Zamieszczone przez loru
[O2] 1.6CR vs. 1.4TSI - pytanie o opinie
Zwiń
X
-
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
-
-
Zamieszczone przez piocielPróbujemy znaleźć zalety każdego.
Zamieszczone przez piocielTwoje stwierdzenia, że oba są do bani nic nie wnoszą.
Zamieszczone przez loruobydwa gówniane silniki do pierdzikółek tylko się nadają, ani z tego mocy ani przyjemności z jazdy, jedynie co można rozważać to ekonomia przy tych potwornie mocnych silnikach.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruZamieszczone przez zbigniew147nie muszę sie stresowac jakościa paliwa
dlatego fakt wtrysków w benzynie nie sprawia że są one tak samo czułe na złe paliwo jak diesele - benzyniak zawsze sobie radzi lepiej lub gorzej ze złym paliwem a diesel już nie a zwłaszcza motory z Common Rail.
Pozatym wtryski w benzynie są od dawna - jednak przy mniejszym ciśnieniu bo wtrysk następował do kolektora.
Komentarz
-
-
spalanie 1.2 tsi 105 w fabii na chwile obecna
miasto
Zimno się zrobiło i spalanie wzrosło.Przewaga miasta odcinki po 10 km 9,3l przy takim samym
stylu jazdy.Wcześniej średnio 7,5l.Silnik rozgrzewa się dużo dużo wolniej.Co będzie jak temperatury spadną poniżej 0st.?Ma ktoś jakieś doświadczenia co do zimy?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsto nie wiem. musza 1.4 cudowna metoda mniej palic niz 1.2 i to w ciezszym aucie
tez zalezy jakie odcinki jezdzisz
rano do roboty bierze mi około 7,5ltr/100km w drodze powrotnej około 9-10. wskazania komputera
srednia latem mam około 8-8,5 zimą 8,5-9 obliczone na postawie wskazań dystrybutora i przejechanego dystansu.
i tak już prawie 1,5 roku i to jest około 1-1,5 ltr więcej w porównaniu do 1,9 ASV który ujeżdżałem na tej samej trasie przez 3 lata
Komentarz
-
-
1.4TSI porównują w gazetach osiągami do 2.0 -2.3 wolnossący. O czym mogą świadczyć parametry przyspieszenia i elastyczności.
Co do spalania u mnie jest to 6,5 litra z 20 000 (od 04.2011). 70% trasa (odcinki 60 km)
Auto w garażu.
Na zimówkach wzrosło o 0,8 litra.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsto nie wiem. musza 1.4 cudowna metoda mniej palic niz 1.2 i to w ciezszym aucie
Jako przykład, poszukaj na YT odcinek Top Gear z ekonomicznymi małymi samochodami, gdzie Roomster z silnikiem bodajże 1.4 TDI spalił więcej niż 2 inne samochody benzynowe.
Z mojego własnego doświadczenia wynika iż
1.8TSI 160KM w ważącej 1300kg Skodzie Octavie pali mniej niż silnik 1.4 87KM w ważącej 1070kg Nissanie Almerze. (Dotyczy to trasy oraz autostrady, natomiast miasto nie mam porównania, gdyż zmieniła się organizacja ruchu, oprócz tego almerka nie podaje "bieżącego spalania").Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZorrZ mojego własnego doświadczenia wynika iż
1.8TSI 160KM w ważącej 1300kg Skodzie Octavie pali mniej niż silnik 1.4 87KM w ważącej 1070kg Nissanie Almerze. (Dotyczy to trasy oraz autostrady, natomiast miasto nie mam porównania, gdyż zmieniła się organizacja ruchu, oprócz tego almerka nie podaje "bieżącego spalania").
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszNie ma powodów, żeby nie wierzyć kolegom piszącym o spalaniu 1.4 lub 1.8TSI. Zdecydowanie ciekawszy jest fragment o spalaniu osiąganym przez Fabie 1.2TSI. Samochód lżejszy, mniejszy silnik, a spalanie co najmniej jak w Superbie.
sa tez tacy co pisza ze na trasie fabki z tym silnikiem pala od 4,5 do 6
staram sie natomiast wylawiac te posty z miasta. bo nie przecze ze jak jechac tsi na trasie to jest ekonomiczne. szczegolnie w okolicach 2k rpm
Komentarz
-
-
jakmaj
Ostatnio miałem wyjazd: Jędrzejów-Warszawa (E7) i z powrotem, razem około 500km, była to sobota, ruch średni, średnia prędkość z komputera to 85km/h, czasami jechałem 60 ale czasami 160km/h (raczej nie oszczędzałem). Po samej warszawie zrobiłem około 10km i przejazdy przez Radom, Skarżysko itp (wg mnie 80%trasa, 20%miasto)- spalanie wg komputera 6,9l/100km, a wg wyliczeń z tankowania 7,1l/100km. I proszę bez docinek typu "nie długo to TSI będzie palił 5 litrów" bo nie ma szans aby palił 5, ale w/w wynik spalania jest poparty wyliczeniem z tankowania więc nie ma mowy o pomyłce.
Jak dla mnie super wynik, frajda z jazdy niesamowita...
Komentarz
-
Zamieszczone przez zbigniew147Zamieszczone przez xtremesystemsto nie wiem. musza 1.4 cudowna metoda mniej palic niz 1.2 i to w ciezszym aucie
tez zalezy jakie odcinki jezdzisz
rano do roboty bierze mi około 7,5ltr/100km w drodze powrotnej około 9-10. wskazania komputera
srednia latem mam około 8-8,5 zimą 8,5-9 obliczone na postawie wskazań dystrybutora i przejechanego dystansu.
i tak już prawie 1,5 roku i to jest około 1-1,5 ltr więcej w porównaniu do 1,9 ASV który ujeżdżałem na tej samej trasie przez 3 lata
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiulTo akurat niezbyt szcześliwe porównanie, ponieważ porównujesz 2 różne silniki mające różne sprawności.
ewentualnie może jakiś wywód dotyczący: "silniki TSI są bardziej sprawne od "zwykłych wolnossących" ponieważ: ...."Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zorr,
Proszę bardzo:
Turbo:
Turbosprężarka - maszyna wirnikowa składająca się z turbiny i sprężarki osadzonych na wspólnym wale. Służy do doładowania silnika spalinowego, albo kotła parowego. Turbina jest zasilana spalinami z silnika, a sprężone powietrze przez sprężarkę zasila silnik. Do cylindra wprowadzona jest większa ilość powietrza dzięki czemu wzrasta moc silnika, większy jest też stopień sprężania dzięki czemu rośnie sprawność.
Wtrysk bezpośredni (opis w silniku TSI)
"Gdy Volkswagen zaprezentował w 2002 roku motor FSI (jest to skrót od Fuel Straight Injection, co oznacza bezpośredni wtrysk paliwa). Technologia ta została okrzyknięta prawdziwą rewolucją. Bezpośredni wtrysk paliwa pozwalał na osiąganie większej mocy oraz niższego zużycia benzyny w porównaniu do stosowanego ówcześnie systemu wtrysku wielopunktowego. Idea bezpośredniego wtrysku benzyny polega na tworzeniu mieszanki bezpośrednio w komorze spalania. By to osiągnąć, umieszcza się w niej elektromagnetyczny wtryskiwacz, a przez zawór dolotowy podawane jest tylko powietrze. Wtrysk paliwa następuje pod wysokim ciśnieniem, wynoszącym od 50 do 120 barów, generowanym przez specjalną pompę.:
TSI to rozwinięcie tej technologi i znów zniemniejszenie spalania i wzrost osiągów, czyli podniesienie sprawności
Komentarz
-
-
Mały OT
Zamieszczone przez misiulZorr,
Turbo:
Turbosprężarka - maszyna wirnikowa składająca się z turbiny i sprężarki osadzonych na wspólnym wale. Służy do doładowania silnika spalinowego, albo kotła parowego. Turbina jest zasilana spalinami z silnika, a sprężone powietrze przez sprężarkę zasila silnik. Do cylindra wprowadzona jest większa ilość powietrza dzięki czemu wzrasta moc silnika, większy jest też stopień sprężania dzięki czemu rośnie sprawność.
1.8TSI 9,8 : 1
1.4TSI 10 : 1
1.6MPI 10,5 : 1
1.416v 10,5 : 1
Pomijając fakt, iż stopień sprężania nie jest zasługą Turbo, to powyższe wyniki nie idą mi w parze z osiągami oraz spalaniem w/w aut. Wyczytałem też iż zmiana stopnia sprężania z 9 na 10 daje jakieś 2% wzrostu sprawność. To za mało.
Zamieszczone przez misiulWtrysk bezpośredni.
...TSI to rozwinięcie tej technologi i znów zniemniejszenie spalania i wzrost osiągów, czyli podniesienie sprawności
Wracają do tamtego mojego przykładu
W 87KM Almerce wtrysk bezpośredni dałby 95KM i spalanie na tym samym poziomie co obecnie 1.8TSI 160KM. To nic że 1.8TSI ma ponad 2x więcej niutków i 1,7x więcej mocy i jest 300kg cięższy.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Kurcze każde pojedyncze zmiany dają jakąś małą korzyść ... ale czasami okazuje się że połączenie tych zmian razem daje dużo większe korzyści ... mam tu namyśli turbinę i wtrysk bezpośredni. Po za tym silnik spalinowy nie ma liniowej charakterystyki a sama technologia ma ogromne znaczenie na końcowy efekt.
Jakiś cytat z google:
"Downsizing – klucz do oszczędzania paliwa
Jeśli chodzi o konstrukcję silnika, najbardziej skuteczną metodą jest downsizing. Mniejsza pojemność skokowa i zredukowana liczba cylindrów obniża straty spowodowane tarciem i oznacza mniejszą masę ruchomą. Tego rodzaju silnik wykazuje również mniejsze straty cieplne. Zadaniem konstruktorów jest utrzymanie lub zwiększenie mocy silnika.
Moc silnika może zostać zachowana pomimo zredukowanej liczby cylindrów i mniejszej pojemności skokowej, jeśli w cyklu spalania zostanie doprowadzone więcej powietrza, niż silnik jest w stanie sam zassać. Jest to możliwe dzięki turbodoładowaniu, które zapewnia silnikowi odpowiednią ilość powietrza potrzebną do czystego spalania. Z końcem 2011 roku spółka joint venture Bosch Mahle Turbo Systems uruchomi produkcję nowoczesnych układów turbodoładowania, które będą dostosowane do nowych koncepcji silników benzynowych i Diesla w samochodach osobowych i użytkowych. Bosch przewiduje, że w roku 2015 spółka będzie produkować ponad dwa miliony turbosprężarek zoptymalizowanych pod kątem wydajności.
Warunkiem downsizingu w przypadku silników benzynowych jest układ bezpośredniego wtrysku paliwa. Bezpośredni wtrysk paliwa pozwala inżynierom schłodzić komorę spalania, uzyskując jednocześnie dobre przepłukanie cylindrów bez strat paliwa przy wymianie ładunku. Efektem takiego rozwiązania są imponujące wartości momentu obrotowego nawet w niskim zakresie obrotów, co wcześniej było osiągalne tylko w silnikach Diesla.
Także w przypadku silników Diesla możliwości downsizingu nie zostały jeszcze wyczerpane: wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania w turbosprężarkach nasi konstruktorzy muszą także zwiększać ciśnienie wtrysku w układzie Common Rail. Wyższe ciśnienie wtrysku niesie ze sobą wiele korzyści. Przy takim samym czasie trwania wtrysku może zostać podane więcej paliwa, co pozwala osiągnąć większą efektywność – moc silnika Diesla rośnie. Alternatywnie konstruktorzy mają możliwość zmniejszenia średnicy otworów dyszy we wtryskiwaczach, zachowując moc silnika. W połączeniu z wieloma wtryskami wstępnymi i dodatkowymi pozwala to zoptymalizować skład mieszanki w komorze spalania, oszczędza paliwo i daje w efekcie czystsze gazy wylotowe, zwłaszcza jeśli chodzi o emisję tlenków azotu."Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
Komentarz