powiedzmy combi elegance + metalic + tapicerka duo + ksenon + elektrycznie sterowany fotel kierowcy + jesli mozliwe w takiej wersji DSG
Czas na nowe auto, co poradzicie.. DSG...Nexus...itp
Zwiń
X
-
bezduszny
No i mam info... Są 2 wyjścia.
1. Jeżeli nie ma takiego modelu na polskę, to nie oznacza, że fabryka nie może takiego wyprodukować. Problem następuje po dostarczeniu samochodu do Polski.... a dotyczy homologacji i jej braku. Koszt takiej jest około kilkunastu tysięcy PLN.
Należy wystąpić do Skoda Polska o poniesienie kosztów homologacji. Jak się dowiedziałem, w przypadku "dobrych" klientów idą na rękę.
2. Zamówić cos takiego u "pepików". Zamówić i kupic to przez ich salon... ale od nich już odkupić jako samochód z używany...
Wspominali coś o przebiegu minimum 2000km aby nie było problemów.
Komentarz
-
Oj chyba nie do końca masz rację z tą Unią Europejską... Sprowadzaliśmy kiedyś dla klienta Bentleya Coupe - pierwszy taki model w Polsce za 600 tys. PLN i konieczna była homologacja, mimo iż auto wyprodukowane w Anglii a zakupione przez salon w Berlinie. Niestety nie pamiętam dokłądnie kiedy to było, ale chyba już w UE byliśmy.
Komentarz
-
-
bezduszny
-
Zamieszczone przez TommyLeeSprowadzaliśmy kiedyś dla klienta Bentleya Coupe - pierwszy taki model w Polsce za 600 tys. PLN i konieczna była homologacja, mimo iż auto wyprodukowane w Anglii a zakupione przez salon w BerlinieZamieszczone przez bezdusznyChcesz wycene ? To podaj wersję i z jakim wypasem ma być a do tego silnik TDI 170KM.... a dostaniesz precyzyjne infoZamieszczone przez bezdusznyNo i mam info... Są 2 wyjścia.
1. Jeżeli nie ma takiego modelu na polskę, to nie oznacza, że fabryka nie może takiego wyprodukować. Problem następuje po dostarczeniu samochodu do Polski.... a dotyczy homologacji i jej braku. Koszt takiej jest około kilkunastu tysięcy PLN.
Należy wystąpić do Skoda Polska o poniesienie kosztów homologacji. Jak się dowiedziałem, w przypadku "dobrych" klientów idą na rękę.
2. Zamówić cos takiego u "pepików". Zamówić i kupic to przez ich salon... ale od nich już odkupić jako samochód z używany...
Wspominali coś o przebiegu minimum 2000km aby nie było problemów.nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez Jabar1975sprowadzajac JEDNA sztuke pojazdu danej marki nie trzeba przedstawiac zadnej homologacji
Pierwsza rejestracja pojazdow zakupionych na terenie RP
Dokumnety od wnioskodawcy (strony):
1. Wniosek o zarejestrowanie pojazdu (wzór nr 9),
2. Faktura (rachunek zakupu) w oryginale,
3. Wyciąg ze świadectwa homologacji albo odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji,
4. Karta pojazdu,
5. Dokument określający tożsamość właściciela :
- dla osoby fizycznej dowód osobisty,
- dla osoby prawnej wyciąg z rejestru sądowego oraz zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON,
- potwierdzoną przez Urząd Skarbowy umowę spółki i zaświadczenie o wpisie prowadzonej działalności gospodarczej - pojazd będzie zarejestrowany na rzecz właściciela (właścicieli), upoważnienia dla osoby dokonującej rejestracji oraz do wglądu dowody osobiste współwłaścicieli,
6. W przypadku działania przez przedstawiciela - upoważnienie dla osoby dokonującej rejestracji,
7. Potwierdzenie wniesienia opłaty za tablice rejestracyjne, dowód rejestracyjny, wraz z kompletem znaków legalizacyjnych i nalepką kontrolną
Forma załatwienia:
1. Decyzja o rejestracji pojazdu z potwierdzeniem odbioru dowodu rejestracyjnego, tablic rejestracyjnych, komplet znaków legalizacyjnych i nalepki kontrolnej na szybę
2. Wydanie tablic rejestracyjnych i dowodu rejestracyjnego wraz z kompletem znaków legalizacyjnych i nalepką kontrolną
Przewidywany termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie lub po pozostawieniu dokumentów w umówionym ze stroną terminie
Podstawa prawna:
Art.72, art.73 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 1997r. nr 98 poz. 602 z późniejszymi zmianami)
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 19 czerwca 1999r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz.U. nr.59, poz. 632) Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 31 marca 2000r. zmieniające rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U.nr. 25, poz. 305)
Rozporządzenie MTiGM z dnia z dnia 19 czerwca 1999r. w sprawie wysokości opłat za wydanie karty pojazdu (Dz.U nr.57 poz.612)
Rozporządzenie MTiGM z dnia 31 marca 2000r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdu (Dz. U.nr 30 poz. 376)i rozporządzenie MTiGM z dnia 14 grudnia 2000r. w sprawie szczegółowych czynności związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. Nr4 poz. 37)
Uwaga:
Kopie dokumentów pozostających w aktach organu rejestrującego wykonuje pracownik rejestrujący pojazd
Komentarz
-
bezduszny
Zamieszczone przez szkodano to wychodzi jednak na to, ze jest to operacja praktycznie niemozliwa, a w najlepszym przypadku skrajnie nieoplacalna :?
Czekam co odpisze mi SAP na zapytanie odnośnie takiego samochodu dla mojej firmy.
Komentarz
-
Wymagania szczegółowe dotyczące rejestracji pojazdów w tym pojazdów sprowadzonych z zagranicy znajdują się w rozporządzeniu ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz.U. nr 133 , poz 1123 z późniejszymi zmianami.)
A pod spodem pisze tak ( wiec chyba to powinno być w tym rozporządzeniu):
WYJĄTKI W ZAKRESIE PRZEDSTAWIANIA DOKUMENTÓW NIEZBĘDNYCH DO ZAREJESTROWANIA POJAZDÓW
- pojazd rejestrowany już na terytorium RP oraz jedna sztuka pojazdu wyprodukowanego lub importowanego rocznie NIE MUSI posiadać wyciągu ze świadectwa homologacji LUB DECYZJI ZWALNIAJĄCEJ pojazd z homologacji.
mam juz dosc Twojego pieprzenia w swoich postach i madrzenia sie w temacie o ktorym nie masz pelnych informacji (chyba nie tylko ja) - pisze to z cala swiadomoscia tego ze moge za to dostac ostrzezenie. Ocknij sie dzieciaku i przestan pisac brednie!!!nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
bezduszny
Jabar1975, uważasz, że TommyLee, nie wie co pisze ?
Wyrwałeś jedno zdanie z jakiegoś kontekstu i siejesz zament.... doucz się lub doczytaj.
Komentarz
-
-
bezduszny
Pojazd rejestrowany już na terytorium RP oraz jedna sztuka pojazdu wyprodukowanego lub importowanego rocznie nie musi posiadać wyciągu ze świadectwa homologacji lub decyzji zwalniającej pojazd z homologacji
Sprawdź VIN i dowiedz się więcej o Wypadkowej Historii Pojazdu, danych technicznych, wyposażeniu, przebiegu czy akcjach serwisowych.
Zmiany Rozporządzenia:
Sprawdź VIN i dowiedz się więcej o Wypadkowej Historii Pojazdu, danych technicznych, wyposażeniu, przebiegu czy akcjach serwisowych.
Rozdział 2
Rejestracja pojazdów
§ 2.
6. (1) W przypadku zgłoszenia do pierwszej rejestracji nowego pojazdu zakupionego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej właściciel pojazdu do wniosku o rejestrację dołącza wyciąg ze świadectwa homologacji albo odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, na podstawie których organ rejestrujący wpisuje dane techniczne pojazdu. Wymóg ten nie dotyczy pojazdu zwolnionego z homologacji na podstawie odrębnych przepisów, pojazdu zabytkowego, pojazdu zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM", pojazdu Służby Więziennej oraz pojazdu straży pożarnej
7. Jeżeli wymagane jest badanie stanu technicznego pojazdu, właściciel pojazdu do wniosku o rejestrację dołącza zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu.
8. W przypadku zgłoszenia do pierwszej rejestracji pojazdu zabytkowego właściciel pojazdu dodatkowo dołącza do wniosku:
1) uwierzytelnioną kopię decyzji w sprawie wpisania pojazdu, jako dobra kultury, do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w centralnej ewidencji dóbr kultury,
2) zaświadczenie z przeprowadzonego badania co do zgodności z warunkami technicznymi, o którym mowa w art. 68 ust. 12 ustawy, oraz protokół z oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego.
9. W przypadku zgłoszenia do pierwszej rejestracji pojazdu, którego markę określa się jako "SAM", właściciel pojazdu dołącza do wniosku:
1) dowód własności silnika,
2) dowód rejestracyjny pojazdu lub kopię dowodu rejestracyjnego pojazdu uwierzytelnioną przez organ rejestrujący, który go wydał, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
3) oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że jest właścicielem pozostałych zespołów i części służących do zbudowania tego pojazdu,
4) zaświadczenie z przeprowadzonego badania co do zgodności z warunkami technicznymi, o którym mowa w art. 68 ust. 12 ustawy, oraz dokument identyfikacyjny pojazdu marki "SAM".
1. W przypadku zgłoszenia do pierwszej rejestracji pojazdu sprowadzonego z zagranicy, jego właściciel dołącza do wniosku, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, następujące dokumenty:
1) dowód własności pojazdu,
2) dowód rejestracyjny pojazdu lub dokument potwierdzający zarejestrowanie pojazdu albo jego wyrejestrowanie, jeżeli pojazd był zarejestrowany za granicą,
3) dowód odprawy celnej przywozowej,
4) (2) zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu wraz z dokumentem identyfikacyjnym pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą, którego wzór określają przepisy w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów przy tym stosowanych, zwanym dalej "dokumentem identyfikacyjnym".
2. W przypadku zgłoszenia do pierwszej rejestracji pojazdu sprowadzonego z zagranicy przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, właściciel pojazdu dołącza do wniosku :
1) dowód własności pojazdu z umieszczoną na nim przez tego przedsiębiorcę adnotacją określającą datę i numer dowodu odprawy celnej przywozowej oraz organ celny, który jej dokonał,
2) dowód rejestracyjny pojazdu lub dokument potwierdzający zarejestrowanie pojazdu albo jego wyrejestrowanie, jeżeli pojazd był zarejestrowany za granicą,
3) (3) zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu wraz z dokumentem identyfikacyjnym. 3. W przypadku powierzenia pojazdu przez zagraniczną osobę prawną lub fizyczną podmiotowi polskiemu, do wniosku o rejestrację dołącza się:
- dokument, na którego podstawie nastąpiło powierzenie pojazdu,
- dowód rejestracyjny pojazdu lub dokument potwierdzający zarejestrowanie pojazdu albo jego wyrejestrowanie, jeżeli pojazd był zarejestrowany za granicą,
- dowód odprawy celnej przywozowej,
- (4) zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu wraz z dokumentem identyfikacyjnym.
"SAM"
Jak należy rozumieć pojęcie "pojazd marki SAM"?
"SAM"- to pojazd zbudowany we własnym zakresie przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, której markę określa się jako ’SAM" bez określenia typu modelu.
Jakie warunki musi spełnić pojazd marki SAM, aby można go zarejestrować?
Taki pojazd musi uzyskać przede wszystkim zaświadczenie z badania technicznego oraz dokument identyfikacyjny pojazdu SAM. Do badania należy się zgłosić z wnioskiem i opisem technicznym pojazdu, którego wzór udostępnia Centralna Informacja Biura Obsługi Interesantów. Ponadto w Centralnej Informacji udzielana jest informacja o wszystkich jednostkach z terenu całego kraju uprawnionych do badań pojazdu typu "SAM". Badanie przyczep SAM o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 ton i ciągników rolniczych SAM o masie własnej do 1,5 tony, przeprowadzają okręgowe stacje kontroli pojazdów. Badanie innych pojazdów SAM przeprowadzają wyspecjalizowane instytuty w Warszawie i Bielsku-Białej.
Ponadto do rejestracji należy przedłożyć:
wniosek o rejestrację wypełniony przez właściciela,
oświadczenie, że wnioskodawca jest właścicielem zespołów i części służących do zbudowania tego pojazdu,
zaświadczenie z badania technicznego oraz dokument identyfikacyjny pojazdu SAM.
Do wglądu:
dowód tożsamości właściciela (jest nim dowód osobisty, a w przypadku osób prawnych - wypis z rejestru sądowego lub handlowego)
Opłaty są tożsame jak w przypadku stałej rejestracji pojazdu
........nie znalazłem w rozporządzeniu ani poźniejszych zmianach tego co piszesz.
WYJĄTKI W ZAKRESIE PRZEDSTAWIANIA DOKUMENTÓW NIEZBĘDNYCH DO ZAREJESTROWANIA POJAZDÓW
- pojazd rejestrowany już na terytorium RP oraz jedna sztuka pojazdu wyprodukowanego lub importowanego rocznie NIE MUSI posiadać wyciągu ze świadectwa homologacji LUB DECYZJI ZWALNIAJĄCEJ pojazd z homologacji.
Komentarz
-
Hello
Jesli auto osobowe jest juz homologowane w UE to koszt polskiej homologacji (tego co sie placi w urzedzie) = 470 PLN
Homologacja jest wymagana dla kazdej kombinacji modelu, budy i silnika - u mnie jest tego ponad 2000 pozycji - jakby za kazda trzeba bylo placic pareset tysiecy to dopiero bylby cyrk z poziomem cen aut.
Pozdrawiam
Zibi
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez ZibiJesli auto osobowe jest juz homologowane w UE to koszt polskiej homologacji (tego co sie placi w urzedzie) = 470 PLN
Prosto po wyprodukowaniu jedzie do kraju.
Komentarz
-
djczas, Bentley był wyprodukowany w Anglii, ale został zamówiony w Berlinie i w wersji na kraje, w których obowiązuje ruch prawostronny, więc kierownica była z właściwej strony. Większość (a może nawet wszystkie) samochody angielskie (jeżeli tak je można nazwać bo należą głównie do Niemców), są produkowane również z kierownicą z lewej strony.
Homologacja była wóczas wymagana ponieważ producent nie załatwił takiej dla tego modelu na Polskę i był to pierwszy taki model sprowadzany do naszego kraju. Kosztów nie znam, no i jak pisałem moge się mylić co do okresu jego sprowadzenia (może jeszcze nie byliśmy w UE).
Komentarz
-
Komentarz