Octavia - który silnik benzynowy?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • JaroS
    Classic
    • 2012
    • 5

    Octavia - który silnik benzynowy?

    Alarm odwołany 8) . Bezpiecznik czujnika wyglądał na sprawny (tak mi się przynajmniej wydawało wcześniej). Ale kiedy żona zwróciła mi uwagę, że nie działa wyświetlacz z tyłu podłokietnika, zacząłem szukać bezpiecznika, który za niego odpowiada. Okazało się, że ten sam, co za czujnik deszczu :lol: . Tym samym wygląda na to, że chwilowe odłączenie czujnika nie powoduje raczej żadnego trwałego błędu. Co innego nieostrożne mierzenie napięć na stykach, tylko częściowo wysuniętych z wtyczki... :roll:
  • autoLamer
    Drive
    • 2011
    • 50

    #2
    Octavia - który silnik benzynowy?

    Witam!
    Mój nick jest adekwatny do mojej wiedzy technicznej o samochodach, więc proszę o wyrozumiałość :wink:
    Zamierzam kupić swój pierwszy samochód i skłaniam się ku Octavii (liftback). Wiele dobrego słyszałem o tym aucie i podoba mi się (zarówno "jedynka" jak i "dwójka"). Planuję sprowadzić auto z Belgii/Holandii (max 8 tys euro). Mam wujka w Belgii, który zna się na autach (jego konik od wielu lat), więc nie będę zdany na handlarzy i przekręcane pewnie w 95% przypadków liczniki w Polsce. Miałem rozejrzeć się za jakimiś modelami i dać mu znać. Chciałbym powiedzieć mu coś więcej niż: Octavia, benzyna. Pewnie sam mi coś poleci, ale chciałbym Was zapytać o opinię, macie te auta i możecie pomóc swoim doświadczeniem.

    Rocznie będę jeździł mniej niż 10 tys. km (powiedzmy 6 tys. trasa, 3 tys. małe miasto). Po mieście krótkie, kilkukilometrowe odcinki.
    Jakie silniiki benzynowe (w "jedynce" i "dwójce") polecacie? Najlepiej (wiadomo), żeby był w miarę oszczędny, ale nie "muł". Nie mam raczej wygórowanych oczekiwań co do dynamiki. Rodzice mają Felkę i silnik 1.6 mi wystarcza (75 KM, 135 Nm) - o ile oczywiście nie jedzie nim 5 osób z pełnym bagażnikiem :wink:

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam,
    Marcin

    Komentarz

    • leff
      Elegance
      • 2004
      • 862

      #3
      IMO w OI tylko 1.8T

      czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

      Komentarz

      • Bartus
        Ambiente
        • 2011
        • 210

        #4
        Wszystkie, oprócz 1.4 i 1.6

        Komentarz

        • autoLamer
          Drive
          • 2011
          • 50

          #5
          No właśnie na autoscout24 są głównie 1.6... :wink:
          OK leff, powiedzmy, że w OI to 1.8T, a więc 150KM z tego co widzę w tabelkach. A w OII?
          Wszystkie większe od 1.6 są udanymi jednostkami, Bartus? Nie ma wpadek i nagminnie psujących się części jak przy niektórych dieslach?

          Komentarz

          • Bartus
            Ambiente
            • 2011
            • 210

            #6
            Najbardziej niezawodnym i odpowiednim pod gaz jest silnik 2.0. Miałem niedawno Golfa IV z silnikiem 1.6 AKL. Palił tyle co moja Octavia 2.0, a osiągi miał dużo gorsze.

            Komentarz

            • autoLamer
              Drive
              • 2011
              • 50

              #7
              Przy moich przebiegach nie planuję bawić się w gaz. Miałem nadzieję, że ktoś podpowie, że np. w OI silnik 1.x ląduje w warsztatach 3x częściej niż inne lub coś podobnego.
              Nie mam zamiaru być demonem szybkości, chciałem tylko w miarę swobodnie wyprzedzać jak w/w Felką 1.6.
              Nie wiem co to AKL, ale zgodnie z tym: link OI 2.0 faktycznie nie pali dużo więcej benzyny niż 1.6. Z gazem różnie piszą o 1.6.

              Komentarz

              • Bartus
                Ambiente
                • 2011
                • 210

                #8
                Zamieszczone przez autoLamer
                Nie wiem co to AKL
                AKL to oznaczenie silnika, 1.6 101 km.

                Komentarz

                • mkz
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 138

                  #9
                  Niee no Panowie przesadzacie. 1.6 wcale nie jest złym wyborem - szczególnie jak się nie ma zacięcia "rajdowego ;-) to naprawdę daje rade - ja sobie chwale mimo, że mam słabsza wersje (75KM) - czyli tyle co obecne 1.4 w Octavii - ze ściganctwa już dawno wyrosłem wiec pewnie i 1.4 by mnie jakoś nie przerażało (w końcu wypuszczają ciągle z tym silnikiem Octavie - zarówno Tour jak i OIIFL). Natomiast - co ważne i wielokroć na forum było podnoszone - 1.6 należy do grupy silników prostych (łatwo o serwis) i w miarę nieśmiertelnych. Moim zdaniem całkiem dobry wybór o ile nie oczekuje się "sportowych" osiągów.

                  Komentarz

                  • Bartus
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 210

                    #10
                    Zamieszczone przez mkz
                    Niee no Panowie przesadzacie. 1.6 wcale nie jest złym wyborem - szczególnie jak się nie ma zacięcia "rajdowego
                    Najgorszy wybór z możliwych i nie chodzi mi o osiągi. Jednostka jest paliwożerna, ciągłe problemy z falującymi obrotami (przepustnica).

                    Komentarz

                    • blackrs
                      RS
                      • 2008
                      • 4826
                      • Superb II combi (3T5)
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez autoLamer
                      OK leff, powiedzmy, że w OI to 1.8T, a więc 150KM z tego co widzę w tabelkach.
                      i jeszcze rs 180
                      a w o2 to jak benzyna to poczynajac od 1.4 tsi przez 1.8 do 2.0
                      1.8 160 raczej starcza
                      BYŁA o1 rs
                      BYŁA o2 1.6
                      JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                      Komentarz

                      • blind_walker
                        RS
                        • 2010
                        • 4533
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        autoLamer, W 1.6 AKL padają skrzynie, zaczyna się od ciężko wchodzących biegów.
                        mkII 20VT (600h worked)
                        Roooooomster

                        Komentarz

                        • ahmed799
                          RS
                          • 2009
                          • 6871
                          • Ford

                          #13
                          Polecam silnik 2.0. Dosyć elastyczny i mało awaryjny. Na moim mam już 315 kkm i nic sie nie dzieje jedynie uszczelke pod klawiatura wymienialem + wymiany eksploatacyjne tj. rozrzad. filtry, olej, przewody i świece. W razie potrzeby dobrze sie zbiera i ładnie sobie mruczy.

                          филип
                          Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                          Komentarz

                          • Bartus
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 210

                            #14
                            Zamieszczone przez blind_walker
                            autoLamer, W 1.6 AKL padają skrzynie, zaczyna się od ciężko wchodzących biegów.
                            Dokładnie. W Golfie IV padła mi przy przebiegu 14000km. Znalezienie dobrej skrzyni w normalnych pieniądzach zajęło mi miesiąc. Koszt 1300zł

                            Komentarz

                            • Jedras_GW
                              Drive
                              • 2010
                              • 60

                              #15
                              Jeśli nie piłujesz mocno auta i nie jeździsz z dużymi prędkościami to chyba najrozsądniejszy będzie 1,8 bez turbo lub 2.0.

                              Co do spalania 2.0 to w moim podpisie masz statystykę z 14 tys. km na gazie, benzyny podejrzewam że jakieś 10% mniej wyjdzie.
                              Serdecznie Pozdrawiam
                              Jedras_GW
                              O1 2.0 AZJ Elegance '03 202000km LPG LandiRenzo

                              Komentarz

                              • Bartus
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 210

                                #16
                                Zamieszczone przez Jedras_GW
                                będzie 1,8
                                Żre jak smok, szczególnie w mieście.

                                Komentarz

                                • blackrs
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 4826
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  #17
                                  ja mam odwrotne przekonanie dla mnei silnik 2.0 jak bez gazu to zupełnei poraszka. osiagi duzo gorsze od 1.8t a spalanie mało co mniejsze, ja w rs w miescie mam srednio 11 a przt spokojnej jeździe to i do 9 da sie zejśc.... a jak trzeba to jest czym pojechac.
                                  niezawodny jest ja mam u siebie 302 tys i jeszcze kolejne tyle przejdzie i nic a nic sie nie dzieje ( odpukac )
                                  BYŁA o1 rs
                                  BYŁA o2 1.6
                                  JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                                  Komentarz

                                  • Big
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 6389

                                    #18
                                    Co do O II do polecam silnik 1.6 MPI (102 KM). Silnik sprawdzony, totalnie bezawaryjny, nie biorący oleju, zapewaniający wystarczajace osiągi. Silnik ten ma bardzo mocny "dół" czyli ładnie przyspiesza z niskich obrotów - to zaleta głowicy 8V.
                                    Spalanie na akceptowalnym poziomie.
                                    Jesli chciałbyś silnik mocniejszy to polecam 2.0 FSI.
                                    Jesli chodzi zaś o Octavię I to akurat 2.0 bym odradził Niezbyt dobre osiągi i moc w porówaniu do poj. skokowej (mamy słuzbówkę z tym silnikiem w pracy i miałem okazję raz przejechać się nią na trasie Lublin-Warszawa i z powrotem), spalanie też nie jest na jakimś rewelacyjnym poziomie ( O I z 2.0 pali w trasie wiecej niż 2.0 FSI w O II .
                                    W przypadku O I polecałbym albo 1.8 albo 1.8 Turbo. fajne i mocne silniki zapewaniajace dużo wiecej frajdy z jazdy niz 2.0.
                                    Czarny Elegance

                                    Komentarz

                                    • Bartus
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 210

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Big
                                      W przypadku O I polecałbym albo 1.8 albo 1.8 Turbo. fajne i mocne silniki zapewaniajace dużo wiecej frajdy z jazdy niz 2.0.
                                      2.0 pali litr mniej od 1.8, a osiągi mają niemalże identyczne.

                                      Komentarz

                                      • Big
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 6389

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Bartus
                                        2.0 pali litr mniej od 1.8,
                                        Kolego nie chce tu rozpoczynać kolejnej dyskusji który ile pali, ale w trasie służbowa O I z 2.0 spaliła mi o 0,5 l/100 km więcej, niż również służbowa, O II z 2.0 FSI (150KM) pod maską
                                        Tyle ode mnie w temacie spalania. Dalej nie ciągne tego wątku.
                                        Jeśli zaś chodzi o osiagi to tu nie wiem. O I z 2.0 nie ma jakis porywajacych osiagów (wręcz powiedziałbym że jak na swoja pojemośc ma dośc marne osiągi) a 1.8 w O I nie jeździłem (jeździłem Toledo II z 1.8 i powiem, że czuć było te 125 KM)., ale parząc na suche dane katalogowe to 1.8 wygląda bardziej obiecująco
                                        A tak wogóle, to koledze proponuję rozejrzeć się jadnak za O II. O I to dość przestarzały model. Choć nie wiem czy w Belgii da się do 8 tys Euro kupic zadbaną i bezwypadkową O II z przebiegiemi mniejszym niż 200 tys km Zadbane i pewne auta na zachodzie są droższe niż w Polsce. Ale moze jakiś odpowiednik naszego Mint-a z 2004 r. z 1.6 pod maską się trafi.
                                        Czarny Elegance

                                        Komentarz

                                        • qwsazx
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 66

                                          #21
                                          Mając 8k EUR celowałbym w O1 L&K, a nie w O2. Silnik? Są dwie możliwości - jeśli spalanie Cię nie odrzuca, to 1.8T, w przeciwnym razie.. obojętnie jaki.
                                          Poważniej - 1.8T może być oszczędny przy spokojnej jeździe, palić tyle samo lub nawet mniej (zależy od kierowcy) niż 1.6, czy 2.0, ale dużo więcej jak się mu dołoży do pieca. Charakterystyka imponująca - ciągnie od dołu jak diesel, ale nie zdycha przy 4200 obrotów.

                                          Bierz 1.8T. Jak ci zostanie budżetu, a będziesz chciał koniecznie oszczędnego auta - gazuj. Z innych to dobrym pomysłem może być 2.0, ale tylko przy opcji gazowania. Bez LPG ten silnik nie ma po prostu sensu ekonomicznego

                                          Komentarz

                                          • rkb
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2152
                                            • Rapid Spaceback (NH1)
                                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                            #22
                                            jesli 1.6 to BSE O2 albo BFQ O1 <-- te sa nie do zarycia

                                            1.8T na jazde w kolo komina nie polecam - do rozgrzania żre paliwo na potęge, na trase jest super. bardzo kosztowny w naprawach, to glowna wada tego silnika.
                                            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                            Komentarz

                                            • skalar
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 575

                                              #23
                                              tylko 1.8T
                                              ja mam zagazowane i 10L na 100 starcza w zupełności.

                                              Komentarz

                                              • Bartus
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 210

                                                #24
                                                Ludzie... po co mu gaz, jak kolega ma zamiar robić nie więcej jak 10000 km rocznie ???

                                                Komentarz

                                                • skalar
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 575

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Bartus
                                                  Ludzie... po co mu gaz, jak kolega ma zamiar robić nie więcej jak 10000 km rocznie ???
                                                  jeśli kupi z gazem to dobrze zawsze taniej zrobi te 10000 km,ale jak będzie chciał założyć to po co mu.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...