[O2] 1.6CR vs. 1.4TSI - pytanie o opinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piociel
    Rider
    • 2010
    • 526
    • Volkswagen

    #76
    Zamieszczone przez loru
    chyba nie rozumiesz przesłania, ani TDI ani TSI przy takich mocach to nie żadne szybkie strzały które potrafią wszystkich i wszystko zadziwić na drodze, to są zwykłe dupowozy które pozwalają się przemieścić z puntu A do punktu B bez emocji.
    Nie o to w tym temacie chodziło. Dwa małe silniki, które szału nie robią, ale w miarę przyzwoicie sobie radzą z autem. Próbujemy znaleźć zalety każdego. Twoje stwierdzenia, że oba są do bani nic nie wnoszą.
    Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
    Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #77
      Zamieszczone przez piociel
      Próbujemy znaleźć zalety każdego.
      każdy ma wady i zalety ale oba były tworzone głównie jako silniki oszczędne i w takim kontekście powinien być rozpatrywany wybór między jednym a drugim.

      Zamieszczone przez piociel
      Twoje stwierdzenia, że oba są do bani nic nie wnoszą.
      to przeczytaj dokładnie i ze zrozumieniem, podpowiem boldując

      Zamieszczone przez loru
      obydwa gówniane silniki do pierdzikółek tylko się nadają, ani z tego mocy ani przyjemności z jazdy, jedynie co można rozważać to ekonomia przy tych potwornie mocnych silnikach.
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • zbigniew147
        Rider
        • 2008
        • 482

        #78
        Zamieszczone przez loru
        Zamieszczone przez zbigniew147
        nie muszę sie stresowac jakościa paliwa
        czy aby w TSI nie ma wtrysku bezpośredniego ? jak tak to jakoś paliwa też jest ważna
        tuż masz racje jednak ropa jest tłusta i wszelkie brudu i syf się przykleja we wtryskach i pompie. Benzyna ma inną charakterystykę i domieszki wody lub lakierów nie spowoduja zatkania pompy czy wtrysków, a jeśli nawet to nie w taki sposób jak ropa potrafi.
        dlatego fakt wtrysków w benzynie nie sprawia że są one tak samo czułe na złe paliwo jak diesele - benzyniak zawsze sobie radzi lepiej lub gorzej ze złym paliwem a diesel już nie a zwłaszcza motory z Common Rail.
        Pozatym wtryski w benzynie są od dawna - jednak przy mniejszym ciśnieniu bo wtrysk następował do kolektora.

        Komentarz

        • xtremesystems
          RS
          • 2010
          • 2254
          • Hyundai

          #79
          spalanie 1.2 tsi 105 w fabii na chwile obecna
          miasto

          Zimno się zrobiło i spalanie wzrosło.Przewaga miasta odcinki po 10 km 9,3l przy takim samym
          stylu jazdy.Wcześniej średnio 7,5l.Silnik rozgrzewa się dużo dużo wolniej.Co będzie jak temperatury spadną poniżej 0st.?Ma ktoś jakieś doświadczenia co do zimy?
          wiec te 7 czy 9 przy ciezszej octavii 1.4 to sobie w buty schowajcie

          Komentarz

          • zbigniew147
            Rider
            • 2008
            • 482

            #80
            Zamieszczone przez xtremesystems
            ...wiec te 7 czy 9 przy ciezszej octavii 1.4 to sobie w buty schowajcie
            ja w szczecinie mam 8,5-9 i nic w buty chować nie będe

            Komentarz

            • xtremesystems
              RS
              • 2010
              • 2254
              • Hyundai

              #81
              to nie wiem. musza 1.4 cudowna metoda mniej palic niz 1.2 i to w ciezszym aucie

              tez zalezy jakie odcinki jezdzisz

              Komentarz

              • zbigniew147
                Rider
                • 2008
                • 482

                #82
                Zamieszczone przez xtremesystems
                to nie wiem. musza 1.4 cudowna metoda mniej palic niz 1.2 i to w ciezszym aucie
                tez zalezy jakie odcinki jezdzisz
                około 7 kilometrów do pracy.
                rano do roboty bierze mi około 7,5ltr/100km w drodze powrotnej około 9-10. wskazania komputera
                srednia latem mam około 8-8,5 zimą 8,5-9 obliczone na postawie wskazań dystrybutora i przejechanego dystansu.
                i tak już prawie 1,5 roku i to jest około 1-1,5 ltr więcej w porównaniu do 1,9 ASV który ujeżdżałem na tej samej trasie przez 3 lata

                Komentarz

                • Psycho Dad
                  Rider
                  • 2009
                  • 629

                  #83
                  xtremesystems, he he ... ja w 1.8TSI mam 9-10l po mieście ... i w buty tego chować nie będe odcinki 12km a jak trafię na zieloną falę i jadę do 80km. to potrafię zejść do 7 z odcinka ... auto stoi pod chmurką.
                  Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                  Komentarz

                  • zbigniew147
                    Rider
                    • 2008
                    • 482

                    #84
                    xtremesystems,
                    poszukaj sobie bo na forum było wiele tematów dotyczących spalania

                    Komentarz

                    • misiul
                      Rider
                      • 2011
                      • 521

                      #85
                      1.4TSI porównują w gazetach osiągami do 2.0 -2.3 wolnossący. O czym mogą świadczyć parametry przyspieszenia i elastyczności.

                      Co do spalania u mnie jest to 6,5 litra z 20 000 (od 04.2011). 70% trasa (odcinki 60 km)
                      Raporty spalania Škoda Octavia, benzyna , 6.77 l/100km. Średnie spalanie, ID pojazdu: 32961


                      Auto w garażu.
                      Na zimówkach wzrosło o 0,8 litra.

                      Komentarz

                      • Northeusz
                        RS
                        • 2010
                        • 1677
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        #86
                        Nie ma powodów, żeby nie wierzyć kolegom piszącym o spalaniu 1.4 lub 1.8TSI. Zdecydowanie ciekawszy jest fragment o spalaniu osiąganym przez Fabie 1.2TSI. Samochód lżejszy, mniejszy silnik, a spalanie co najmniej jak w Superbie .
                        Pozdrawiam
                        Northeusz

                        Komentarz

                        • Zorr
                          RS
                          • 2011
                          • 2110

                          #87
                          Zamieszczone przez xtremesystems
                          to nie wiem. musza 1.4 cudowna metoda mniej palic niz 1.2 i to w ciezszym aucie
                          nie ma w tym nic magicznego, po prostu mniejsze silniki trzeba dłużej i mocniej deptać i w efekcie palą więcej.
                          Jako przykład, poszukaj na YT odcinek Top Gear z ekonomicznymi małymi samochodami, gdzie Roomster z silnikiem bodajże 1.4 TDI spalił więcej niż 2 inne samochody benzynowe.

                          Z mojego własnego doświadczenia wynika iż
                          1.8TSI 160KM w ważącej 1300kg Skodzie Octavie pali mniej niż silnik 1.4 87KM w ważącej 1070kg Nissanie Almerze. (Dotyczy to trasy oraz autostrady, natomiast miasto nie mam porównania, gdyż zmieniła się organizacja ruchu, oprócz tego almerka nie podaje "bieżącego spalania").
                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                          Komentarz

                          • misiul
                            Rider
                            • 2011
                            • 521

                            #88
                            Zamieszczone przez Zorr
                            Z mojego własnego doświadczenia wynika iż
                            1.8TSI 160KM w ważącej 1300kg Skodzie Octavie pali mniej niż silnik 1.4 87KM w ważącej 1070kg Nissanie Almerze. (Dotyczy to trasy oraz autostrady, natomiast miasto nie mam porównania, gdyż zmieniła się organizacja ruchu, oprócz tego almerka nie podaje "bieżącego spalania").
                            To akurat niezbyt szcześliwe porównanie, ponieważ porównujesz 2 różne silniki mające różne sprawności.

                            Komentarz

                            • xtremesystems
                              RS
                              • 2010
                              • 2254
                              • Hyundai

                              #89
                              Zamieszczone przez Northeusz
                              Nie ma powodów, żeby nie wierzyć kolegom piszącym o spalaniu 1.4 lub 1.8TSI. Zdecydowanie ciekawszy jest fragment o spalaniu osiąganym przez Fabie 1.2TSI. Samochód lżejszy, mniejszy silnik, a spalanie co najmniej jak w Superbie .
                              to nie pierwsy czlowiek ktoty pisze ze ma takie spalanie w fabia club

                              sa tez tacy co pisza ze na trasie fabki z tym silnikiem pala od 4,5 do 6

                              staram sie natomiast wylawiac te posty z miasta. bo nie przecze ze jak jechac tsi na trasie to jest ekonomiczne. szczegolnie w okolicach 2k rpm

                              Komentarz


                              • #90
                                Ostatnio miałem wyjazd: Jędrzejów-Warszawa (E7) i z powrotem, razem około 500km, była to sobota, ruch średni, średnia prędkość z komputera to 85km/h, czasami jechałem 60 ale czasami 160km/h (raczej nie oszczędzałem). Po samej warszawie zrobiłem około 10km i przejazdy przez Radom, Skarżysko itp (wg mnie 80%trasa, 20%miasto)- spalanie wg komputera 6,9l/100km, a wg wyliczeń z tankowania 7,1l/100km. I proszę bez docinek typu "nie długo to TSI będzie palił 5 litrów" bo nie ma szans aby palił 5, ale w/w wynik spalania jest poparty wyliczeniem z tankowania więc nie ma mowy o pomyłce.
                                Jak dla mnie super wynik, frajda z jazdy niesamowita...

                                Komentarz

                                • Carolco
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 116

                                  #91
                                  Zamieszczone przez zbigniew147
                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                  to nie wiem. musza 1.4 cudowna metoda mniej palic niz 1.2 i to w ciezszym aucie
                                  tez zalezy jakie odcinki jezdzisz
                                  około 7 kilometrów do pracy.
                                  rano do roboty bierze mi około 7,5ltr/100km w drodze powrotnej około 9-10. wskazania komputera
                                  srednia latem mam około 8-8,5 zimą 8,5-9 obliczone na postawie wskazań dystrybutora i przejechanego dystansu.
                                  i tak już prawie 1,5 roku i to jest około 1-1,5 ltr więcej w porównaniu do 1,9 ASV który ujeżdżałem na tej samej trasie przez 3 lata
                                  U mnie jest bardzo podobnie. Do pracy mam 7,5km, a po pracy do domu przeważnie. Także samochód zanim się rozgrzeje na takim odcinku, to ok.4-5km. A spalanie wychodzi mi z miasta (tylko) ok. 8,5-9L. Zrobiłem w rok czasu 10tys km, więc chyba nie za wiele, bo przede wszystkim jazda miejska. Więc 1.4TSI potrafi NIE SPALIĆ 10L w mieście na krótkich odcinkach. Podkreślę, że nie zmieniam biegów z podpowiadaczem. a przy ok. 2400-2800obr. Także patrząc pod kątem ekonomicznym, nie brałbym 1.6TDI. W moim mieście na Orlenie już ropa 10gr droższa od PB95. Nie mówię, że benzyna jest jedynym słusznym wyborem, bo sam byłem można powiedzieć fanatykiem diesela, dopóki sobie nie policzyłem wszystkiego. A teraz kiedy ON jest i pewnie będzie droższy od PB95, poza tym koszt zakupu te kilka tys więcej za diesela... ja bym w to nie wchodził.



                                  1.4 TSI MINT

                                  Komentarz

                                  • misiul
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 521

                                    #92
                                    Pamiętajmy o DPF w TDI, który nie podlega wymianie gwarancyjnej. Jeżdząc po miescie będzie często dopalał (spalanie ogromne), a jak nie da rady dopalić to wymiana oleju częsta będzie, a skonczyć się może potencjalną wymianą DPF

                                    Komentarz

                                    • xtremesystems
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2254
                                      • Hyundai

                                      #93
                                      juz tak nie strasz dpfem. po roku jazdy tylko w miescie nie mam zadnego problemu

                                      Komentarz

                                      • Zorr
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2110

                                        #94
                                        Zamieszczone przez misiul
                                        To akurat niezbyt szcześliwe porównanie, ponieważ porównujesz 2 różne silniki mające różne sprawności.
                                        a masz gdzieś jakieś dane dotyczące sprawności silników?
                                        ewentualnie może jakiś wywód dotyczący: "silniki TSI są bardziej sprawne od "zwykłych wolnossących" ponieważ: ...."
                                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                        Komentarz

                                        • misiul
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 521

                                          #95
                                          Zorr,
                                          Proszę bardzo:

                                          Turbo:
                                          Turbosprężarka - maszyna wirnikowa składająca się z turbiny i sprężarki osadzonych na wspólnym wale. Służy do doładowania silnika spalinowego, albo kotła parowego. Turbina jest zasilana spalinami z silnika, a sprężone powietrze przez sprężarkę zasila silnik. Do cylindra wprowadzona jest większa ilość powietrza dzięki czemu wzrasta moc silnika, większy jest też stopień sprężania dzięki czemu rośnie sprawność.

                                          Wtrysk bezpośredni (opis w silniku TSI)


                                          "Gdy Volkswagen zaprezentował w 2002 roku motor FSI (jest to skrót od Fuel Straight Injection, co oznacza bezpośredni wtrysk paliwa). Technologia ta została okrzyknięta prawdziwą rewolucją. Bezpośredni wtrysk paliwa pozwalał na osiąganie większej mocy oraz niższego zużycia benzyny w porównaniu do stosowanego ówcześnie systemu wtrysku wielopunktowego. Idea bezpośredniego wtrysku benzyny polega na tworzeniu mieszanki bezpośrednio w komorze spalania. By to osiągnąć, umieszcza się w niej elektromagnetyczny wtryskiwacz, a przez zawór dolotowy podawane jest tylko powietrze. Wtrysk paliwa następuje pod wysokim ciśnieniem, wynoszącym od 50 do 120 barów, generowanym przez specjalną pompę.:

                                          TSI to rozwinięcie tej technologi i znów zniemniejszenie spalania i wzrost osiągów, czyli podniesienie sprawności

                                          Komentarz

                                          • tomek
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1078

                                            #96
                                            fsi odnosi się do nie bezpośredniego, ale warstwowego wtrysku paliwa w zależności od obciążenia. W odpowiednich warunkach tworzona jest bogata mieszanka w otoczeniu świecy, a uboga na obrzeżach.

                                            i "S" w skrócie nie jest od Straight tylko Stratified
                                            O2FL RS | S2 | F2

                                            Komentarz

                                            • zbigniew147
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 482

                                              #97
                                              gdzieś kiedyś wyczytałem że podobno w CAXA-y powyżej 3000obr/min jest podawana normalna mieszanka a poniżej tej wartości uboższa mieszanka - ale ręki nie dam sobie uciąć.

                                              Komentarz

                                              • Zorr
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2110

                                                #98
                                                Mały OT
                                                Zamieszczone przez misiul
                                                Zorr,

                                                Turbo:
                                                Turbosprężarka - maszyna wirnikowa składająca się z turbiny i sprężarki osadzonych na wspólnym wale. Służy do doładowania silnika spalinowego, albo kotła parowego. Turbina jest zasilana spalinami z silnika, a sprężone powietrze przez sprężarkę zasila silnik. Do cylindra wprowadzona jest większa ilość powietrza dzięki czemu wzrasta moc silnika, większy jest też stopień sprężania dzięki czemu rośnie sprawność.
                                                fajnie tylko dlaczego skoda.de podaje takie stopnie sprężania:
                                                1.8TSI 9,8 : 1
                                                1.4TSI 10 : 1
                                                1.6MPI 10,5 : 1
                                                1.416v 10,5 : 1

                                                Pomijając fakt, iż stopień sprężania nie jest zasługą Turbo, to powyższe wyniki nie idą mi w parze z osiągami oraz spalaniem w/w aut. Wyczytałem też iż zmiana stopnia sprężania z 9 na 10 daje jakieś 2% wzrostu sprawność. To za mało.

                                                Zamieszczone przez misiul
                                                Wtrysk bezpośredni.
                                                ...TSI to rozwinięcie tej technologi i znów zniemniejszenie spalania i wzrost osiągów, czyli podniesienie sprawności
                                                ok niech będzie nawet 10% wzrost mocy przy 10% spadku spalania.

                                                Wracają do tamtego mojego przykładu
                                                W 87KM Almerce wtrysk bezpośredni dałby 95KM i spalanie na tym samym poziomie co obecnie 1.8TSI 160KM. To nic że 1.8TSI ma ponad 2x więcej niutków i 1,7x więcej mocy i jest 300kg cięższy.
                                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                Komentarz

                                                • Psycho Dad
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 629

                                                  #99
                                                  Kurcze każde pojedyncze zmiany dają jakąś małą korzyść ... ale czasami okazuje się że połączenie tych zmian razem daje dużo większe korzyści ... mam tu namyśli turbinę i wtrysk bezpośredni. Po za tym silnik spalinowy nie ma liniowej charakterystyki a sama technologia ma ogromne znaczenie na końcowy efekt.


                                                  Jakiś cytat z google:
                                                  "Downsizing – klucz do oszczędzania paliwa
                                                  Jeśli chodzi o konstrukcję silnika, najbardziej skuteczną metodą jest downsizing. Mniejsza pojemność skokowa i zredukowana liczba cylindrów obniża straty spowodowane tarciem i oznacza mniejszą masę ruchomą. Tego rodzaju silnik wykazuje również mniejsze straty cieplne. Zadaniem konstruktorów jest utrzymanie lub zwiększenie mocy silnika.

                                                  Moc silnika może zostać zachowana pomimo zredukowanej liczby cylindrów i mniejszej pojemności skokowej, jeśli w cyklu spalania zostanie doprowadzone więcej powietrza, niż silnik jest w stanie sam zassać. Jest to możliwe dzięki turbodoładowaniu, które zapewnia silnikowi odpowiednią ilość powietrza potrzebną do czystego spalania. Z końcem 2011 roku spółka joint venture Bosch Mahle Turbo Systems uruchomi produkcję nowoczesnych układów turbodoładowania, które będą dostosowane do nowych koncepcji silników benzynowych i Diesla w samochodach osobowych i użytkowych. Bosch przewiduje, że w roku 2015 spółka będzie produkować ponad dwa miliony turbosprężarek zoptymalizowanych pod kątem wydajności.

                                                  Warunkiem downsizingu w przypadku silników benzynowych jest układ bezpośredniego wtrysku paliwa. Bezpośredni wtrysk paliwa pozwala inżynierom schłodzić komorę spalania, uzyskując jednocześnie dobre przepłukanie cylindrów bez strat paliwa przy wymianie ładunku. Efektem takiego rozwiązania są imponujące wartości momentu obrotowego nawet w niskim zakresie obrotów, co wcześniej było osiągalne tylko w silnikach Diesla.

                                                  Także w przypadku silników Diesla możliwości downsizingu nie zostały jeszcze wyczerpane: wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania w turbosprężarkach nasi konstruktorzy muszą także zwiększać ciśnienie wtrysku w układzie Common Rail. Wyższe ciśnienie wtrysku niesie ze sobą wiele korzyści. Przy takim samym czasie trwania wtrysku może zostać podane więcej paliwa, co pozwala osiągnąć większą efektywność – moc silnika Diesla rośnie. Alternatywnie konstruktorzy mają możliwość zmniejszenia średnicy otworów dyszy we wtryskiwaczach, zachowując moc silnika. W połączeniu z wieloma wtryskami wstępnymi i dodatkowymi pozwala to zoptymalizować skład mieszanki w komorze spalania, oszczędza paliwo i daje w efekcie czystsze gazy wylotowe, zwłaszcza jeśli chodzi o emisję tlenków azotu."
                                                  Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                                  Komentarz

                                                  • zbigniew147
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 482

                                                    jeśli mówimy o wspomnianej almerce też należy pamiętać że ona jeździ na 5 a octavia 1,4 TSI na 6 biegach i prze prędkości 100km/h w każdym z aut silnik jest na innych obrotach i inaczej obciążony - spalanie jest różne

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...