misiul napisał/a:
Jeśli chodzi o wytrzymałość, powinno być nieźle ponieważ blok i głowica wytrzymują 160 KM - najmocniejsze wersje 1.4 TSI.
najmocniejsze 1.4TSI ma 185ps w A1, 180ps w POLO GTI/FABIA RS BTW
a może mi ktoś podrzucić informację ile wchodzi oleju do 1.4TSI?
bo nie wiem, czy zaopatrzyć się w 4L albo 5L
4,5 ltr
ja kupowałem 5 litrowa bańkę i troszke mi zostało
Nie rozumiem takich opinii... Jeździłem do tej pory słabymi autami: samara 1.1, cc700, uno 1.0, fabia 75km. Każdym nich dało się dynamicznie jeździć po mieście, na trasie 90-120 też wychodziło, oczywiście najlepiej w fabii. Zacytuję kupca fabii: "w końcu będę miał co nacisnąć" - 75KM.
Teraz mam 1.4 tsi z dsg, przejechane 1200km po mieście. Ciągle problem z obsługą pedału gazu, auto za szybko przyspiesza :-) No, ale ja mam prawie 43 lata...
LUKI napisał/a:
Krzysiek25 napisał/a:
misiul napisał/a:
Jeśli chodzi o wytrzymałość, powinno być nieźle ponieważ blok i głowica wytrzymują 160 KM - najmocniejsze wersje 1.4 TSI.
najmocniejsze 1.4TSI ma 185ps w A1, 180ps w POLO GTI/FABIA RS
BTW
a może mi ktoś podrzucić informację ile wchodzi oleju do 1.4TSI?
bo nie wiem, czy zaopatrzyć się w 4L albo 5L
4,5 ltr
ja kupowałem 5 litrowa bańkę i troszke mi zostało
LUKI napisał/a:
Krzysiek25 napisał/a:
misiul napisał/a:
Jeśli chodzi o wytrzymałość, powinno być nieźle ponieważ blok i głowica wytrzymują 160 KM - najmocniejsze wersje 1.4 TSI.
najmocniejsze 1.4TSI ma 185ps w A1, 180ps w POLO GTI/FABIA RS
BTW
a może mi ktoś podrzucić informację ile wchodzi oleju do 1.4TSI?
bo nie wiem, czy zaopatrzyć się w 4L albo 5L
4,5 ltr
ja kupowałem 5 litrowa bańkę i troszke mi zostało
Do 1.4 TSI wchodzi dokładnie 3.6L :!:
Potwierdzam :!:
Na dowod - wymienialem niedawno olej na Fuchsa. Zakupilem banke 4L i mi jeszcze zostalo.
[ Dodano: Wto 24 Maj, 11 22:50 ]
Zamieszczone przez Krzysiek25
Zamieszczone przez idas
Tylko poczytaj ile nam tych silnikow pada w VW (pisze o wersji 160KM ).
I dlatego nadal uważam, że vw zrobił skodzie olbrzymią przysługę, ograniczając gamę 1.4 tsi do jednej, najsłabszej jednostki.
Czy przysluge to nie wiem Zawsze lepiej miec wybor. Najgorzej maja ci co na poczatku kupili taka wersje. Ja sie wstrzymalem, bo chociaz sam chcialem 160KM, to wolalem poczekac na jakies sensowne opinie. Bylo warto :P
Mnie wystarcza, miałem okazję przewieźć się Superb2 kombi z tym motorem - w sumie też było ok. Ale może ja się starzeję.
Do miasta jest ok, szczególnie z DSG, ale w trasie przy zapakowanym aucie, to koni (czy też momentu) zdecydowanie mu już brakuje. A też mam już swoje latka :diabelski_usmiech
Ekonomia ekonomią, ale jeszcze musi być przyjemność z jazdy :twisted:
Moim zdaniem, jeśli ktoś nie wpatruje się przesadnie w licznik spalania, to lepiej brać 1.8 TSI, nawet jeśli byłoby to kosztem jakiegoś wyposażenia dodatkowego. Patrząc z perspektywy moich prawie 2 lat z 1.4 TSI teraz bym tak właśnie zrobił.
LUKI napisał/a:
Krzysiek25 napisał/a:
misiul napisał/a:
Jeśli chodzi o wytrzymałość, powinno być nieźle ponieważ blok i głowica wytrzymują 160 KM - najmocniejsze wersje 1.4 TSI.
najmocniejsze 1.4TSI ma 185ps w A1, 180ps w POLO GTI/FABIA RS
BTW
a może mi ktoś podrzucić informację ile wchodzi oleju do 1.4TSI?
bo nie wiem, czy zaopatrzyć się w 4L albo 5L
4,5 ltr
ja kupowałem 5 litrowa bańkę i troszke mi zostało
Do 1.4 TSI wchodzi dokładnie 3.6L :!:
Potwierdzam :!:
Na dowod - wymienialem niedawno olej na Fuchsa. Zakupilem banke 4L i mi jeszcze zostalo.
Wczoraj rozpędziłem się na autostradzie do 180 km/h i miałem tylko 4 tys. obrotów. Ile maks. jechaliście 1.4 TSI i jaka była prędkość obrotowa silnika - chodzi mi o wskazania z prędkościomierza a nie z GPS.
dzięki, nadal ciekawi mnie ile to jest max. Bo skoro producent podaje 203 km, uwzględniając ze prędkościomierz zawyża o 10%, to powinna pójść ponad 220 :szeroki_usmiech
misiul 210km/h, :evil: , (pasek 2,0 tdi mi odjechał)
chyba się nie spodziewałeś, że go dogonisz :lol:
Pasaty 2,0 TDI to są przynajmniej dwa rodzaje 140 KM 170 KMJeżeli to był ten 170 km, to on koło 240 km/h spokojnie pojedzie. Natomiast jak to był tylko ten 140 KM, to nie wiem czy tak da radę, słyszałem że one jadą tylko koło 200 km/h i też już koniec mają.
jakie obroty macie, żeby płynnie wystartować na płaskim? Ja jak silnik chodzi na obrotach jałowych (ok. 800rpm) przy ruszaniu na półsprzęgle bez gazu mam szarpanie, muszę podkręcić obroty i dopiero ruszać. Na światłach ruszam tak ok. 1500rpm. Przesiadłem się z klekota, stąd to pytanie - bo w tych zakresach nasze auta zdecydowanie się różnią do diesli.
I druga kwestia - jak ruszam bez gazu to przygasają światła - chyba alternator odłącza ładowanie poniżej jakiś obrotów - też to zauważyliście?
to że światła przygasają tonorma (wiele aut tak ma ja miałem w punto 99r, MKII, Vectra II, OC I)- jest zbyt niskie napięcie z alternatora - regulator napiecia kontroluje elektrykę - tym akurat nie ma sie co martwić. W większości aut tak jest.
Komentarz