Czyscic czy nie czyscic dolot - ja wyczyscilem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukas_jg
    Rider
    • 2012
    • 600
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #76
    Więc masz taki patent jak mówiłem. Odłączasz przewód podciśnienia od EGR (tego metalowego grzyba). W przewód wkładasz wkręta (aby podciśnienie nie uciekało) i masz EGR off ;-) A podczas wizyty na badaniu podłączasz wężyk i jest git
    Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

    Komentarz

    • xman750
      Rider
      • 2011
      • 322

      #77
      Zamieszczone przez amigo
      lukas_jg,
      EGR nie zaslepiam,bo mi na przegladzie nie przejdzie (zasrana ekologia :zastrzelic ).
      Za tydzien dostane nowa odme i powinno jakis czas pochodzic na czysto.
      przejdzie ci spokojnie normy dla diesli są takie ze i Ursus C-360 by przeszedł, ja w UK bez problemu z wypatroszonym katem i zaślepionym EGRem przeszedłem przegląd i nawet dostałem wydruk z analizy spalin i nikt się do niczego nie czepiał a program mam zrobiony na 165KM, zaślepiaj i się nawet nie zastanawiaj im szybciej tym lepiej dla ciebie i silnika

      Komentarz

      • Jacomelli
        Rider
        S_OCP Member
        • 2008
        • 501

        #78
        Czy ktoś korzystał z czyszczenia dolotu, wtrysków czy turbin urządzeniem Jet Clean Tronic (Liqiud Molly)? http://www.liqui-moly.pl/jct.html

        Jakieś doświadczenia? Opinie?

        Ja u siebie jeszcze nie czyściłem, a przy przebiegu ponad 250k, pewnie sporo syfu się nazbierało.


        pozdr
        Była: O1 2003 .19 TDI ASV
        Jest Vectra 1.9CDTI 2008

        Komentarz

        • xman750
          Rider
          • 2011
          • 322

          #79
          Zamieszczone przez Jacomelli
          Czy ktoś korzystał z czyszczenia dolotu, wtrysków czy turbin urządzeniem Jet Clean Tronic (Liqiud Molly)? http://www.liqui-moly.pl/jct.html

          Jakieś doświadczenia? Opinie?

          Ja u siebie jeszcze nie czyściłem, a przy przebiegu ponad 250k, pewnie sporo syfu się nazbierało.


          pozdr
          nie wierzę w to że jakikolwiek cudowny specyfik usunie centymetrowy nagar z kolektora dolotowego czy kanałów ssących w głowicy jak ktoś widział konkretnie za***ny kolektor to wie o czym mówię

          Komentarz

          • Jacomelli
            Rider
            S_OCP Member
            • 2008
            • 501

            #80
            Ja też średnio, ale ciekawy jestem opinii tych którzy może korzystali.
            Gdzieś w necie czytałem, że nawet nawet pomaga....
            Była: O1 2003 .19 TDI ASV
            Jest Vectra 1.9CDTI 2008

            Komentarz

            • xman750
              Rider
              • 2011
              • 322

              #81
              Zamieszczone przez Jacomelli
              Ja też średnio, ale ciekawy jestem opinii tych którzy może korzystali.
              Gdzieś w necie czytałem, że nawet nawet pomaga....
              opinie będą zawsze subiektywne, jedyny sposób zdjąć kolektor porobić zdjęcia, założyć jechać na czyszczenie tym cudownym specyfikiem i po zdjąć kolektor i zrobić zdjęcia ponownie Nawet z ciekawości byłbym gotów zrzucić się na taką akcję żeby ktoś z porządnie zafajdanym kolektorem zrobił taki test i opisał wszystko tutaj, wyniki byłyby dostępne dla wszystkich i nikt by nie musiał potem testować na własnej skórze czy warto czy nie

              Komentarz

              • Jacomelli
                Rider
                S_OCP Member
                • 2008
                • 501

                #82
                Jest to jakaś opcja 8)
                Ja wiem, że sam za czyszczenie dolotu i EGR się nie zabiorę- nie mam warunków. Jeśli zdecyduję się na czyszczenie to albo zrobi to mój mechanik, albo przetestuję ten cudowny specyfik. A wtedy zrzutka mile widziana Oby nie na koszty powikłań :lol:
                Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                Komentarz

                • xman750
                  Rider
                  • 2011
                  • 322

                  #83
                  swoją drogą po takim przebiegu warto by zrzucić głowicę i dać ją do regeneracji + nowa uszczelka pod a czyszczenie byłoby wtedy zrobione niejako przy okazji majątku to nie kosztuje a masz już z głowy na następne 200kkm jeśli tyle dociągniesz

                  Komentarz

                  • Jacomelli
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 501

                    #84
                    Uszczelkę wymieniałem w zeszłym roku i ..... i szklanki.
                    Musze dopytać mojego fachmana jak wyglada egr i dolot.
                    Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                    Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                    Komentarz

                    • xman750
                      Rider
                      • 2011
                      • 322

                      #85
                      Zamieszczone przez Jacomelli
                      Uszczelkę wymieniałem w zeszłym roku i ..... i szklanki.
                      Musze dopytać mojego fachmana jak wyglada egr i dolot.
                      dla mnie logiczne jest ze jak ściągnął głowicę to przed założeniem ją wyczyścił bo chyba nie zakładał z powrotem z całym tym nagarem itd... ?

                      Komentarz

                      • raventes
                        Rider
                        • 2013
                        • 343

                        #86
                        Dopisze się do tematu mając nadzieję, że nikt mnie za to nie zadźga Pacjent to silnik 1.9 TDI ASZ ( Sharan ). Przebieg ori ponad 240 tkm. Czy w tym aucie " zapobiegawczo " należy wymieniać uszczelkę pod głowicą i szklanki :?: Jaki to mniej więcej koszt w tym silniku :?:
                        Poza tym EGR i dolot nigdy nie czyszczony, więc chyba trza by to też zrobić :?:

                        Komentarz

                        • kornat
                          Rider
                          • 2007
                          • 578

                          #87
                          Zamieszczone przez raventes
                          Czy w tym aucie " zapobiegawczo " należy wymieniać uszczelkę pod głowicą i szklanki :?: Jaki to mniej więcej koszt w tym silniku :?:
                          Jeżeli nic się nie dzieje to ja bym zostawił to w spokoju bo kilka stówek potrafi zjeść.
                          Zamieszczone przez raventes
                          oza tym EGR i dolot nigdy nie czyszczony, więc chyba trza by to też zrobić :?:
                          Jeżeli nikt nie ruszał i EGR jest otwarty to można by się było skusić na takie czyszczenie.

                          Komentarz

                          • raventes
                            Rider
                            • 2013
                            • 343

                            #88
                            Dzięki za odpowiedź, ale mam kolejne 2 pytanka bo fachman ze mnie żaden

                            1. Ile stówek może kosztować zabawa z uszczelką i szklankami ( pytam teoretycznie na przyszłość ) :?:
                            2. Jak poznać, że EGR jest otwarty:?: ( tylko proszę się nie śmiać z pytania ) :roll:

                            Komentarz

                            • kornat
                              Rider
                              • 2007
                              • 578

                              #89
                              Zamieszczone przez raventes
                              1. Ile stówek może kosztować zabawa z uszczelką i szklankami ( pytam teoretycznie na przyszłość ) :?:
                              Nie wiem jak w ASZ ale:
                              -uszczelka pod głowicę ok 100-200zł+ uszczelki kolektorów i pokrywy zaworów kolejne 100-200zł
                              -planowanie głowicy 50-100zł
                              -robocizna ok 300zł
                              co do szklanek to też nie bardzo orientuję się ile. Ceny bardzo różne bo zależy jakich firm części, ile fachura weźmie za robotę itp. ale może wyjść i z 1000zł
                              Zamieszczone przez raventes
                              2. Jak poznać, że EGR jest otwarty:?: ( tylko proszę się nie śmiać z pytania ) :roll:
                              Najlepiej robisz loga vagiem w BS grupy 003 a jak nie to przeglądnąć czy pod EGR nie ma widocznej zaślepki albo w wężyku idącym do grzybka EGRu

                              Komentarz

                              • DGW
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 2330

                                #90
                                Zamieszczone przez kornat
                                ale może wyjść i z 1000zł
                                same śruby, panewki i szklanki to prawie 1400 nie licząc roboty, uszczelek i zabawy z głowicą.
                                Do tego tysiąca należy dodać jeszcze 2 i można naprawiać

                                Zamieszczone przez Jacomelli
                                Czy ktoś korzystał z czyszczenia dolotu, wtrysków czy turbin urządzeniem Jet Clean Tronic (Liqiud Molly)? http://www.liqui-moly.pl/jct.html
                                nie korzystałem, nie korzystam i nie będę korzystał dopóki nie dostanę na piśmie gwarancji że wszystkie podzespoły zostaną w nienaruszonym stanie! Chodzi głównie o to gdzie taki żużel, oderwany od ścianki kolektora dolotowego, dalej się podziewa. Słyszałem już wiele razy że chemia rozpuszcza ten syf do stanu płynnego tylko jakoś nie chce mi się w to wierzyć jak z węgla można zrobić wodę
                                Co do czyszczenia turbiny chemią to nie tak dawno pisałem o tym. Kierownice stają ze względu na zatarcie, fizyczne zatarcie dwóch współpracujących części metalowych. Tak więc jeśli się silnik z jakiegoś powodu zatrze to najlepiej zalać go chemią i można dalej ujeżdżać. tak? - nonsens :!:
                                NFPNorth-West
                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                ->
                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                Komentarz

                                • xman750
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 322

                                  #91
                                  Zamieszczone przez DGW
                                  Zamieszczone przez kornat
                                  ale może wyjść i z 1000zł
                                  same śruby, panewki i szklanki to prawie 1400 nie licząc roboty, uszczelek i zabawy z głowicą.
                                  Do tego tysiąca należy dodać jeszcze 2 i można naprawiać
                                  http://www.moto-szlifiernia.pl/?pl_glowice,7 tutaj za regenerację głowicy z portingiem zawołali mi 1000zł (ze wszystkim) i raczej to nie jest jakiś Kazio złota rączka co rzeźbi po godzinach w starym chlewiku... tylko firma z tradycjami i raczej dobrą renomą, skąd więc taka rozbieżność cenowa ? komplet śrub 150zł ? chyba więcej nie ? uszczelka pod głowicę niech będzie drugie 150zł to co tam jeszcze ma kosztować tyle pieniędzy ? tak z ciekawości pytam

                                  Komentarz

                                  • DGW
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 2330

                                    #92
                                    Zamieszczone przez xman750
                                    http://www.moto-szlifiernia.pl/?pl_glowice,7 tutaj za regenerację głowicy z portingiem zawołali mi 1000zł (ze wszystkim) i raczej to nie jest jakiś Kazio złota rączka co rzeźbi po godzinach w starym chlewiku... tylko firma z tradycjami i raczej dobrą renomą, skąd więc taka rozbieżność cenowa ? komplet śrub 150zł ? chyba więcej nie ? uszczelka pod głowicę niech będzie drugie 150zł to co tam jeszcze ma kosztować tyle pieniędzy ? tak z ciekawości pytam
                                    a o jaki silnik kolega raventes, pytał :?: :idea:
                                    tak na marginesie, śruby głowicy do VP ori to koszt 250zł
                                    NFPNorth-West
                                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                    WARSZTAT www.dsize.pl
                                    ->
                                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                    Komentarz

                                    • xman750
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 322

                                      #93
                                      Zamieszczone przez DGW
                                      Zamieszczone przez xman750
                                      http://www.moto-szlifiernia.pl/?pl_glowice,7 tutaj za regenerację głowicy z portingiem zawołali mi 1000zł (ze wszystkim) i raczej to nie jest jakiś Kazio złota rączka co rzeźbi po godzinach w starym chlewiku... tylko firma z tradycjami i raczej dobrą renomą, skąd więc taka rozbieżność cenowa ? komplet śrub 150zł ? chyba więcej nie ? uszczelka pod głowicę niech będzie drugie 150zł to co tam jeszcze ma kosztować tyle pieniędzy ? tak z ciekawości pytam
                                      a o jaki silnik kolega raventes, pytał :?: :idea:
                                      tak na marginesie, śruby głowicy do VP ori to koszt 250zł
                                      masz rację rzeczywiście mowa jest o ASZ a to PD i głowica inna niż moja, widać nie myślę już o tej godzinie a z tą ceną śrub do VP to mnie zaskoczyłeś trochę nie przypuszczałem że aż tyle za nie cenią...

                                      Komentarz

                                      • Jacomelli
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 501

                                        #94
                                        Zamieszczone przez DGW

                                        nie korzystałem, nie korzystam i nie będę korzystał dopóki nie dostanę na piśmie gwarancji że wszystkie podzespoły zostaną w nienaruszonym stanie! Chodzi głównie o to gdzie taki żużel, oderwany od ścianki kolektora dolotowego, dalej się podziewa. Słyszałem już wiele razy że chemia rozpuszcza ten syf do stanu płynnego tylko jakoś nie chce mi się w to wierzyć jak z węgla można zrobić wodę
                                        Co do czyszczenia turbiny chemią to nie tak dawno pisałem o tym. Kierownice stają ze względu na zatarcie, fizyczne zatarcie dwóch współpracujących części metalowych. Tak więc jeśli się silnik z jakiegoś powodu zatrze to najlepiej zalać go chemią i można dalej ujeżdżać. tak? - nonsens :!:
                                        Grzesiu,
                                        To że sadza/węgiel może przejść w stan płynny jestem w stanie uwierzyć. Jeśli węgiel można nawet zgazowywyać. Pytanie na ile ta chemia faktycznie upłynnia nagary, i na ile jest obojętna dla silnika.
                                        Może zrobić jakiś test? Może zaprosić takiego przedsatwiciela i zrobić oficjalny dla OCP? Niech machnie ze dwa trzy auta za free, z gwarancją że nic się nie spierniczy, i jak będzie ok to ma darmową reklamę w ogromnej grupie klientów Jak da gwarancję na piśmie to rozważyłbym podstawienie swojej rudej na test

                                        coś jak tu: http://www.blogomotive.pl/index.php/...ika-od-srodka/
                                        Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                                        Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                                        Komentarz

                                        • rss
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1098

                                          #95
                                          ryzyko jest jeszcze takie, ze 'siuwaks' porozkleja te 'ziarna' wegla, nie rozpuszczajac ich do konca. rezultat - jakby ktos nasypal piasku do cylindra. kiedys (ze 20 lat temu) widzialem w gazecie reklame czyszczenia wnetrza silnika. wlasnie z podobnym siuwaksem, ale dodatkowo po okresie rozpuszczenia podawanym do cylindra (kolektora dolotowego) przez zawor ssacy i jednoczesnie odsysanym przez wydechowy. oczywiscie turbina byla wtedy czyms mitycznym i dotyczylo to silnikow wolnossacych. teraz chyba rozsadniej jest po prostu zdjac glowice, przy okazji zdiagnozowac.

                                          PS. gazyfikacj awegla wymaga temperatury i cisnienia i to obu parametrow znacznie wyzszych niz osiagalne w warsztacie
                                          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                          _________________________________________
                                          Do sprzedania:
                                          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                          zaciski do hamulcow 280mm.

                                          Komentarz

                                          • lukas_jg
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 600
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #96
                                            Nie ma co bawić się jakąś chemią i gdybać czy się udało czy nie. To tak jakby dentysta zęby naprawiał z zamkniętymi oczami...
                                            Chce się wyczyścić to trzeba zobaczyć co tam w środku siedzi. Wystarczy ściągnąć kolektor ssący i wejść weń z kamerką ala endoskopową i będzie wiadomo co tam się dzieje.
                                            Jak jest co czyścić i się chce to się rozkręca i czyści
                                            Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                            Komentarz

                                            • DGW
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 2330

                                              #97
                                              Napisałem o węglu nie zagłębiając się w to na co można go przerobić przy zastosowaniu odpowiednich warunków i czynników Nigdy nie lubiłem chemii :szeroki_usmiech

                                              Ap ropo artykułu to nie doczytałem ale byli u mnie panowie z Liqui Moly (już gdzieś o tym pisałem). Po rzeczowej rozmowie nie byli w stanie potwierdzić skuteczności swoich środków jak również nie byli w stanie zapewnić mnie że silnik w którym zostanie zastosowana ich "technologia" nadal będzie pracował bez problemu. Na koniec powiedzieli że przyjadą jeszcze raz i zrobią prezentację ale do dziś dnia nikt ich nie wiedział a na pewno nie ja :szeroki_usmiech

                                              rss, nawet w tamtych latach nie sądzę aby było to w 100% bezpieczne dla motorowni (chodzi mi oczywiście o wolnossaki).
                                              Niech takie ziarenko węgla podejdzie pod zawór, zawór go przyklepie i stworzą jedną całość z tym że ów zawór już niestety się nie domknie i mamy po jakimś czasie wentyl do wymiany przeważnie razem z gniazdem

                                              lukas_jg, nie potrzeba endoskopu. Wystarczy zobaczyć jak wygląda kolektor dolotowy i mieć troszkę wyobraźni a obraz kanałów w głowicy powinien sam się ukazać :lol:

                                              Przyszło mi do głowy jeszcze coś. Jeśli już mamy chęć wyczyścić kpl. dolot to można to zrobić bez zdejmowania głowicy. Trzeba tylko mieć trochę pojęcia o pracy silnika. Należałoby zdemontować kolektor dolotowy i wyczyścić go "na zewnątrz" następnie ustawić tak wałek rozrządu aby na danym cylindrze zawór ssący był zamknięty. Wtedy można użyć chemii, noża, karchera i czego jeszcze dusza zapragnie :wink: ale na sam koniec dobrze byłoby przedmuchać kanał powietrzem. Powinno to się sprawdzić pod warunkiem że zespół zawór-gniazdo nie są uszkodzone Nie zachęcam do takiego postępowania tylko głośno myślę żeby później nie było że przeze mnie komuś motorownia się przekręciła itp. 8)
                                              NFPNorth-West
                                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                              WARSZTAT www.dsize.pl
                                              ->
                                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                              Komentarz

                                              • lukas_jg
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 600
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                #98
                                                No kolektor dolotowy może trochę się różnić przy wyłączonym EGR Jednak dla większości taki pogląd sytuacji trochę naświetli to co może się dziać "głębiej"

                                                Przy następnym czyszczeniu kolektora chyba spróbuję każdy kanał zalać czymś innym (połowę umyliśmy w zwykłym płynie resztę w ... :lol: :lol: :lol: )
                                                Ewentualnie pobrać próbkę nagaru i wysłać na spektometr masowy ;-)
                                                Chociaż po tym co już wiem, to nieźle sobie z tym radzą alkany czyli takie środki jak Akra "do mycia silników"
                                                Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                                Komentarz

                                                • Jacomelli
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2008
                                                  • 501

                                                  #99
                                                  Dobra. Przekonaliście mnie :P
                                                  Jak będę na przeglądzie to zweryfikuje stan
                                                  Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                                                  Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                                                  Komentarz

                                                  • gruto
                                                    L&K
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 1265
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    odgrzewam ....ma sens puszczenia odmy pod auto i zaślepieniu wężyka , bez kopania przy Egr - w BXE ?......nie chcę sie łapać za zaślepianie , bo znając życie coś ukręcę i spi...... :|

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...