Dotarcie zalecane jest z tego co pamiętam nie przekraczanie 2/3 max obrotów, czyli w benzynie to jest ok. 4500rpm. Fabię 1.2 HTP 12V docierałem do 5500 ale bez obciążeń, płynnie i auto później odwdzięczało się zamykaniem obrotomierza na 5 biegu - do odcinki
[O1] ASV Raport po 250kkm
Zwiń
X
-
[O1] ASV Raport po 250kkm
Skoda Octavia 1,9 TDI ASV 07.2003rok, raport po 250kkm :
Usterki w okresie użytkowania :
- 9000km - czujnik poziomu i temp. Oleju – gw.
- 44800km - gumy stabilizatora plus nowe obejmy – 120zl
- 75424km - zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego – gw.
- 90030km - simering na wale korbowym – gw.
- 90030km - napinacz i pasek alternatora - 450zl(wymienione przed czasem)
- 151150km - rolka alternatora(urywając się uszkodziła także pasek) ~400zl(z paskiem)
- 162500km - padł któryś popychacz wymienione wszystkie wraz z rozrządem przy 180kkm(2szt padnięte). – popychacze firmy INA ~130zl plus 100zl więcej przy wymianie rozrządu.
- 177470km - wymienione tulejki w przednim wahaczu (2x CUPRA po 60zl i 2x org. po 35zl)
- 177527km - gumy na stabilizatorze ~40zl
- 178388km - gumy łącznika stabilizatora ~20zl
- 202271km – Bilstein : amorki B4, odboje, osłony. 450zl
- 207638km – wentylator 345mm na chłodnicy padł, zamontowany zamiennik. 120zl
- 208484km – siłownik klapy tył, wymienione na zamienniki ze www.skodaczesci.pl 100zl
- 212893km - Akumulator AKUMA (6lat i 2 miesiące) zmieniony na BERGNER 240zl
- 228880km – zapieczone wycieraczki, przeczyszczone, nasmarowane. 0zl
- 229860km – wymiana uszczelki pod głowicą ~1300zl(z wszystkimi potrzebnymi gratami)
- 239171km – nagrzewnica Behr-Hella 100zl(rozszczelniona od UPG)
- 245031km – poduszka górna skrzyni biegów Febi 156zl
- 245339km – poduszka skrzyni/silnika „kość” Lemforder 180zl
- 246805km – łożysko lewy przód FAG 80zl
- 246844km – regeneracja łączników stabilizatora (poduszki 4x, tulejki 2x, trzpienie 2x) 30zl
Eksploatacyjne wymiany :
- 76789km – wymienione klocki przód org.
- 90030km – kompletny rozrząd org.
- 90030km – płyn hamulcowy EBC 307+
- 105000km – zamontowane klocki tył EBC GS(przed czasem)
- 128080km – tarcze przednie ATE PD oraz klocki EBC GS
- 150060km - założone używane springi i amorki od RS, po 15kkm jazdy zdemontowane i dalej użytkowana seria(przód plus tulejki 20mm),a z tyłu zostały amorki od RSa(bo seria to był już śmietnik).
- 162535km – tarcze EBC i klocki EBC GS tył
- 162844km – płyn hamulcowy EBC 307+
- 165304km – świece żarowe 4szt BERU
- 180341km - kompletny rozrząd firmy INA
- 194811km - klocki przód EBC GS
- 205500km – dywanik pasażera się przetarł, wymieniony na nowy.
- 209017km - klocki tył EBC Black
- 214207km – wymiana płynu chłodniczego (6lat)
- 245806km – klocki ATE przód
Dodatkowo olej zmieniany co 15kkm MOBIL 1 0w-40 TD, od 165kkm olej MOTUL X-CESS 5w-40.
Przy każdej zmianie oleju wymieniany filtr oleju i powietrza, co 30kkm wymieniany filtr paliwa i pyłkowy, od 90kkm wszystkie filtry(MANN) zmieniane co 15kkm.
Opony :
- MATADOR 195/65/15” letnie – 14162km - sprzedane.
- FULDA zimowe 195/65/15” – na octavii 77717km łącznie 83367km - sprzedane za 60zl
- BARUM BRAVURIS 205/55/16“ lato - 97072km
- DUNLOP SP SPORT 01 205/55/16” lato – 52455km - obecne
- SAVA Eskimo 195/65/15” zima - 9kkm - obecne
Podczas eksploatacji szyba czołowa została wymieniona 2x, raz od kamienia, drugi raz od gównianego montażu w ASO.
Modyfikacje :
- 151650km – program by MT wawa 135KM i 282Nm
- 166770km – tulejki przód +20mm - 70zl
- 183460km – korekta programu na 135KM i 290Nm
- 185701km – zaślepiony EGR
- 217593km – wycięty kat
- 217761km – hamownia MR Motors 146KM 324Nm
Dodatkowe uwagi :
Zrobiła się dziura na fotelu kierowcy – fotele zmienione na nie przetarte.
Kierownica nadaje się już do obszycia.
-
-
Bardzo dobry raport! Widać, że auta nie sypią się nagle po przekroczeniu magicznych 150kkm (są to częste opinie ludzi, którzy kupili 7-10 letnie auto z przebiegiem np. 146kkm na blacie a faktycznie pewnie z 300kkm lub więcej jest nalatane...)
Pozostaje życzyć kolejnych 250kkm.zabawa zaczyna się od 2 tys. obr/min
Komentarz
-
-
Samiec , pls powiedz jeszcze jedną rzecz w temacie tego, że do przebiegu 150kkm jeździłeś na Mobilu (ja też leję Mobila); czy silnik był mocno zabrudzony jak robiłeś wymianę popychaczy (162 kkm) i czy była później różnica w zabrudzeniu silnika przy wymianie uszczelki pod głowicą (229 kkm) jak już jeździłeś na Motulu?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez t271828Zamieszczone przez wicher69Bardzo dobry raport! Widać, że auta nie sypią się nagle po przekroczeniu magicznych 150kkm
Zobacz że turbawka wciąż daje radę, dwumasa też a podobno to taki wadliwy element
Tak czytają opis wymian i eksploatacji jestem teraz o dodatkowe 100% pewien że kupiłem auto z kręconym licznikiem (co wiedziałem oglądając auto). W ciągu roku wymieniłem większość wymienionych (amorki, gumy i inne w zawieszeniu, rolkę alternatora, napinacz paska osprzętu, łożysko jedno, drugie właśnie zaczyna się odzywać).
Nie piszę tego z żalu - jestem bardzo zadowolony, na takie wymiany byłem przygotowany i ich się spodziewałem kupując auto. Potwierdza to tylko moje przekonanie iż 160k km z licznika w momencie kupna były "przecenione" o 50-100k km. A kupowałem auto sprowadzane. Z tym też iż powiedziałem sprzedającemu iż nie wierzę w ten przebieg i w zasadzie mi to nie przeszkadza bo kupuję stan auta a nie przebieg. Stan auta mnie przekonał i po roku jeżdżenia powiem że tak najlepiej kupować auto.
Pozdrawiam i dzięki za opis z pierwszej ręki użytkowania na takim dystansie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dragsterSamiec , pls powiedz jeszcze jedną rzecz w temacie tego, że do przebiegu 150kkm jeździłeś na Mobilu (ja też leję Mobila); czy silnik był mocno zabrudzony jak robiłeś wymianę popychaczy (162 kkm) i czy była później różnica w zabrudzeniu silnika przy wymianie uszczelki pod głowicą (229 kkm) jak już jeździłeś na Motulu?
[ Dodano: Sob 19 Mar, 11 21:38 ]
Zamieszczone przez t271828pewien wzrost awaryjnosci po tych 150 tys. jednak widac
Czasami zaczyna sie niewinnie od padniecia wiatraka, potem po lekkim przegrzaniu wydmuchana UPG, od wydmuchanej uszczelki rozszczelniona nagrzewnica.
W aucie nadal ori dmuchawka, sprzeglo, przeplywka, ori drazki kierownicze, 3 lozyska.... wiec tragedi nie ma.
Komentarz
-
Komentarz