[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Wojtas_Poznań
    RS
    • 2010
    • 2822

    #51
    Scirocco2, może jeszcze jakieś inne spostrzeżenia / uwagi / rady / przygody z ASO ? jak tam pierwszy przegląd ? co, gdzie, za ile ? miałeś po 30kkm/2lata/wskazanie kompa czy po 15kkm/rok ? jaką oliwę wlali Tobie przy wymianie ?
    SPOT Poznań:
    .....
    ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


    Error 503 Wojtas Unavailable :P

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #52
      Zamieszczone przez krzysiek83wpr
      przy 10tys zmień olej i zacznij wykorzystywać czasami całą moc. TO taka moja rada.
      nie wiem czy nie lepiej było by zacząć to robić dopiero przy 20..., a nawet około 25 tyś , i to też bardzo ostrożnie .
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • krzysiek83wpr
        Rider
        • 2010
        • 362

        #53
        Zamieszczone przez leszekmw
        Zamieszczone przez krzysiek83wpr
        przy 10tys zmień olej i zacznij wykorzystywać czasami całą moc. TO taka moja rada.
        nie wiem czy nie lepiej było by zacząć to robić dopiero przy 20..., a nawet około 25 tyś , i to też bardzo ostrożnie .
        Producent zaleca zrobić pierwsze 1500km ostrożnie, nie przekraczając 3/4 dozwolonych obrotów silnika, następnie zaleca stopniowe zwiększanie obciązenia aż do wykorzystania całej mocy. Więc uwazam, że to i tak chuchanie na zimne..

        Komentarz

        • michalx
          Classic
          • 2010
          • 34

          #54
          Zamieszczone przez krzysiek83wpr
          Zrób pierwsze 2000tys delikatnie, nie naciskając na gaz więcej niż 3/4 w podłogę, obroty max do 3.5-4tys, dalej między 2000tys-5000tys podociskaj trochę więcej w miarę potrzeby ale bez szaleństw, przy 10tys zmień olej i zacznij wykorzystywać czasami całą moc. TO taka moja rada.
          Ja dokładnie tak zrobiłem, no i muszę powiedzieć, że obecne przy 20tys km samochód jest wyraźnie, podkreślam to słowo szybszy i zrywniejszy niż np przy 5tys, Wyraźnie się dotarł.
          Dzięki za radę! Jak wspominałem, sam silnik jest dla mnie jak najbardziej OK, mam tylko zatrzeżenia do charakterystyki pedału gazu.
          Widzę jednak, że jestem odosobniony w tej opinii, co jest wbrew pozorom pocieszające, bo oznacza, że problem tkwi raczej w moim mózgu
          Jeśli po dotarciu sytuacja ma się poprawić, pozostaje cierpliwie czekać...
          Dodam tylko, że silnik TSI był jednym z głównych powodów, dla których wybrałem Octavię i mimo wszystko jak do tej pory nie żałuję tego wyboru.

          Komentarz

          • rlapinski
            Ambiente
            • 2010
            • 138

            #55
            Zamieszczone przez michalx
            Zamieszczone przez krzysiek83wpr
            Zrób pierwsze 2000tys delikatnie, nie naciskając na gaz więcej niż 3/4 w podłogę, obroty max do 3.5-4tys, dalej między 2000tys-5000tys podociskaj trochę więcej w miarę potrzeby ale bez szaleństw, przy 10tys zmień olej i zacznij wykorzystywać czasami całą moc. TO taka moja rada.
            Ja dokładnie tak zrobiłem, no i muszę powiedzieć, że obecne przy 20tys km samochód jest wyraźnie, podkreślam to słowo szybszy i zrywniejszy niż np przy 5tys, Wyraźnie się dotarł.
            Dzięki za radę! Jak wspominałem, sam silnik jest dla mnie jak najbardziej OK, mam tylko zatrzeżenia do charakterystyki pedału gazu.
            Widzę jednak, że jestem odosobniony w tej opinii, co jest wbrew pozorom pocieszające, bo oznacza, że problem tkwi raczej w moim mózgu
            Jeśli po dotarciu sytuacja ma się poprawić, pozostaje cierpliwie czekać...
            Dodam tylko, że silnik TSI był jednym z głównych powodów, dla których wybrałem Octavię i mimo wszystko jak do tej pory nie żałuję tego wyboru.
            Zachowanie elektronicznie sterowanej przepustnicy jest "specyficzne", a po dotarciu jedyne co się zmieni, to to, że się do niego przyzwyczaisz

            Komentarz

            • brongo
              Drive
              • 2008
              • 75

              #56
              Zamieszczone przez Tichy
              Aktualizuję listę największych przebiegów 1.4TSI CAXA:

              1) 50.000 Scirocco2
              2) 32.000 Krzysiek25
              39000

              Komentarz

              • pascal
                Rider
                • 2009
                • 510
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #57
                to i ja dorzucę swoje trzy grosze. za dwa tygodnie minie rok odkąd używam 1,4 tsi. przebieg 36 000 km. ogólnie jestem zadowolony z samochodu. spalanie takie jak w stopce mniej więcej, aczkolwiek dawno juz tego nie kontroluję - po prostu nie chce mi się. co prawda mam wrażenie, że ostatnimi czasy pali więcej ale w sumie to nie apteka i czy jest 7,5 czy 8 to żadna tam różnica. jeśli chodzi o dynamikę to dosyć szybko się przyzwyczaiłem że skoda jeździ szybciej niż mój poprzedni samochód ( pug 206 hdi) i jakoś mocy mi brakuje. gdybym miał stanąć powtórnie przed wyborem zakupu octavii to przy moim charakterze użytkowania czyli 60% trasa 40% miasto wziąłbym 1,8 tsi z tym że, mam minta a dopłata do 1,8 tsi w czasie gdy kupowałem auto wynosiła 12 tys.- za takie pieniądze czyli circa 70 tys nie kupiłbym skody :P

                Komentarz

                • OrsonTSI
                  Rider
                  • 2010
                  • 716
                  • Volkswagen
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #58
                  Ja mam juz 35 tys i spoko!

                  uwaga !

                  Jest nowe oprogramowanie do silnika dostepne w serwisach !
                  OII 1,4 TSI Elegance

                  KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                  Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                  Komentarz

                  • Jac_ek
                    RS
                    • 2009
                    • 1733

                    #59
                    krzysiek83wpr, z tym docieranie to są różne szkoły - jedni mówią tak inni inaczej - na pewno nowe silnik nie potrzebują już docierania, obróbka materiałów poszła tak daleko że o docieraniu nie ma mowy - jedynie chodzi u "ułożenie" silnika
                    i są tacy co mówią że silnik od samego początku powinien dostać ostro w palnik
                    całość tu -> http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
                    lub po polsku -> http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight=

                    [ Dodano: Sro 12 Sty, 11 23:35 ]
                    OrsonTSI, skąd masz takie info - i na czym polega zmiana? będzie jakaś akcja serwisowa?
                    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                    Komentarz

                    • Scirocco2
                      Classic
                      • 2009
                      • 37

                      #60
                      Co do Epc strasznie mnie denerwuje ten wynalazek, duzo czasu mi zajelo zanim zaczalem robic idealne redukcje z miedzygazem, opoznienie na reakcje silnika jest jak dla mnie za duze, tutaj wole poczciwa linke. Minus tego drugi to brak mozliwosci dohamowania lewa noga, co przy lekkim przodzie w caxa jest nieporozumieniem, ciezko jest pojechac ciesno tym samochodem. Ale ok nie jestesmy na torze, chociaz opoznienie Epc na codzien tez troche przeszkadza.

                      Samochod "docieralem" normalnie, pierwszy tysiac tak na poczatku na 50% ognia potem 70%, duzo hamowania silnikiem i przyspieszania, potem juz normalna jazda. Przed pierwsze wymiana oleju (29tys) dolalem 200ml chociaz w sumie bym dojezdzil do wymiany, ale jakos denerwowalo mnie to minimum.

                      Co do Aso to tragedia, wybralem auto kupowalem u Zimnego, ale na przeglad pojechalem do Danelczyka bo mialem blisko i niestety byl to 1 i ostatni moj raz w tym Aso. Panowie mysleli ze trafili na idiote i chcieli mnie naciagnac na 1,5 litra oleju wiecej, oczywiscie telefon 5 min rozmowy z 3ma pracownikami ktorzy probowali robic ze mnie debila, w koncu udalo sie zrobili korekte i oddali 100zl, tlumaczac w koncu ze magazynier sie pomylil. Dodatkowo sprawdzam na drugi dzien olej, na 2 sposoby 5 min po wylaczeniu silnika jak w instrukcji oraz po nocy, poziom sporo ponad maximum, jade do Aso, 10 min tlumaczenia mechanikom i kierownikowi ze tak sie nie zalewa oleju itp w koncu laskawie Panowie zgodzili sie odessac nadmiar. Nie polecam nikomu tego Aso. Nastepny przeglad nie wiem gdzie mam zrobic, mysle o Zaglu ale tez slyszalem srednie opinie :/ , koszt 1 przegladu cos ok 700zl.

                      Spalanie zimowe (na UG7+) na ta chwile to ok 10 litrow w miescie i 7,5 w trasie, takze w stosunku do lata i badziewiastych opon Eco Contact wzroslo odpowienio 1-1,5 litra w miescie i ok 0,5 w trasie. Oczywiscie przy normalnej jezdzie.

                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • bassy
                        Drive
                        • 2011
                        • 75

                        #61
                        No właśnie a ktoś tu na faorum tak chwalił ten serwis. Dodam tylko że gosc z salonu bezczelnie powiedzial mi ze jak nie kupię u nich to w ogóle problemy z przeglądem bedą..........

                        Komentarz

                        • prejbisz
                          Classic
                          • 2010
                          • 19

                          #62
                          Zamieszczone przez Scirocco2

                          Co do Aso to tragedia, wybralem auto kupowalem u Zimnego, ale na przeglad pojechalem do Danelczyka bo mialem blisko i niestety byl to 1 i ostatni moj raz w tym Aso. Panowie mysleli ze trafili na idiote i chcieli mnie naciagnac na 1,5 litra oleju wiecej, oczywiscie telefon 5 min rozmowy z 3ma pracownikami ktorzy probowali robic ze mnie debila, w koncu udalo sie zrobili korekte i oddali 100zl, tlumaczac w koncu ze magazynier sie pomylil. Dodatkowo sprawdzam na drugi dzien olej, na 2 sposoby 5 min po wylaczeniu silnika jak w instrukcji oraz po nocy, poziom sporo ponad maximum, jade do Aso, 10 min tlumaczenia mechanikom i kierownikowi ze tak sie nie zalewa oleju itp w koncu laskawie Panowie zgodzili sie odessac nadmiar. Nie polecam nikomu tego Aso. Nastepny przeglad nie wiem gdzie mam zrobic, mysle o Zaglu ale tez slyszalem srednie opinie :/ , koszt 1 przegladu cos ok 700zl.
                          oooo. widzę, że nie jestem odosobniony w tej opinii. A fachowcy w ASO zapierali się, że świadczą usługi na najwyższym poziomie. Chwalili się, że są najlepsi po tej stronie Wisły. Oczywiście nie omieszkali skwitować całej rozmowy stwierdzeniem: jak się nie podoba to nie trzeba przyjeżdżać. Co do żagla to są też pozytywne opinie...

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #63
                            Zamieszczone przez bassy
                            No właśnie a ktoś tu na faorum tak chwalił ten serwis.
                            tym się w ogóle nie należy przejmować
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • Scirocco2
                              Classic
                              • 2009
                              • 37

                              #64
                              No wlasnie jadac do tego Aso wczesniej czytalem forum i dobre opinie na temat Danelczyka, ale niestety tragedia.Natomiast mi u Zimnego powiedzieli zeby serwisowac gdzie chce i nawet specjalnie nie namawiali zebym jezdzil do nich 240km na serwis.

                              Komentarz

                              • tomba7
                                Drive
                                • 2009
                                • 96
                                • BMW

                                #65
                                Zamieszczone przez Jac_ek
                                Docieranie silników motocyklowych, gdzie czerwone pole to 15.000 obrotów i żywotność silnika w motocylklach sportowych to około 100 tys. km nijak się ma do współczesnych silników samochodów osobowych. Nie polecam docierania samochodów w ten sposób. Motocykle do pierwszej wymiany po 1.000km zalane są przez fabrykę olejem mineralnym. O pozostałych różnicach nie będę się rozpisywał, bo nie ma to sensu. Samochód docieram według instrukcji SAP z tą różnicą, że nie będę czekał do 30.000 kilometrów, tylko do roku lub 15.000.

                                Na "ostro" motocykli nie docieram. Przez pierwszy tysiąc wyprzedzają mnie samochody Znajomi wykorzystujący motocykle na torze robią tak samo.
                                W wolnym czasie dwa koła

                                Komentarz

                                • fan
                                  Elegance
                                  • 2009
                                  • 760

                                  #66
                                  Zamieszczone przez OrsonTSI
                                  uwaga !

                                  Jest nowe oprogramowanie do silnika dostepne w serwisach !
                                  Co daje to nowe oprogramowanie?
                                  Respect All,Fear No One!

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #67
                                    krzysiek83wpr napisał/a:
                                    przy 10tys zmień olej i zacznij wykorzystywać czasami całą moc. TO taka moja rada.

                                    nie wiem czy nie lepiej było by zacząć to robić dopiero przy 20..., a nawet około 25 tyś , i to też bardzo ostrożnie

                                    to miał być żarcik oczywiście z mojej strony, ale koledzy sie nie poznali :twisted:
                                    chyba bym zdechł w tym samochodzie z nudów jakbym musiał do 25 tyś delikatnie jeździć :haha:

                                    3-5tyś spokoju to max jaki jest potrzebny do ułożenia silnika.

                                    niektórzy robią 7 tyś na rok , w życiu by go nie dotarli... :diabelski_usmiech
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • czto
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 546
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #68
                                      Zamieszczone przez fan
                                      Zamieszczone przez OrsonTSI
                                      uwaga !

                                      Jest nowe oprogramowanie do silnika dostepne w serwisach !
                                      Co daje to nowe oprogramowanie?
                                      Mam nadzieje, że nie robią kastracji podobnej jak w TSI 160KM!
                                      2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                      2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                      2009 Renault Clio MTV 1.4
                                      2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                      2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                      Komentarz

                                      • rlapinski
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 138

                                        #69
                                        Zamieszczone przez czto
                                        Zamieszczone przez fan
                                        Zamieszczone przez OrsonTSI
                                        uwaga !

                                        Jest nowe oprogramowanie do silnika dostepne w serwisach !
                                        Co daje to nowe oprogramowanie?
                                        Mam nadzieje, że nie robią kastracji podobnej jak w TSI 160KM!
                                        Ktoś może to potwierdzić? Fajnie byłoby, gdyby ktoś podzielił się wrażeniami z przejażdżki po upgradzie.

                                        Komentarz

                                        • OrsonTSI
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 716
                                          • Volkswagen
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #70
                                          Panowie w serwisie powiedzieli ze lepsza praca ma byc na wolnych obrotach mniej drgan i plynnosc w rozwijaniu obrotow, na razie zauwazylem lepsze odpalanie poranne i to ze jesli na I biegu wskocze w czerwone pole i zmieniam szybko na II bieg to nie ma teraz dlugiego myslenia... wczesniej dostawal zadyszki i chwile czekal ( zglaszalem im to 2 razy i faktycznie na jezdzie probnej widzieli ten problem)

                                          Dodam ze jest jeszcze jakis nowy soft do radia SWING bo tez mi wgrali i pojawil sie 3 FM czyli ze moge dodatkowo zapisac kolejne 5 stacji

                                          Co do watku o docieraniu i zmienianiu oleju to ja wybralem opcje raz w roku lub co 15 tys km bo uwazam ze raz na 2 lata lub 30 tys to jest chwyt reklamowy dla firm i flot gdzie ich auta smigaja wiecej i przywolywanie ich co chwile do serwisu zdenerwowalo by bardzo PeHowców ( czyt. przedstawicieli handlowych )
                                          OII 1,4 TSI Elegance

                                          KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                                          Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                                          Komentarz

                                          • zbigniew147
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 482

                                            #71
                                            Zamieszczone przez OrsonTSI
                                            Co do watku o docieraniu i zmienianiu oleju to ja wybralem opcje raz w roku lub co 15 tys km bo uwazam ze raz na 2 lata lub 30 tys to jest chwyt reklamowy dla firm i flot gdzie ich auta smigaja wiecej i przywolywanie ich co chwile do serwisu zdenerwowalo by bardzo PeHowców ( czyt. przedstawicieli handlowych )
                                            Podobnie uważam, dodatkowo stara dobra myśl inżynierska mówi, że jeżdżąc po mieście wymieniaj olej i filtr co połowę dystansu określonego przez producenta

                                            Komentarz

                                            • OrsonTSI
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 716
                                              • Volkswagen
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #72
                                              A ja własnie duzo robie miasta i wiem ze to jest najwieksze katowanie silnika, czasem kilkanascie razy wyjazd 2-3 km nawet sie nie zagrzeje w zime......
                                              OII 1,4 TSI Elegance

                                              KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                                              Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                                              Komentarz

                                              • przemo9
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 228
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                #73
                                                Zamieszczone przez Tichy
                                                Aktualizuję listę największych przebiegów 1.4TSI CAXA:

                                                1) 50.000 Scirocco2
                                                2) 32.000 Krzysiek25
                                                dopisuję się nieco ponad 31.000
                                                O II fl kombi elegance

                                                Komentarz

                                                • Wojtas_Poznań
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2822

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez OrsonTSI
                                                  wiem ze to jest najwieksze katowanie silnika, czasem kilkanascie razy wyjazd 2-3 km
                                                  katowanie silnika i niestety akumulatora też
                                                  SPOT Poznań:
                                                  .....
                                                  ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                                  Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                                  Komentarz

                                                  • Jac_ek
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1733

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                                    akumulatora też
                                                    akumulator to 400zł i za dwa lata masz nowy jak ci ten zdechnie - silnika tak prosto i łatwo nie wymienisz.
                                                    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...