[O2] 1.6CR vs. 1.4TSI - pytanie o opinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leff
    Elegance
    • 2004
    • 862

    #26
    Zamieszczone przez Zorr
    Zamieszczone przez Maicroft
    ...Slowem: jazda emerycka pali malo, jazda normalna, czyli autostrada te minimum 130, mniej jak 8l nie wezmie :roll:
    no ale to 1.2TSi bo 1.8TSI na autostradzie przy tempomacie na 140km/h i średnią prędkością 133km/h załadowany 2+2+ bagażnik z klimą auto weźmie ~7,3l/100km
    chlopie, pisz bajki .... przy takiej jezdzie to bierze powyzej 9

    czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

    Komentarz

    • Zorr
      RS
      • 2011
      • 2110

      #27
      Zamieszczone przez leff
      Zamieszczone przez Zorr
      Zamieszczone przez Maicroft
      ...Slowem: jazda emerycka pali malo, jazda normalna, czyli autostrada te minimum 130, mniej jak 8l nie wezmie :roll:
      no ale to 1.2TSi bo 1.8TSI na autostradzie przy tempomacie na 140km/h i średnią prędkością 133km/h załadowany 2+2+ bagażnik z klimą auto weźmie ~7,3l/100km
      chlopie, pisz bajki .... przy takiej jezdzie to bierze powyzej 9
      to może Twój taki pali (4x4?) bo mój nie i nie tylko mój ...

      parę cytatów, bo mierzyliśmy akurat spalanie dla 1.8TSI dla prędkości 140km/h:

      Zamieszczone przez SZARY-latan
      Dziś trasa Wrocław - Katowice, śr. spalanie wg. komputera 7,6. Prędkość 130-140 km/h, ale bliżej 140. Widać da się, ale na paliwie z dobrej stacji 8)
      Zamieszczone przez SZARY-latan
      Podsumowanie: temperatura 34, 35, a nawet czas 36 stopni. Klima nastawiona na auto 20 czasem 21 stopni. Wiatr raczej byl, sadzqc po obserwacji drzew. Ja z 3 letnia corka i bagazem - ok.160 kg. Predkosc 140 tak pod gorke jak i z gory. Odcinek od wezla Sosnica do wezla Strzelin, Olawa.odcineo 135 km. Sr. Spalanie na koniec spadlo do 7.6. Sr V wg. kompa 132.
      Zaczelo sie dobrze od Sosnocy raczej zgorki bylo 7.4, potem wspinaczka na gore Sw. Anny 8.2. Na koniec spadekdo 7.6 i to juz na wezle.
      Przy jezdzie 140 km/h predkosc z mojego GPS to 135.
      i zacytuję siebie:
      na Polskiej autostradzie:
      Wrocław - Katowice
      Sobota temp. 32 stopnie, klima na 21 stopni tempomat na 140km/h, bardzo silny i porywisty wiatr tak gdzieś od Wrocławia do Opola może trochę dalej.
      --> spalanie 7,7l/100km średnia prędkość 131km/h

      Katowice - Wrocław
      Niedziela temp 20stopni klima off, tempomat na 140km/h
      --> spalanie 7,1l/100km średnia prędkość 133km/h
      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

      Komentarz

      • Psycho Dad
        Rider
        • 2009
        • 629

        #28
        Zamieszczone przez hotrain
        Maicroft, pewnie utrata wartości TSI będzie większa niż TDI, ale jednym z czynników będzie też pewnie cena PB/ON za te kilka lat. Niemniej jednak jak by nie patrzeć mnie się podoba bardziej jazda autem z silnikiem benzynowym.
        10.000 trzeba dołożyć z 1.8TSI do 1.9TDI golasów. A z 1.4TSI pewnie z 15.000 zł
        przeglądy w benzynie są dużo tańsze szczególnie koło 120.000 km.
        Porównując utratę wartości 1.4TSI do 1.9TDI jeśli ktoś by te 15.000 koła wrzucił na lokartę na 10 lat (7% rocznie) ... to by miał 30.000 prawie pół nowej skody


        A o spalaniu to jest inny wątek :evil:
        Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

        Komentarz

        • leff
          Elegance
          • 2004
          • 862

          #29
          Zorr, moj 4x4 bierze ponad 10

          czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

          Komentarz

          • elektor
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2007
            • 135

            #30
            Panowie,

            Dyskusja zeszła na temat opłacalności i spalania.
            Ja konkretnie pytałem o elastyczność i różnice w jezdzie.
            Na sto procent mam zamianę 1.9 TDI na albo 1.4 TSI i 1.6 TDI a chcę mieć podobną charakterystykę jazdy. Wg tabelki którą podałem wcześniej w zasadzie 1.4 TSI powinien być zbliżony do tego co mam teraz (i tanszy o 10k od 1.6TDI)

            Dodatkowo. Znalazł ktoś może te dane czasów 80-120 i 60-100 dla silnika 1.6 TDI CR ?

            Komentarz

            • Zorr
              RS
              • 2011
              • 2110

              #31
              Zamieszczone przez elektor
              Panowie,

              Dyskusja zeszła na temat opłacalności i spalania.
              Ja konkretnie pytałem o elastyczność i różnice w jezdzie.
              Na sto procent mam zamianę 1.9 TDI na albo 1.4 TSI i 1.6 TDI a chcę mieć podobną charakterystykę jazdy. Wg tabelki którą podałem wcześniej w zasadzie 1.4 TSI powinien być zbliżony do tego co mam teraz (i tanszy o 10k od 1.6TDI)

              Dodatkowo. Znalazł ktoś może te dane czasów 80-120 i 60-100 dla silnika 1.6 TDI CR ?
              Dla zwykłego golfa 80-120:
              1.2TSI (105PS) - 13sek
              1.4TSI (122PS) - 12sek
              1.8TSI (160PS) - 9,5sek

              1.6TDI (105PS) - 14,5sek (5bieg)
              2.0TDI (140PS) - 10sek

              Dla golfa GTI 80-120:
              2.0 TSI (210PS) - 9,5sek

              Dla golfa GTD 80-120:
              2.0TDI (170PS) - 10sek

              GTI i GTD mogą być cięższe niż zwykły golf, ze względu na wyposażenie zawarte w GT...

              PS Całość ze strony volkswagen.de
              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

              Komentarz

              • xtremesystems
                RS
                • 2010
                • 2254
                • Hyundai

                #32
                nie wiem jak w octavii. ale w fabii silniczek daje rade.na 3ce do 120 idzie jak burza.na 4 troche slabiej ale tez dobrze , szegolnie w okolicach 100tki

                5 w fabii to typowy nadbieg. nie uzywa sie go do wyprzedzania ponizej 130-140


                napewno zeby mial moc nie trzeba go pilowac jak tsi. wiec sila rzeczy jest oszczedniejszy

                w miescie pali od 5,2do 7,5 , jak umiemy jezdzic to przewaznie 6.

                lubi oleje ktore szybko sie nagrzewaja. (roznica w spalaniu na krotkich odcinkach potrafi dojsc do litra w zaleznosci od oleju)

                przy fabrycznym oleju nagrzewa sie bardzo szybko.

                spalanie w trasie w okolicach 5 - 6 w zaleznosci od predkosciu

                silnik nie telepie nawet przy 1200-1300 rpm . lubi takie obroty do spokojnego toczenia. przyspieszenie natomiast wymaga redukcji i wtedy strzala

                Komentarz

                • Zorr
                  RS
                  • 2011
                  • 2110

                  #33
                  Zamieszczone przez xtremesystems
                  napewno zeby mial moc nie trzeba go pilowac jak tsi. wiec sila rzeczy jest oszczedniejszy
                  powielasz nieprawdę... silniki TSI to nie są benzyny wolnossące, które maks moment obrotowy osiągają przy ~4300obr i które "trzeba" piłować.

                  w uproszczeniu:
                  1.2TSI, 1.4TSI oraz 1.6TDI wszystkie mają maks moment przy 1500obr i też z tych obrotów będą ciągnąć. Przy podobnym przyśpieszaniu, jedyna różnica jest taka, iż dla diesla obroty będą rosły wolniej a dla benzyny szybciej, jak diesel osiągnie 4000obr to benzyna będzie miała ~6000obr.
                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                  Komentarz

                  • Psycho Dad
                    Rider
                    • 2009
                    • 629

                    #34
                    Ostatnio przewiozłem kolegę który jeździ 2.0 laguną i stwierdził że ładnie idzie do 4000 obr. wtedy pokazałem mu obrotomierz i że ciągnę tylko do 3000.
                    Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                    Komentarz

                    • xtremesystems
                      RS
                      • 2010
                      • 2254
                      • Hyundai

                      #35
                      Zamieszczone przez Zorr
                      powielasz nieprawdę... silniki TSI to nie są benzyny wolnossące, które maks moment obrotowy osiągają przy ~4300obr i które "trzeba" piłować.
                      nie powielam.jechalem rumcajsem z 1.2 tsi. w porownaniu do mojego tdi czulem na plecach przysp. dopiero powyzej 4k

                      Komentarz

                      • Northeusz
                        RS
                        • 2010
                        • 1677
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez xtremesystems
                        Zamieszczone przez Zorr
                        powielasz nieprawdę... silniki TSI to nie są benzyny wolnossące, które maks moment obrotowy osiągają przy ~4300obr i które "trzeba" piłować.
                        nie powielam.jechalem rumcajsem z 1.2 tsi. w porownaniu do mojego tdi czulem na plecach przysp. dopiero powyzej 4k
                        To może efekt bardziej tego 1.2 niż TSI? Zakładam, że jechałeś wersją 1.2 TSI 105 KM oczywiście?
                        Pozdrawiam
                        Northeusz

                        Komentarz

                        • xtremesystems
                          RS
                          • 2010
                          • 2254
                          • Hyundai

                          #37
                          oczywiscie

                          Komentarz

                          • misiul
                            Rider
                            • 2011
                            • 521

                            #38
                            Mam 20 tys przejechane i spalanie 6,5 w 1.4 TSI. Pewnie w TDI miałbym niecałe 5.

                            Co do przyspieszenia, to niewątpliwa zaleta TSI ze ma płynna charakterystykę, z dołu od 1500 rpm ładuje mała turbinka.

                            "Wybuchy" momentu obrotowego na chwilę po turbodziurze to raczej wada a nie zaleta małych diselków. Można się jarać tym jak się przyceluje w obroty od 1 800 do 2 500 i jedzie się samemu w aucie. Dla pasazerów, a szczególnie dzieci to wątpliwa przyjemność (latająca głowa).
                            Miałem kolegę, który był szoferem i jego zadaniem było tak jeździć aby głowa pasażerom się nie kiwała przód-tył a przy okazji dynamicznie przyspieszać i tutaj sprawdziła się tylko benzyna i do tego w automacie.

                            Komentarz

                            • Northeusz
                              RS
                              • 2010
                              • 1677
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez xtremesystems
                              oczywiscie
                              To chyba koledzy jeżdżący TSI nie podzielą Twoich spostrzeżeń . A teraz będzie lekkie OT, ale cóż. W teście

                              dochodzą do wniosków (zmierzonych), że 1.2 TSI jest żwawsze od 1.6TDI (w Fabiach).
                              Cytat: "...Wprawdzie oba silniki mocno ciągną już od 2000 obrotów, ale benzynowiec wygrywa tym, że można go z powodzeniem kręcić aż do czerwonego pola obrotomierza, podczas gdy diesel słabnie już po przekroczeniu 3000 obrotów, co wiąże się z koniecznością częstych zmian biegów....".
                              Pozdrawiam
                              Northeusz

                              Komentarz

                              • xtremesystems
                                RS
                                • 2010
                                • 2254
                                • Hyundai

                                #40
                                zgadza sie ze idzie wyzej . ale lepsze pierdolniecie ma 1,6 w niskich obrotach

                                Komentarz

                                • słoń
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 777

                                  #41
                                  Zamieszczone przez loyd
                                  Jeżeli ktoś jeździ bardzo dużo (50 kkm i więcej) rocznie to oczywiście tdi .....
                                  nadal mialbym wieeeeelkie wątpliwości

                                  Komentarz

                                  • ryjeks
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 488
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    #42
                                    Pamiętajmy o tym , że tym którym 1.4TSI pali 6/100km na trasie 1.6TDI będzie palił 4 lub mniej.
                                    Bzdura. Ok. 1l różnicy będzie.

                                    Komentarz

                                    • xtremesystems
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2254
                                      • Hyundai

                                      #43
                                      Zamieszczone przez ryjeks
                                      Bzdura. Ok. 1l różnicy będzie.
                                      wiecej bedzie.
                                      dodam wiecej . roznica bedzie wieksza w miescie

                                      Komentarz

                                      • ryjeks
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 488
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        #44
                                        więcej bedzie.
                                        Odnoszę się do wypowiedzi, że w trasie będzie 4l lub mniej w TDI do 6l w TSI.


                                        dodam wiecej . roznica bedzie wieksza w mieście
                                        To się zgadza, tu nie jestem w stanie powiedzieć ile. Tu już wiele zależy jaka to będzie jazda, jakie miasto itd.

                                        Może jest ktoś chętny na jakiś konkretny test? :diabelski_usmiech

                                        Komentarz

                                        • xtremesystems
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2254
                                          • Hyundai

                                          #45
                                          Zamieszczone przez ryjeks
                                          więcej bedzie.
                                          Odnoszę się do wypowiedzi, że w trasie będzie 4l lub mniej w TDI do 6l w TSI.


                                          dodam wiecej . roznica bedzie wieksza w mieście
                                          To się zgadza, tu nie jestem w stanie powiedzieć ile. Tu już wiele zależy jaka to będzie jazda, jakie miasto itd.

                                          Może jest ktoś chętny na jakiś konkretny test? :diabelski_usmiech
                                          ja na test jestem chetny. tylko logistycznie ciezko bedzie zgrac .pozatym ty masz rske a nie 1.2tsi

                                          Komentarz

                                          • elektor
                                            Ambiente
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 135

                                            #46
                                            Jako założyciel wątku chciałbym podsumować...
                                            Okazuje się, że patrząc na czasy elastycznosci silnik 1.9TDI ma odpowiednika w 1.4 TSI.
                                            Tutaj odstaje 1.6 TDI na czasach 80-120 i to o ok 2,5 sek.

                                            mamy tak :
                                            1.9 TDI 1.4 TSI 1.6 TDI CR
                                            80-120 12,9s 12s 14,5s
                                            60-100 8,5s 8,5s b/d

                                            Dodatkowo wchodzi nam 10k różnicy w cenie zakupu między 1,4 a 1,6.

                                            Dla mnie to wszystko raczej przemawia za 1.4 TSI.
                                            Jeszcze tylko jazda próbna aby potwierdzić obliczenia :lol:

                                            Komentarz

                                            • xtremesystems
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2254
                                              • Hyundai

                                              #47
                                              nie wiem skad bierzesz te dane
                                              dla fabii z tymi samymi silnikami sa z gola odmienne.
                                              Rozpędzanie od 60 do 100 km/h na 4. i 5. biegu zajmuje teraz 7,9 i 12,9 s, podczas gdy Fabia 1.9 TDI potrzebowała na to 8,7 i 14,1 s; jeszcze większe różnice są w wypadku przyspieszenia w przedziale 80-120 km/h


                                              ogolnie przejedz sie i tsi i tdi bedziesz mial porownanie. najlepiej zeby byl maxi dot od razu bedziesz mial spalania przy twojej jezdzie

                                              Komentarz

                                              • ryjeks
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 488
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez xtremesystems
                                                ja na test jestem chetny. tylko logistycznie ciezko bedzie zgrac .pozatym ty masz rske a nie 1.2tsi
                                                Hmmm Łodź :roll:
                                                Ja przyjeżdżam do Ciebie, razem jedziemy do mnie, sam wracasz do siebie, chyba tylko tak miałoby sens :roll: Razem przejechalibyśmy 300km więc próba by była dobra. Styl jazdy narzucasz Ty, jako że masz słabsze auto.
                                                To że jest 1.4TSI 180KM to działa chyba na moją niekorzyść, ale i tak nie spodziewam się większej różnicy niż 1-2l zależnie od stylu jazdy. Jak wyjdzie za duża różnica to odejmiemy 0,5l :wink:
                                                Pasuje mi tylko niedziela.

                                                /////////
                                                A w temacie do autora wątku.

                                                Koniecznie trzeba przejechać się jednym i drugim i na tej podstawie podjąć decyzję.
                                                Swój głos oddaję na 1.4 TSI, a gdyby 1.6 TDI był w tej samej cenie to wybrałbym 1.6 TDI.

                                                Komentarz

                                                • loyd
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2342

                                                  #49
                                                  Za http://www.e-petrol.pl:

                                                  Pb95 - 5,41 PLN
                                                  ON - 5,46 PLN
                                                  (ceny w Warszawie).

                                                  Przyjmijmy zatem dla dalszych wyliczeń, że ceny są rowne. I teraz załóżmym, że róznica w spalaniu wynosi te 2,5 litra (średnio) na 100 km na korzyść TDI. Zatem na każdych 100 km, TDI oszczędza 13,65 PLN.

                                                  Zatem na po przejechaniu 70.000 km jesteśmy do przodu 9555 km (13,65*70.000/100). Te 70.000 km to się przejażdza średnio w 4 lata.

                                                  Teraz wkładając 10.000 pln na lokatę 7% mamy ok. 12.500 pln więc możemy jeździć nie 70.000 km ale 90.000 km - czyli ok 5 lat.

                                                  Zatem teoretycznie przy przebiegu 90.000 (5 latach eksploatacji) wychodzimy na 0 i zaczynamy na TDI zarabiać.

                                                  No ale przecież trzeba zmienić koło dwumasowe, wtryski, DPF i turbo (które przecież jest ze zmianną geometrią i co za tym idzie szybciej się psuje niż proste wirówki w 1.4 tsi). Czyli wyadać kolejne 10.000 pln :shock: i tym samym znowu musimy jeździć 90.000 co by wyjść na 0 .....

                                                  Komentarz

                                                  • Psycho Dad
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 629

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez loyd
                                                    że róznica w spalaniu wynosi te 2,5 litra
                                                    to bardzo optymistyczne założenie ... po przy spalaniu 1.4TSI można osiągnąć 7 to na 1.6TDI trzeba było by zejść do 4.5-5 a to już z tego co widziałem mocno optymistyczne...
                                                    Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...