"stara szmata" czyli problem nieprzyjemnego zapach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • idas
    Elegance
    • 2006
    • 828

    #76
    Wiek auta: 1 rok, 10m-cy.
    Przebieg: 32500km.
    Klimatyzacja: Climatronic.
    Problem: smierdzi stara szmata po wylaczeniu klimatyzacji.

    Stwierdzam, ze wylaczanie klimy przed dojazdem do celu i osuszanie parownika nie pomoze, bo stosowalem to od samego poczatku i mam problem.
    Najlepsze jest to, ze jakies 2m-ce temu mialem wymieniany kompresor i uzupelnianie czynnika. Ludzilem sie ze ASO pewnie poczyscilo tez wszystko i bede mial spokoj.
    Cos sie zmienilo w sprawie pianek? Nadal sa do dupy i ozonowanie to lepszy sposob?

    Ps. Zamieszczony wczesniej link https://www.visvitalis.com.pl/pl/p/G...6-Ozonator-/60 odsyla do platkow zbozowy :-D To sie firma przekwalifikowala B-)
    VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
    VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

    Komentarz

    • gruto
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1262
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #77
      idas,daje radę K2 który jest w sieci Kauf....., nie ma intensywnego smrodu chemii , jest na bazie chyba mocznika - u mnie daje radę - teraz zaczyna od czasu do czasu powoli buchać jak z murzyńskiej chaty - to mu zaaplikuję :szeroki_usmiech - dopiero drugi raz w roku (wiosna - październik). Ozonowanie .....działa , doraźnie na 5 dni :wink: .
      Aaaa zapomniałem najważniejsze .....jako jedna z nielicznych , prawie niezauważalnie przechodzi w stan płynny - a co za tym idzie nie zaleje climatronica

      Komentarz

      • idas
        Elegance
        • 2006
        • 828

        #78
        Bylem na ozonowaniu i rzeczywiscie moze z m-c wytrzymalo.
        Teraz znowu mam problem - jak wlacze klime i obieg zamkniety to czuc nieswiezosc.
        Rozumiem ze parownik jest pomiedzy filtrem przeciwpylkowym, a silnikiem, tak? Czy wowczas mozna sie jakos latwo do niego dobrac? Np. wykrecam schowek, wyciagam filtr i moge recznie wyczyscic co trzeba?
        VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
        VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

        Komentarz

        • aronus
          Rider
          • 2008
          • 643
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #79
          Klima śmierdzi jak jej się nie używa. Wystarczy raz na jakiś czas włączyć, nawet razem z ogrzewaniem, do tego raz w roku wymiana filtra kabinowego i nic nie śmierdzi.

          Komentarz

          • ketivv
            L&K
            • 2011
            • 1155

            #80
            Zamieszczone przez aronus
            Klima śmierdzi jak jej się nie używa. Wystarczy raz na jakiś czas włączyć, nawet razem z ogrzewaniem, do tego raz w roku wymiana filtra kabinowego i nic nie śmierdzi.
            jak masz włączyć klimę poniżej np. 4 st C skoro to jest wtedy niemożliwe ?


            idas, mam podobny problem auto garażowane w ciepłym i gdy climatronik dziala w funkcji auto to niestety momentalnie uruchamia klimatyzacje w garażu po to żeby ją wyłączyć po wyjechaniu na zimno (z opóźnieniem aż "system" zorientuje się, że zmienił się klimat na zewnątrz)
            niestety jak tylko uruchomi się sprężarka klimy i dmuchnie zimnym to jest zapaszek
            trzeba by było dostać się do parownika przez rurkę odprowadzającą wodę i "wyczyścić" go pianką w sprayu bo dostać się tam fizycznie to tragedia

            Komentarz

            • aronus
              Rider
              • 2008
              • 643
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #81
              Zamieszczone przez ketivv
              Zamieszczone przez aronus
              Klima śmierdzi jak jej się nie używa. Wystarczy raz na jakiś czas włączyć, nawet razem z ogrzewaniem, do tego raz w roku wymiana filtra kabinowego i nic nie śmierdzi.
              jak masz włączyć klimę poniżej np. 4 st C skoro to jest wtedy niemożliwe ?
              Sorry, na automatach się nie znam, u siebie mam manuala i włączam klimę kiedy chcę

              Komentarz

              • ketivv
                L&K
                • 2011
                • 1155

                #82
                włączenie przycisku nie oznacza włączenia sprężarki
                są montowane zabezpieczenia, które mają za zadanie niedopuszczenie do zamarznięcia parownika co mogło by się zdarzyć jakby chłodne powietrze z zewnątrz wpadało na chłodny parownik o temp np. 2 st C

                Komentarz

                • idas
                  Elegance
                  • 2006
                  • 828

                  #83
                  Zamieszczone przez aronus
                  Klima śmierdzi jak jej się nie używa. Wystarczy raz na jakiś czas włączyć, nawet razem z ogrzewaniem, do tego raz w roku wymiana filtra kabinowego i nic nie śmierdzi.
                  Mowiac prosto: pierdolisz Pan :-D
                  Nic to nie daje.
                  VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                  VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                  Komentarz

                  • Paweł65
                    Classic
                    • 2013
                    • 13

                    #84
                    Zamieszczone przez idas
                    Bylem na ozonowaniu i rzeczywiscie moze z m-c wytrzymalo.
                    Teraz znowu mam problem - jak wlacze klime i obieg zamkniety to czuc nieswiezosc.
                    Rozumiem ze parownik jest pomiedzy filtrem przeciwpylkowym, a silnikiem, tak? Czy wowczas mozna sie jakos latwo do niego dobrac? Np. wykrecam schowek, wyciagam filtr i moge recznie wyczyscic co trzeba?
                    Będę kontynuował ten wątek.W Octavii 2, żeby dobrać się do parownika należy wykręcić popielniczkę, aby dostać się do śruby uwalniającej osłonę od strony pasażera. Po zdjęciu prawego "boczku" i podwinięciu tapicerki podłogowej mamy dostęp do gumowego wężyka,który wyprowadza skropliny z parownika pod podłogę. Odłączamy górną końcówkę i ładujemy do oporu w odsłonięty otwór wężyk zakupionego odświeżacza klimy.Dozujemy zawartość tak żeby nie wyciekła na zewnątrz tzn.około połowy.Czekamy,aż pianka w parowniku zrobi swoje, zamykamy układ, po czym uruchamiamy silnik,klimę i przedmuchujemy na pełnym ciągu parę minut.Wymieniamy filtr po tym zabiegu.Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • kris75
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 217

                      #85
                      masakra to jest jakas z ta klima, lada dzien bede mial wurtha i nowy filr. chcialem spryskiwać tym parownik, a powiedz gdzie w O2 jest popielniczkia, bo ja jestem niepalący akurat i nie korzystam. A dałoby sie jakies zdjecia zrobic tego demontażu?

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        #86
                        Paweł65, dużo łatwiej i lepiej ( większe pole manewru ) jest zrobić to poprzez otwór po filtrze przeciwpyłkowym ( rurkę wkładasz w lewą stronę i masz dostęp do całej przedniej części parownika ). Dodatkową zaletą jeśli ktoś użyje pianki jest to, że po napsikaniu, zamknięciu wlotu filtra i odpaleniu na chwilę nawiewu pianka jest "przepychana" przez żeberka parownika ( dostaje się głębiej a nie tylko z wierzchu ). Jednak odradzam pianki, bo zazwyczaj jak już znikną to zostaje lepka substancja, która powoduje przyklejanie się syfu do parownika a wilgotny kurz to super warunki dla grzybów.
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • kris75
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 217

                          #87
                          kowal a Ty jakiego preparaty używasz, czy wurth tez zostawia ta kleistą substancję na powierzchni?

                          Komentarz

                          • idas
                            Elegance
                            • 2006
                            • 828

                            #88
                            Ja u siebie poradzilem sobie z tym problemem stosując jakiś preparat w sprayu.
                            To byla normalna puszka, ktora psika do góry. Wyciagnalem stary filtr i wlaczylem psikanie i wcisnalem puszkę w otwór filtra pp. Poki co o m-c spokój, ale przez kilka dni walilo mi proszkiem do prania w aucie.
                            Generalnie najlepiej jakby ktoś zamiescil fotorelacje z rozebrania schowka i dostania sie do parownika. Ja probowalem (bo chcialem użyć pianki), ale poleglem.
                            VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                            VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                            Komentarz

                            • Marcinooo
                              Rider
                              • 2009
                              • 332

                              #89
                              Może ktoś zrobić fotkę, gdzie jest ten "zawór" pod autem przez który ucieka woda z parownika. Zamierzam tamtędy zaaplikować piankę.

                              Komentarz

                              • zbigniew147
                                Rider
                                • 2008
                                • 482

                                #90
                                ja 2 tygodnie temu zmieniłem filtr na mana węglowy - już był czas, przeprowadziłem czyszczenie za pomocą ozonatora i szmaty nie czuć - ale to tylko 2 tygodnie

                                Komentarz

                                • abstinent
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4842
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #91
                                  ozonowanie to pic na wodę :lol:
                                  Marcinooo, otwór jest w okolicy wydechu po prawej stronie w okolicy ścianki grodziowej

                                  Komentarz

                                  • hubi2000
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 601

                                    #92
                                    Ja nie moglem sie pozbyć zapachu z klimy od roku oddałem autko do Skody w Jankach zapodali chemie i już nie ma zapachu starej szmaty
                                    dodatkowo zrobię sobie ozonowanie urządzeniem które zmontowalem
                                    Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                                    https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                                    Komentarz

                                    • abstinent
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4842
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #93
                                      jak ktoś chce piankę od dołu pocisnąć, to trzeba zdjąć osłonę termiczną wydechu żeby się dostać do odpływu
                                      mi się nie chciało pomimo kanału :lol:
                                      więc pianka od góry poszła elegancko
                                      tylko trzeba łeb wsadzić pod obudowę filtra i przyświecić gdzie ma rurka iść
                                      bez tego nie za bardzo :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      Pracuję...