Nie zaskoczyłem ops: ciekawe ile trzeba tak dmuchać żeby stopiło szron z parownika i osuszyło całe pudło w którym się znajduje . Jak dla mnie to operacja trochę bez sensu
Mam pytanie, ktoś wyżej wspomniał że ma obawy przed rozbieraniem tego schowka w O1 żeby dostać się do parownika z uwagi na poduszkę i jej rozłaczanie? czy rzeczywiście trzeba rozłączać poduszkę? u mnie klima nie capi nic a nic, ale auto mam miesiąc, w dodatku sprowadzone to chciałbym profilaktycznie je potraktować pianką i przy okazji rozbierania schowka załatwić też silniczek v71 bo obieg zamknięty raczej nie działa , niby słychać silniczek ale jak zamyka to słychać "terkotanie" przeskakiwanie, pewnie tego pękniętego kółka zębatego. Jak otwiera obieg to terkotania nie słychać.
Trzeba coś tam dotykać od poduszki? Nie chcę jakiegoś błędu złapać bo nie wiem czy nie mam "antyvagowego" sterownika airbag
Są gdzieś zdjęcia na forum, chyba nawet w tym wątku jak się dobrać do parownika w O1. Nie dotykasz poduchy. Zdejmujesz schowek i odkręcasz wentylator, uprzednio odpinając wtyczkę. To wszystko
Subaru, O generatorach było już nie raz na forum. Są różne opinie. Jak dla mnie to tylko dodatek to potraktowania parownika środkiem i wymiany filtra. Na pewno ozon dotrze tam gdzie pianka nie dociera, ale czy w kanałach powietrznych rzeczywiście zbierają się bakterie? Wątpię ponieważ one z reguły są suche. Nie zmienia to faktu, że po takiej operacji w samochodzie czuć "świeżość".
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Jakbym stał przy nich i widział, że coś zrobili to bym może i uwierzył, że za 30zeta coś zrobią...
Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień: http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
kabanos, dzięki , będzie weekend, będzie chwila żeby zająć się klimą, przy okazji zobaczy się co z tym obiegiem zamkniętym i słynnym silniczkiem V71 :evil:
edit
klima odświeżona, poszła pianka bezpośrednio na parownik, teraz świeży cytrusowy zapaszek jest Niestety co do silniczka v71 zastosowałem naprawę "light" tzn pomogłem silniczkowi ustawić klapki w pozycję otwarty obieg, a następnie odłączyłem od niego wtyczkę za mało miejsca na moje graby żeby tam coś majstrować :szeroki_usmiech
Przeczytałem wątek i chce zrobić odgrzybianie klimy pianką. Wiem. że trzeba dostać się do parownika ale co dalej po zapodaniu piany na niego, czy klima na max. jak z tym obiegiem itp? Czy poza tym wprowadzać piankę we wlot powietrza lub nawiewy?
Wiecie co ja jakiś czas temu też miałem problem z przykrym zapachem z klimy. Potraktowałem auto ozonem... pomogło... na jakieś 2 tygodnie, potem znowu nieprzyjemny zapach było czuć.
Poczytałem trochę ten i inne watki i zastosowałem piankę CRC Airco Cleaner na parownik i o dziwo od 2mcy nic nie czuć
Jak dla mnie, to ozonowanie jedynie co to może odświeżyć klimatyzację jezeli jeszcze nie "wali" jak już jedzie starą szmatą to tylko pianka na parownik no i oczywiście wymiana filtra kabinowego.
Dodatkowo ważna jest profilaktyka - ja jak dojeżdzam do miejsca docelowego, to wyłączam klimę tak żeby osuszyć parownik samym nawiewem.
Krótkie pytanie - dostałem się do parownika i potraktowałem go pianą.ok. Czy również warto zrobić tak jak na instrukcji, mianowicie zapodać pianę przez wlot powietrza? Boję się o ten wentylator obok parownika i poza tym czy to ma sens skoro pianka już była na parowniku wcześniej?
Witam,
dzisiaj odgrzybiałem klimę takim preparatem z dołączoną rurką do nawiewów. Końcówka tej rurki wpadła mi do środka (taki niby dozownik o wymiarach kilku mm).
Czy muszę rozbierać pół auta aby to wydostać czy taki kawałek plastiku niczym nie grozi i sobie darować?
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc tu napisze. Dzisiaj się dowiedziałem że pod schowkiem jest filtr klimatyzacji, który trzeba też co jakiś czas wymienić albo przy okazji przy odgrzybianiu klimy to zrobić. Czy to prawda czy ktoś mi bajkę sprzedał? Mowa o Octavi 1
1. przy odgrzybianiu pianką należy uważać na czujniki temperatury - od pianki często zaklejają się i klima wariuje.
2. Nieprawidłowe stosowanie pianki powoduje, że po skropleniu zalewana jest instalacja elektryczna.
3. Filtr kabinowy min 2x do roku a przy odgrzybianiu klimy wymiana obowiązkowa.
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
diablo228, Wiem ze jest jeden filtr kabinowy. Pytam w dalszym ciągu czy jak zdemontuje schowek to jest jakiś dodatkowy filtr klimatyzacji a nie kabinowy? Pytam bo taką dostałem informacje. Być może chłop się nie zna i wciskał mi ciemnote
A na prawdę nie chcę mi się rozbierać żeby to sprawdzać
Komentarz