[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysn
    Rider
    • 2007
    • 515

    Zamieszczone przez misiul
    W mojej opinii warto sprawdzić w ASO zebyś miał spokojne sumienie i kwita na to teczuszce od Skody
    Bez paniki. Moje auto ma tak od nowości, klekotało na zimno ze zwiększonymi obrotami jeszcze w salonie, przy przebiegu 5 km.

    Komentarz

    • tomkr82
      Drive
      • 2009
      • 52

      Panowie, u mnie oprócz klekotania po odpaleniu silnika słuchać jeszcze jakiś gwizd, który także ustępuje po około minucie pracy silnika. Co może świszczeć? Ma ktoś podobny objaw? Od jakiej daty produkcji aut rozrząd (tj napinacze) są już ok ? Czy dzisiejsze motory w Skodzinach nie mają już tej przypadłości terkotania i wysokich obrotów?
      Toma

      Komentarz

      • Tichy
        Rider
        • 2010
        • 544

        Zamieszczone przez tomkr82
        Panowie, u mnie oprócz klekotania po odpaleniu silnika słuchać jeszcze jakiś gwizd, który także ustępuje po około minucie pracy silnika. Co może świszczeć? Ma ktoś podobny objaw? Od jakiej daty produkcji aut rozrząd (tj napinacze) są już ok ? Czy dzisiejsze motory w Skodzinach nie mają już tej przypadłości terkotania i wysokich obrotów?
        Pewnie któraś pompa hałasuje. Dzisiejsze motory też po uruchomieniu pracują głośniej (czasami) i na wyższych obrotach.

        Komentarz

        • idas
          Elegance
          • 2006
          • 828

          Ludzie nie napinajcie sie tak bardzo, bo dojdzie do eksplozji
          Najwazniejsze pytanie: kiedy wyprodukowano wasze auta? W maju 2010 byla zmiana kilku podzespolow, na nowsze odpowiedniki, ktore eliminuja praktycznie wszystkie usterki.
          VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
          VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

          Komentarz

          • Wojtas_Poznań
            RS
            • 2010
            • 2822

            Zamieszczone przez idas
            Ludzie nie napinajcie sie tak bardzo, bo dojdzie do eksplozji
            to też ja się wogóle nie napinam popierdalam i się delektuję jazdą :diabelski_usmiech i jestem póki co zadowolony.... no może gdyby toto trochę mniej paliło przy wyższych prędkościach :P
            SPOT Poznań:
            .....
            ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


            Error 503 Wojtas Unavailable :P

            Komentarz

            • misiul
              Rider
              • 2011
              • 521

              tomkr82, tak, zimny silnik i jak się rozpędzam 1, 2 , 3 to cichutko przyjemnie coś gwiżdże. U mnie tak jest również.

              Komentarz

              • zbigniew147
                Rider
                • 2008
                • 482

                turbo, sprężarka klimy
                pobawcie się z klimą, najpierw na włączonej potem na wyłączonej pojeździjcie. poobserwujcie czy ma to jakieś znaczenie. Jesli nie to wtedy przewody turbiny.

                Komentarz

                • kasper66
                  Classic
                  • 2011
                  • 20

                  Zamieszczone przez idas
                  Ludzie nie napinajcie sie tak bardzo, bo dojdzie do eksplozji
                  Najwazniejsze pytanie: kiedy wyprodukowano wasze auta? W maju 2010 byla zmiana kilku podzespolow, na nowsze odpowiedniki, ktore eliminuja praktycznie wszystkie usterki.
                  o jakich podzespołach mówisz ja mam samochód z 2009 r. i szykuję się na przegląd.
                  Kasper66

                  Komentarz

                  • zbigniew147
                    Rider
                    • 2008
                    • 482

                    Zamieszczone przez kasper66
                    Zamieszczone przez idas
                    Ludzie nie napinajcie sie tak bardzo, bo dojdzie do eksplozji
                    Najwazniejsze pytanie: kiedy wyprodukowano wasze auta? W maju 2010 byla zmiana kilku podzespolow, na nowsze odpowiedniki, ktore eliminuja praktycznie wszystkie usterki.
                    o jakich podzespołach mówisz ja mam samochód z 2009 r. i szykuję się na przegląd.


                    kilka linków, kilka minut i doczytasz sobie,
                    - nastawnik wałka rozrządu,
                    - napinacz łańcucha
                    - filterek ładnie pierdzączy
                    - pompa paliwa

                    z czego jabardziej istotne dla nas są dwie pierwsze pozycje

                    ja tam ide na browara

                    Komentarz

                    • słoń
                      Elegance
                      • 2010
                      • 777

                      zrobiłem wczoraj dolewkę oleju.dziś rano BRAK wysokich obrotów utrzymujących się około 30 sek

                      Komentarz

                      • misiul
                        Rider
                        • 2011
                        • 521

                        słoń, nie no bez przesady. Równie dobrze powiązać można ten fakt z wybuchem wulkanu

                        Komentarz

                        • słoń
                          Elegance
                          • 2010
                          • 777

                          misiul, jasne jasne

                          Komentarz

                          • LUKI
                            RS
                            • 2005
                            • 5776

                            generalnie w naszych silnikach musimy mieć wysoki poziom oleju na bagnecie
                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                            Komentarz

                            • kasper66
                              Classic
                              • 2011
                              • 20

                              Zamieszczone przez słoń
                              zrobiłem wczoraj dolewkę oleju.dziś rano BRAK wysokich obrotów utrzymujących się około 30 sek
                              ale dzisiaj jest chłodno poniżej 15 st., u mnie przy takiej temperaturze też brak jest wysokich obrotów przy odpaleniu.
                              Kasper66

                              Komentarz

                              • zibibyd
                                Drive
                                • 2011
                                • 48

                                W Fabii 1.2 mam to samo. Na 10 odpaleń po nocy, 8 razy mam przez około 30s obroty ~1200. I nie ma reguły.

                                Komentarz

                                • zbigniew147
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 482

                                  Jestem teraz chwilowym i nieszczęśliwym użytkownikiem Mercedesa B klasa silnik benzyna 1.5. Odpaliłem go po nocce w środku dnia. Na zewnątrz temperatura 19 stopni. Obroty początkowe były około 1500rpm i spadły do 800 po około 45 sekundach - to się nazywa ssanie i w naszych motorach też występuje.

                                  Komentarz

                                  • zibibyd
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 48

                                    Gdyby to było tylko ssanie, czyli praca na bogatszej mieszance, to występowałoby to zawsze. A tak nie jest, dzisiaj np. 12 stopni rano i obroty po odpaleniu ~750.

                                    Komentarz

                                    • czto
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 546
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      Zamieszczone przez zibibyd
                                      Gdyby to było tylko ssanie, czyli praca na bogatszej mieszance, to występowałoby to zawsze. A tak nie jest, dzisiaj np. 12 stopni rano i obroty po odpaleniu ~750.
                                      Dokładnie. Problem polega na tym, że w te wysokie obroty nie mają żadnej regularności!
                                      2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                      2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                      2009 Renault Clio MTV 1.4
                                      2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                      2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                      Komentarz

                                      • kasper66
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 20

                                        Zadam pytanie czy nie jest tak, że ta nieregularność warunkowana jest temperaturą otoczenia, tzn niska temperatura odpalanie z niskimi obrotami, wysoka temperatura odpalanie z wysokimi obrotami?
                                        Jeszcze jedno może jednak ma to związek z poziomem oleju tak jak zasugerował to "słoń" "zrobiłem wczoraj dolewkę oleju. dziś rano BRAK wysokich obrotów utrzymujących się około 30 sek".
                                        U mnie, jestem tuż przed wymianą oleju" jest, po 10 min. raczej niski poziom trochę ponad minimum, po nocy w połowie miarki.
                                        Kasper66

                                        Komentarz

                                        • slawek31113
                                          Elegance
                                          • 2007
                                          • 824

                                          Zamieszczone przez kasper66
                                          ale dzisiaj jest chłodno poniżej 15 st., u mnie przy takiej temperaturze też brak jest wysokich obrotów przy odpaleniu.
                                          Przenieś się do północnej skandynawi, tam bedziesz miał praktycznie zawsze temperatury poniżej 15 stopni.

                                          Zamieszczone przez czto
                                          Dokładnie. Problem polega na tym, że w te wysokie obroty nie mają żadnej regularności!
                                          Przypominam - poczytajcie instrukcję co jest napisane o tej przypadłości

                                          Zamieszczone przez kasper66
                                          Zadam pytanie czy nie jest tak, że ta nieregularność warunkowana jest temperaturą otoczenia, tzn niska temperatura odpalanie z niskimi obrotami, wysoka temperatura odpalanie z wysokimi obrotami?
                                          Kolego, jak otrzymasz odpowiedz na to pytanie to coś zmieni???
                                          Nie rozumie po co bicie piany? Skoro wszyscy tutaj obecni mają tę samą przypadłość - a może normę - silniki pracują w nieregularnych okresach z podwyższonymi obrotami to widocznie tak ma być (instrukcja to wskazuje). Jeżeli was to uspokoi to miałem 10 lat temu fabie z silnikiem 1,4 (68kM) i podobne zachowanie silnika.
                                          OII 1,4 TSI CAXA blekmiedzik

                                          Komentarz

                                          • zbigniew147
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 482

                                            Zamieszczone przez czto
                                            Zamieszczone przez zibibyd
                                            Gdyby to było tylko ssanie, czyli praca na bogatszej mieszance, to występowałoby to zawsze. A tak nie jest, dzisiaj np. 12 stopni rano i obroty po odpaleniu ~750.
                                            Dokładnie. Problem polega na tym, że w te wysokie obroty nie mają żadnej regularności!
                                            Panowie co to znaczy nie ma regulacji regulacja?
                                            rozumiem, że chcielibyście aby w porównywalnych przez was warunkach auto zachowywało się przy rozruchu identycznie.
                                            Regulować można było ręcznie ssanie w silnikach gaźnikowych.
                                            Ale niestety nasze silniki są naszpikowane czujnikami - temperatura powietrza dolotowego mierzona 2x, ciśnienie podobnie, temperatura oleju.
                                            Takich zmiennych jest kilka. Niemalże identyczne warunki dla nas nie są tym samym dla komputera, który analizuje wspomniane przezemnie wartości.
                                            I ot dlaczego silnik nie zachowuje się tak jak my przewidujemy.

                                            Komentarz

                                            • słoń
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 777

                                              Zamieszczone przez zbigniew147
                                              Takich zmiennych jest kilka. Niemalże identyczne warunki dla nas nie są tym samym dla komputera, który analizuje wspomniane przezemnie wartości.
                                              I ot dlaczego silnik nie zachowuje się tak jak my przewidujemy
                                              temperatura i poziom oleju-te rzeczy są najważniejsze

                                              Komentarz

                                              • Tichy
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 544

                                                Może po prostu komputer sprawdza ciśnienie oleju i jeżeli mocno spadło, podwyższa obroty, żeby szybciej je wyrównać i nie dopuścić do nadmiernego luzu łańcucha rozrządu. To by tłumaczyło klekotanie (luźny łańcuch) i zależność od temperatury (cieplej - olej rzadszy) i poziomu oleju...

                                                Komentarz

                                                • misiul
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 521

                                                  kasper66, wyższy poziom oleju to wyższe ciśnienie w układzie, a więc i większy nacisk na uszczelniacze (ich szybsze zużycie). Do prawdy nie rozumiem, tego wymysłu że olej powinien być na maks. Stara szkoła mówi że nie powinno być skrajności, olej na miarce po środku. Wlewając olej na maks. narażamy się na ryzyko jednak przedawkowania, stania samochodu na nierównym położeniu, etc - nie ma buforu na błędy i czynniki środowiskowe w danym momencie.

                                                  Druga sprawa to ten napis na pasie przednim, że przekroczenie stanu ponad maks grozi uszkodzeniem katalizatora (olej zostanie wyrzucony przez uszczelniacze i spalony z paliwem). No właśnie przecież nie ma żadnego układu elektronicznego, który to kontroluje i traktuje zero-jedynkowo - przekroczono poziom wyrzucam olej, nie przekroczono nie wyrzucam. To się dzieje w sposób płynny, wzrost ciśnienia oleju jako zjawisko fizyczne z powodu wzrostu objętości w zamkniętym układzie

                                                  Uważam również, że jeśli olej będzie po środku na bagnecie, to mniejsze ciśnienie powodować będzie mniejsze dolewki lub ich brak. U mnie zeszło do połowy i się zatrzymały ubytki. Regularne dolewanie na maks, to niepotrzebne zwiększanie ciśnienia, szybsze zużycie uszczelniaczy, szybsze zużycie katalizatora, ubytek w kieszeni.

                                                  Komentarz

                                                  • kasper66
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 20

                                                    Czyli jak mam po 10 min. od wyłączenia silnika równo dopuszczone minimum a po nocy połowę normy to chyba niedobrze? a od kupna nic nie dolewane (14.500 km. od 02.2010 r.)
                                                    Kasper66

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...