Ja w mieście palę ok. 9 l/100 więc zakladam, że słynne tdi spali te 6,5 l/100.
[O2] 1.6CR vs. 1.4TSI - pytanie o opinie
Zwiń
X
-
bierz 1.4TSI
miałem okazję porównać 1.6TDI CR (Vw Jetta) vs. 1.4TSI (O2FL)kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
po 1 nie wierze w 7 litrow w tsi po miescie.
po 2 . cudowne perpetum mobile jakim jest tsi przez 5 lat sie oczywiscie nie pospuje i nie bedzie generowac kosztow.
koledzy mamy kilka fabii 1.2 tsi w klubie105konne . po miescie chlopaki nieraz robia w korku ponad 10L i mowia ze nie jest problemem zrobic takie spalanie. octavia jest ciezsza i dodatkowo mowimy o 1.4 a nie o 1.2
w tdi 1.6 ciezko mi jest po miescie zrobic wiecej niz 7 - 7,5
co do napraw . wtryski do 1.6 sa tansze niz do 1.9. dpf narazie 0 problemow po roku jazdy 100% w miescie . wiec kolejny mit.
nawali to sie wytnie, dwumasy w fabii nie mam, regeneracja turbo miesci sie w 1000zl
[ Dodano: Pon 14 Lis, 11 22:46 ]
czesto gesto mieszcze sie w 6.0-6.2 w ŁodziZamieszczone przez loydże słynne tdi spali te 6,5 l/100.
Komentarz
-
-
loyd - zapomniałeś doliczyć różnicy w cenie sprzedaży, gdzie może się okazać, iż za 1.6TDI dostaniemy więcej niż za 1.2TSI.
do 100tys przebiegu to "koło dwumasowe, wtryski, DPF i turbo" mogą ale nie muszą się zepsuć. To nie jest oczywista oczywistość.
Dalej 1.8TSI, co prawda nie piszemy tutaj o nich, ale mocniejsze turbo benzyny mają już też dwumasę , więc różnica pozostaje jedynie we wtryskach oraz DPFie.
PS Jak dla mnie (przy 15tys km rocznie) to kasa na samochód ucieka poprzez: (od największego do najmniejszego)
- koszty zakupu vs zyski z lokaty
- utrata wartości
- koszty ubezpieczenia
- koszty eksploatacji typu opony zimowe, przeglądy, foteliki, śr. czystości, żarówki, wycieraczki itd...
- paliwo
- koszty autostrad (już niedługo)
więc kosztami paliwa tak bardzo się nie przejmuję. Gdyby 3.0TSI był dostępny w O2 w cenie 1.8TSI to jeździłbym 3.0.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Ale ten problem nie dotyczy mocniejszych niż 122 KM wersji 1.4TSI? Bo takowych w Octaviach nie ma.Zamieszczone przez pskoszWłaśnie oglądałem Turbo Kamerę i była mowa o padających silnikach 1.4 TSI w Skodzie i VW.
I z tego co mówili to oficjalnie problemu nie ma, a nieoficjalnie wszyscy o tym wiedzą :!:Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Northeusz, problem z 1.4 tsi dotyczy wersji 160 km (problem z blokiem silnika).
Nasze 1.4 tsi mają problem z nastawnikiem rorządu, który zaniedbany również może prowadzić w ostateczności do konieczności wymiany silnika. Ale nie jest to problem "konstrukcyjny" tylko problem wadliwej części.
Komentarz
-
-
To by była masakra, nie wiem czy bym się odważył patrząc co wyprawia ze zdecydowanie cięższym Audi :lol:Zamieszczone przez ZorrGdyby 3.0TSI był dostępny w O2 w cenie 1.8TSI to jeździłbym 3.0.
ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416
Komentarz
-
-
Psycho Dad 2.5 TFSI
Zamieszczone przez misiulA ja słyszałem, że od MY 2011 żadnych problemów póki co nie ma (wyeliminowali te z nastawnikiem). Więc przy zakupie nowego nie ma się co martwić.
misiul
Zamieszczone przez maselek2Usterka dotyczy wszystkich 1.4 TSI produkowanych do 05.2010.
wszystko w temacie loyd o 1.4TSI:
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
OFFTOP
no ale jak doliczysz +90kg za napęd 4x4 + 100kg za silnik 3.0TSIZamieszczone przez FlameTo by była masakra, nie wiem czy bym się odważył patrząc co wyprawia ze zdecydowanie cięższym Audi :lol:Zamieszczone przez ZorrGdyby 3.0TSI był dostępny w O2 w cenie 1.8TSI to jeździłbym 3.0.
to taka octa sporo by przytyła. (>1550kg)
Wracając do tematu:
Wybrałbym 1.4TSI ponieważ wydatek +10 000zł za słabszy samochód wg mnie (czytaj moich przebiegów) jest nieuzasadniony.
Przy okazji, co w TDI tyle więcej kosztuje, ktoś wie?Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
diesel zawsze jest droższy od benzyny.
Dziwi mnie brak takiego auta w wersji z kompresorem.Zamieszczone przez FlameGdyby 3.0TSI był dostępny w O2 w cenie 1.8TSI to jeździłbym 3.0.
Myslę że to wynik marketingu i kierunek dla kogo auto ma być.
Kolega ma Audi A4 nowe i w 2010r. był 5x w serwisie z jakimiś głupotami, łącznie zostawił tam 6500zł, jaki w tym sens skoro kuzyn jeździ rocznikowo taką samą toyoty D4D i zostawił tylko 2500zł.Dziękuje i pozdrawiam
Komentarz
-
-
A to jak ma nowe to nie na gwarancji...Zamieszczone przez JurekWKolega ma Audi A4 nowe i w 2010r. był 5x w serwisie z jakimiś głupotami, łącznie zostawił tam 6500zł, jaki w tym sens skoro kuzyn jeździ rocznikowo taką samą toyoty D4D i zostawił tylko 2500zł.
Porównywanie Audi do Toyoty do niczego nie pasuje, bo te marki w każdym elemencie dzieli przepaść.ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416
Komentarz
-
-
No to jest dobre wytłumaczenie mniej więcej jak na Psach Franz się pytał Angeli dlaczego nie chce chodzić do szkoły a ona, że znów ją wszyscy będą pierdo..ć :lol:Zamieszczone przez JurekWdiesel zawsze jest droższy od benzyny.
Jureczku, nie będziemy bazować nabo to głupota, wybacz, porównywać Audi do Toyoty, czy dla fanów Toyoty na odwrót i nie wiemy co się koledze psuło i czy się samo psuło i czy kolega sam popsuł :wink:Zamieszczone przez JurekWbył 5x w serwisie z jakimiś głupotami
Pozdrawiam Podhale :!:
EOT.
Komentarz
-
-
po jakiego chu.a robicie OT :!:
1.6TDI CR vs. 1.4TSI :!:kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
obydwa gówniane silniki do pierdzikółek tylko się nadają, ani z tego mocy ani przyjemności z jazdy, jedynie co można rozważać to ekonomia przy tych potwornie mocnych silnikach.Zamieszczone przez LUKI1.6TDI CR vs. 1.4TSI :!:
A co do ekonomii to dziś ON po 5.49
O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
no tak tylko przy tym 1.4tsi moglbys sie lekko zdziwicZamieszczone przez loruobydwa gówniane silniki do pierdzikółek tylko się nadają, ani z tego mocy ani przyjemności z jazdy, jedynie co można rozważać to ekonomia przy tych potwornie mocnych silnikach.Zamieszczone przez LUKI1.6TDI CR vs. 1.4TSI :!:
A co do ekonomii to dziś ON po 5.49
Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.
Komentarz
-
-
loru
wczesniej jeździłem 1,9 TDI ASV 110 koni teraz 1,4 TSI 122 konie. jest różnica bodajże 35 Nm ale generalnie silniki bardzo porównywalne. 1.4 TSI pali mi 1 - 1,5 litra/100km więcej, w dole może trochę słabiej ciągnie ale u góry juz zasuwa elegancko, nie muszę sie stresowac jakościa paliwa i i napewno turbo mi będzie łapało notlaufu.
1.6 TDI nie miałem w rękach.
Komentarz
-
-
Rozumiem, że oba te silniki nie mogą być porównywane do twojego "dynamicznego" BXEZamieszczone przez loru
obydwa gówniane silniki do pierdzikółek tylko się nadają, ani z tego mocy ani przyjemności z jazdy, jedynie co można rozważać to ekonomia przy tych potwornie mocnych silnikach.
A co do ekonomii to dziś ON po 5.49
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
czym mógł bym się zdziwić :?:Zamieszczone przez paweł2no tak tylko przy tym 1.4tsi moglbys sie lekko zdziwic
na pewno ale jest to okupione sporo większym spalaniem i raczej wątpię aby to była różnica 1 -1,5 l/100km dlatego zaproponowałem rozważanie takiego wyboru tylko pod kontem ekonomicznym.Zamieszczone przez zbigniew147ale u góry juz zasuwa elegancko,
czy aby w TSI nie ma wtrysku bezpośredniego ? jak tak to jakoś paliwa też jest ważnaZamieszczone przez zbigniew147nie muszę sie stresowac jakościa paliwa
chyba nie łapało, tak to jest na + dla TSIZamieszczone przez zbigniew147i napewno turbo mi będzie łapało notlaufu.
ależ oczywiścieZamieszczone przez piocielRozumiem, że oba te silniki nie mogą być porównywane do twojego "dynamicznego" BXE
chcesz się spróbować swoim bolidem
chyba nie rozumiesz przesłania, ani TDI ani TSI przy takich mocach to nie żadne szybkie strzały które potrafią wszystkich i wszystko zadziwić na drodze, to są zwykłe dupowozy które pozwalają się przemieścić z puntu A do punktu B bez emocji.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
Komentarz