O2 Tour 1,4 MPI - długa recencja, porównanie z 1,6 MPI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dig Dug
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1306
    • Seat

    Panowie spokojnie. :|
    1.6 będzie może i głośniejsze, ale róznica między 1.4, a 1.6 jest mniejsza niż pomiędzy benzyną, a dieslem w Octavii, stąd skoro koledzy z TDI nie ogłuchli jeszcze, tzn. że argument głośności nie jest taki ważny i moim zdaniem mocno naciągany. Podwyższoną głośność można zniwelować fajną muzą. 8)

    Mam nadzieje, że czytający ten wątek zainteresowany kupnem O2 z 1.4 zastanowi się dobrze i pomyśli na "chłopski rozum" kto ma racje, zwolennicy czy przeciwnicy montowania tego silnika w O2. Sam silnik jest OK, ale nie w O2.
    Była O1 jest F2.

    Komentarz

    • krzysiek1974
      Rider
      • 2009
      • 323

      Zamieszczone przez Agamek12
      Maciek81, skończ Waść, wstydu oszczędź...
      Mówisz o różnicy hałasu pomiędzy 1.4i i 1.6i... Z tego co wiem, to jest taka dośc prosta zależność: im więcej jest części ruchomych, tym więcej powodują one hałasu... W 1.4i jest tych ruchomych części nieco więcej niż w 1.6i (16V ma więcej zaworów), więc (jakby z automatu) przy tej samej prędkości obrotowej jest on głośniejszy niż 1.6i - wzrost prędkosci obrotowej o około 400obr może (według mnie) spowodować co najwyżej to, że wartość hałasu (odczuwana wewnątrz auta) oby tych jednostek będzie porównywalna (...)
      mój stary maluch miał dwa cylindry i 4 zawory. był najcbardzie cichy ze wszystkich aut:wink:

      Komentarz

      • Agamek12
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 9943
        • Ford

        Zamieszczone przez krzysiek1974
        Zamieszczone przez Agamek12
        Maciek81, skończ Waść, wstydu oszczędź...
        Mówisz o różnicy hałasu pomiędzy 1.4i i 1.6i... Z tego co wiem, to jest taka dośc prosta zależność: im więcej jest części ruchomych, tym więcej powodują one hałasu... W 1.4i jest tych ruchomych części nieco więcej niż w 1.6i (16V ma więcej zaworów), więc (jakby z automatu) przy tej samej prędkości obrotowej jest on głośniejszy niż 1.6i - wzrost prędkosci obrotowej o około 400obr może (według mnie) spowodować co najwyżej to, że wartość hałasu (odczuwana wewnątrz auta) oby tych jednostek będzie porównywalna (...)
        mój stary maluch miał dwa cylindry i 4 zawory. był najcbardzie cichy ze wszystkich aut:wink:
        Nieprawda, mój Matiz był cichszy
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz

        • Northeusz
          RS
          • 2010
          • 1677
          • Octavia I (1U2)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM

          Zamieszczone przez krzysiek1974
          Zamieszczone przez Agamek12
          Maciek81, skończ Waść, wstydu oszczędź...
          Mówisz o różnicy hałasu pomiędzy 1.4i i 1.6i... Z tego co wiem, to jest taka dośc prosta zależność: im więcej jest części ruchomych, tym więcej powodują one hałasu... W 1.4i jest tych ruchomych części nieco więcej niż w 1.6i (16V ma więcej zaworów), więc (jakby z automatu) przy tej samej prędkości obrotowej jest on głośniejszy niż 1.6i - wzrost prędkosci obrotowej o około 400obr może (według mnie) spowodować co najwyżej to, że wartość hałasu (odczuwana wewnątrz auta) oby tych jednostek będzie porównywalna (...)
          mój stary maluch miał dwa cylindry i 4 zawory. był najcbardzie cichy ze wszystkich aut:wink:
          A po uruchomieniu silnika?
          Pozdrawiam
          Northeusz

          Komentarz

          • krzysiek1974
            Rider
            • 2009
            • 323

            Zamieszczone przez Northeusz
            Zamieszczone przez krzysiek1974
            Zamieszczone przez Agamek12
            Maciek81, skończ Waść, wstydu oszczędź...
            Mówisz o różnicy hałasu pomiędzy 1.4i i 1.6i... Z tego co wiem, to jest taka dośc prosta zależność: im więcej jest części ruchomych, tym więcej powodują one hałasu... W 1.4i jest tych ruchomych części nieco więcej niż w 1.6i (16V ma więcej zaworów), więc (jakby z automatu) przy tej samej prędkości obrotowej jest on głośniejszy niż 1.6i - wzrost prędkosci obrotowej o około 400obr może (według mnie) spowodować co najwyżej to, że wartość hałasu (odczuwana wewnątrz auta) oby tych jednostek będzie porównywalna (...)
            mój stary maluch miał dwa cylindry i 4 zawory. był najcbardzie cichy ze wszystkich aut:wink:
            A po uruchomieniu silnika?
            nadal miał 2 cylindry i 4 zawory 8)

            Komentarz

            • Dawidek
              Drive
              • 2010
              • 47

              Ten silnik jest dobry do eco jazdy. Pracuje w nocy zawsze jade z kims czasami w 5 osób i jedzie!! schodze do spalania 7,2 mega mulaszczo jezdząc(norma 7,4-7,8. wazne zeby utrzymywac stałą predkość tak w granicach 60-80 km. Na trasie redukcja jezeli wyprzedzanie chyba ze z lotu. Spalanie z klimą na trasie z zoną i szafkami z ikei 6,1 jazda dynamiczna ale nie do przesady, wydusiłem z niego maks tj 190 km/h z klimą. Tym motorem jedząc na benzynie zrobisz 500000 eksploatując go normalnie. 1,6 LPG dobry bo prosty mój kumpel ma juz 460000 km z lpg w o1 natomiast licz sie z tym ze istnieje ryzyko wypalenia zaworu. Doswiadczyłem tego. Ja wybrałem 1.4 bo mam dosc regulowania falujacych obrotółw pieprzenia sie w w tankowanie co dwa dni dolewanie benzyny, jakies spalone pompy paliwa i inne badziewia regulacje i inne gówna plus przeglady co 15 tys. Po dwoch autach przekonałem sie ze urzytkujac auto zarobkowo lpg jest dobre do kuchenki gazowej innym natomiast nie sprawia problemu. Jezdze głównie po miescie i to jedzie. Sprzedawca sam mi przyznał po zakupie ze dobrze zrobiłem oni mówią ze nie jedzie bo na 1,6 wiecej zarabiają. Oba te silniki na trasie demonami predkosci nie sa i nie oszukujmy sie musisz wykazac sie umiejetnoscia dynamicznej jazdy i rozwagi chcac wyprzedzic umiejetnie.

              Komentarz

              • piernik
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2007
                • 975
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Myślę że to pasuje do dyskusji :lol:
                [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8rITzK_0VgY[/youtube]

                Komentarz

                • marlej108
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 4976
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                  tutaj macie link z testem Toura u Ojca Dyrektora w TV Trwam...

                  zobaczcie jak pod koniec pan redaktor zapi...dala O2 1.6 po polu... :-))))

                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz

                  • Octavianos
                    L&K
                    • 2010
                    • 1130

                    Oglądałem to już wcześniej i normalnie się zdziwiłem, że w TV Trwam pozwalają sobie na takie szaleństwa :lol: Tourka daje radę nawet na polu! :P
                    SIMPLY CLEVER
                    Wiesz co dobre :-)

                    Moja Maszyna
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                    Komentarz

                    • Walt
                      L&K
                      • 2011
                      • 1065
                      • Seat

                      Zamieszczone przez marlej108
                      zobaczcie jak pod koniec pan redaktor zapi...dala O2 1.6 po polu
                      I kup wtedy auto demonstracyjne od dilera
                      SPOT Poznań ->

                      Moje cappuccino: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...b943cff#759950

                      Komentarz

                      • engels
                        Drive
                        • 2009
                        • 58

                        Nie wiedziałem, że moja skodzina 1.6 BSE wyje już przy 3 tyś obrotów. Może jestem przygłuchy

                        Każdy chwali swoje, cieszę się Twoim szczęściem, a ja i tak 1.4 nie wziąłbym nawet gdyby był tańszy o 5 tyś.

                        Komentarz

                        • keraj998
                          Rider
                          • 2008
                          • 359
                          • Volkswagen

                          może któryś z użytkowników silnika 1.4 MPI mógłby mi dać odpowiedź ile oleju wchodzi do silnika, posiadam Seat Ibize 6J z tym silnikiem o mocy 63 KW 86 KM o oznaczeniu CGGB (silnik konstrukcyjnie bliźniaczy o mocy większej o 6 KM) i według danych zawartch w książce obsługi w tym silniku wraz z filtrem oleju mieści się 2,8 l. W dniu wczorajszym zmieniając olej, zauważyłem, że po wlaniu tych 2,8 l (silnik po wlaniu został uruchomiony aby pompa rozprowadziła olej) poziom oleju jest poniżej MIN. Aby dojść do poziomu MAX musiałem wlać prawie 4 l oleju, więć jak to jest z tym olejem u was tj. według książki obsługi i praktycznych wymian. Dodatkowo dodam, że według danych zawartch na stronach producentów róznych oleii tj. wyszukiwarkach służących doborowi oleju do konkretnego modelu samochodu, wychodzi 3,2 l :diabelski_usmiech
                          "Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"

                          Komentarz

                          Pracuję...