Zamieszczone przez misiul
[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Panowie, u mnie oprócz klekotania po odpaleniu silnika słuchać jeszcze jakiś gwizd, który także ustępuje po około minucie pracy silnika. Co może świszczeć? Ma ktoś podobny objaw? Od jakiej daty produkcji aut rozrząd (tj napinacze) są już ok ? Czy dzisiejsze motory w Skodzinach nie mają już tej przypadłości terkotania i wysokich obrotów?Toma
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomkr82Panowie, u mnie oprócz klekotania po odpaleniu silnika słuchać jeszcze jakiś gwizd, który także ustępuje po około minucie pracy silnika. Co może świszczeć? Ma ktoś podobny objaw? Od jakiej daty produkcji aut rozrząd (tj napinacze) są już ok ? Czy dzisiejsze motory w Skodzinach nie mają już tej przypadłości terkotania i wysokich obrotów?
Komentarz
-
-
Ludzie nie napinajcie sie tak bardzo, bo dojdzie do eksplozji
Najwazniejsze pytanie: kiedy wyprodukowano wasze auta? W maju 2010 byla zmiana kilku podzespolow, na nowsze odpowiedniki, ktore eliminuja praktycznie wszystkie usterki.VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez idasLudzie nie napinajcie sie tak bardzo, bo dojdzie do eksplozjiSPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez idasLudzie nie napinajcie sie tak bardzo, bo dojdzie do eksplozji
Najwazniejsze pytanie: kiedy wyprodukowano wasze auta? W maju 2010 byla zmiana kilku podzespolow, na nowsze odpowiedniki, ktore eliminuja praktycznie wszystkie usterki.Kasper66
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kasper66Zamieszczone przez idasLudzie nie napinajcie sie tak bardzo, bo dojdzie do eksplozji
Najwazniejsze pytanie: kiedy wyprodukowano wasze auta? W maju 2010 byla zmiana kilku podzespolow, na nowsze odpowiedniki, ktore eliminuja praktycznie wszystkie usterki.
kilka linków, kilka minut i doczytasz sobie,
- nastawnik wałka rozrządu,
- napinacz łańcucha
- filterek ładnie pierdzączy
- pompa paliwa
z czego jabardziej istotne dla nas są dwie pierwsze pozycje
ja tam ide na browara
Komentarz
-
-
generalnie w naszych silnikach musimy mieć wysoki poziom oleju na bagneciekliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Jestem teraz chwilowym i nieszczęśliwym użytkownikiem Mercedesa B klasa silnik benzyna 1.5. Odpaliłem go po nocce w środku dnia. Na zewnątrz temperatura 19 stopni. Obroty początkowe były około 1500rpm i spadły do 800 po około 45 sekundach - to się nazywa ssanie i w naszych motorach też występuje.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zibibydGdyby to było tylko ssanie, czyli praca na bogatszej mieszance, to występowałoby to zawsze. A tak nie jest, dzisiaj np. 12 stopni rano i obroty po odpaleniu ~750.2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Komentarz
-
-
Zadam pytanie czy nie jest tak, że ta nieregularność warunkowana jest temperaturą otoczenia, tzn niska temperatura odpalanie z niskimi obrotami, wysoka temperatura odpalanie z wysokimi obrotami?
Jeszcze jedno może jednak ma to związek z poziomem oleju tak jak zasugerował to "słoń" "zrobiłem wczoraj dolewkę oleju. dziś rano BRAK wysokich obrotów utrzymujących się około 30 sek".
U mnie, jestem tuż przed wymianą oleju" jest, po 10 min. raczej niski poziom trochę ponad minimum, po nocy w połowie miarki.Kasper66
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kasper66ale dzisiaj jest chłodno poniżej 15 st., u mnie przy takiej temperaturze też brak jest wysokich obrotów przy odpaleniu.
Zamieszczone przez cztoDokładnie. Problem polega na tym, że w te wysokie obroty nie mają żadnej regularności!
Zamieszczone przez kasper66Zadam pytanie czy nie jest tak, że ta nieregularność warunkowana jest temperaturą otoczenia, tzn niska temperatura odpalanie z niskimi obrotami, wysoka temperatura odpalanie z wysokimi obrotami?
Nie rozumie po co bicie piany? Skoro wszyscy tutaj obecni mają tę samą przypadłość - a może normę - silniki pracują w nieregularnych okresach z podwyższonymi obrotami to widocznie tak ma być (instrukcja to wskazuje). Jeżeli was to uspokoi to miałem 10 lat temu fabie z silnikiem 1,4 (68kM) i podobne zachowanie silnika.OII 1,4 TSI CAXA blekmiedzik
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cztoZamieszczone przez zibibydGdyby to było tylko ssanie, czyli praca na bogatszej mieszance, to występowałoby to zawsze. A tak nie jest, dzisiaj np. 12 stopni rano i obroty po odpaleniu ~750.
rozumiem, że chcielibyście aby w porównywalnych przez was warunkach auto zachowywało się przy rozruchu identycznie.
Regulować można było ręcznie ssanie w silnikach gaźnikowych.
Ale niestety nasze silniki są naszpikowane czujnikami - temperatura powietrza dolotowego mierzona 2x, ciśnienie podobnie, temperatura oleju.
Takich zmiennych jest kilka. Niemalże identyczne warunki dla nas nie są tym samym dla komputera, który analizuje wspomniane przezemnie wartości.
I ot dlaczego silnik nie zachowuje się tak jak my przewidujemy.
Komentarz
-
-
kasper66, wyższy poziom oleju to wyższe ciśnienie w układzie, a więc i większy nacisk na uszczelniacze (ich szybsze zużycie). Do prawdy nie rozumiem, tego wymysłu że olej powinien być na maks. Stara szkoła mówi że nie powinno być skrajności, olej na miarce po środku. Wlewając olej na maks. narażamy się na ryzyko jednak przedawkowania, stania samochodu na nierównym położeniu, etc - nie ma buforu na błędy i czynniki środowiskowe w danym momencie.
Druga sprawa to ten napis na pasie przednim, że przekroczenie stanu ponad maks grozi uszkodzeniem katalizatora (olej zostanie wyrzucony przez uszczelniacze i spalony z paliwem). No właśnie przecież nie ma żadnego układu elektronicznego, który to kontroluje i traktuje zero-jedynkowo - przekroczono poziom wyrzucam olej, nie przekroczono nie wyrzucam. To się dzieje w sposób płynny, wzrost ciśnienia oleju jako zjawisko fizyczne z powodu wzrostu objętości w zamkniętym układzie
Uważam również, że jeśli olej będzie po środku na bagnecie, to mniejsze ciśnienie powodować będzie mniejsze dolewki lub ich brak. U mnie zeszło do połowy i się zatrzymały ubytki. Regularne dolewanie na maks, to niepotrzebne zwiększanie ciśnienia, szybsze zużycie uszczelniaczy, szybsze zużycie katalizatora, ubytek w kieszeni.
Komentarz
-
Komentarz