[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zbigniew147
    Rider
    • 2008
    • 482

    severian mnie śmieszą tego typy artykuły. Piszą o silniku 1,4 TSI a na dobrą sprawę mówią o trzech róznych silnikach o pojemności 1,4 TSI. Jeden silnik -nasz- jest prosty. Drugi mocniejszy napewno ma inną głowicę i zawory, większą turbinę oraz cały osprzęt - pewnie też wtryski. Trzeci Oprócz jeszcze innej głowicy, zaworów, wtrysków i turbiny ma kompresor. Zwiększenie mocy powoduje ze wszelkiego rodzaju panewki, napinacze, łańcuchy, wałki rozrzadu - czytaj osprzęt - jest zupełnie inny.
    W jednostkach 1,4 TSI 122konnych tak jak wspomniałeś terkoczą przewody paliwowe - ale to jest do zrobienia i nie jest to nic poważnego. Zdażyła sie na forum wymieniona turbina. Zdażyły się wadliwe skrzynie. Niemniej jednak te dwa ostatnie przypadki sa odosobnione.
    Problemem jest rozruch zimnego silnika w modelach wyprodukowanych przed majem 2010. Jesli będziesz brać nówke no to ten problem nie pwinien sie pojawic.

    Komentarz

    • Bili
      Rider
      • 2010
      • 373
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      Dokładnie tam są opisane wszystkie TSI również te z kompresorem i turbiną a to chyba one najwięcej problemów miały, a w Octavi występuje tylko wersja z turbiną w o najsłabszej mocy 122 km.
      Pozdrawiam.
      Michał

      Komentarz

      • idas
        Elegance
        • 2006
        • 828

        A tak swoja droga art. w AS chyba sobie mozna wsadzic, bo dla nich 1.4TSI (160KM) jest bardzo super https://www.auto-swiat.pl/1-test-dlu...de-jest-golf/1
        VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
        VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

        Komentarz

        • Jaroslav92525
          Rider
          • 2009
          • 358
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Zamieszczone przez idas
          A tak swoja droga art. w AS chyba sobie mozna wsadzic, bo dla nich 1.4TSI (160KM) jest bardzo super https://www.auto-swiat.pl/1-test-dlu...de-jest-golf/1
          Ale będąc sprawiedliwym trzeba napisać o tym co autorzy napisali w tym teście: "...A przecież testowana przez nas wersja o mocy 160 KM bardzo często potrafi sprawiać kłopoty. I to niemałe..."
          Pozdrawiam,
          Jaroslav92525

          -----------------------
          VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

          Komentarz

          • Bili
            Rider
            • 2010
            • 373
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            Ale wspominają właśnie o wersji o mocy 160KM a tej w Octavi nie montowano.
            Pozdrawiam.
            Michał

            Komentarz

            • idas
              Elegance
              • 2006
              • 828

              Zamieszczone przez Jaroslav92525
              Zamieszczone przez idas
              A tak swoja droga art. w AS chyba sobie mozna wsadzic, bo dla nich 1.4TSI (160KM) jest bardzo super https://www.auto-swiat.pl/1-test-dlu...de-jest-golf/1
              Ale będąc sprawiedliwym trzeba napisać o tym co autorzy napisali w tym teście: "...A przecież testowana przez nas wersja o mocy 160 KM bardzo często potrafi sprawiać kłopoty. I to niemałe..."
              Taaa tyle ze jest to jedno zdanie ktore dla odbiorcy czytajacego pierwszy raz artykul o tym silniku nie bedzie mialo znaczenia, bo przeciez auto przejechalo cacy 100 000km. Mogli normalnie napisac, ze mieli fuksa :-P
              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

              Komentarz

              • Krzysiek25
                Ambiente
                • 2008
                • 154
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Zamieszczone przez severian
                Co do samego silnika znalazłem czytałem też artykuł na auto-świecie
                http://www.auto-swiat.pl/...aznymi-awariami
                Panowie, nie przejadło Wam się jeszcze odkopywanie tego artykułu?

                Komentarz

                • severian
                  Classic
                  • 2012
                  • 25
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Czyli raz, że głównie wersje z kompresorem, dwa, że artykuł sprzed roku i trochę mylący. Możeby zasugerować autorowi sprostowanie/aktualizację z podaniem samych suchych faktów. Nie każdy wie, że najlepszym źródłem informacji jest octaviaclub

                  Komentarz

                  • bassy
                    Drive
                    • 2011
                    • 75

                    na dniach wstawię fotkę z tego co widać w komorze silnika z tego wygłuszania moze ktoś też wrzuci? dla porównania

                    Komentarz

                    • zbigniew147
                      Rider
                      • 2008
                      • 482

                      U mnie specjaliści z ASO w Pehamocie w Szczecinie zmieniali filtr paliwa i po 5 dniach od odebrania auta przewody dudnią jak bębniaż na koncercie w filcharmonii.

                      Komentarz

                      • paweł2
                        L&K
                        • 2010
                        • 1405

                        Znajomy sie przymierzal do 1.4TSI bo szukal auta z lancuchem rozrzadu z racji jego dlugowiecznosci,ale jak poczytal co sie dzieje z TSI to zrezygnowal ze Skody i bedzie szukal Hondy,Mazdy.
                        Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                        Komentarz

                        • zbigniew147
                          Rider
                          • 2008
                          • 482

                          Zamieszczone przez paweł2
                          Znajomy sie przymierzal do 1.4TSI bo szukal auta z lancuchem rozrzadu z racji jego dlugowiecznosci,ale jak poczytal co sie dzieje z TSI to zrezygnowal ze Skody i bedzie szukal Hondy,Mazdy.
                          chyba zbyt pochopnie postąpił i czytał niedokłądnie.
                          Dramatu przecież żadnego nie ma.

                          Komentarz

                          • Jaroslav92525
                            Rider
                            • 2009
                            • 358
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez idas
                            Taaa tyle ze jest to jedno zdanie ktore dla odbiorcy czytajacego pierwszy raz artykul o tym silniku nie bedzie mialo znaczenia, bo przeciez auto przejechalo cacy 100 000km. Mogli normalnie napisac, ze mieli fuksa :-P
                            Artykuł był poświęcony testowi Golfa VI z silnikiem TSI a nie opisywaniu martyrologii użytkowników aut z tą jednostką napędową więc uważam że te dwa zdania zawarte w treści artykułu wystarczają i uczciwie prezentują opinie o tym silniku. Co do tego "fuksa" to zgadzam się że taki to ma wydźwięk: "nam się udało dojechać do mety ale uważajcie bo nie wszyscy są zadowoleni z silników 1.4 TSI 160 KM". Krótko: fizyk-ryzyk...
                            Pozdrawiam,
                            Jaroslav92525

                            -----------------------
                            VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                            Komentarz

                            • Marcinooo
                              Rider
                              • 2009
                              • 332

                              Ale niektórzy tutaj przeżywają...rzeczywiście jak ktoś "z zewnątrz" naczyta się tutaj tego wszystkiego to nie dziwię się, że rezygnuje...choć rzeczywiście nie ma powodu...

                              sami to nakręcamy :twisted:

                              A ja jestem zadowolony z autka, choć parę razy musiałem jechac do serwisu, ale tylko dlatego, że czytam forum. Zebym nie zerkał na tematy tutaj poruszane to nawet nie wiedziałym, że może coś nie tak jest z autem. POLECAM Octavkę w 1.4 TSI

                              Komentarz

                              • Bili
                                Rider
                                • 2010
                                • 373
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                Bo niektórzy jak się chyba naczytają to potem słyszą to co chcą słyszeć chociaż wcześniej nic nie słyszeli.
                                Pozdrawiam.
                                Michał

                                Komentarz

                                • marcink_1
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 312

                                  Zamieszczone przez zbigniew147
                                  severian mnie śmieszą tego typy artykuły. Piszą o silniku 1,4 TSI a na dobrą sprawę mówią o trzech róznych silnikach o pojemności 1,4 TSI. Jeden silnik -nasz- jest prosty. Drugi mocniejszy napewno ma inną głowicę i zawory, większą turbinę oraz cały osprzęt - pewnie też wtryski. Trzeci Oprócz jeszcze innej głowicy, zaworów, wtrysków i turbiny ma kompresor. Zwiększenie mocy powoduje ze wszelkiego rodzaju panewki, napinacze, łańcuchy, wałki rozrzadu - czytaj osprzęt - jest zupełnie inny.
                                  W jednostkach 1,4 TSI 122konnych tak jak wspomniałeś terkoczą przewody paliwowe - ale to jest do zrobienia i nie jest to nic poważnego. Zdażyła sie na forum wymieniona turbina. Zdażyły się wadliwe skrzynie. Niemniej jednak te dwa ostatnie przypadki sa odosobnione.
                                  Problemem jest rozruch zimnego silnika w modelach wyprodukowanych przed majem 2010. Jesli będziesz brać nówke no to ten problem nie pwinien sie pojawic.
                                  Koledzy.

                                  W którym miejscu przecierają się te przewosy?

                                  Komentarz

                                  • _tm_
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 2333
                                    • Superb III (3V3)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    W 1.8 TSI też występuje terkotanie przewodów paliwowych, więc nie jesteści osamotnieni .
                                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                    -------------------------------------------------------------------------
                                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                    Komentarz

                                    • idas
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 828

                                      Byloby naprawde fajnie jakby ktos dal rade napisac jakie czesci i w ktorym miescu trzeba zamontowac, aby przewody nie terkotaly. Tak dla potomnych, jakby innych kiedys dotnkal taki problem :twisted:
                                      VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                      VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                      Komentarz

                                      • LUKI
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5776

                                        idas, jak mnie już umówią na tę wymianę + uszczelnienie wypytam co i jak :!:
                                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                        Komentarz

                                        • luckyluc
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 78

                                          Zamieszczone przez LUKI
                                          Zamieszczone przez bassy
                                          Mógłbyś napisać co skłoniło ich do wymiany przewodów paliwowych?
                                          u mnie po prostu od terkotania zaczęły się przecierać i nie mają już okrągłego przekroju
                                          Hej, borykam się z terkotaniem od samego początku czyli od 2010 roku. Byłem w kilku ASO i wszędzie totalna niekompetencja. Wymienili u mnie pompę paliwa, filtr paliwa, wtryski, a terkotanie pozostało i doszła nierówna praca na biegu jałowym.

                                          Gwarancja skończyła się na początku grudnia, ale tematu nie odpuszczę. Będę wdzięczny za wskazanie, w którym miejscu przecierają się te przewody.


                                          Ps. Czy ktoś wie jakie hasło/slogan/misja wywiesiła Skoda w salonach? Coś o zadowolonych klientach.
                                          Sprzedam oryginalny zestaw z Skoda Octavia II: Ramka montażowa, kostka ISO, separator - POLECAM

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            A ja to widze tak, ze jak w tym roku wielu z Was skonczy sie gwarancja to Skoda Auto znajdzie rozwiazanie i bedzie potrafila naprawic wszystko :roll:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • LUKI
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 5776

                                              czy może ktoś z Was podać numer TPI pianki do uszczelnienia tych przewodów?

                                              coś zamuliło fachurę który ogarnia mi terkotanie, nie jest w stanie ściągnąć z magazynu tej pianki...

                                              brakuje mu numeru TPI


                                              kurwa, momentami jestem załamany, że my wiemy więcej niż ASO...
                                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                              Komentarz

                                              • słoń
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 777

                                                Zamieszczone przez LUKI
                                                kurwa, momentami jestem załamany, że my wiemy więcej niż ASO
                                                bo forum OCP jest jak Borg ze Startreka-zbiorowa świadomość

                                                Komentarz

                                                • LUKI
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5776

                                                  już wiem czym eliminują terkotanie przewodów paliwowych


                                                  wygłuszenie podłużnicy


                                                  także nowe przewody paliwowe i wygłuszenie podłużnicy zamówione :!:


                                                  jednak fachura się ogarnął i stanął na wysokości zadania :wink:
                                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                  Komentarz

                                                  • golibroda
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 530

                                                    Zamieszczone przez luckyluc
                                                    doszła nierówna praca na biegu jałowym.
                                                    Mam podobnie, myślałem,że to od paliwa. U mnie występuje taka nieregularna czkawka silnika na wolnych obrotach.
                                                    A był też okres że było idealnie a potem wracało.

                                                    Jak to udowodnić w serwisie. Może jakiś program zapuścić u nich testujący pracę silnika. O co się dopominać ?
                                                    Pozdrawiam
                                                    Piotr

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...