Ostatnio wymieniłem rozrząd + pompa wody, chciałem zapytać czy w octavii 1.4 16V BCA jest odpowietrznik układu chłodzenia? zauważyłem też że po wymianie rozrządu szybciej silnik się nagrzewa, jakieś sugestie w sprawie? Dzięki
Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie odpowietrzalem tak:
Zapalony silnik i odkrecalem korek wlewu , potem porzadnie go przegonilem na trasie i znowu odkrecilem korek. Problemu z zapowietrzonym ukladem nie ma.
Radio:C90r+XDP210EQ Kable:Opt,Skyline,50 mm Wzm:XES M1+FP 1.800 Glosniki:SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie odpowietrzalem tak:
Zapalony silnik i odkrecalem korek wlewu , potem porzadnie go przegonilem na trasie i znowu odkrecilem korek. Problemu z zapowietrzonym ukladem nie ma.
W ten sposób można się nieźle poparzyć. :!:
Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym i nie wolno odkręcać korka, gdy silnik jest gorący.
Gdzieś na forum był temat o grzaniu. Odpowietrzanie, jęśli dobrze pamiętam:
- na postoju grzejemy silnik do włączenia wentylatorów
- potem około 1-2 minut "gazujemy" na 2000 obr/min.
Jeśli czegoś nie pokręciłem.
Korek w zbiorniku wyrównawczym trzeba jednak odkręcić, wiatraki nie muszą się włączać, wystarczy że otworzy się termostat = ciepłe węże do chłodnicy i sama chłodnica
Witam
Ja mam ten sam problem,też w weekend wymieniłem rozrząd z pompa wodną i po chyba 10km zabrakło mi ogrzewania.dodam że z 2razy zapaliła mi się kontrolka że jest mało płynu(a było ok w zbiorniku wyrównawczym). Ktoś może wie jak w O2 odpowietrzyć układ chłodzenia?
z elsa-y (dla TDI CR 125kW)
– Płyn chłodzący wlać przez otwór zbiorniczka wyrównawczego, aż poziom płynu osiągnie oznaczenie max.
– Wyłączyć ogrzewanie i klimatyzację, jeśli samochód jest w nią wyposażony.
– Uruchomić silnik i zostawić pracujący przy 1500 obr./min przez maks. 2 minuty. W tym czasie do zbiorniczka wyrównawczego dolewać płynu chłodzącego.
– Zamknąć korek zbiornika wyrównawczego.
– Zostawić pracujący silnik, aż się włączy wentylator
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
z elsa-y (dla TDI CR 125kW)
– Płyn chłodzący wlać przez otwór zbiorniczka wyrównawczego, aż poziom płynu osiągnie oznaczenie max.
– Wyłączyć ogrzewanie i klimatyzację, jeśli samochód jest w nią wyposażony.
– Uruchomić silnik i zostawić pracujący przy 1500 obr./min przez maks. 2 minuty. W tym czasie do zbiorniczka wyrównawczego dolewać płynu chłodzącego.
– Zamknąć korek zbiornika wyrównawczego.
– Zostawić pracujący silnik, aż się włączy wentylator
cześć ja mam taki problem Jakiś czas temu sprawdzałem stan płynu no i było za mało tak z dwa razy więc dolałem w sobotę pojechałem w trasę i zaświeciła mi się kontrolka od płynu chłodzącego stwierdziłem że pewnie za mało . Okazało się że w zbiorniczku było za dużo płynu chłodzącego tak co najmniej 1 może 2 cm. Musiałem pozbyć się jakoś części płynu i naciągnąłem go szmatką poniżej maximum , jadąc w drugą stronę znowu zaświeciła mi się kontrolka i znowu było za dużo i znowu to samo ściągnąłem .Dziś rano sprawdziłem poziom płynu a tam po niżej minimum z 4 cm o co chodzi. Wiem że płyn pod wpływem temp. się rozszerza ale nie aż tak jakby na zimnym gdzieś znikał a potem było go za dużo na ciepłym ma ktoś jakiś pomysł ?????
Komentarz