[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tichy
    Rider
    • 2010
    • 544

    Zamieszczone przez eaglemirek
    Tichy, :shock: Nigdy nie ruszam bez dodania odrobiny choćby gazu :!:
    Zamieszczone przez Tichy
    Na światłach ruszam tak ok. 1500rpm.
    1500rpm i dopiero puszczasz sprzęgło :?: Czegoś tu nie czaję :|
    Nie, równocześnie wciskam gaz i odpuszczam sprzęgło, i tak przy ok 1500rpm samochód rusza w miarę dynamicznie. Jak parkuję to tak ok. 1100 wkręcam, bo na półsprzęgle potrafi szarpać, chyba, że akurat są podwyższone obroty (co się zdarza od czasu do czasu).

    Komentarz

    • michalx
      Classic
      • 2010
      • 34

      No, niestety też to zauważyłem, że te silniki na samym dole mają nieciekawą charakterystykę. I nie jest to kwestia porówniania z dieslem, bo jeździłem już kilkoma benzynami i żadną z nich nie startowało mi się tak trudno jak Octavią 1.4 TSI. Wymaga to wprawy i w tej chwili mogę powiedzieć, że nie przeszkadza mi to aż tak bardzo. Trzeba po prostu wyczuć, w którym momencie mocniej dodać gazu - na tyle wcześnie, żeby silnik się nie zdławił i na tyle późno, żeby niepotrzebnie nie kręcić obrotów.

      _

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        Ciekawe jak beda trzymac sie sprzegla w tych 1.4TSI.

        Czy sa roznice w sprzeglach miedzy ta najslabsza wersja z Octavi, a ta wersja Twin :?:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • zbigniew147
          Rider
          • 2008
          • 482

          Zamieszczone przez Maicroft
          Ciekawe jak beda trzymac sie sprzegla w tych 1.4TSI.
          Nie powinno być jakiegos anormalnego zachowania.
          Jeździłem kilkoma autami i obecna zachowuje się porównywalnie więc nie przewiduje nadmiernego zużycia.

          Pozatym tu jest tylko sprzęgło do wymiany - brak dwumasy :szeroki_usmiech

          Komentarz

          • eaglemirek
            RS
            • 2010
            • 14141
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Zamieszczone przez michalx
            żadną z nich nie startowało mi się tak trudno jak Octavią 1.4 TSI
            :shock:
            Zamieszczone przez Tichy
            bo na półsprzęgle potrafi szarpać, chyba, że akurat są podwyższone obroty (co się zdarza od czasu do czasu).
            Unikam jak ognia jazdy na półsprzęgle :!: Nigdy nie miałem szarpania w swojej obecnej Czeszce. Sorki ale może potrzebna regulacja obrotów,sprzęgła,nogi



            CB Harry II ASC + Triflex

            Pozdrawiam Mirek!!

            Komentarz

            • Tichy
              Rider
              • 2010
              • 544

              eaglemirek, ale czasami jak się powolutku manewruje w ciasnych garażach to półsprzęgło się przydaje...

              Komentarz

              • lend
                Rider
                • 2007
                • 463

                Zamieszczone przez Enriquez
                Zamieszczone przez lend
                misiul 210km/h, :evil: , (pasek 2,0 tdi mi odjechał)
                chyba się nie spodziewałeś, że go dogonisz :lol:
                nawet o tym nie myślałem , po prostu znam ich i w 4 dość ciężkie osoby przy tej prędkości dość szybko i dynamicznie mi odjechali . Wychodzi mi na to , że mieli jeszcze dość dużo zapasu mocy .
                MÓJ SZKODNIK

                Komentarz

                • micho_m
                  Rider
                  • 2011
                  • 528
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Widze ze wielu "klekotowcow" uwaza ze 1.4 TSI to totalny badziew i tylko czeka na jakas powazna awarie zeby powiedziec a mowilem ze to lipa, trzeba bylo brac klekota. Juz ktorys raz z kolei zauwazylem takie wypowiedzi typu "ciekawe jak beda sie zachowywac po ilus km", "ciekawe jak turbina za jakis czas" itd. Prawie zawsze pisali to wlasciciele klekotow. Kogos boli ze mozna kupic kilkanascie tys taniej samochod o w miare ciekawej dynamice, cichy i w miare oszczedny? A do tego moze sie okazac ze mniej awaryjny?
                  Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                  www.nawmar.pl

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    micho_m, Kolego, to pewnie aluzja do mnie.

                    Ja sie pytam bardzo serio, widzisz bardzo intensywnie myslalem o 1.4TSI z LPG, ale NIKT czegos takiego nie ma na forum, dilerzy raz maja, a raz nie w ofercie. Pozostaje "kosiarka" 1.2TSI, ktora jest totalna nowoscia, albo 1.8TSI, ktory jak widac ma pewne wady fabryczne, ktore sa juz eliminowane przez producenta.

                    Ja sie pytam o konkrety wlasnie, chcac zmienic klekota "na w miare oszczedne TSI". Interesuje mnie wlasnie jak zachowuje sie sprzeglo, czy sa alternatywy na jakies lepsze w razie czego. Ile turbina wytrzymuje to zle pytanie ?? W TDI jednym wytrzymuje 160km, a inym 260kkm - nie nie pomylilem sie :lol:

                    Dlatego bardzo mnie tez interesuja opinie o tym czy ma to jezdzic na paliwie 95 czy tez 98 oktanow (bo jak widac auta po programie, szczegolnie 1.8TSI i 2.0TSI nie powinny jezdzic na 95).

                    Czy pytanie, o auta, ktore przejechaly 150kkm to zle pytanie.

                    To jest kpicie z czegos ?? Ja tu widze, udowadnianie na sile, ze ktos zle zyczy innemu, bo ma pod maska FSI, TSI, TDI albo inny wynalazek :diabelski_usmiech

                    Ile przejechales Swoim 1.4TSI, zeby wyrazaz zachwyt na temat tego silnika - konkretne pytanie. Ja moge opowiedziec o BKD po 130kkm, ktore w opiniu wielu mialo sie rozpasc po przebiegu 60kkm. O padajacych czujnikach cisniania spalin itd w autach z FAP tez mozna popisac troche
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • adym
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 179

                      Zamieszczone przez micho_m
                      Widze ze wielu "klekotowcow" uwaza ze 1.4 TSI to totalny badziew i tylko czeka na jakas powazna awarie zeby powiedziec a mowilem ze to lipa, trzeba bylo brac klekota. Juz ktorys raz z kolei zauwazylem takie wypowiedzi typu "ciekawe jak beda sie zachowywac po ilus km", "ciekawe jak turbina za jakis czas" itd. Prawie zawsze pisali to wlasciciele klekotow. Kogos boli ze mozna kupic kilkanascie tys taniej samochod o w miare ciekawej dynamice, cichy i w miare oszczedny? A do tego moze sie okazac ze mniej awaryjny?
                      MSPANC..
                      nie no gościu daj spokoj z takimi tekstami, bo to brzmi jakbys sam mial jakis kompleks.

                      Komentarz

                      • Tichy
                        Rider
                        • 2010
                        • 544

                        Widziałem już ze dwóch przedstawicieli z 1.4TSI pod maską. Tylko oni chyba nie siedzą na forum

                        Komentarz

                        • Eidos71
                          RS
                          • 2011
                          • 2050
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          Nie wiem, jak silniki 1.4 TSI sprawują i będą się sprawowały po 100.000 - 150.000 km w Skodzie, ale wiem, że taki silnik w Audi A3 od 3 lat sprawuje się zacnie i bezproblemowo. To samo w Golfie - drugi rok jeżdżenia i no problemo. Co prawda oba te auta (tzn. ich właściciele) mają przebiegi po ok. 12-14.000 km rocznie, ale nie dbają specjalnie o "wychładzanie" turbin i robią zmiany oleju co 30.000 km. Oczywiście eksploatacja auta praktycznie w 100 % w jeździe miejskiej (a tak właśnie są użytkowane w/w autka) ma się nijak do robienia w 80-90 % przebiegu tras, ale - moim zdaniem - to właśnie auta użytkowane w mieście są wykładnią ewentualnych problemów z silnikami. Myślę więc, że (póki co) silniki 1.4 TSI są udanymi i żywotnymi jednostkami.
                          Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                          MOJA FURKA

                          Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                          Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                          Komentarz

                          • krzysn
                            Rider
                            • 2007
                            • 515

                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Dlatego bardzo mnie tez interesuja opinie o tym czy ma to jezdzic na paliwie 95 czy tez 98 oktanow
                            Wg dodatku do instrukcji z listopada 2010 piszą, że zalecane 98. Ja różnicy w osiągach nie czuję, ale na trasie jest różnica w spalaniu - przy jeździe 100-110 km/h moja octavia spaliła 5,9 98 oktanowej a innym razem 6,4 95 oktanowej.

                            Oczywiście, jak na formowe standardy, jeżdżę spokojnie :-)

                            Komentarz

                            • rezon
                              RS
                              • 2006
                              • 1894
                              • Volvo
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez krzysn
                              ale na trasie jest różnica w spalaniu - przy jeździe 100-110 km/h moja octavia spaliła 5,9 98 oktanowej a innym razem 6,4 95 oktanowej.
                              żadna miara - wystarczy nieco inny ruch na drodze, aby wyszła znacznie większa różnica.

                              Komentarz

                              • krzysn
                                Rider
                                • 2007
                                • 515

                                Zamieszczone przez rezon
                                żadna miara - wystarczy nieco inny ruch na drodze, aby wyszła znacznie większa różnica.
                                Eee tam, było podobnie :szeroki_usmiech

                                Komentarz

                                • zbigniew147
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 482

                                  Zamieszczone przez krzysn
                                  Zamieszczone przez rezon
                                  żadna miara - wystarczy nieco inny ruch na drodze, aby wyszła znacznie większa różnica.
                                  Eee tam, było podobnie :szeroki_usmiech
                                  ja dziś jadąc do pracy miałem wynik 8,6 a wczoraj na tej samej trasie 7,4 - dystans 6,5km - chyba ciężko porównać dwie takie same jazdy - porównywać to można przy dłuższych okresach czasowych.

                                  Komentarz

                                  • krzysn
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 515

                                    Zamieszczone przez zbigniew147
                                    dystans 6,5km - chyba ciężko porównać dwie takie same jazdy - porównywać to można przy dłuższych okresach czasowych.
                                    Daj spokój, ja na takich odcinkach po Lublinie mam między 10 a 14-15 l - dane z komputera.

                                    Moje spostrzeżenia dotyczą trasy około 150km (a więc pokonanej jednorazowo, bez przerwy), niezbyt duży ruch, 4 osoby (w tym dwójka dzieci), klimatyzacja. Dla mnie jest to dodatkowy argument za tankowaniem 98 - SUBIEKTYWNIE paliwo lepszej jakości a różnica w cenie w stosunku do 95 jest niwelowana MINIMALNIE niższym zużyciem.

                                    Komentarz

                                    • _tm_
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 2333
                                      • Superb III (3V3)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      bo jak widac auta po programie, szczegolnie 1.8TSI i 2.0TSI nie powinny jezdzic na 95
                                      To nie jest tak, że "nie powinny". Jak chcesz jeździć nadal na 95 to możesz tylko program napisany pod 95 będzie słabszy.
                                      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                      -------------------------------------------------------------------------
                                      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                      Komentarz

                                      • micho_m
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 528
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        heh, nie mam zadnych kompleksow, bez jaj. zreszta do tej pory sam jezdzilem dieslem. nie mam zamiaru tez zachwycac sie jaki ten silnik jest zajebisty bo wcale taki nie jest. to jest po prostu normalny silnik, w miare dynamiczny i zobaczymy czy nie za bardzo awaryjny. nie wiem czy widziales wczesniej jak ludzie pisali o jezdzie z roznymi obrotami, i wciskali ze benzyna nie mozna jezdzic z obr. ok 1800 - 2000 obr/min bo to nie diesel, a wlasnie ze mozna i silnik nie dostaje zadyszki i nic sie nie dzieje. odnioslem wrazenie ze dieslowcy nie moga przebolec tsi. a ja generalnie mam w kto czym jezdzi i jaki ma silnik

                                        kolego Maicroft, moze zle zrozumialem Twoje pytanie, a poza tym po co sie martwic na zapas, jak kupisz i sie posypie to wtedy bedziesz myslal czy zalozyc cos mocniejszego czy takie samo.
                                        Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                                        www.nawmar.pl

                                        Komentarz

                                        • loyd
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2342

                                          Maicroft, przynajmniej nie twierdzisz już uparcie, że to wysilone silniki są :wink:

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratoRS
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            Zamieszczone przez krzysn
                                            Wg dodatku do instrukcji z listopada 2010 piszą, że zalecane 98.
                                            O, ciekawa informacja. Czyzby jakies pierwsze problemy w tych slabszych ?? Byl problem w tej najmocniejszej wersji, ale zmieniono program i problem podobno zniknal.

                                            [ Dodano: Wto 07 Cze, 11 15:22 ]
                                            loyd, Po tym jak Fiat z 2 cylindrow ma moce, jakie tu sa w 4 cylindrowych silnikach, to juz nie :lol:

                                            TwinAir 2 cylindrowy mial malo palic... pali malo przy emeryckiej jezdzie, ale jak zacznie sie tym zwyczajnie jezdzic to 30-50% wiecej niz zaklada katalog
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Morgoth
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1116

                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              TwinAir 2 cylindrowy mial malo palic... pali malo przy emeryckiej jezdzie, ale jak zacznie sie tym zwyczajnie jezdzic to 30-50% wiecej niz zaklada katalog
                                              A co to jest "zwyczajna" jazda, hę?

                                              Wysilony silnik turbobenzynowy IMHO to może być ponad 200 KM z 1.6 jak zapowiadają niektórzy producenci (koreańce) lub 200 KM z 1.6 oferowane przez np. Citroena (DS4). Tu można się zastanawiać na trwałością jednostek, ale w Panzerwagenowych 1.4 i 1.8 nie ma zagrożenia, że silniki nie wytrzymają powiedzmy 150 tys. km. A potem?

                                              A kogo obchodzi potem? Jak kogoś stać to kupi nowe auto, a jak kogoś nie stać, albo martwi się o koszty, to i tak wybierze coś innego. Najlepiej bez filtra DPF, skoro już o kosztach mowa :diabelski_usmiech
                                              Morgoth

                                              Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                              G.B.Show

                                              Komentarz

                                              • xtremesystems
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2254
                                                • Hyundai

                                                Zamieszczone przez micho_m
                                                heh, nie mam zadnych kompleksow, bez jaj. zreszta do tej pory sam jezdzilem dieslem. nie mam zamiaru tez zachwycac sie jaki ten silnik jest zajebisty bo wcale taki nie jest. to jest po prostu normalny silnik, w miare dynamiczny i zobaczymy czy nie za bardzo awaryjny. nie wiem czy widziales wczesniej jak ludzie pisali o jezdzie z roznymi obrotami, i wciskali ze benzyna nie mozna jezdzic z obr. ok 1800 - 2000 obr/min bo to nie diesel, a wlasnie ze mozna i silnik nie dostaje zadyszki i nic sie nie dzieje. odnioslem wrazenie ze dieslowcy nie moga przebolec tsi. a ja generalnie mam w kto czym jezdzi i jaki ma silnik

                                                kolego Maicroft, moze zle zrozumialem Twoje pytanie, a poza tym po co sie martwic na zapas, jak kupisz i sie posypie to wtedy bedziesz myslal czy zalozyc cos mocniejszego czy takie samo.
                                                moze i masz racje . bo ten silnik troche przypomina diesla z tym ze ciagnie od dolu.
                                                ale z oszczednoscia tsi no ni cholery nie jest tak rozowo. zgadza sie prze przy emeryckiej jezdzie po trasie lub po obrzezach duzych miast pali malo. ale w miescie (a raczej do tego on jest stworzony) jak depnac tsi to pali lekko ponad 10
                                                koledzy z fabii mowia ze im tak lyka jak przydepna , lub w korku stoja (a fabka lżejsza i tam jest 1.2tsi)

                                                Komentarz

                                                • micho_m
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 528
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  No moj w miescie przy normalnej, nie emeryckiej jezdzie na klimie wciaga 10 spokojnie.
                                                  Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                                                  www.nawmar.pl

                                                  Komentarz

                                                  • TM1
                                                    Drive
                                                    • 2011
                                                    • 66

                                                    znalazłem cus takiego na necia, lipa czy prawda?

                                                    Czarna Perła O2FL

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...