Odpowietrzanie układu chłodzenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MARTIN84
    Classic
    • 2012
    • 1

    Odpowietrzanie układu chłodzenia

    Szkodnicki, Sfinksa masz przy Auchan wiec parking Też duży.

    deespe, Trzymam dla Ciebie Znaczek na Grilla
  • Zenobiusz
    Classic
    • 2011
    • 7
    • Octavia I (1U2)
    • BCA 1.4 MPI 75 KM

    #2
    Odpowietrzanie układu chłodzenia

    Ostatnio wymieniłem rozrząd + pompa wody, chciałem zapytać czy w octavii 1.4 16V BCA jest odpowietrznik układu chłodzenia? zauważyłem też że po wymianie rozrządu szybciej silnik się nagrzewa, jakieś sugestie w sprawie? Dzięki

    Komentarz

    • ziutsane
      RS
      • 2007
      • 2376

      #3
      Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie odpowietrzalem tak:
      Zapalony silnik i odkrecalem korek wlewu , potem porzadnie go przegonilem na trasie i znowu odkrecilem korek. Problemu z zapowietrzonym ukladem nie ma.
      Radio: C90r+XDP210EQ
      Kable:Opt,Skyline,50 mm
      Wzm:XES M1+FP 1.800
      Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

      Komentarz

      • Polon
        Rider
        • 2010
        • 315

        #4
        Zamieszczone przez ziutsane
        Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie odpowietrzalem tak:
        Zapalony silnik i odkrecalem korek wlewu , potem porzadnie go przegonilem na trasie i znowu odkrecilem korek. Problemu z zapowietrzonym ukladem nie ma.
        W ten sposób można się nieźle poparzyć. :!:
        Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym i nie wolno odkręcać korka, gdy silnik jest gorący.
        Pozdrawiam

        Komentarz

        • ruwado
          RS
          • 2009
          • 14888
          • Octavia IV (NX3)

          #5
          Gdzieś na forum był temat o grzaniu. Odpowietrzanie, jęśli dobrze pamiętam:
          - na postoju grzejemy silnik do włączenia wentylatorów
          - potem około 1-2 minut "gazujemy" na 2000 obr/min.
          Jeśli czegoś nie pokręciłem.
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz

          • Octan
            Rider
            • 2006
            • 653

            #6
            Korek w zbiorniku wyrównawczym trzeba jednak odkręcić, wiatraki nie muszą się włączać, wystarczy że otworzy się termostat = ciepłe węże do chłodnicy i sama chłodnica

            Komentarz

            • domin3112pl
              Classic
              • 2016
              • 3

              #7
              Witam
              Ja mam ten sam problem,też w weekend wymieniłem rozrząd z pompa wodną i po chyba 10km zabrakło mi ogrzewania.dodam że z 2razy zapaliła mi się kontrolka że jest mało płynu(a było ok w zbiorniku wyrównawczym). Ktoś może wie jak w O2 odpowietrzyć układ chłodzenia?

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3777
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                Zamieszczone przez domin3112pl
                jak w O2 odpowietrzyć układ chłodzenia?
                z elsa-y (dla TDI CR 125kW)

                – Płyn chłodzący wlać przez otwór zbiorniczka wyrównawczego, aż poziom płynu osiągnie oznaczenie max.
                – Wyłączyć ogrzewanie i klimatyzację, jeśli samochód jest w nią wyposażony.
                – Uruchomić silnik i zostawić pracujący przy 1500 obr./min przez maks. 2 minuty. W tym czasie do zbiorniczka wyrównawczego dolewać płynu chłodzącego.
                – Zamknąć korek zbiornika wyrównawczego.
                – Zostawić pracujący silnik, aż się włączy wentylator
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • domin3112pl
                  Classic
                  • 2016
                  • 3

                  #9
                  Zamieszczone przez endryu
                  Zamieszczone przez domin3112pl
                  jak w O2 odpowietrzyć układ chłodzenia?
                  z elsa-y (dla TDI CR 125kW)

                  – Płyn chłodzący wlać przez otwór zbiorniczka wyrównawczego, aż poziom płynu osiągnie oznaczenie max.
                  – Wyłączyć ogrzewanie i klimatyzację, jeśli samochód jest w nią wyposażony.
                  – Uruchomić silnik i zostawić pracujący przy 1500 obr./min przez maks. 2 minuty. W tym czasie do zbiorniczka wyrównawczego dolewać płynu chłodzącego.
                  – Zamknąć korek zbiornika wyrównawczego.
                  – Zostawić pracujący silnik, aż się włączy wentylator
                  Dzieki

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    To są układy samoodpowietrzające.

                    Komentarz

                    • dylan171081
                      Drive
                      • 2015
                      • 45

                      #11
                      cześć ja mam taki problem Jakiś czas temu sprawdzałem stan płynu no i było za mało tak z dwa razy więc dolałem w sobotę pojechałem w trasę i zaświeciła mi się kontrolka od płynu chłodzącego stwierdziłem że pewnie za mało . Okazało się że w zbiorniczku było za dużo płynu chłodzącego tak co najmniej 1 może 2 cm. Musiałem pozbyć się jakoś części płynu i naciągnąłem go szmatką poniżej maximum , jadąc w drugą stronę znowu zaświeciła mi się kontrolka i znowu było za dużo i znowu to samo ściągnąłem .Dziś rano sprawdziłem poziom płynu a tam po niżej minimum z 4 cm o co chodzi. Wiem że płyn pod wpływem temp. się rozszerza ale nie aż tak jakby na zimnym gdzieś znikał a potem było go za dużo na ciepłym ma ktoś jakiś pomysł ?????

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Plyn sprawdza sie rano na zimnym silniku.

                        Jak sprawdzasz na cieplym, to czesto moze byc ponad max.

                        Wyczysc druty w zbiorniczku od czujnika srubokretem, bo mozliwe ze cos swiruje, ten czujnik piszczac gdy zbiornik jest pelny.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • ruwado
                          RS
                          • 2009
                          • 14888
                          • Octavia IV (NX3)

                          #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Wyczysc druty w zbiorniczku od czujnika srubokretem, bo mozliwe ze cos swiruje, ten czujnik piszczac gdy zbiornik jest pelny.
                          ja tak w O I miałem. Poskrobałem trochę druciki wkrętakiem i przeszło.
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz

                          • dylan171081
                            Drive
                            • 2015
                            • 45

                            #14
                            kurde ale aż tak wysoko może iść płyn?? do jakiego poziomu może dojść na rozgrzanym silniku??

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              W ukladzie jest cisnienie, pytanie jak duze.

                              Normalnie plyn nie moze wybijac - jak wybija przy zamknietym korku to jest przedmuch gdzies np. z uszczelki pod glowica.

                              Jak po otwarciu poziom jest powyzej max to jest normalne, co innego jakby wybil gejzer.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              Pracuję...