[O2] 1.6CR vs. 1.4TSI - pytanie o opinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • loyd
    RS
    • 2010
    • 2342

    #51
    Ja w mieście palę ok. 9 l/100 więc zakladam, że słynne tdi spali te 6,5 l/100.

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      #52
      bierz 1.4TSI

      miałem okazję porównać 1.6TDI CR (Vw Jetta) vs. 1.4TSI (O2FL)
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • xtremesystems
        RS
        • 2010
        • 2254
        • Hyundai

        #53
        po 1 nie wierze w 7 litrow w tsi po miescie.
        po 2 . cudowne perpetum mobile jakim jest tsi przez 5 lat sie oczywiscie nie pospuje i nie bedzie generowac kosztow.


        koledzy mamy kilka fabii 1.2 tsi w klubie105konne . po miescie chlopaki nieraz robia w korku ponad 10L i mowia ze nie jest problemem zrobic takie spalanie. octavia jest ciezsza i dodatkowo mowimy o 1.4 a nie o 1.2
        w tdi 1.6 ciezko mi jest po miescie zrobic wiecej niz 7 - 7,5
        co do napraw . wtryski do 1.6 sa tansze niz do 1.9. dpf narazie 0 problemow po roku jazdy 100% w miescie . wiec kolejny mit.
        nawali to sie wytnie, dwumasy w fabii nie mam, regeneracja turbo miesci sie w 1000zl

        [ Dodano: Pon 14 Lis, 11 22:46 ]
        Zamieszczone przez loyd
        że słynne tdi spali te 6,5 l/100.
        czesto gesto mieszcze sie w 6.0-6.2 w Łodzi

        Komentarz

        • loyd
          RS
          • 2010
          • 2342

          #54
          Zamieszczone przez xtremesystems
          po 1 nie wierze w 7 litrow w tsi po miescie.
          Napisałem, że palę 9 l/100 a nie 7/100 .... :shock:

          Komentarz

          • pskosz
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 703

            #55
            Właśnie oglądałem Turbo Kamerę i była mowa o padających silnikach 1.4 TSI w Skodzie i VW.
            I z tego co mówili to oficjalnie problemu nie ma, a nieoficjalnie wszyscy o tym wiedzą :!:
            pozdrowienia

            Komentarz

            • Zorr
              RS
              • 2011
              • 2110

              #56
              loyd - zapomniałeś doliczyć różnicy w cenie sprzedaży, gdzie może się okazać, iż za 1.6TDI dostaniemy więcej niż za 1.2TSI.

              do 100tys przebiegu to "koło dwumasowe, wtryski, DPF i turbo" mogą ale nie muszą się zepsuć. To nie jest oczywista oczywistość.
              Dalej 1.8TSI, co prawda nie piszemy tutaj o nich, ale mocniejsze turbo benzyny mają już też dwumasę , więc różnica pozostaje jedynie we wtryskach oraz DPFie.

              PS Jak dla mnie (przy 15tys km rocznie) to kasa na samochód ucieka poprzez: (od największego do najmniejszego)
              - koszty zakupu vs zyski z lokaty
              - utrata wartości
              - koszty ubezpieczenia
              - koszty eksploatacji typu opony zimowe, przeglądy, foteliki, śr. czystości, żarówki, wycieraczki itd...
              - paliwo
              - koszty autostrad (już niedługo)
              więc kosztami paliwa tak bardzo się nie przejmuję. Gdyby 3.0TSI był dostępny w O2 w cenie 1.8TSI to jeździłbym 3.0.
              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #57
                piramida, Bo korki korkom nie rowne. Ja tez mam mowie Ci po 10-11l jak odcinek 3km jade 30minut :idea: W BKD to bylo i 15l :diabelski_usmiech

                Psycho Dad, W 1.6TDI wiekszosc rozrzadu nie wymieni, bo wymiana po 180 czy tam 240kkm
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Northeusz
                  RS
                  • 2010
                  • 1677
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                  #58
                  Zamieszczone przez pskosz
                  Właśnie oglądałem Turbo Kamerę i była mowa o padających silnikach 1.4 TSI w Skodzie i VW.
                  I z tego co mówili to oficjalnie problemu nie ma, a nieoficjalnie wszyscy o tym wiedzą :!:
                  Ale ten problem nie dotyczy mocniejszych niż 122 KM wersji 1.4TSI? Bo takowych w Octaviach nie ma.
                  Pozdrawiam
                  Northeusz

                  Komentarz

                  • xtremesystems
                    RS
                    • 2010
                    • 2254
                    • Hyundai

                    #59
                    dodam jeszcze ze 1.6 tdi jak dla mnie pali malo. ale jak wsiadam w 1.6hdi szwagra w takim pudle jak jest PUG partner to mi rece opadaja. pugowski silnik pali jeszcze mniej niz moj 1.6tdi i to bez zadnego eco driving

                    Komentarz

                    • loyd
                      RS
                      • 2010
                      • 2342

                      #60
                      Northeusz, problem z 1.4 tsi dotyczy wersji 160 km (problem z blokiem silnika).

                      Nasze 1.4 tsi mają problem z nastawnikiem rorządu, który zaniedbany również może prowadzić w ostateczności do konieczności wymiany silnika. Ale nie jest to problem "konstrukcyjny" tylko problem wadliwej części.

                      Komentarz

                      • AdamB
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 8033
                        • Octavia IV (NX3)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        #61
                        loyd, ty jeszcze nie wiesz bo niby skąd masz wiedzieć jakie problemy będą dręczyć twój silnik.
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz

                        • Flame
                          Elegance
                          • 2010
                          • 898

                          #62
                          Zamieszczone przez Zorr
                          Gdyby 3.0TSI był dostępny w O2 w cenie 1.8TSI to jeździłbym 3.0.
                          To by była masakra, nie wiem czy bym się odważył patrząc co wyprawia ze zdecydowanie cięższym Audi :lol:
                          ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

                          ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

                          ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

                          Komentarz

                          • misiul
                            Rider
                            • 2011
                            • 521

                            #63
                            A ja słyszałem, że od MY 2011 żadnych problemów póki co nie ma (wyeliminowali te z nastawnikiem). Więc przy zakupie nowego nie ma się co martwić.

                            Komentarz

                            • Psycho Dad
                              Rider
                              • 2009
                              • 629

                              #64
                              jest jeszcze 2.5 TSI i na tego liczę że kiedyś się zmieści do skody.
                              Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                              Komentarz

                              • LUKI
                                RS
                                • 2005
                                • 5776

                                #65
                                Psycho Dad 2.5 TFSI




                                Zamieszczone przez misiul
                                A ja słyszałem, że od MY 2011 żadnych problemów póki co nie ma (wyeliminowali te z nastawnikiem). Więc przy zakupie nowego nie ma się co martwić.

                                misiul


                                Zamieszczone przez maselek2
                                Usterka dotyczy wszystkich 1.4 TSI produkowanych do 05.2010.


                                wszystko w temacie loyd o 1.4TSI:

                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                Komentarz

                                • Zorr
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2110

                                  #66
                                  OFFTOP
                                  Zamieszczone przez Flame
                                  Zamieszczone przez Zorr
                                  Gdyby 3.0TSI był dostępny w O2 w cenie 1.8TSI to jeździłbym 3.0.
                                  To by była masakra, nie wiem czy bym się odważył patrząc co wyprawia ze zdecydowanie cięższym Audi :lol:
                                  no ale jak doliczysz +90kg za napęd 4x4 + 100kg za silnik 3.0TSI
                                  to taka octa sporo by przytyła. (>1550kg)


                                  Wracając do tematu:
                                  Wybrałbym 1.4TSI ponieważ wydatek +10 000zł za słabszy samochód wg mnie (czytaj moich przebiegów) jest nieuzasadniony.
                                  Przy okazji, co w TDI tyle więcej kosztuje, ktoś wie?
                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                  Komentarz

                                  • JurekW
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 8

                                    #67
                                    diesel zawsze jest droższy od benzyny.

                                    Zamieszczone przez Flame
                                    Gdyby 3.0TSI był dostępny w O2 w cenie 1.8TSI to jeździłbym 3.0.
                                    Dziwi mnie brak takiego auta w wersji z kompresorem.
                                    Myslę że to wynik marketingu i kierunek dla kogo auto ma być.

                                    Kolega ma Audi A4 nowe i w 2010r. był 5x w serwisie z jakimiś głupotami, łącznie zostawił tam 6500zł, jaki w tym sens skoro kuzyn jeździ rocznikowo taką samą toyoty D4D i zostawił tylko 2500zł.
                                    Dziękuje i pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • Flame
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 898

                                      #68
                                      Zamieszczone przez JurekW
                                      Kolega ma Audi A4 nowe i w 2010r. był 5x w serwisie z jakimiś głupotami, łącznie zostawił tam 6500zł, jaki w tym sens skoro kuzyn jeździ rocznikowo taką samą toyoty D4D i zostawił tylko 2500zł.
                                      A to jak ma nowe to nie na gwarancji...

                                      Porównywanie Audi do Toyoty do niczego nie pasuje, bo te marki w każdym elemencie dzieli przepaść.
                                      ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

                                      ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

                                      ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

                                      Komentarz

                                      • Ayu
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 4154

                                        #69
                                        Zamieszczone przez JurekW
                                        diesel zawsze jest droższy od benzyny.
                                        No to jest dobre wytłumaczenie mniej więcej jak na Psach Franz się pytał Angeli dlaczego nie chce chodzić do szkoły a ona, że znów ją wszyscy będą pierdo..ć :lol:

                                        Jureczku, nie będziemy bazować na
                                        Zamieszczone przez JurekW
                                        był 5x w serwisie z jakimiś głupotami
                                        bo to głupota, wybacz, porównywać Audi do Toyoty, czy dla fanów Toyoty na odwrót i nie wiemy co się koledze psuło i czy się samo psuło i czy kolega sam popsuł :wink:
                                        Pozdrawiam Podhale :!:
                                        EOT.

                                        Komentarz

                                        • LUKI
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5776

                                          #70
                                          po jakiego chu.a robicie OT :!:

                                          1.6TDI CR vs. 1.4TSI :!:
                                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                          Komentarz

                                          • loru
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4286
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #71
                                            Zamieszczone przez LUKI
                                            1.6TDI CR vs. 1.4TSI :!:
                                            obydwa gówniane silniki do pierdzikółek tylko się nadają, ani z tego mocy ani przyjemności z jazdy, jedynie co można rozważać to ekonomia przy tych potwornie mocnych silnikach.
                                            A co do ekonomii to dziś ON po 5.49
                                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                            Komentarz

                                            • paweł2
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1405

                                              #72
                                              Zamieszczone przez loru
                                              Zamieszczone przez LUKI
                                              1.6TDI CR vs. 1.4TSI :!:
                                              obydwa gówniane silniki do pierdzikółek tylko się nadają, ani z tego mocy ani przyjemności z jazdy, jedynie co można rozważać to ekonomia przy tych potwornie mocnych silnikach.
                                              A co do ekonomii to dziś ON po 5.49
                                              no tak tylko przy tym 1.4tsi moglbys sie lekko zdziwic
                                              Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                              Komentarz

                                              • zbigniew147
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 482

                                                #73
                                                loru
                                                wczesniej jeździłem 1,9 TDI ASV 110 koni teraz 1,4 TSI 122 konie. jest różnica bodajże 35 Nm ale generalnie silniki bardzo porównywalne. 1.4 TSI pali mi 1 - 1,5 litra/100km więcej, w dole może trochę słabiej ciągnie ale u góry juz zasuwa elegancko, nie muszę sie stresowac jakościa paliwa i i napewno turbo mi będzie łapało notlaufu.
                                                1.6 TDI nie miałem w rękach.

                                                Komentarz

                                                • piociel
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 526
                                                  • Volkswagen

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez loru

                                                  obydwa gówniane silniki do pierdzikółek tylko się nadają, ani z tego mocy ani przyjemności z jazdy, jedynie co można rozważać to ekonomia przy tych potwornie mocnych silnikach.
                                                  A co do ekonomii to dziś ON po 5.49
                                                  Rozumiem, że oba te silniki nie mogą być porównywane do twojego "dynamicznego" BXE
                                                  Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                                  Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                                  Komentarz

                                                  • loru
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 4286
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez paweł2
                                                    no tak tylko przy tym 1.4tsi moglbys sie lekko zdziwic
                                                    czym mógł bym się zdziwić :?:

                                                    Zamieszczone przez zbigniew147
                                                    ale u góry juz zasuwa elegancko,
                                                    na pewno ale jest to okupione sporo większym spalaniem i raczej wątpię aby to była różnica 1 -1,5 l/100km dlatego zaproponowałem rozważanie takiego wyboru tylko pod kontem ekonomicznym.
                                                    Zamieszczone przez zbigniew147
                                                    nie muszę sie stresowac jakościa paliwa
                                                    czy aby w TSI nie ma wtrysku bezpośredniego ? jak tak to jakoś paliwa też jest ważna
                                                    Zamieszczone przez zbigniew147
                                                    i napewno turbo mi będzie łapało notlaufu.
                                                    chyba nie łapało, tak to jest na + dla TSI
                                                    Zamieszczone przez piociel
                                                    Rozumiem, że oba te silniki nie mogą być porównywane do twojego "dynamicznego" BXE
                                                    ależ oczywiście chcesz się spróbować swoim bolidem
                                                    chyba nie rozumiesz przesłania, ani TDI ani TSI przy takich mocach to nie żadne szybkie strzały które potrafią wszystkich i wszystko zadziwić na drodze, to są zwykłe dupowozy które pozwalają się przemieścić z puntu A do punktu B bez emocji.
                                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...