chodzi o dynamikę to dosyć szybko się przyzwyczaiłem że skoda jeździ szybciej niż mój poprzedni samochód ( pug 206 hdi) i jakoś mocy mi brakuje. gdybym miał stanąć powtórnie przed wyborem zakupu octavii to przy moim charakterze użytkowania czyli 60% trasa 40% miasto wziąłbym 1,8 tsi z tym że, mam minta a dopłata do 1,8 tsi w czasie gdy kupowałem auto wynosiła 12 tys.- za takie pieniądze czyli circa 70 tys nie kupiłbym skody :P
krzysiek83wpr, z tym docieranie to są różne szkoły - jedni mówią tak inni inaczej - na pewno nowe silnik nie potrzebują już docierania, obróbka materiałów poszła tak daleko że o docieraniu nie ma mowy - jedynie chodzi u "ułożenie" silnika
i są tacy co mówią że silnik od samego początku powinien dostać ostro w palnik
całość tu -> http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
lub po polsku -> http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight=
[ Dodano: Sro 12 Sty, 11 23:35 ] OrsonTSI, skąd masz takie info - i na czym polega zmiana? będzie jakaś akcja serwisowa?
Co do Epc strasznie mnie denerwuje ten wynalazek, duzo czasu mi zajelo zanim zaczalem robic idealne redukcje z miedzygazem, opoznienie na reakcje silnika jest jak dla mnie za duze, tutaj wole poczciwa linke. Minus tego drugi to brak mozliwosci dohamowania lewa noga, co przy lekkim przodzie w caxa jest nieporozumieniem, ciezko jest pojechac ciesno tym samochodem. Ale ok nie jestesmy na torze, chociaz opoznienie Epc na codzien tez troche przeszkadza.
Samochod "docieralem" normalnie, pierwszy tysiac tak na poczatku na 50% ognia potem 70%, duzo hamowania silnikiem i przyspieszania, potem juz normalna jazda. Przed pierwsze wymiana oleju (29tys) dolalem 200ml chociaz w sumie bym dojezdzil do wymiany, ale jakos denerwowalo mnie to minimum.
Co do Aso to tragedia, wybralem auto kupowalem u Zimnego, ale na przeglad pojechalem do Danelczyka bo mialem blisko i niestety byl to 1 i ostatni moj raz w tym Aso. Panowie mysleli ze trafili na idiote i chcieli mnie naciagnac na 1,5 litra oleju wiecej, oczywiscie telefon 5 min rozmowy z 3ma pracownikami ktorzy probowali robic ze mnie debila, w koncu udalo sie zrobili korekte i oddali 100zl, tlumaczac w koncu ze magazynier sie pomylil. Dodatkowo sprawdzam na drugi dzien olej, na 2 sposoby 5 min po wylaczeniu silnika jak w instrukcji oraz po nocy, poziom sporo ponad maximum, jade do Aso, 10 min tlumaczenia mechanikom i kierownikowi ze tak sie nie zalewa oleju itp w koncu laskawie Panowie zgodzili sie odessac nadmiar. Nie polecam nikomu tego Aso. Nastepny przeglad nie wiem gdzie mam zrobic, mysle o Zaglu ale tez slyszalem srednie opinie :/ , koszt 1 przegladu cos ok 700zl.
Spalanie zimowe (na UG7+) na ta chwile to ok 10 litrow w miescie i 7,5 w trasie, takze w stosunku do lata i badziewiastych opon Eco Contact wzroslo odpowienio 1-1,5 litra w miescie i ok 0,5 w trasie. Oczywiscie przy normalnej jezdzie.
No właśnie a ktoś tu na faorum tak chwalił ten serwis. Dodam tylko że gosc z salonu bezczelnie powiedzial mi ze jak nie kupię u nich to w ogóle problemy z przeglądem bedą..........
Co do Aso to tragedia, wybralem auto kupowalem u Zimnego, ale na przeglad pojechalem do Danelczyka bo mialem blisko i niestety byl to 1 i ostatni moj raz w tym Aso. Panowie mysleli ze trafili na idiote i chcieli mnie naciagnac na 1,5 litra oleju wiecej, oczywiscie telefon 5 min rozmowy z 3ma pracownikami ktorzy probowali robic ze mnie debila, w koncu udalo sie zrobili korekte i oddali 100zl, tlumaczac w koncu ze magazynier sie pomylil. Dodatkowo sprawdzam na drugi dzien olej, na 2 sposoby 5 min po wylaczeniu silnika jak w instrukcji oraz po nocy, poziom sporo ponad maximum, jade do Aso, 10 min tlumaczenia mechanikom i kierownikowi ze tak sie nie zalewa oleju itp w koncu laskawie Panowie zgodzili sie odessac nadmiar. Nie polecam nikomu tego Aso. Nastepny przeglad nie wiem gdzie mam zrobic, mysle o Zaglu ale tez slyszalem srednie opinie :/ , koszt 1 przegladu cos ok 700zl.
oooo. widzę, że nie jestem odosobniony w tej opinii. A fachowcy w ASO zapierali się, że świadczą usługi na najwyższym poziomie. Chwalili się, że są najlepsi po tej stronie Wisły. Oczywiście nie omieszkali skwitować całej rozmowy stwierdzeniem: jak się nie podoba to nie trzeba przyjeżdżać. Co do żagla to są też pozytywne opinie...
No wlasnie jadac do tego Aso wczesniej czytalem forum i dobre opinie na temat Danelczyka, ale niestety tragedia.Natomiast mi u Zimnego powiedzieli zeby serwisowac gdzie chce i nawet specjalnie nie namawiali zebym jezdzil do nich 240km na serwis.
Docieranie silników motocyklowych, gdzie czerwone pole to 15.000 obrotów i żywotność silnika w motocylklach sportowych to około 100 tys. km nijak się ma do współczesnych silników samochodów osobowych. Nie polecam docierania samochodów w ten sposób. Motocykle do pierwszej wymiany po 1.000km zalane są przez fabrykę olejem mineralnym. O pozostałych różnicach nie będę się rozpisywał, bo nie ma to sensu. Samochód docieram według instrukcji SAP z tą różnicą, że nie będę czekał do 30.000 kilometrów, tylko do roku lub 15.000.
Na "ostro" motocykli nie docieram. Przez pierwszy tysiąc wyprzedzają mnie samochody Znajomi wykorzystujący motocykle na torze robią tak samo.
krzysiek83wpr napisał/a:
przy 10tys zmień olej i zacznij wykorzystywać czasami całą moc. TO taka moja rada.
nie wiem czy nie lepiej było by zacząć to robić dopiero przy 20..., a nawet około 25 tyś , i to też bardzo ostrożnie
to miał być żarcik oczywiście z mojej strony, ale koledzy sie nie poznali :twisted:
chyba bym zdechł w tym samochodzie z nudów jakbym musiał do 25 tyś delikatnie jeździć :haha:
3-5tyś spokoju to max jaki jest potrzebny do ułożenia silnika.
niektórzy robią 7 tyś na rok , w życiu by go nie dotarli... :diabelski_usmiech
Jest nowe oprogramowanie do silnika dostepne w serwisach !
Co daje to nowe oprogramowanie?
Mam nadzieje, że nie robią kastracji podobnej jak w TSI 160KM!
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Panowie w serwisie powiedzieli ze lepsza praca ma byc na wolnych obrotach mniej drgan i plynnosc w rozwijaniu obrotow, na razie zauwazylem lepsze odpalanie poranne i to ze jesli na I biegu wskocze w czerwone pole i zmieniam szybko na II bieg to nie ma teraz dlugiego myslenia... wczesniej dostawal zadyszki i chwile czekal ( zglaszalem im to 2 razy i faktycznie na jezdzie probnej widzieli ten problem)
Dodam ze jest jeszcze jakis nowy soft do radia SWING bo tez mi wgrali i pojawil sie 3 FM czyli ze moge dodatkowo zapisac kolejne 5 stacji
Co do watku o docieraniu i zmienianiu oleju to ja wybralem opcje raz w roku lub co 15 tys km bo uwazam ze raz na 2 lata lub 30 tys to jest chwyt reklamowy dla firm i flot gdzie ich auta smigaja wiecej i przywolywanie ich co chwile do serwisu zdenerwowalo by bardzo PeHowców ( czyt. przedstawicieli handlowych )
OII 1,4 TSI Elegance
KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)
Co do watku o docieraniu i zmienianiu oleju to ja wybralem opcje raz w roku lub co 15 tys km bo uwazam ze raz na 2 lata lub 30 tys to jest chwyt reklamowy dla firm i flot gdzie ich auta smigaja wiecej i przywolywanie ich co chwile do serwisu zdenerwowalo by bardzo PeHowców ( czyt. przedstawicieli handlowych )
Podobnie uważam, dodatkowo stara dobra myśl inżynierska mówi, że jeżdżąc po mieście wymieniaj olej i filtr co połowę dystansu określonego przez producenta
A ja własnie duzo robie miasta i wiem ze to jest najwieksze katowanie silnika, czasem kilkanascie razy wyjazd 2-3 km nawet sie nie zagrzeje w zime......
OII 1,4 TSI Elegance
KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)
Komentarz