Alarm odwołany 8) . Bezpiecznik czujnika wyglądał na sprawny (tak mi się przynajmniej wydawało wcześniej). Ale kiedy żona zwróciła mi uwagę, że nie działa wyświetlacz z tyłu podłokietnika, zacząłem szukać bezpiecznika, który za niego odpowiada. Okazało się, że ten sam, co za czujnik deszczu :lol: . Tym samym wygląda na to, że chwilowe odłączenie czujnika nie powoduje raczej żadnego trwałego błędu. Co innego nieostrożne mierzenie napięć na stykach, tylko częściowo wysuniętych z wtyczki... :roll:
Octavia - który silnik benzynowy?
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Octavia - który silnik benzynowy?
Witam!
Mój nick jest adekwatny do mojej wiedzy technicznej o samochodach, więc proszę o wyrozumiałość :wink:
Zamierzam kupić swój pierwszy samochód i skłaniam się ku Octavii (liftback). Wiele dobrego słyszałem o tym aucie i podoba mi się (zarówno "jedynka" jak i "dwójka"). Planuję sprowadzić auto z Belgii/Holandii (max 8 tys euro). Mam wujka w Belgii, który zna się na autach (jego konik od wielu lat), więc nie będę zdany na handlarzy i przekręcane pewnie w 95% przypadków liczniki w Polsce. Miałem rozejrzeć się za jakimiś modelami i dać mu znać. Chciałbym powiedzieć mu coś więcej niż: Octavia, benzyna. Pewnie sam mi coś poleci, ale chciałbym Was zapytać o opinię, macie te auta i możecie pomóc swoim doświadczeniem.
Rocznie będę jeździł mniej niż 10 tys. km (powiedzmy 6 tys. trasa, 3 tys. małe miasto). Po mieście krótkie, kilkukilometrowe odcinki.
Jakie silniiki benzynowe (w "jedynce" i "dwójce") polecacie? Najlepiej (wiadomo), żeby był w miarę oszczędny, ale nie "muł". Nie mam raczej wygórowanych oczekiwań co do dynamiki. Rodzice mają Felkę i silnik 1.6 mi wystarcza (75 KM, 135 Nm)- o ile oczywiście nie jedzie nim 5 osób z pełnym bagażnikiem :wink:
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Marcin
-
-
Przy moich przebiegach nie planuję bawić się w gaz. Miałem nadzieję, że ktoś podpowie, że np. w OI silnik 1.x ląduje w warsztatach 3x częściej niż inne lub coś podobnego.
Nie mam zamiaru być demonem szybkości, chciałem tylko w miarę swobodnie wyprzedzać jak w/w Felką 1.6.
Nie wiem co to AKL, ale zgodnie z tym: link OI 2.0 faktycznie nie pali dużo więcej benzyny niż 1.6. Z gazem różnie piszą o 1.6.
Komentarz
-
-
Niee no Panowie przesadzacie. 1.6 wcale nie jest złym wyborem - szczególnie jak się nie ma zacięcia "rajdowego ;-) to naprawdę daje rade - ja sobie chwale mimo, że mam słabsza wersje (75KM) - czyli tyle co obecne 1.4 w Octavii - ze ściganctwa już dawno wyrosłem wiec pewnie i 1.4 by mnie jakoś nie przerażało (w końcu wypuszczają ciągle z tym silnikiem Octavie - zarówno Tour jak i OIIFL). Natomiast - co ważne i wielokroć na forum było podnoszone - 1.6 należy do grupy silników prostych (łatwo o serwis) i w miarę nieśmiertelnych. Moim zdaniem całkiem dobry wybór o ile nie oczekuje się "sportowych" osiągów.
Komentarz
-
-
ja mam odwrotne przekonanie dla mnei silnik 2.0 jak bez gazu to zupełnei poraszka. osiagi duzo gorsze od 1.8t a spalanie mało co mniejsze, ja w rs w miescie mam srednio 11 a przt spokojnej jeździe to i do 9 da sie zejśc.... a jak trzeba to jest czym pojechac.
niezawodny jest ja mam u siebie 302 tys i jeszcze kolejne tyle przejdzie i nic a nic sie nie dzieje ( odpukac )BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
-
Co do O II do polecam silnik 1.6 MPI (102 KM). Silnik sprawdzony, totalnie bezawaryjny, nie biorący oleju, zapewaniający wystarczajace osiągi. Silnik ten ma bardzo mocny "dół" czyli ładnie przyspiesza z niskich obrotów - to zaleta głowicy 8V.
Spalanie na akceptowalnym poziomie.
Jesli chciałbyś silnik mocniejszy to polecam 2.0 FSI.
Jesli chodzi zaś o Octavię I to akurat 2.0 bym odradziłNiezbyt dobre osiągi i moc w porówaniu do poj. skokowej (mamy słuzbówkę z tym silnikiem w pracy i miałem okazję raz przejechać się nią na trasie Lublin-Warszawa i z powrotem), spalanie też nie jest na jakimś rewelacyjnym poziomie ( O I z 2.0 pali w trasie wiecej niż 2.0 FSI w O II
.
W przypadku O I polecałbym albo 1.8 albo 1.8 Turbo. fajne i mocne silniki zapewaniajace dużo wiecej frajdy z jazdy niz 2.0.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Bartus2.0 pali litr mniej od 1.8,
Tyle ode mnie w temacie spalania. Dalej nie ciągne tego wątku.
Jeśli zaś chodzi o osiagi to tu nie wiem. O I z 2.0 nie ma jakis porywajacych osiagów (wręcz powiedziałbym że jak na swoja pojemośc ma dośc marne osiągi) a 1.8 w O I nie jeździłem (jeździłem Toledo II z 1.8 i powiem, że czuć było te 125 KM)., ale parząc na suche dane katalogowe to 1.8 wygląda bardziej obiecująco
A tak wogóle, to koledze proponuję rozejrzeć się jadnak za O II. O I to dość przestarzały model. Choć nie wiem czy w Belgii da się do 8 tys Euro kupic zadbaną i bezwypadkową O II z przebiegiemi mniejszym niż 200 tys kmZadbane i pewne auta na zachodzie są droższe niż w Polsce. Ale moze jakiś odpowiednik naszego Mint-a z 2004 r. z 1.6 pod maską się trafi.
Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Mając 8k EUR celowałbym w O1 L&K, a nie w O2. Silnik? Są dwie możliwości - jeśli spalanie Cię nie odrzuca, to 1.8T, w przeciwnym razie.. obojętnie jaki.
Poważniej - 1.8T może być oszczędny przy spokojnej jeździe, palić tyle samo lub nawet mniej (zależy od kierowcy) niż 1.6, czy 2.0, ale dużo więcej jak się mu dołoży do pieca. Charakterystyka imponująca - ciągnie od dołu jak diesel, ale nie zdycha przy 4200 obrotów.
Bierz 1.8T. Jak ci zostanie budżetu, a będziesz chciał koniecznie oszczędnego auta - gazuj. Z innych to dobrym pomysłem może być 2.0, ale tylko przy opcji gazowania. Bez LPG ten silnik nie ma po prostu sensu ekonomicznego
Komentarz
-
Komentarz