1,4 TSI Polecam artykuł

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • loyd
    RS
    • 2010
    • 2342

    #26
    Zamieszczone przez marlej108
    cala reszta bedzie jednorazowka
    Nikt tego nie kwestionuje. Chodzi o to, że ten jeden raz (przez te 5-7 lat) działały jak trzeba ....

    Komentarz

    • Tichy
      Rider
      • 2010
      • 544

      #27
      Ja natomiast uważam, że te 122KM z 1.4 nie jest osiągnięte jakimś drastycznym obniżeniem żywotności silnika. Większość z nas sprzeda auto przy przebiegu 100-150tys. km i wtedy ten silnik będzie jeszcze w dobrym stanie. Wersja 122KM, jak wynika z tego artykułu jest eksploatowana od 2007 roku, więc na dzisiejsze warunki, jest już dojrzałą konstrukcją. Pewnie, że daleko jej do 1.9TDI i 1.6MPI, ale nie oszukujmy się - diesel jest dla wybrańców, którzy robią minimum 30tys. rocznie, a 1.6MPI to już antyk, 1.4MPI nawet nie skomentuję (choć on też znajdzie pewnie miłośników). Mnie osobiście bardzo kusiła legendarna niezawodność 1.6MPI, ale po kilku jazdach dałem za wygraną, 1.4TSI rzuca go na kolana w każdej materii poza wiekiem.

      Zresztą w porównaniu z nowoczesnymi dieslami nawet koszty napraw są dużo mniejsze, silnik nie ma koła dwumasowego, prostą turbinę, brak DPF, małe gabaryty osprzętu. Nawet jak się te zawory posypią po gwarancji to koszt poza ASO nie jest jakiś masakryczny.

      I jeszcze dodam, że kiedyś był wątek o przedłużeniu gwarancji do 4lat - ja sobie taki wariant dokupiłem, sądzę, że za 4 lata silniki TSI (a szczególnie 1.4) będzie już każdy szanujący się mechanik robił a i zamienników się kupa pojawi, tyle tego jeździ. Uważam, że to sensowna opcja dla lubiących spokój ducha

      Komentarz

      • miltom
        Classic
        • 2011
        • 3

        #28
        W moim 1.4 tsi przy przebiegu 25 tys. wymieniono napinacz łańcucha rozrządu oraz nastawnik wałka rozrządu . Dobrze, że to było jeszcze na gwarancji .

        Komentarz

        • lend
          Rider
          • 2007
          • 463

          #29
          Zamieszczone przez Tichy

          Swego czasu pisano też o problemach z głośną pracą 1.4TSI po odpaleniu... pisano i cisza - nikomu się silnik nie rozpadł z tego powodu...
          Mały OT , mnie troszkę dziwi ta cisza o tym problemie , niektórzy piszą że to norma jednak dla mnie cos jest nie tak tylko co ??
          MÓJ SZKODNIK

          Komentarz

          • tomkr82
            Drive
            • 2009
            • 52

            #30
            miltom, napisz prosze jakie miałeś objawy. U mnie po nocy przy porannym rozruchu silnik przez około 1 minutę pracuje bardzo głośno a chwilowe zużycie paliwa spada od ponad 5l/h do 0,7l/h. W omawianym artykule jest napisane cyt "warto wspomniec o wadliwych napinaczach lancucha oraz przestawiaczach faz (tzw. wariatory). W tym przypadku o usterce poinformuje charakterystyczne "dieslowskie" klekotanie, wyraznie slyszalne np. po rannym uruchomieniu zilnego silnika". Moje pytanie brzmi : czy glosna praca przez około minutę o której wspomniałem to symptom tej usterki? Użytkownicy tego silnika napiszcie, czy macie tak samo. Do listopada mam gwarancję nie chcę nic przegapić, gdyż jak widze naprawy są dość kosztowne. Pozdrawiam
            Toma

            Komentarz

            • lend
              Rider
              • 2007
              • 463

              #31
              Zamieszczone przez tomkr82
              Do listopada mam gwarancję nie chcę nic przegapić, gdyż jak widze naprawy są dość kosztowne. Pozdrawiam
              nie ty jeden :szeroki_usmiech


              Zamieszczone przez miltom
              W moim 1.4 tsi przy przebiegu 25 tys. wymieniono napinacz łańcucha rozrządu oraz nastawnik wałka rozrządu . Dobrze, że to było jeszcze na gwarancji .
              możesz napisać co Cię ruszyło aby udać się do ASO i jak z nimi zagadałeś bo w sumie przebieg mam podobny.
              MÓJ SZKODNIK

              Komentarz

              • Jaroslav92525
                Rider
                • 2009
                • 365
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Ciekawe jaką rolę odgrywają w tym wszystkim warunki użytkowania ? Bo nie chcę mi się wierzyć że VW tych silników nie sprawdzał w jakichś dłuższych testach.... Może w tym wypadku po prostu sprawdza się powiedzenie: jak się dba tak się ma...? A auta swoimi osiągami zachęcają do ostrzejszej jazdy... Oj zachęcają...
                Pozdrawiam,
                Jaroslav92525

                -----------------------
                VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                Komentarz

                • Nexus6
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4847
                  • Volkswagen

                  #33
                  Zamieszczone przez Jaroslav92525
                  Bo nie chcę mi się wierzyć że VW tych silników nie sprawdzał w jakichś dłuższych testach..
                  zdziwilbys sie i to bardzo, obecnie samochod ma wytrzymac czas gwarancji, a i to nie zawsze sie udaje :evil:
                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                  Komentarz

                  • toomasz
                    Elegance
                    • 2010
                    • 910
                    • Volkswagen
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                    #34
                    Ja mam tak samo, nie zawsze ale czesto po porannym rozruchu pracuje głosniej ok 1min, potem jest normalnie.

                    Komentarz

                    • tomkr82
                      Drive
                      • 2009
                      • 52

                      #35
                      ok, ale czy to jest normalne czy świadczy o awarii ?
                      Toma

                      Komentarz

                      • OctaviaFLKrak
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 138

                        #36
                        Zamieszczone przez tomkr82
                        miltom, napisz prosze jakie miałeś objawy. U mnie po nocy przy porannym rozruchu silnik przez około 1 minutę pracuje bardzo głośno a chwilowe zużycie paliwa spada od ponad 5l/h do 0,7l/h. W omawianym artykule jest napisane cyt "warto wspomniec o wadliwych napinaczach lancucha oraz przestawiaczach faz (tzw. wariatory). W tym przypadku o usterce poinformuje charakterystyczne "dieslowskie" klekotanie, wyraznie slyszalne np. po rannym uruchomieniu zilnego silnika". Moje pytanie brzmi : czy glosna praca przez około minutę o której wspomniałem to symptom tej usterki? Użytkownicy tego silnika napiszcie, czy macie tak samo. Do listopada mam gwarancję nie chcę nic przegapić, gdyż jak widze naprawy są dość kosztowne. Pozdrawiam
                        Mam tak samo u siebie. Tez spada od ponad 5l/h do ok 0,6l/h. Mam tak od ok 2 miesiecy, wcześniej spadało od ok 2,7l/h. Spadanie trwa ok 1 minuty i pozniej juz ok. Ale zaraz po odpaleniu nie wygląda to najlepiej. Za niedlugo konczy sie gwarancja i tez sie zastanawiam co z tym robic?

                        Komentarz

                        • miltom
                          Classic
                          • 2011
                          • 3

                          #37
                          Podczas odpalania zimnego silnika występował dźwięk tarcia metal o metal, trwający ok. 6-8 sek. Ten głośny dźwięk pojawiał się także po ponownym rozruchu gorącego silnika (przerwa ok. 15 min). Dobrze znają temat w ASO "BEDNAREK" w Łodzi, tam to wymieniłem

                          Komentarz

                          • lend
                            Rider
                            • 2007
                            • 463

                            #38
                            Zamieszczone przez miltom
                            Dobrze znają temat w ASO "BEDNAREK" w Łodzi, tam to wymieniłem
                            Znają temat na Twoim przykładzie czy wiesz, że nie byłeś jedyny z tym problemem idlatego go znają? Były jakieś przepychanki w stylu TTTM czy od razu do wymiany ??
                            MÓJ SZKODNIK

                            Komentarz

                            • Krzysiek25
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 154
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #39
                              Hałas hałasowi nierówny. Macie tutaj dwa linki:

                              - pierwszy pokazuje odgłos silnika przy starcie, ja mam tak od nowości:



                              - a tutaj bohater relacji z TVN Turbo:



                              Jak pisałem powyżej, mój szkodnik od czasu do czasu pohałasuje przez kilkadziesiąt sekund, po czym obroty wracają poniżej 700rpm. Nigdy nie pojawił się żaden chroboczący, metaliczny, nierówny etc. hałas. Nie zmienia to jednak faktu, że pozostaję czujny - i postaram się uzyskać info na piśmie, że wszystko jest ok, zanim skończy mi się gwarancja (wrzesień tego roku).

                              I teraz jedna rzecz, która mnie zastanawia: przed odebraniem autka informowano mnie o "charakterystycznej" pracy silnika zaraz po zimnym starcie. Z tym, że wtedy miały być niby jakieś hydrauliczne popychacze zaworów czy coś w tym stylu (takie było tłumaczenie sprzedawcy). Teraz mówią wszem i wobec, że to rozrząd. Nie jestem mechanikiem, a jak wiadomo, laikowi można wcisnąć każdy kit jak się go logicznie opakuje. Ale świadczy to o tym, że albo nie wiedzieli co mówią (i niebezpiecznie jest im oddać pod opiekę samochód), albo doskonale wiedzieli co mówią, co jest imho równoznaczne z celowym mijaniem się z prawdą.

                              Trzeba jechać do aso na przegląd, będąc nieugiętym oraz uzbrojonym w wiedzę - i wymusić dokładne zdiagnozowanie pojazdu. Co do treści artykułu - wygląda jak felieton w gazetce szkolnej albo praca poglądowa na godzinę wychowawczą. Więcej zdjęć i tabelek niż tekstu, ponadto pomieszanie informacji (gdzie w 1.4tsi 90kw awaryjny kompresor?) i nieprecyzyjne odniesienia... Gdzie źródło twierdzenia o "dużej liczbie problemów", "nagminnie pękających tłokach" i "zastraszającej liczbie wymienionych silników"? Jeśli VAG wymienił ich zastraszająco dużo w przeciągu omc 5lat produkcji, to dlaczego jest tylko wzmianka a nie cały artykuł z ostrzeżeniem potencjalnych klientów przed kosztownym bublem?? Mały felietonik zamiast bicia na alarm? Poza tym czym jest dieslowski klekot? Dobrze jest brać pod uwagę ewentualne awarie, ale popadać w panikę po takim artykule..? Nieeee....

                              Komentarz

                              • czto
                                Rider
                                • 2010
                                • 546
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #40
                                Właśnie wróciłem z ASO gdzie m.in. zgłosiłem wysokie obroty silnika po jego uruchomieniu. Była to moja już druga wizyta gdzie zgłaszam ten problem. Oczywiście diagnostyka nic nie wykazała :shock: Trochę pogadaliśmy z pracownikiem ASO, który przyznał, że w ostatnim czasie mają sporo wizyt z podobnymi objawami. Wygląda na to, że wszyscy czekają tzn. My i ASO na ogłoszenie akcji serwisowej, ale podobno Skoda nie może zdiagnozować problemu. Mam tylko nadzieje, że są bliżej niż dalej.
                                2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                2009 Renault Clio MTV 1.4
                                2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                Komentarz

                                • idas
                                  Elegance
                                  • 2006
                                  • 828

                                  #41
                                  Zamieszczone przez czto
                                  Właśnie wróciłem z ASO gdzie m.in. zgłosiłem wysokie obroty silnika po jego uruchomieniu. Była to moja już druga wizyta gdzie zgłaszam ten problem. Oczywiście diagnostyka nic nie wykazała :shock: Trochę pogadaliśmy z pracownikiem ASO, który przyznał, że w ostatnim czasie mają sporo wizyt z podobnymi objawami. Wygląda na to, że wszyscy czekają tzn. My i ASO na ogłoszenie akcji serwisowej, ale podobno Skoda nie może zdiagnozować problemu. Mam tylko nadzieje, że są bliżej niż dalej.
                                  Ok, ale czy ten temat nie jest juz zamkniety, bo wiadomo ze to normalne i nawet instrukcja wyjasnia, ze tak sie dzieje?
                                  Naprawde nie rozumiem, skad zawsze jest to zamieszanie z tymi obrotami... :roll:
                                  VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                  VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                  Komentarz

                                  • miltom
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 3

                                    #42
                                    lend, Z tego co wiem ja nie byłem pierwszy, naprawiali już kilka samochodów. Jeśli masz taki odgłos silnika w trakcie zapalania jak w :
                                    Zamieszczone przez Krzysiek25
                                    - a tutaj bohater relacji z TVN Turbo:

                                    http://www.youtube.com/wa...feature=related
                                    to u "BEDNARKA" nie będziesz miał problemów z naprawą . Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • czto
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 546
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez miltom
                                      W moim 1.4 tsi przy przebiegu 25 tys. wymieniono napinacz łańcucha rozrządu oraz nastawnik wałka rozrządu . Dobrze, że to było jeszcze na gwarancji .
                                      I od tego czasu masz spokój?
                                      2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                      2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                      2009 Renault Clio MTV 1.4
                                      2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                      2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                      Komentarz

                                      • michalx
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 34

                                        #44
                                        Zamieszczone przez idas
                                        Ok, ale czy ten temat nie jest juz zamkniety, bo wiadomo ze to normalne i nawet instrukcja wyjasnia, ze tak sie dzieje?
                                        Naprawde nie rozumiem, skad zawsze jest to zamieszanie z tymi obrotami... :roll:
                                        OK, ale instrukcja nie wyjaśnia i żadne tłumaczenie nie wydaje mi się logicznie przekonywać, dlaczego tak ma się dziać tylko wtedy, gdy silnik jest lekko ciepły (tzn. albo nie zdążył jeszcze wystygnąć, albo jest ciepło na zewnątrz). Dodatkowo denerwujące jest, że podczas takiego trybu pracy silnik lekko szarpie. No i jeszcze zużycie paliwa - przy krótkich odcinkach podnosi się bardzo istotnie (5 l/h przez minutę to prawie 100ml paliwa w powietrze!)

                                        Komentarz

                                        • Tichy
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 544

                                          #45
                                          Panowie, a czy czasami ta praca na wyższych obrotach nie ma na celu szybsze nagrzanie silnika i katalizatora w celu mniejszego zanieczyszczenia powietrza?

                                          Ja mam to samo od nowości (obecnie 2tys. km). Mam auto z marca, więc już z nowym napinaczem i "przestawiaczem" rozrządu i ogólnie po wszystkich modyfikacjach, także ten typ tak ma. Oczywiście metaliczne stuki, i inne dziwne dźwięki kwalifikują się do wizyty w ASO, ale głośniejsza praca i wyższe obroty opisane w instrukcji to chyba cecha a nie wada silnika.

                                          Dodam jeszcze, że w moim poprzednim aucie (starym klekocie), też po odpaleniu były wyższe obroty i zużycie paliwa - tzw. ssanie.

                                          Komentarz

                                          • adamkrak1
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 59

                                            #46
                                            Zamieszczone przez lend
                                            Zamieszczone przez tomkr82
                                            Do listopada mam gwarancję nie chcę nic przegapić, gdyż jak widze naprawy są dość kosztowne. Pozdrawiam
                                            nie ty jeden :szeroki_usmiech


                                            Zamieszczone przez miltom
                                            W moim 1.4 tsi przy przebiegu 25 tys. wymieniono napinacz łańcucha rozrządu oraz nastawnik wałka rozrządu . Dobrze, że to było jeszcze na gwarancji .
                                            możesz napisać co Cię ruszyło aby udać się do ASO i jak z nimi zagadałeś bo w sumie przebieg mam podobny.
                                            No to widze, ze chyba jest nas wiecej. 26tys przejechane, za 2 tygodnie konczy sie gwarancja.
                                            Bylem miesiac temu w ASO - cos o slabo smarowanym lancuchu po odpaleniu mowili. Specjalista od silnikow TSI nie musze byc (mam nadzieje!!!), ale po co mechanik mowi ze wszystko jest w porzadku gdy cos jednak nie jest w porzadku, to juz wiem :/


                                            A w ostatnie dni halas jest okropny - najglosniejszy diesel odpalany zima w okolicy to moje TSI

                                            Wybieram sie raz jeszcze do ASO - czy jakas linie obrony zalecacie ?

                                            Dotarlem do paru filmow na YT, z opisem co bylo przyczyna, np.:


                                            Na razie nie pisze, ktore to ASO - zobaczymy jak im pojdzie.

                                            PS. a czy moge jechac do innego ASO niz to przy salonie, w ktorym kupowalem ?
                                            AdamKrak Pierwszy

                                            Komentarz

                                            • loru
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 4286
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez adamkrak1
                                              PS. a czy moge jechac do innego ASO niz to przy salonie, w ktorym kupowalem ?
                                              oczywiście, że tak
                                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                              Komentarz

                                              • Octavianos
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1130

                                                #48
                                                Nie ma się co tak przejmować, z doświadczenia wiem, że wszystkie silniki TSI po odpaleniu dość długo trzymają wyższe obroty i wydają dziwne dźwięki - taka po prostu ich natura...
                                                SIMPLY CLEVER
                                                Wiesz co dobre :-)

                                                Moja Maszyna
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                                Komentarz

                                                • grzes74
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 176
                                                  • Rapid (NH3)

                                                  #49
                                                  I nie tylko TSI - kilka razy miałem przyjemność przejechać sie 1.4 TCe - Renault/ Nissan - za każdym razem po starcie silnik wchodził na wyższe obroty. Potem wracało poniżej 1000. (Nawet HTP szwagierki bryka na zimno pow. 1000.... :lol: )

                                                  Co do TCe - wyciszenie Octavii przy Renówkach jest słabe.
                                                  Ale TSI na pewno jest bardziej ekonomiczne.

                                                  Co do artykułu - ja też śledzę zagraniczne kluby Skody - póki co nie spotkałem się z przypadkiem wymiany tłoków w 1.4 TSI 122 KM.
                                                  Jeden przypadek problemu z wtryskiem zgłosił ktoś od Nas.
                                                  pozdrawiam
                                                  Grzes
                                                  polecam :

                                                  www.octavia-forum.de
                                                  www.skodacommunity.de
                                                  www.briskoda.net........

                                                  Komentarz

                                                  • Carolco
                                                    Ambiente
                                                    • 2010
                                                    • 116

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez adamkrak1
                                                    PS. a czy moge jechac do innego ASO niz to przy salonie, w ktorym kupowalem ?
                                                    Oczywiście możesz jechać do każdego innego i próbować załatwić sprawę. Gwarancja jest na całą Europę.



                                                    1.4 TSI MINT

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...