Panowie (i Panie?), mniej więcej wiem dlaczego spala więcej...
jednym z powodów jest brak mocy ... chodzi o to, iż przy każdym wyprzedzaniu trzeba było redukować na 3 bieg i kręcić długo i wysoko, bo inaczej się nie dało. Innym, aczkolwiek zbliżonym powodem dużego spalania to sytuacja po obciążeniu auta. Przy wyjeździe wakacyjnym +300kg, do tego klima ON i nagle się okazywało, iż silnik takie obciążenie okupuje znaczącym wzrostem spalania, bo np.: wymaga jazdy na niższych biegach, rozpędzanie przy pełnej mocy trwa bardzo długo itd...
inny powód to w TSI jak i w doładowanym dieslu niutki są dostępne na niskich obrotach, dzięki temu przełożenia są inne a dzięki temu spada spalanie.
Tu wrócę do mojej wypowiedzi wcześniejszej:
nie ma w tym nic magicznego, po prostu mniejsze silniki trzeba dłużej i mocniej deptać i w efekcie palą więcej.
porównanie 1.2TSI z 1.4TSI pomimo, iż na papierze jest korzystniej dla 1.2TSI może się okazać, iż w rzeczywistości spalanie jest praktycznie na identycznym poziomie.
jednym z powodów jest brak mocy ... chodzi o to, iż przy każdym wyprzedzaniu trzeba było redukować na 3 bieg i kręcić długo i wysoko, bo inaczej się nie dało. Innym, aczkolwiek zbliżonym powodem dużego spalania to sytuacja po obciążeniu auta. Przy wyjeździe wakacyjnym +300kg, do tego klima ON i nagle się okazywało, iż silnik takie obciążenie okupuje znaczącym wzrostem spalania, bo np.: wymaga jazdy na niższych biegach, rozpędzanie przy pełnej mocy trwa bardzo długo itd...
inny powód to w TSI jak i w doładowanym dieslu niutki są dostępne na niskich obrotach, dzięki temu przełożenia są inne a dzięki temu spada spalanie.
Tu wrócę do mojej wypowiedzi wcześniejszej:
Zamieszczone przez xtremesystems
Komentarz