[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Scirocco2
    Classic
    • 2009
    • 37

    Witam,

    No i dopadly mnie piersze stuki w zawieszeniu z tylu (49kkm), akurat jechalem do znajomego wymienic klocki przod bo akurat sie skonczyly to popatrzylem troche od spodu i do wymiany sa tylne dolne wahacze. Zastanawiam sie co teraz, probowac uderzac z tym do ASO ? Jest jakas szansa wymiany tych elementow na gwarancji ?? Czy lepiej przygotowac sie od razu na placenie, lub ew. robic to poza ASO tylko co z gwarancja wtedy ??

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • loyd
      RS
      • 2010
      • 2342

      Scirocco2, jaki koszt ?

      Komentarz

      • OrsonTSI
        Rider
        • 2010
        • 716
        • Volkswagen
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        jesli serwisowales to mozesz zapytac o naprawe z dobrej woli, jesli miesci sie to w jakims przebiegu to placi sie za robocizne a koszt matrialu pokrywa ASO
        OII 1,4 TSI Elegance

        KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

        Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

        Komentarz

        • Andys
          Elegance
          • 2007
          • 762

          Scirocco2,
          do wymiany sa tylne dolne wahacze
          Nie znam budowy zawieszenia, ale czy na pewno do wymiany są wahacze, nie ma tuleji, czy wybiłeś już tak wahacze, że wymiana tulejek nie pomoże?
          Pozdrawiam,
          Andys

          Komentarz

          • OrsonTSI
            Rider
            • 2010
            • 716
            • Volkswagen
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            witam,

            konczy mi sie gwarancja 14 lutego 2011 :cry:

            moze popiszemy co warto sprawdzic i co wam sie psuło zeby ewentualnie zwrocic na to uwage w ASO

            z gory dziekuje za podpowiedzi !
            OII 1,4 TSI Elegance

            KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

            Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

            Komentarz

            • Wojtas_Poznań
              RS
              • 2010
              • 2822

              Zamieszczone przez OrsonTSI
              co wam sie psuło
              aż tak źle chyba nam nie życzysz ? :P swoją drogą to muszę Cię zmartwić - od kwietnia 2010 do dziś nic mi się nie popsuło ... i oby tak dalej kupiłem sobie na start litrową butelkę oliwy na ew. dolewki bo czytałem że na początku może coś tam sobie łyknąć autko, do tego płyn do układu chłodzenia.... wszystko stoi narazie w garażu nie użyte ani razu swoją drogą, w te mrozy i śniegi to głównie komunikacją miejską podrożowałem, więc jakichś mega km nie przejechałem, dlatego moja opinia jest mocno subiektywna

              Zamieszczone przez OrsonTSI
              konczy mi sie gwarancja 14 lutego 2011

              moze popiszemy co warto sprawdzic
              IMO, koniec gwarancji nie jest powodem do jakiegoś "innego" sprawdzania auta :confused no ale w sumie to ja g..... wiem, więc nigdy nic nie wiadomo :idea: ops:
              SPOT Poznań:
              .....
              ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


              Error 503 Wojtas Unavailable :P

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                nie jest powodem do jakiegoś "innego" sprawdzania auta
                jest powodem do zainteresowania się fakapami, których JESZCZE nie widać
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • sezamek1
                  Drive
                  • 2010
                  • 70

                  Witam

                  Kolega Scirocco2, 12 stycznia o 23:36 (9-ta podstrona) napisał m.in.:
                  Co do Aso to tragedia, wybralem auto kupowalem u Zimnego, ale na przeglad pojechalem do Danelczyka bo mialem blisko i niestety byl to 1 i ostatni moj raz w tym Aso. Panowie mysleli ze trafili na idiote i chcieli mnie naciagnac na 1,5 litra oleju wiecej, oczywiscie telefon 5 min rozmowy z 3ma pracownikami ktorzy probowali robic ze mnie debila, w koncu udalo sie zrobili korekte i oddali 100zl, tlumaczac w koncu ze magazynier sie pomylil. DODATKOWO SPRAWDZAM NA DRUGI DZIEN OLEJ, NA 2 SPOSOBY 5 MIN PO WYLACZENIU SILNIKA JAK W INSTRUKCJI ORAZ PO NOCY, POZIOM SPORO PONAD MAXIMUM, JADE DO ASO, 10 MIN TLUMACZENIA MECHANIKOM I KIEROWNIKOWI ZE TAK SIE NIE ZALEWA OLEJU ITP W KONCU LASKAWIE PANOWIE ZGODZILI SIE ODESSAC NADMIAR. Nie polecam nikomu tego Aso. Nastepny przeglad nie wiem gdzie mam zrobic, mysle o Zaglu ale tez slyszalem srednie opinie :/ , koszt 1 przegladu cos ok 700zl.
                  Mam pytanie w kwestii poziomu oleju silnikowego w Octavii 1,4 TSI. W instrukcji obsługi strona 231 napisane jest, aby sprawdzać poziom oleju na miarce bagnetu kilka minut po wyłączeniu silnika. Wtedy poziom na miarce powinien zawierać się pomiędzy poziomem min. i max.
                  Pomiar zgodnie z instrukcją przy ciepłym silniku wskazuje 3/4 poziomu pomiędzy min. i max.
                  Natomiast po całej nocy tj. całkowicie zimny silnik - poziom oleju na miarce bagnetu jest ok. 1 cm powyżej max. W instrukcji jest także napisane, aby nie przekraczać poziomu max. Lecz nie napisali czy dotyczy to pomiaru kilka minut po wyłączeniu silnika czy pomiaru przy całkowicie zimnym silniku?
                  A jak jest w Waszych silnikach (szczególnie 1,4 TSI) czy jest duża różnica pomiędzy pomiarem przy zimnym i ciepłym silniku.

                  pozdro
                  sezamek1

                  Komentarz

                  • Carolco
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 116

                    Ja z kolei jestem bardzo zadowolony z 1.4 TSI. Głównie jeżdżę po mieście odcinki ok. 8-10km. Silnik się nagrzewa na 90stopni po ok. 5-6km (garażowany), ale ta temp. jest z tego wskaźnika - nie mam maxi dota, aby sprawdzić kiedy olej osiąga faktycznie 90stopni. Mam jednak zapytanie co do użytkowania tego silniczka. Jak Wy nim przyspieszacie na zimnym? Wiadomo, o turbinę trzeba dbać, tak więc jadę zawsze spokojnie póki te 90stopni nie osiągnę, ale jak jest z obrotami na zimnym? Przy jakich oo myślę, że przy ujemnej temperaturze na zewnątrz, to jakieś 2600obr. to chyba takie max, zanim się silnik nie nagrzeje? Napiszcie, przy jakich obrotach zmieniacie biegi - szczególnie na jedynce i dwójce. Mowa o zimnym silniku.



                    1.4 TSI MINT

                    Komentarz

                    • winni77
                      RS
                      • 2009
                      • 2183
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Carolco, ja zmieniam biegi tak, żeby po zmianie biegu nie spaść poniżej 1600 obrotów. Wole wskoczyć na ciut wyższe obroty niż katować turbinę przyspieszając od np 1200 obrotów. Więc na jedynce musisz pociągnąć gdzieś właśnie do tych 2600-3000, a na dwójce już troszkę niżej.
                      Mój "Batmobil"

                      Komentarz

                      • Carolco
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 116

                        Zamieszczone przez winni77
                        Carolco, ja zmieniam biegi tak, żeby po zmianie biegu nie spaść poniżej 1600 obrotów. Wole wskoczyć na ciut wyższe obroty niż katować turbinę przyspieszając od np 1200 obrotów. Więc na jedynce musisz pociągnąć gdzieś właśnie do tych 2600-3000, a na dwójce już troszkę niżej.
                        Ano i właśnie tak się zastanawiam, czy np. te 3000obr. to nie za dużo na zimnym silniku? Jak na razie zmieniam tak jak wspomniałem przy max. 2600obr, a później jeśli mam po zmianie nawet ok. 1300obr. to po prostu wolno przyspieszam - myślę, że to jakiś kompromis... tak sobie wmawiam i mam nadzieję, że tak jest Moja ogólna wiedza o silnikach mówi, że mając nawet niższe obroty i wolno przyspieszając nie dzieje się "nic złego" - przecież DSG potrafi utrzymywać niskie obroty jeśli się nie przyspiesza szybko. Jeśli źle myślę, poprawcie.



                        1.4 TSI MINT

                        Komentarz

                        • bassy
                          Drive
                          • 2011
                          • 75

                          o to tak jak na razie w mojej corsie 1,2 16v :lol:

                          Komentarz

                          • zbigniew147
                            Rider
                            • 2008
                            • 482

                            Nie wiem przy jakiej temperaturze zaczynam mocniej przyspieszać. Robie to na czuja. Jak silnik jest zimny (np. temp. zewn. 0st) to chodzi ciut głosniej i zresztą czuć że słabo sie zbiera. Ale wystarczy może 1km aby już spokojnie przyśpieszać. A takie pożądne cisnięcie w gaz to stosuje przu 80St - chyba bo nie zwracałem większej uwagi na to.

                            Komentarz

                            • winni77
                              RS
                              • 2009
                              • 2183
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Zamieszczone przez Carolco
                              czy np. te 3000obr. to nie za dużo na zimnym silniku?
                              No jakby cały czas trzymać te obroty to pewnie nie najlepiej dla silnika, ale to tylko przez moment na jedynce :idea: Nie mówię, że tak jest prawidłowo, może nie jest, niech mnie ktoś poprawi.
                              Mój "Batmobil"

                              Komentarz

                              • zbigniew147
                                Rider
                                • 2008
                                • 482

                                ja na zimnym silniku staram się nie przekraczać 2500,
                                po kilku minutach 3000 a nawet 3500 obr/min

                                Komentarz

                                • Andys
                                  Elegance
                                  • 2007
                                  • 762

                                  A ja jeżdżąc po zakorkowanym mieście prawie nigdy nie przekraczam 2500 obrotów, no chyba że wymaga tego sytuacja, wtedy czasami miewam ponad 3 tys.. Tyle tylko, że do 2 tys, bardzo delikatnie operuję gazem, powyżej 2,5tys. trochę normalniej i tyle. Co do temperatury wskazywanej przez wskaźnik na desce rozdzielczej. Przy 90 st. cieczy chłodzącej, VCDS pokazuje dopiero 75 st., a oleju około 10 st. niżej.
                                  Pozdrawiam,
                                  Andys

                                  Komentarz

                                  • zbigniew147
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 482

                                    Zamieszczone przez Andys
                                    Co do temperatury wskazywanej przez wskaźnik na desce rozdzielczej. Przy 90 st. cieczy chłodzącej, VCDS pokazuje dopiero 75 st., a oleju około 10 st. niżej.
                                    hmm ciekawostka, ciekaw po jakim dystansie lub czasie pracy silnika VCDS pokaże to samo co wskaźnik na desce - oczywiście interesuje mnie woda.

                                    Komentarz

                                    • dzinx88
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 16

                                      Posiadam od roku z małym kawałkiem Leona z tymże silnikiem.
                                      Nakręcone do tej pory już prawie 29000, więc zbliża się termin drugiego przeglądu. Z auta jestem generalnie zadowolony, spalanie z całego przebiegu to ok 6,8l/100 km więc całkiem nieźle. Jednak drażni przy zimnym silniku objaw lekkiego dławienia się samochodu, trzeba będzie męczyć 'ASOwców' Coś o tym było w ostatnim Auto-Świecie. Zobaczymy, 5 lat gwaracji trochę mnie uspokaja.
                                      Gdybym miał się jeszcze raz decydować to kupiłbym autko z tym silnikiem.

                                      P.S Podpiąłem się pod forum Octavii, na LeonClub marnie o tym silniku :diabelski_usmiech Pozdrawiam :wink:
                                      Leon 1.4 TSI
                                      XII `09

                                      Komentarz

                                      • zbigniew147
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 482

                                        Zamieszczone przez dzinx88
                                        Podpiąłem się pod forum Octavii
                                        no to serdecznie witamy

                                        Komentarz

                                        • bassy
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 75

                                          dzinx88 mógłbyś trochę rozszerzyć opis objawów w twoim silniku?

                                          Komentarz

                                          • dzinx88
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 16

                                            Zamieszczone przez bassy
                                            dzinx88 mógłbyś trochę rozszerzyć opis objawów w twoim silniku?
                                            Podczas przyspieszania na niskich biegach (2,3 obroty około 1500 - 1800) występują szarpnięcia, tak jakby silnik się trochę dusił. A z innej beczki to przy obrotach rzędu 2500-2700 silnik brzmi dość dziwnie, ma się wrażenie jakby zatykało w uszach :lol: Ciężko to opisać :P Poczekam do przeglądu co powie serwis.

                                            Jeszcze kwestia oleju. Aso twierdzi że oleum powinno być max, z tym że u mnie jest kapkę więcej niż max, a oni mi mówią że tak ma być, tylko po cholere jest podziałka na bagnecie?! Na 15000 zalali 4l. oleju, :| a w książce jest napisane że wchodzi 3,3 razem z filtrem! Może to ma związek z owymi szarpnięciami...
                                            Leon 1.4 TSI
                                            XII `09

                                            Komentarz

                                            • czto
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 546
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              Zamieszczone przez dzinx88
                                              Jednak drażni przy zimnym silniku objaw lekkiego dławienia się samochodu
                                              Ciekawe. Ja w swoim szkodniku, a kolega w swoim (również 1.4TSI) zauważuliśmy ciekawe objawy. Co jakiś czas przy odpalaniu silnika obroty jałowe silnika wskakują na ok 1200 obr/min i tak się utrzymują przez dłuższą chwilę. Gdy ruszamy następuje dławienie silnika. Po przejechaniu dosłownie kiludziesięciu metrów zjawisko zanika. Najciekawsze są te wysokie obroty. Albo wystepują trzy razy w tygodniu, albo jest spokój przez miesiąc.
                                              2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                              2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                              2009 Renault Clio MTV 1.4
                                              2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                              2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                              Komentarz

                                              • bassy
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 75

                                                Nie konsultowaliście tego z aso?

                                                Komentarz

                                                • dzinx88
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 16

                                                  Zamieszczone przez czto
                                                  Co jakiś czas przy odpalaniu silnika obroty jałowe silnika wskakują na ok 1200 obr/min i tak się utrzymują przez dłuższą chwilę
                                                  U mnie również występują podobne objawy, przez jakieś 30 sekund, czasem krócej. Ponoć jest to spowodowane procesem naciągu łańcucha rozrządu, ale pewien nie jestem.

                                                  Przeglądając wątek natknąłem się na temat aktualizacji oprogramowania tych silników. Zapytam w ASO czy już coś wiedzą.
                                                  Leon 1.4 TSI
                                                  XII `09

                                                  Komentarz

                                                  • Tichy
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 544

                                                    dzinx88, czto, coś się wyjaśniło w temacie?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...