Zamieszczone przez Zorr
[O2] 1.6CR vs. 1.4TSI - pytanie o opinie
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez leffZamieszczone przez ZorrZamieszczone przez Maicroft...Slowem: jazda emerycka pali malo, jazda normalna, czyli autostrada te minimum 130, mniej jak 8l nie wezmie :roll:
parę cytatów, bo mierzyliśmy akurat spalanie dla 1.8TSI dla prędkości 140km/h:
Zamieszczone przez SZARY-latanDziś trasa Wrocław - Katowice, śr. spalanie wg. komputera 7,6. Prędkość 130-140 km/h, ale bliżej 140. Widać da się, ale na paliwie z dobrej stacji 8)Zamieszczone przez SZARY-latanPodsumowanie: temperatura 34, 35, a nawet czas 36 stopni. Klima nastawiona na auto 20 czasem 21 stopni. Wiatr raczej byl, sadzqc po obserwacji drzew. Ja z 3 letnia corka i bagazem - ok.160 kg. Predkosc 140 tak pod gorke jak i z gory. Odcinek od wezla Sosnica do wezla Strzelin, Olawa.odcineo 135 km. Sr. Spalanie na koniec spadlo do 7.6. Sr V wg. kompa 132.
Zaczelo sie dobrze od Sosnocy raczej zgorki bylo 7.4, potem wspinaczka na gore Sw. Anny 8.2. Na koniec spadekdo 7.6 i to juz na wezle.
Przy jezdzie 140 km/h predkosc z mojego GPS to 135.
na Polskiej autostradzie:
Wrocław - Katowice
Sobota temp. 32 stopnie, klima na 21 stopni tempomat na 140km/h, bardzo silny i porywisty wiatr tak gdzieś od Wrocławia do Opola może trochę dalej.
--> spalanie 7,7l/100km średnia prędkość 131km/h
Katowice - Wrocław
Niedziela temp 20stopni klima off, tempomat na 140km/h
--> spalanie 7,1l/100km średnia prędkość 133km/hJeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hotrainMaicroft, pewnie utrata wartości TSI będzie większa niż TDI, ale jednym z czynników będzie też pewnie cena PB/ON za te kilka lat. Niemniej jednak jak by nie patrzeć mnie się podoba bardziej jazda autem z silnikiem benzynowym.
przeglądy w benzynie są dużo tańsze szczególnie koło 120.000 km.
Porównując utratę wartości 1.4TSI do 1.9TDI jeśli ktoś by te 15.000 koła wrzucił na lokartę na 10 lat (7% rocznie) ... to by miał 30.000 prawie pół nowej skody
A o spalaniu to jest inny wątek :evil:Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
Panowie,
Dyskusja zeszła na temat opłacalności i spalania.
Ja konkretnie pytałem o elastyczność i różnice w jezdzie.
Na sto procent mam zamianę 1.9 TDI na albo 1.4 TSI i 1.6 TDI a chcę mieć podobną charakterystykę jazdy. Wg tabelki którą podałem wcześniej w zasadzie 1.4 TSI powinien być zbliżony do tego co mam teraz (i tanszy o 10k od 1.6TDI)
Dodatkowo. Znalazł ktoś może te dane czasów 80-120 i 60-100 dla silnika 1.6 TDI CR ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elektorPanowie,
Dyskusja zeszła na temat opłacalności i spalania.
Ja konkretnie pytałem o elastyczność i różnice w jezdzie.
Na sto procent mam zamianę 1.9 TDI na albo 1.4 TSI i 1.6 TDI a chcę mieć podobną charakterystykę jazdy. Wg tabelki którą podałem wcześniej w zasadzie 1.4 TSI powinien być zbliżony do tego co mam teraz (i tanszy o 10k od 1.6TDI)
Dodatkowo. Znalazł ktoś może te dane czasów 80-120 i 60-100 dla silnika 1.6 TDI CR ?
1.2TSI (105PS) - 13sek
1.4TSI (122PS) - 12sek
1.8TSI (160PS) - 9,5sek
1.6TDI (105PS) - 14,5sek (5bieg)
2.0TDI (140PS) - 10sek
Dla golfa GTI 80-120:
2.0 TSI (210PS) - 9,5sek
Dla golfa GTD 80-120:
2.0TDI (170PS) - 10sek
GTI i GTD mogą być cięższe niż zwykły golf, ze względu na wyposażenie zawarte w GT...
PS Całość ze strony volkswagen.deJeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
nie wiem jak w octavii. ale w fabii silniczek daje rade.na 3ce do 120 idzie jak burza.na 4 troche slabiej ale tez dobrze , szegolnie w okolicach 100tki
5 w fabii to typowy nadbieg. nie uzywa sie go do wyprzedzania ponizej 130-140
napewno zeby mial moc nie trzeba go pilowac jak tsi. wiec sila rzeczy jest oszczedniejszy
w miescie pali od 5,2do 7,5 , jak umiemy jezdzic to przewaznie 6.
lubi oleje ktore szybko sie nagrzewaja. (roznica w spalaniu na krotkich odcinkach potrafi dojsc do litra w zaleznosci od oleju)
przy fabrycznym oleju nagrzewa sie bardzo szybko.
spalanie w trasie w okolicach 5 - 6 w zaleznosci od predkosciu
silnik nie telepie nawet przy 1200-1300 rpm . lubi takie obroty do spokojnego toczenia. przyspieszenie natomiast wymaga redukcji i wtedy strzala
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsnapewno zeby mial moc nie trzeba go pilowac jak tsi. wiec sila rzeczy jest oszczedniejszy
w uproszczeniu:
1.2TSI, 1.4TSI oraz 1.6TDI wszystkie mają maks moment przy 1500obr i też z tych obrotów będą ciągnąć. Przy podobnym przyśpieszaniu, jedyna różnica jest taka, iż dla diesla obroty będą rosły wolniej a dla benzyny szybciej, jak diesel osiągnie 4000obr to benzyna będzie miała ~6000obr.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsZamieszczone przez Zorrpowielasz nieprawdę... silniki TSI to nie są benzyny wolnossące, które maks moment obrotowy osiągają przy ~4300obr i które "trzeba" piłować.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Mam 20 tys przejechane i spalanie 6,5 w 1.4 TSI. Pewnie w TDI miałbym niecałe 5.
Co do przyspieszenia, to niewątpliwa zaleta TSI ze ma płynna charakterystykę, z dołu od 1500 rpm ładuje mała turbinka.
"Wybuchy" momentu obrotowego na chwilę po turbodziurze to raczej wada a nie zaleta małych diselków. Można się jarać tym jak się przyceluje w obroty od 1 800 do 2 500 i jedzie się samemu w aucie. Dla pasazerów, a szczególnie dzieci to wątpliwa przyjemność (latająca głowa).
Miałem kolegę, który był szoferem i jego zadaniem było tak jeździć aby głowa pasażerom się nie kiwała przód-tył a przy okazji dynamicznie przyspieszać i tutaj sprawdziła się tylko benzyna i do tego w automacie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsoczywiscie. A teraz będzie lekkie OT, ale cóż. W teście
dochodzą do wniosków (zmierzonych), że 1.2 TSI jest żwawsze od 1.6TDI (w Fabiach).
Cytat: "...Wprawdzie oba silniki mocno ciągną już od 2000 obrotów, ale benzynowiec wygrywa tym, że można go z powodzeniem kręcić aż do czerwonego pola obrotomierza, podczas gdy diesel słabnie już po przekroczeniu 3000 obrotów, co wiąże się z koniecznością częstych zmian biegów....".Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
więcej bedzie.
dodam wiecej . roznica bedzie wieksza w mieście
Może jest ktoś chętny na jakiś konkretny test? :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ryjekswięcej bedzie.
dodam wiecej . roznica bedzie wieksza w mieście
Może jest ktoś chętny na jakiś konkretny test? :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Jako założyciel wątku chciałbym podsumować...
Okazuje się, że patrząc na czasy elastycznosci silnik 1.9TDI ma odpowiednika w 1.4 TSI.
Tutaj odstaje 1.6 TDI na czasach 80-120 i to o ok 2,5 sek.
mamy tak :
1.9 TDI 1.4 TSI 1.6 TDI CR
80-120 12,9s 12s 14,5s
60-100 8,5s 8,5s b/d
Dodatkowo wchodzi nam 10k różnicy w cenie zakupu między 1,4 a 1,6.
Dla mnie to wszystko raczej przemawia za 1.4 TSI.
Jeszcze tylko jazda próbna aby potwierdzić obliczenia :lol:
Komentarz
-
-
nie wiem skad bierzesz te dane
dla fabii z tymi samymi silnikami sa z gola odmienne.
Rozpędzanie od 60 do 100 km/h na 4. i 5. biegu zajmuje teraz 7,9 i 12,9 s, podczas gdy Fabia 1.9 TDI potrzebowała na to 8,7 i 14,1 s; jeszcze większe różnice są w wypadku przyspieszenia w przedziale 80-120 km/h
ogolnie przejedz sie i tsi i tdi bedziesz mial porownanie. najlepiej zeby byl maxi dot od razu bedziesz mial spalania przy twojej jezdzie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsja na test jestem chetny. tylko logistycznie ciezko bedzie zgrac .pozatym ty masz rske a nie 1.2tsi
Ja przyjeżdżam do Ciebie, razem jedziemy do mnie, sam wracasz do siebie, chyba tylko tak miałoby sens :roll: Razem przejechalibyśmy 300km więc próba by była dobra. Styl jazdy narzucasz Ty, jako że masz słabsze auto.
To że jest 1.4TSI 180KM to działa chyba na moją niekorzyść, ale i tak nie spodziewam się większej różnicy niż 1-2l zależnie od stylu jazdy. Jak wyjdzie za duża różnica to odejmiemy 0,5l :wink:
Pasuje mi tylko niedziela.
/////////
A w temacie do autora wątku.
Koniecznie trzeba przejechać się jednym i drugim i na tej podstawie podjąć decyzję.
Swój głos oddaję na 1.4 TSI, a gdyby 1.6 TDI był w tej samej cenie to wybrałbym 1.6 TDI.
Komentarz
-
-
Za http://www.e-petrol.pl:
Pb95 - 5,41 PLN
ON - 5,46 PLN
(ceny w Warszawie).
Przyjmijmy zatem dla dalszych wyliczeń, że ceny są rowne. I teraz załóżmym, że róznica w spalaniu wynosi te 2,5 litra (średnio) na 100 km na korzyść TDI. Zatem na każdych 100 km, TDI oszczędza 13,65 PLN.
Zatem na po przejechaniu 70.000 km jesteśmy do przodu 9555 km (13,65*70.000/100). Te 70.000 km to się przejażdza średnio w 4 lata.
Teraz wkładając 10.000 pln na lokatę 7% mamy ok. 12.500 pln więc możemy jeździć nie 70.000 km ale 90.000 km - czyli ok 5 lat.
Zatem teoretycznie przy przebiegu 90.000 (5 latach eksploatacji) wychodzimy na 0 i zaczynamy na TDI zarabiać.
No ale przecież trzeba zmienić koło dwumasowe, wtryski, DPF i turbo (które przecież jest ze zmianną geometrią i co za tym idzie szybciej się psuje niż proste wirówki w 1.4 tsi). Czyli wyadać kolejne 10.000 pln :shock: i tym samym znowu musimy jeździć 90.000 co by wyjść na 0 .....
Komentarz
-
Komentarz