[O1] ASV Raport po 250kkm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian
    Rider
    • 2004
    • 412

    [O1] ASV Raport po 250kkm

    Dotarcie zalecane jest z tego co pamiętam nie przekraczanie 2/3 max obrotów, czyli w benzynie to jest ok. 4500rpm. Fabię 1.2 HTP 12V docierałem do 5500 ale bez obciążeń, płynnie i auto później odwdzięczało się zamykaniem obrotomierza na 5 biegu - do odcinki
    RS BLUE
  • Samiec
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 4287
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    [O1] ASV Raport po 250kkm

    Skoda Octavia 1,9 TDI ASV 07.2003rok, raport po 250kkm :



    Usterki w okresie użytkowania :
    - 9000km - czujnik poziomu i temp. Oleju – gw.
    - 44800km - gumy stabilizatora plus nowe obejmy – 120zl
    - 75424km - zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego – gw.
    - 90030km - simering na wale korbowym – gw.
    - 90030km - napinacz i pasek alternatora - 450zl(wymienione przed czasem)
    - 151150km - rolka alternatora(urywając się uszkodziła także pasek) ~400zl(z paskiem)
    - 162500km - padł któryś popychacz wymienione wszystkie wraz z rozrządem przy 180kkm(2szt padnięte). – popychacze firmy INA ~130zl plus 100zl więcej przy wymianie rozrządu.
    - 177470km - wymienione tulejki w przednim wahaczu (2x CUPRA po 60zl i 2x org. po 35zl)
    - 177527km - gumy na stabilizatorze ~40zl
    - 178388km - gumy łącznika stabilizatora ~20zl
    - 202271km – Bilstein : amorki B4, odboje, osłony. 450zl
    - 207638km – wentylator 345mm na chłodnicy padł, zamontowany zamiennik. 120zl
    - 208484km – siłownik klapy tył, wymienione na zamienniki ze www.skodaczesci.pl 100zl
    - 212893km - Akumulator AKUMA (6lat i 2 miesiące) zmieniony na BERGNER 240zl
    - 228880km – zapieczone wycieraczki, przeczyszczone, nasmarowane. 0zl
    - 229860km – wymiana uszczelki pod głowicą ~1300zl(z wszystkimi potrzebnymi gratami)
    - 239171km – nagrzewnica Behr-Hella 100zl(rozszczelniona od UPG)
    - 245031km – poduszka górna skrzyni biegów Febi 156zl
    - 245339km – poduszka skrzyni/silnika „kość” Lemforder 180zl
    - 246805km – łożysko lewy przód FAG 80zl
    - 246844km – regeneracja łączników stabilizatora (poduszki 4x, tulejki 2x, trzpienie 2x) 30zl
    Eksploatacyjne wymiany :
    - 76789km – wymienione klocki przód org.
    - 90030km – kompletny rozrząd org.
    - 90030km – płyn hamulcowy EBC 307+
    - 105000km – zamontowane klocki tył EBC GS(przed czasem)
    - 128080km – tarcze przednie ATE PD oraz klocki EBC GS
    - 150060km - założone używane springi i amorki od RS, po 15kkm jazdy zdemontowane i dalej użytkowana seria(przód plus tulejki 20mm),a z tyłu zostały amorki od RSa(bo seria to był już śmietnik).
    - 162535km – tarcze EBC i klocki EBC GS tył
    - 162844km – płyn hamulcowy EBC 307+
    - 165304km – świece żarowe 4szt BERU
    - 180341km - kompletny rozrząd firmy INA
    - 194811km - klocki przód EBC GS
    - 205500km – dywanik pasażera się przetarł, wymieniony na nowy.
    - 209017km - klocki tył EBC Black
    - 214207km – wymiana płynu chłodniczego (6lat)
    - 245806km – klocki ATE przód
    Dodatkowo olej zmieniany co 15kkm MOBIL 1 0w-40 TD, od 165kkm olej MOTUL X-CESS 5w-40.
    Przy każdej zmianie oleju wymieniany filtr oleju i powietrza, co 30kkm wymieniany filtr paliwa i pyłkowy, od 90kkm wszystkie filtry(MANN) zmieniane co 15kkm.
    Opony :
    - MATADOR 195/65/15” letnie – 14162km - sprzedane.
    - FULDA zimowe 195/65/15” – na octavii 77717km łącznie 83367km - sprzedane za 60zl
    - BARUM BRAVURIS 205/55/16“ lato - 97072km
    - DUNLOP SP SPORT 01 205/55/16” lato – 52455km - obecne
    - SAVA Eskimo 195/65/15” zima - 9kkm - obecne
    Podczas eksploatacji szyba czołowa została wymieniona 2x, raz od kamienia, drugi raz od gównianego montażu w ASO.
    Modyfikacje :
    - 151650km – program by MT wawa 135KM i 282Nm
    - 166770km – tulejki przód +20mm - 70zl
    - 183460km – korekta programu na 135KM i 290Nm
    - 185701km – zaślepiony EGR
    - 217593km – wycięty kat
    - 217761km – hamownia MR Motors 146KM 324Nm

    Dodatkowe uwagi :
    Zrobiła się dziura na fotelu kierowcy – fotele zmienione na nie przetarte.
    Kierownica nadaje się już do obszycia.
    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

    Komentarz

    • dragster
      Elegance
      • 2009
      • 895
      • Honda

      #3
      Gratulacje przebiegu

      A jak turbo?
      Silnik R18A2.
      http://www.dadrl.org.uk
      http://www.lightmare.org

      Komentarz

      • Samiec
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 4287
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez dragster
        Gratulacje przebiegu

        A jak turbo?
        THX

        Ogolnie nie czyszczona jeszcze, ostatnio od PSJ czasami sie przytnie, po przepalowaniu wraca do normy.
        Czasami mam wrazenie ze "sowa" glosniejsza sie zrobila, ale ogolnie dmucha prawidlowo
        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

        Komentarz

        • 13karolss
          Ambiente
          • 2010
          • 199

          #5
          u mnie przebieg 220 ale symptomy podobne do twoich :P przy eksploatacji
          karol - człowiek który zostal papierzem

          Komentarz

          • wicher69
            Drive
            • 2010
            • 55

            #6
            Bardzo dobry raport! Widać, że auta nie sypią się nagle po przekroczeniu magicznych 150kkm (są to częste opinie ludzi, którzy kupili 7-10 letnie auto z przebiegiem np. 146kkm na blacie a faktycznie pewnie z 300kkm lub więcej jest nalatane...)
            Pozostaje życzyć kolejnych 250kkm.
            zabawa zaczyna się od 2 tys. obr/min

            Komentarz

            • dragster
              Elegance
              • 2009
              • 895
              • Honda

              #7
              Samiec , pls powiedz jeszcze jedną rzecz w temacie tego, że do przebiegu 150kkm jeździłeś na Mobilu (ja też leję Mobila); czy silnik był mocno zabrudzony jak robiłeś wymianę popychaczy (162 kkm) i czy była później różnica w zabrudzeniu silnika przy wymianie uszczelki pod głowicą (229 kkm) jak już jeździłeś na Motulu?
              Silnik R18A2.
              http://www.dadrl.org.uk
              http://www.lightmare.org

              Komentarz

              • t271828
                Elegance
                • 2008
                • 928

                #8
                Zamieszczone przez wicher69
                Bardzo dobry raport! Widać, że auta nie sypią się nagle po przekroczeniu magicznych 150kkm
                pewien wzrost awaryjnosci po tych 150 tys. jednak widac

                Komentarz

                • soszek81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1245

                  #9
                  Zamieszczone przez t271828
                  Zamieszczone przez wicher69
                  Bardzo dobry raport! Widać, że auta nie sypią się nagle po przekroczeniu magicznych 150kkm
                  pewien wzrost awaryjnosci po tych 150 tys. jednak widac
                  Bardziej bym to traktował w kategorii zużywania się elementów jak awaryjnością.

                  Zobacz że turbawka wciąż daje radę, dwumasa też a podobno to taki wadliwy element


                  Tak czytają opis wymian i eksploatacji jestem teraz o dodatkowe 100% pewien że kupiłem auto z kręconym licznikiem (co wiedziałem oglądając auto). W ciągu roku wymieniłem większość wymienionych (amorki, gumy i inne w zawieszeniu, rolkę alternatora, napinacz paska osprzętu, łożysko jedno, drugie właśnie zaczyna się odzywać).
                  Nie piszę tego z żalu - jestem bardzo zadowolony, na takie wymiany byłem przygotowany i ich się spodziewałem kupując auto. Potwierdza to tylko moje przekonanie iż 160k km z licznika w momencie kupna były "przecenione" o 50-100k km. A kupowałem auto sprowadzane. Z tym też iż powiedziałem sprzedającemu iż nie wierzę w ten przebieg i w zasadzie mi to nie przeszkadza bo kupuję stan auta a nie przebieg. Stan auta mnie przekonał i po roku jeżdżenia powiem że tak najlepiej kupować auto.
                  Pozdrawiam i dzięki za opis z pierwszej ręki użytkowania na takim dystansie
                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                  Komentarz

                  • Samiec
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4287
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez dragster
                    Samiec , pls powiedz jeszcze jedną rzecz w temacie tego, że do przebiegu 150kkm jeździłeś na Mobilu (ja też leję Mobila); czy silnik był mocno zabrudzony jak robiłeś wymianę popychaczy (162 kkm) i czy była później różnica w zabrudzeniu silnika przy wymianie uszczelki pod głowicą (229 kkm) jak już jeździłeś na Motulu?
                    Raczej brudny nie byl przy 180kkm(zmiana popychaczy przy rozrzadzie), bo grzes nic nie komentowal. Ale przy wymianie UPG dziwil sie ze jest tak czysto, wiec motul daje rade

                    [ Dodano: Sob 19 Mar, 11 21:38 ]
                    Zamieszczone przez t271828
                    pewien wzrost awaryjnosci po tych 150 tys. jednak widac
                    No niestety nic wieczne nie jest.
                    Czasami zaczyna sie niewinnie od padniecia wiatraka, potem po lekkim przegrzaniu wydmuchana UPG, od wydmuchanej uszczelki rozszczelniona nagrzewnica.

                    W aucie nadal ori dmuchawka, sprzeglo, przeplywka, ori drazki kierownicze, 3 lozyska.... wiec tragedi nie ma.
                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      #11
                      Samiec - zadowolenia z autka i długiej bezawaryjnej jazdy. Ładny przebieg.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • Samiec
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4287
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Samiec - zadowolenia z autka i długiej bezawaryjnej jazdy. Ładny przebieg.
                        Podziekowal, kolejny raport przy 300kkm :wink:

                        [ Dodano: Nie 20 Mar, 11 00:06 ]
                        Popychacze po 180kkm(165kkm mobil i 15kkm motul) :



                        Popychacze 230kkm(165kkm mobil i 65kkm motul) :


                        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                        Komentarz

                        Pracuję...