Czas na nowe auto, co poradzicie.. DSG...Nexus...itp
Nadchodzi czas rozstania z Octavią I. Autko służbowe świetnie się sprawiało i jestem wielkim fanem Skody bo prywatnie też mam Octavię. Na szczęście nowym samochodem będzie również Octavia, tyle że nowa.
Do wyboru mam skrzyniębiegów DSG lub manual oraz kolor tapicerki - ivory lub onyx. Trwają jeszcze dyskusje na temat fabrycznej nawigacji bądź systemu opartego na palmtopie.
Dzisiaj miałem okazję wybrać się na jazdę próbną O2 z DSG w 2.0 TDI z wyposażeniem elegance. Silnik jest wspaniały. Co do skrzyni mam mieszane uczucia. Wbrew obiegowym opiniom bardziej mi się podoba tryb sekwencyjny niż automatyczny.
Jakiego wyboru byście dokonali:
-ivory/onyx (jak szybko brudzi się ivory)
-manual/dsg (jak sprawuje się zimą dsg)
-nawigacja skody/palmtop (jakie mapy oprócz nędznej mapy od Blaupunkta)
P.S.
Warto płacić za pakiet na bezdroża? W nowej wersi hyba już nie ma problemów z przycieraniem miską, a dodatkowe 2 cm w górę jakoś mi się nie uśmiechają.
Skad Wy to bierzecie, bo qrde chcialem a nie mam :!: :idea:
Co do DSG, zaczniesz jezdzic automatem to polubisz to, jak chcesz sie scigac i chipowac mocniej auto to raczej manual, chodz DSG tez juz kilka jezdzi po wirusie Co do jazdy zima, jakos nie bylo tej zimy problemow, ale faktycznie opony trzeba kupic porzadne, w bezposrednim porownaniu nowych w DSG i po 3 sezonach w manualu DSG jechalo, a manual sie slizgal - ewidentna sprawa opon.
Nawigacja, raczej tylko mapa VW na Polske i inne kraje Europy, malo aktualizowana, ale ci co maja nie narzekaja
Automatem już troszkę jeździłem. Moje pierwsze autko (14 letni golf II 1.6) miało automat, no i w zeszłe wakacje przejechałem po USA jakieś 5 tys km na automacie (Dodge Voyager 3.0).
Po przeczytaniu kilku artykułów "sponsorowanych" oczekiwałem niesamowitej rewelacji po tym DSG, ale jakoś mnie nie powaliła na kolana. Dodatkowo tryb sportowy jest strasznie głośny i męczący. Zapewne jest to jednak kwestia przywyczajenia i tak jak napisałeś za kilka miesięcy nie będę chciał się przesiąść na manual.
Co do zimy, to ja mam taką teorię, że w automacie po puszczeniu hamulca samochód sam się toczy, a przy takim momencie obrotowym wyjedzie z każdej zaspy bez dodawania gazu. Przy manulalu ciężko tak delikatnie operować gazem i sprzęgłęm i łatwiej się wkopać.
Co do ksenonów to z rozpędu napisałem biksenony, bo kolega z firmy w kółko tak na nie woła, ale on będzie miał passata. Nawet nie wiem czy w Octavii są bi- czy hetero :twisted:
Jezdzilem konkurencja, a mianowicie BMW 120d z automatem i podobno BMW robi takie super sportowe skrzynie, to mnie to nie zachwycilo. Z osob, ktore w tej chwili maja Skode z DSG jestem ciekaw ile by ja zamienilo na 6 biegowy manual.
Tryb S to jest typowy tryb do ciagniecia biegow do konca skali. W trybie D kick-down powoduje to samo, wiec na ten S praktycznie nie trzeba samemu przelaczac.
Re: Czas na nowe auto, co poradzicie.. DSG...Nexus...itp
Zamieszczone przez TommyLee
Jakiego wyboru byście dokonali:
-ivory/onyx (jak szybko brudzi się ivory)
-manual/dsg (jak sprawuje się zimą dsg)
-nawigacja skody/palmtop (jakie mapy oprócz nędznej mapy od Blaupunkta)
P.S.
Warto płacić za pakiet na bezdroża? W nowej wersi hyba już nie ma problemów z przycieraniem miską, a dodatkowe 2 cm w górę jakoś mi się nie uśmiechają.
ad1. wybralbym ivory, jesli by sie nie brudzil , w co watpie, chociaz kumpel ma cale jasne wnetrze w mondku, ktore po roku wyglada dobrze - tylko, ze on ma do tego jeszcze pana, ktory mu to codziennie odkurza, czysci itd, natomiast jasne wnetrze wyglada IMHO zdecydowanie lepiej, niestety to nie dla mnie, ja pobrudze to na pewno
ad2. wybralem dsg i jestem b. zadowolony, ale to rzecz subiektywna, ja lubie automaty, jak ci automat nie lezy to sie w niego nie laduj, bo bedziesz sobie plul w brode :!:
a jak sie sprawuje zima? hmm, tak jak latem, nie mam zadnych zastrzezen :roll:
ad3. mi nawigacja nie byla i nie jest potrzebna, nie wiem ile to kosztuje, ale zdecydowanie wolalbym tapicerke "duo" i\lub podgrzewane fotele i\lub elektrycznie sterowany fotel kierowcy (akurat mam taka potrzebe, bo czesto sie wymieniamy z moja kobietka, w nastepnym aucie bedzie na pewno)
ad4. IMHO nie warto placic za ten pakiet, w O2 zero problemow z kraweznikami, koleinami itd - miala byc wersja 4x4 z 2.0 TDI, jesli juz jest, to bylaby dla mnie ciekawa propozycja
pzdr!
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
szkoda, Pakiet, moze nie, ale plyty nie zaszkodzi, wiesz lepiej byc przezornym. Ogladalem ostatnio u nas ta plyte, to nawet rysy nie ma, w OI taka poobcierana przez te zimy jest :twisted:
Maicroft, czy to znaczy że można założyć w serwisie samą płytę w ramach pakietu i odpóścić sobie podnoszenie zawieszenia?
Jeżeli tak to ja w to wchodzę. Nie widzę jakoś podwyższonej wersji "limuzyna" - trochę jak na szczudłach. Co innego kombi, ale ja już jedno mam więc służbowo będzie hatchback.
Warto płacić za pakiet na bezdroża? W nowej wersi hyba już nie ma problemów z przycieraniem miską, a dodatkowe 2 cm w górę jakoś mi się nie uśmiechają.
Nie warto płacić . I ... tak jak piszesz , musiałbyś mieć RS -a 8) lub ...... być " inaczej " wykształcony ( tak jak Roman :wink: ) by , zrobić krzywdę misce w O II :szeroki_usmiech .
Z praktycznych rzeczy dodałbym , raczej gumową wykładzinę do bagażnika , lub podwójną podłogę .
Kiedy dobierałem wyposażenie dodatkowe też się zastanawiałem - tapicerka ivory czy onyx. Pan w jednym z salonów powiedział, że ivory+mokre Jeans-y (na przykład po deszczu) i kłopoty gotowe. Z powodów czysto praktycznych, więc onyx. Dalej okazało się, że wizyta w salonie jednej z moich córek odsłoniła kolejny kłopot ze standardową tapicerką siedzeń.
- Tato to drapie w nogi.
Fakt, tu widać oszczędności skody na materiałach. W mojej 10letniej Mazdzie materiał siedzeń jest o niebo lepszy. No i ciach Duo/Onyx. Polecam.
Co do skrzyni to nigdy nie darzyłem sympatią manuala. DSG było jednym z argumentów zakupu Octavi. DSG+TDI. Mazda też automat. Jestem więc w tej kwestii mało obiektywny. Zauważyłem, że skrzynia DSG potrzebowała czasu na ułożenie się. Dopiero po kilkunastu tysiącach nabrała prawdziwej płynności pracy. Jak może pomóc automat w mieście to łatwo sobie wyobrazić, ale to jak w trasie to tylko ci, co posiadają DSG mogą poczuć. W gęstym ruchu (np. słynna "poznańska") ustawiam tryb sportowy i jazda z rękami na kierownicy daje mi poczucie pewności. Zmiana przełożeń nie moja sprawa. Sam bym lepiej tego nie zrobił manualną.
Na jedno trzeba tylko zwrócić uwagę. W trybie D czyli standardowa praca, skrzynia dąży do utrzymania jak najniższego przełożenia, więc jest chwila zwłoki przy wykonaniu kickdown. Tę dziurę jeszcze mocniej czuć, kiedy po prostu chcemy tylko przyspieszyć bez pełnego ataku na moc. Oczywiście pozostaje jeszcze tryb sekwencyjny. ( a propos jak dla mnie kierunek zmiany jest ustawiony na wspak i długo się przyzwyczajałem, że wyższy bieg to ruch w przód i odwrotnie)
Nawigację odrzuciłem z założenia, bo szkoda szyb. Mocno kusząca sprawa amatorów cudzej własności.
Z osłoną silnika miałem wątpliwości ale odpuściłem. Ostatecznie nie zauważyłem na przestrzeni roku jakichkolwiek przygód z kontaktem podwozia z nawierzchnią.
A na ksenony namówili mnie koledzy i dzięki im za to. Dopóki nie zobaczy się w ich świetle drogi w nocy, to można sobie taki dodatek bagatelizować. Ale na mnie zrobiło wrażenie i ucieszyłem się z tego wyboru.
Powodzenia. TDI z DSG też można spokojnie tuningować. Nara.
[ Dodano: Sob 29 Lip, 06 00:29 ]
Acha, polecam ESP. Zwłaszcza zimą się przydaje, to jednak wyrośnięta fura jak na swoją płytę podwoziową (patrz Golf,Audi A3, Seat).
TommyLee, jak chcesz dobrą cene to zgłoś sie domnie zobaczymy co da sie zrobić i wyposażenie jakie sie zdecydowałeś szkoda, podobno można już zamawiać o2 4x4 2.0 tdi
Maicroft, rozmawiałem z gośćmi z salonu powiedzilei że 2.0 tdi można już zamawiać do produkcji 4x4 to wiem na stówe co do skrzynki to nie jestem pewny
P.S. wdepnij na sota wśrode do Krakowa na Gokarty to dam ci specyfikacje od dobiasza jak znajde w aucie
Maicroft, rozmawiałem z gośćmi z salonu powiedzilei że 2.0 tdi można już zamawiać do produkcji 4x4 to wiem na stówe co do skrzynki to nie jestem pewny
P.S. wdepnij na sota wśrode do Krakowa na Gokarty to dam ci specyfikacje od dobiasza jak znajde w aucie
ogladalem dzis cenniki, wygla na to ze jest tylko 2.0 TDI DPF manual
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
szkoda, no i dowiedziałem sie że w octavi ma być filtr cząstek stałych DPF suchy jak dotychczas a nie mokry tak jak np. w superbie 2.0 tdi bo sie sypie jak złoto jestem ciekaw jak sobie radzi w passacie ten mokry filtr bo superby ciągle jeżdżą do serwisu
Voldemort, z tymi mokrymi dźinsami też słyszałem, jak również z poceniem się w innych farbujących ciuchach. Trudno się mówi, trzeba będzie prać tapicerkę a na początku zaimpregnować jakąś chemią. Na duala niestety nie mam co liczyć
DSG miało być super płynne, a jednak szarpie i czuć przejścia. Może rzeczywiście się ułoży. Co do ułożenia sekwencji, to musze przyznać, że miałem takie samo wrażenie, że coś tu odwrócono o 180 st. :roll:
O ksenonach słyszałem już opinie, że są całkiem inną bajką niż klasyczne. Juz nie moge się doczekać, bo jeszcze nie widziałem efektów ich działania.
Na ESP staram się namówić przełożonych, więc jeszcze nie wiem czy będzie czy nie. Ciekawi mnie szczególnie dołączany do pakietu zestaw podpowiadania ruchu kierownicy. Czy na dłuższą metę nie jest to denerwujące? Można to w razie czego jakoś odłączyć?
Co do 4x4 to niestety na razie jest tylko z manualem i na dodatek w słabszej wersji diesla, czyli 1.9. Nie jestem w stanie zrozumieć co nimi kierowało, żeby do quattro wstawić słabszy silnik. Wszyscy robią akurat odwrotnie.
djczas, obawiam się że wybór salonu i zakup auta nie zależy ode mnie. Mam tylko wybrać wyposażenie (skrzynia, tapicerka, ewen. nawigacja fabryczna i pakiet na bezdroża), chociaż proponowałem że się tym zajmę. Prawdopodbnie wybór padnie na salon, w któym są sprzedawane skody i VW, bo mamy oprócz 7 octavii (6 eleganców 2.0 + 1 ambiente 1.9) kupić 3 passaty (2.0 170 KM). Taki salon jest chyba w Kutnie.
[ Dodano: Sob 29 Lip, 06 11:26 ]
o właśnie, do czego służy ten filtr cząstek? Katalog i cennik skody nie rozwijają tematu.
DSG miało być super płynne, a jednak szarpie i czuć przejścia. Może rzeczywiście się ułoży. Co do ułożenia sekwencji, to musze przyznać, że miałem takie samo wrażenie, że coś tu odwrócono o 180 st. :roll:
to albo zwalony, albo ktos PSJotuje i dusi ten biedny motor na za niskich obrotach, normalnie to sunie jak pociag
Zamieszczone przez TommyLee
Co do 4x4 to niestety na razie jest tylko z manualem i na dodatek w słabszej wersji diesla, czyli 1.9. Nie jestem w stanie zrozumieć co nimi kierowało, żeby do quattro wstawić słabszy silnik. Wszyscy robią akurat odwrotnie.
o właśnie, do czego służy ten filtr cząstek? Katalog i cennik skody nie rozwijają tematu.
jest 4x4 2.0 TDI DPF
filtr... no chodzi o EKOLOGIE zatrzymuje czasteczki sadzy ze spalin i tyle
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
TommyLee, pogadaj z osobami władnymi decyzji na temat salonu i podj im moje namiary a zrobie ci cene nie do pobicia przez salon z kutna moje namiary podam ci na priv
Wracając do kwestii nawigacji, czytałem na stronie Blaupunkta, że mają już nowe mapy na Czechy i Polskę (2006/07). Niestety nie opisalli zmian względem nędznej wersji 2005/06.
Na jakimś forum nawigacyjnym czytałem, że poprawiło się pokrycie w Polsce z 20% na 40% a liczba szczegółowych planów miejscowości z 46 na 56. Wiecie może gdzie można coś więcej o tej nowej wersji poczytać? W Polsce ma byc dostępna dopiero za miesiąc.
TommyLee, Jak nie szarpiesz gazem to DSG jest plynne, ja czesto jezdze z driverami ktorzy po 30 latach jazdy nie potrafia sobie poradzic z plynna jazda :lol:
I tak jak napisal ktos wyzej, na D on stara sie utrzymywac wysoki bieg i tak dla przykladu, pod domem mam odcinek do garazu 18m, on wrzuca 2 bieg, ja bym nawet na 1 nie dodal za mocno gazu :twisted: Podjedz na spota, umowisz sie ze szkoda przewiezie Cie chipowana DSG i bedziesz wiedzial co wybrac
FAP to filtr czastek stalych, taki jakby dodatkowy katalizator wylapujacy sadze, to by sie najbardziej przydalo Fordom TDCI ktore za soba zawsze smugi czarnego dymu zostawiaja
[ Dodano: Sob 29 Lip, 06 19:08 ] bezduszny, Kazdy 2.0 TDI 16V 140KM jest na piezowtryskach i systemie Siemensa (te o symbolu BKD na pewno). Ten 170KM jest tylko w wersji RS, gdzie nie ma DSG nawet w opcji dla tego silnika.
To co Ty podajesz, to sa juz chipy fabryczne i inne cmoje boje, robione przez dilerow za ciezka kase, a tak naprawde bedace jakims badziewiem nie wartym 1/4 wydanej kwoty.
Tak jest w 90% 'fabrycznych' chipow IMO :|
Na firme V-tech z Krakowa pod wzgledem chip tuningu silnika diesla, bym nie patrzyl :szeroki_usmiech
Komentarz