[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tichy
    Rider
    • 2010
    • 544

    Mnie rozwala, że nawet na 6-ce czuć, że auto się rwie...

    Na niższych biegach, to taki mały ratlerek :
    - "rzuć patyk, no rzuć patyk..." :Bojesie:

    No i gdyby jeszcze opony i zawieszenie było cichsze, to w środku byłby komfort akustyczny z Maybacha

    Komentarz

    • zbigniew147
      Rider
      • 2008
      • 482

      Zamieszczone przez Tichy
      Mnie rozwala, że nawet na 6-ce czuć, że auto się rwie...
      wiem że to subiektywne ale wydaje mi się że auto rwie na 4-ce a na 6-ce tylko wyraźnie przyśpiesza.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        Fanatycy wieksi niz milosnicy diesla na tym forum :lol:

        To pomyslcie jak musi jezdzic 2.0TSI :lol: itd itd
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Northeusz
          RS
          • 2010
          • 1677
          • Octavia I (1U2)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM

          Zamieszczone przez Maicroft
          Fanatycy wieksi niz milosnicy diesla na tym forum :lol:

          To pomyslcie jak musi jezdzic 2.0TSI :lol: itd itd
          Rwie na wszystkich biegach, a przyspiesza na 6-ce z zaciągniętym ręcznym :lol:
          Pozdrawiam
          Northeusz

          Komentarz

          • edgeofsanity
            Classic
            • 2011
            • 9

            LUKI, wiem tylko ze silnik 1.8 TSI jest mocniejszy od 1.4 TSI i tyle mi wystarcza. Ja nie chce sie przesiasc na auto sportowe ale ze specyfikacji i odczuc z jazdy czuc ze 160hp w 1.8 TSI na pewno jezdzi podobnie jak moj stary 1.9 CDTI (a nawet lepiej i ciszej... :-) i nie odczuje braku mocy. Juz samo 1.4 TSI sprawia fajne wrazenie. Specyfika przyspieszania jedna z ciekawszych gdzie max moment jest od 1500-4500. Wierz mi ze jezdzilem testowo kilkoma autami i np. lancer 1.8 to jest dla Mnie nieporozumienie przy tym silniku, mowie subiektywnie oczywiscie ale powod jest prosty - ja nie lubie bardzo wysokich obrotow, teraz korzystam z tego ze stworzono silnik benzynowy ktory ciagnie od dolu. I wiem ze tam nie ma turbiny, zaluje tylko ze japonczycy robia auta dla mnie ladne z wygladu, vide Mazda 6 ale wstawiaja benzyny 1.8 120hp badz 2.0 155hp... i odczucia sa fajne przy dobrym kreceniu obrotami ale nie tak fajne jak w octavii z tsi.
            Subiektywnie oczywiscie. tak czy siak, doczekac sie nie moge...
            Obym sie nie zawiodl.

            Komentarz

            • marcink_1
              Rider
              • 2010
              • 312

              Witam.
              Mam octavię 1,4 TSI i moim zdaniem to ona wcale nie jest taka cicha. Przy przyspieszaniu słychać wyraźnie silnik, który ma specyficzny dźwięk. Jak dla mnie nie brzmi czysto, tylko jakby się męczył no i to dziwne bulgotanie. Jeżeli chodzi o przyspieszenie i moc, to do normalnej jazdy wystarczą ale szału nie ma. Włączenie klimatyzacji lub obciążenie kąpletem pasażerów jest wyraźnie odczuwalne w przyspieszeniu oraz spalaniu. Jak ktoś dużo jeździ na trasie to chyba lepszy 1,8 TSI. W mieście ze względu na spalanie, to bym się zastanowił, zależy czy bardziej się chce żeby było tanio, czy żeby było przyjemnie przyspieszać.

              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz

              • Tuff
                Classic
                • 2009
                • 8

                Witam, moja octavia ma rok i 8 miesięcy, 45k przejechane i uważam, że jak ktoś jeździ sam, lub we dwójkę + trochę bagażu to 1.4TSI jest wystarczający, ale jak się załadują 4 osoby to niestety czuję jak się silnik męczy przy ostrzejszym przyspieszaniu.
                Co do spalania to, żeby było w granicach 6,5-7,5 to trzeba się trochę starać, bo nie jest to silnik który po prostu mało pali, ale mało palić może.
                Dodam jeszcze, że znajomy ma A3 2.0 TDI pare miesięcy młodszy od mojej octavi i spod świateł do 80 km/h doszliśmy właściwie równo (dalej odpuściłem bo nie mam aktualnie kasy na mandaty :P ).

                Ot taka moja bardzo subiektywna opinia
                Pozdrawiam!

                Ps. jeszcze link do holenderskiej strony gdzie sprzedają samochody z różnym 1.4TSI powyżej 100k niektóre mają powyżej 150k więc chyba wróży dobrze

                Komentarz

                • Jac_ek
                  RS
                  • 2009
                  • 1733

                  Tuff, no u mnie w ostatniej konfiguracji czyli 3 dorosłe osoby i 1 dziecko, a w bagażniku trzy spore walizki, jeden rowerek mały i jeden duży składany (dahon), dwie siatki zabawek... generalnie samochód zapakowany pod dach.... i misiaki na obwodnicy Elbląga wybrały z całego filmu najniższe przekroczenie prędkości czyli +41 i 8pkt... ale powrót z nad Morza do Warszawy trwał 7h bez 5 min....

                  mocy nie brakuje - tylko dróg ;-)
                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                  Komentarz

                  • Tuff
                    Classic
                    • 2009
                    • 8

                    Jac_ek nie mówię, że brakuje mocy, bo jak ostatnio jechaliśmy przez Niemcy to moja dziewczyna się przy 170km/h zorientowała, że za szybko jedzie i dziwiła, że tego nie czuć ale mam takie wrażenie, że jak jest załadowany i chce dość mocno przyspieszyć to silnik się jednak męczy.

                    A dróg to faktycznie brakuje bo mi w miarę spokojna podróż do PL zajmuje 9-10h a mam ponad 1100 km

                    Komentarz

                    • OrsonTSI
                      Rider
                      • 2010
                      • 716
                      • Volkswagen
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Witam,

                      Czy ktoś miał takie objawy ze rano było słychac takie "dieslowskie" klekotanie..... ( 2 razy miałem)

                      Ponoć to jest wina napinaczy oraz przestawiaczy faz tzw. wariatorów

                      Zaczynam sie obawiac o swoj silnik bo dopiero 44 tys przejechane, olej co 15 tys a tu takie przygody....
                      OII 1,4 TSI Elegance

                      KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                      Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                      Komentarz

                      • zbigniew147
                        Rider
                        • 2008
                        • 482

                        Zamieszczone przez OrsonTSI
                        Witam,
                        Czy ktoś miał takie objawy ze rano było słychac takie "dieslowskie" klekotanie..... ( 2 razy miałem)
                        Ponoć to jest wina napinaczy oraz przestawiaczy faz tzw. wariatorów
                        Zaczynam sie obawiac o swoj silnik bo dopiero 44 tys przejechane, olej co 15 tys a tu takie przygody....
                        Ja miałem raz, na początku zimy. Przejechane mam 25 tyś.

                        Komentarz

                        • słoń
                          Elegance
                          • 2010
                          • 777

                          zbigniew147, OrsonTSI, sprawdzcie poziom oleju panowie i napiszcie ile go macie na bagnecie po 10 min od zgaszenia i rano po nocnym postoju

                          Komentarz

                          • zbigniew147
                            Rider
                            • 2008
                            • 482

                            Zamieszczone przez słoń
                            zbigniew147, OrsonTSI, sprawdzcie poziom oleju panowie i napiszcie ile go macie na bagnecie po 10 min od zgaszenia i rano po nocnym postoju
                            Niedawno często sprawdzałem w różnych konfiguracjach czasowych i po przejechaniu około 10kkm od ostatniej wymiany oleju poziom po klikunastu minutach od zgaszenia silnika mam 0,9 pomiędzy minimum a maximum, natomiast z rana mam około 0,7 pomiędzy minimum a maximum - o ile przyjmiemy różnicę pomiędzy minimum a maximum jako 1,0.

                            Komentarz

                            • loyd
                              RS
                              • 2010
                              • 2342

                              Zamieszczone przez OrsonTSI
                              Czy ktoś miał takie objawy ze rano było słychac takie "dieslowskie" klekotanie..... ( 2 razy miałem)


                              U mnie tak odpala. Filmik nagrywałem dzisiaj rano - temp. ok. 15 st.

                              Komentarz

                              • winni77
                                RS
                                • 2009
                                • 2183
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                loyd, u mnie podobnie. IMO wszystko w porządku.
                                Mój "Batmobil"

                                Komentarz

                                • krzysiek83wpr
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 362

                                  Zamieszczone przez OrsonTSI
                                  Witam,

                                  Czy ktoś miał takie objawy ze rano było słychac takie "dieslowskie" klekotanie..... ( 2 razy miałem)

                                  Ponoć to jest wina napinaczy oraz przestawiaczy faz tzw. wariatorów

                                  Zaczynam sie obawiac o swoj silnik bo dopiero 44 tys przejechane, olej co 15 tys a tu takie przygody....

                                  Przeczytałes artykulik w auto świat i panikujesz . Od dawna słychać, że głownie problemy są z 1.4 160km albo 140. Generalnie to jeszcze nie słyszaełm o silniku który by się w ogóle nie psuł nigdy, tak, że relaksik moim zdaniem.

                                  Co do klekotania, to ja uważam, że nie równa praca tego silnika w kilku pierwszych sekundach po rozruchu to normalka i żadna tam awaria, chwila moment i wszystko się stablilizuje. Wg mnie u mnie wszystko gra jak w zegarku, jak narazie.

                                  Pozdro

                                  Komentarz

                                  • Eidos71
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2050
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Może nie wszyscy pamiętają samochody, które nie posiadały automatycznego ssania - przy rozruchu trzeba było samemu podciągać "ssanie", aby odpowiednio duża dawka paliwa poszła do układu, gdyż inaczej (przy zimnym silniku) obroty spadały, silnik się dusił i albo gasł, albo pracował nierówno ("krztusząc się"). To normalne, że w silniku występuje efekt "zimnego startu" - a więc komputer podaje większą dawkę paliwa, a obroty na krótki czas rosną powyżej normy na biegu jałowym. Gorzej, gdy podwyższone obroty utrzymują się dłużej, niż średnio minuta czasu - wtedy można mówić o problemie.
                                    Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                    MOJA FURKA

                                    Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                    Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                    Komentarz

                                    • słoń
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 777

                                      Zamieszczone przez zbigniew147
                                      Zamieszczone przez słoń
                                      zbigniew147, OrsonTSI, sprawdzcie poziom oleju panowie i napiszcie ile go macie na bagnecie po 10 min od zgaszenia i rano po nocnym postoju
                                      Niedawno często sprawdzałem w różnych konfiguracjach czasowych i po przejechaniu około 10kkm od ostatniej wymiany oleju poziom po klikunastu minutach od zgaszenia silnika mam 0,9 pomiędzy minimum a maximum, natomiast z rana mam około 0,7 pomiędzy minimum a maximum - o ile przyjmiemy różnicę pomiędzy minimum a maximum jako 1,0.
                                      zmierzam do tego,że u mnie od pewnego czasu te wysokie obroty po odpaleniu utrzymują się dłużej niż miało to miejsce wcześniej,auto ma 19kkm, 10 min po zgaszeniu poziom jest 0,1(stosując Twoją miarę)natomiast rano około0,4.
                                      zmierzam do tego czy przypadkiem poziom oleju nie ma wpływu na obroty i stuki,im go mniej tym silnik dłużej "wyje" robiąc ciśnienie oleju potrzebne do smarowania a także do wypełnienia tego cholernego napinacza łańcucha,tak że koledzy ze "stukami" mierzcie poziom oleju,sprawdzimy czy jest jakaś korelacja

                                      Komentarz

                                      • OrsonTSI
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 716
                                        • Volkswagen
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        No ja robilem dolewke ostatnio jakies 300 ml po 10 tys
                                        Przypuszczam ze na to ma tez wplyw ustawienia auta..... stawiam w takim jednym miejscu ( pochyłe ) i wtedy mialem ten klekot.
                                        Moze to faktycznie gdzies odplywa olej i dlatego tak sie dzieje

                                        co do filmiku to wlasnie taki glos....
                                        OII 1,4 TSI Elegance

                                        KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                                        Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                                        Komentarz

                                        • misiul
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 521

                                          loyd, czytałem, że podobno winny jest wyciągnięty łańcuch rozrządu. Udałbym się z tym do ASO.

                                          Komentarz

                                          • zbigniew147
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 482

                                            nie wyciągnięty łańcuch tylko kwestia napinania łańcucha.
                                            Gdyby łańcuch był wyciągnięty klekotałoby non-stop

                                            Komentarz

                                            • andriu21tg
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2008
                                              • 1499

                                              Maicroft, jechałem A5 Sport back 2.0TFSI, 4 łapy, automat. Korcze wg.mnie szału to , to nie ma...tzn zeby mnie zle nie zrozumiec za 250 tysi mozna miec 2-e O2 RS i jeszcze zostanie na ciastka i lizaka..ew. superB 3,6 na 4 lapach .. i zostanie na orginal cole z Biedronki...

                                              Komentarz

                                              • loyd
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2342

                                                Zamieszczone przez misiul
                                                loyd, czytałem, że podobno winny jest wyciągnięty łańcuch rozrządu. Udałbym się z tym do ASO.
                                                Że niby u mnie jest coś nie teges z łańcuchem rozrządu ??

                                                Na jakiej podstawie tak twierdzisz ?

                                                Komentarz

                                                • misiul
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 521

                                                  Zamieszczone przez loyd
                                                  Zamieszczone przez misiul
                                                  loyd, czytałem, że podobno winny jest wyciągnięty łańcuch rozrządu. Udałbym się z tym do ASO.
                                                  Że niby u mnie jest coś nie teges z łańcuchem rozrządu ??

                                                  Na jakiej podstawie tak twierdzisz ?
                                                  W artykule w AŚ było napisane. Kolega prostował, że to konkretnie napinacz. W mojej opinii warto sprawdzić w ASO zebyś miał spokojne sumienie i kwita na to teczuszce od Skody

                                                  Komentarz

                                                  • loyd
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 2342

                                                    Zamieszczone przez misiul
                                                    W mojej opinii warto sprawdzić w ASO zebyś miał spokojne sumienie i kwita na to teczuszce od Skody
                                                    Co mi to da ?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...