[O2] 1.6CR vs. 1.4TSI - pytanie o opinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zorr
    RS
    • 2011
    • 2110

    Panowie (i Panie?), mniej więcej wiem dlaczego spala więcej...
    jednym z powodów jest brak mocy ... chodzi o to, iż przy każdym wyprzedzaniu trzeba było redukować na 3 bieg i kręcić długo i wysoko, bo inaczej się nie dało. Innym, aczkolwiek zbliżonym powodem dużego spalania to sytuacja po obciążeniu auta. Przy wyjeździe wakacyjnym +300kg, do tego klima ON i nagle się okazywało, iż silnik takie obciążenie okupuje znaczącym wzrostem spalania, bo np.: wymaga jazdy na niższych biegach, rozpędzanie przy pełnej mocy trwa bardzo długo itd...
    inny powód to w TSI jak i w doładowanym dieslu niutki są dostępne na niskich obrotach, dzięki temu przełożenia są inne a dzięki temu spada spalanie.

    Tu wrócę do mojej wypowiedzi wcześniejszej:
    Zamieszczone przez xtremesystems
    to nie wiem. musza 1.4 cudowna metoda mniej palic niz 1.2 i to w ciezszym aucie
    nie ma w tym nic magicznego, po prostu mniejsze silniki trzeba dłużej i mocniej deptać i w efekcie palą więcej.
    porównanie 1.2TSI z 1.4TSI pomimo, iż na papierze jest korzystniej dla 1.2TSI może się okazać, iż w rzeczywistości spalanie jest praktycznie na identycznym poziomie.
    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

    Komentarz

    • słoń
      Elegance
      • 2010
      • 777

      Zamieszczone przez jakmaj
      I proszę bez docinek typu "nie długo to TSI będzie palił 5 litrów" bo nie ma szans aby palił 5
      taaaaaaaaa...

      Komentarz

      • ryjeks
        Rider
        • 2010
        • 488
        • Octavia III combi (5E5)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        Zamieszczone przez jakmaj
        I proszę bez docinek typu "nie długo to TSI będzie palił 5 litrów" bo nie ma szans aby palił 5


        W trasie przy jeździe do 90 km/h i rozgarniętym kierowniku spali właśnie ok 5-5,5l

        [ Dodano: Sro 16 Lis, 11 23:40 ]
        Zamieszczone przez słoń
        taaaaaaaaa...
        Oooooooooo

        U kolegi bardzo ładnie widać, że różnica w trasie między 1.9TDI, a 1.4TSI to +/- 1l.
        Z tego co widać to chyba te same "trasy" w jednym i drugim.
        Takie są też moje spostrzeżenia przy porównaniu 1.4 TSI 180KM i 1.9 TDI 105KM.

        Komentarz

        • misiul
          Rider
          • 2011
          • 521

          Zamieszczone przez słoń
          Zamieszczone przez jakmaj
          I proszę bez docinek typu "nie długo to TSI będzie palił 5 litrów" bo nie ma szans aby palił 5
          taaaaaaaaa...
          W lato na odcinku 60 km przy nie przekraczaniu 90km/h spalanie 4,9 l/100 w 1.4 TSI jest do uzyskania, czego wielokrotnie doświadczałem.

          Jak ktoś nie umie to mówi, że się nie da i zasłania się że szkoda silnika.

          Co do teorii, że 1.2 pali więcej niż 1.4 - jest to absolutna nieprawda. Najpierw trzeba mieć takie same auta do porównania, tą samą trasę i tak samo traktować pedał przyspieszenia i obroty przy których zmieniamy biegi.W takim wypadku 1.2 spali około 15-20% mniej od 1.4 TSI. To jasne, że będzie się rozpędzał wolniej.

          W-ki testów jakie są przytaczane w imie ktorych 1.2 pali więcej są mniej więcej takie jakby jechać 1.4 TSI w eco a następnym razem ostro i dziwić sie dlaczego za drugim razem spalił więcej.

          Jak oczekuje się lepszych osiągów kupuję się auto z mocniejszym silnikiem i tyle.

          Komentarz

          • xtremesystems
            RS
            • 2010
            • 2254
            • Hyundai

            Zamieszczone przez misiul
            W lato na odcinku 60 km przy nie przekraczaniu 90km/h spalanie 4,9 l/100 w 1.4 TSI jest do uzyskania, czego wielokrotnie doświadczałem.
            tylko w lato przy predkosci poznizej 90 jestes zawalidroga, przy nszej i tak malej ilosci drog

            jadac nie przekraczajac 100 mialem 3.7 na odcinku 70 km w 1.6tdi . w 4 roslych chlopow jechalismy i terenie raczej gorzystym

            Komentarz

            • Zorr
              RS
              • 2011
              • 2110

              Zamieszczone przez misiul
              Co do teorii, że 1.2 pali więcej niż 1.4 - jest to absolutna nieprawda. Najpierw trzeba mieć takie same auta do porównania, tą samą trasę i tak samo traktować pedał przyspieszenia i obroty przy których zmieniamy biegi.W takim wypadku 1.2 spali około 15-20% mniej od 1.4 TSI. To jasne, że będzie się rozpędzał wolniej.
              Wszystko fajnie tylko dlaczego, mamy tak samo traktować pedał gazu, zmieniać biegi przy tych samych obrotach.
              Założenie powinno być takie, iż mają jechać i przyśpieszać podobnie w granicach możliwości 1.2TSI. Wtedy okazuje się, iż "przepustnica" 1.2TSI musi otwierać się szerzej, a jeżeli mają różne skrzynie to mamy także różnice w obrotach silnika.

              Wystarczy zobaczyć spalanie "pozamiejskie" wg producenta:
              1.2TSI 4.9 l/100km
              1.4TSI 5.0 l/100km
              1.8TSI 5.5 l/100km
              aby uświadomić sobie, że żadnych 15-20% zysków z 1.2 nie będzie, no chyba że będziemy porównywać spalanie samochodów stojących na parkingu z włączonym silnikiem.

              z czystej ciekawości...
              czy mógłbym prosić posiadaczy 1.2TSI i 1.4TSI oraz silników TDI o podzielenie się informacją jakie macie minimalne spalanie stojąc na luzie (bez klimy itp)?
              w 1.8TSI jest to 0,7 l/h
              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

              Komentarz

              • misiul
                Rider
                • 2011
                • 521

                Zorr,
                u mnie w 1.4 TSI na postoju jest 0,6l/h

                Znów w mojej opinii popełniamy błąd porównując spalania pozamiejskie, które są zbliżone dla wszystkich pojemności, ponieważ silnik nie wykorzystuje swoich możliwości. Porównaj spalania w mieście, bo tam wykorzystuje się osiągi silnika. Przykładając do tego normę wg której badania odbywają się zobaczysz różnicę. Akurat przykładanie tej normy jest OK ponieważ testy odbywają się w takich samych w-kach i różnice procentowe będą zachowane. Badanie przez tego samego producenta pozwala mieć nadzieje ze z normy korzystał tak samo.

                Dlaczego miałbyś tak samo zmieniać biegi, traktować pedał gazu? Ponieważ wtedy stwarzasz podobne w-ki testu i wtedy należy porównywać. Katując auto wiadomo, że spalanie będzie większe.
                Możliwości uzyskania dobrych osiągów przy niskich obrotach są w momencie zakupu auta o lepszych osiągach. I jak widać Ty powinieneś takie auto mieć i masz Porównywanie jednak 2 aut o różnych osiągach, konstrukcji i twierdzenie, że to mocniejsze mniej pali jest daleko idącym uproszczeniem, ponieważ zawsze można stworzyć takie w-ki (różne dla obu aut), że uda się obronić każdą teorię. Metodyka porównań nie pozwala na takie uproszczenia.

                PS. Norma badania spalania dla disel mówi, że badamy spalanie bez cyklu dopalania DPF (gdzie spalanie jest bardzo duże). To jest wg mnie oszustwo, celowe działanie lobby dislowskiego.

                [ Dodano: Czw 17 Lis, 11 09:17 ]
                Zamieszczone przez xtremesystems
                Zamieszczone przez misiul
                W lato na odcinku 60 km przy nie przekraczaniu 90km/h spalanie 4,9 l/100 w 1.4 TSI jest do uzyskania, czego wielokrotnie doświadczałem.
                tylko w lato przy predkosci poznizej 90 jestes zawalidroga, przy nszej i tak malej ilosci drog

                jadac nie przekraczajac 100 mialem 3.7 na odcinku 70 km w 1.6tdi . w 4 roslych chlopow jechalismy i terenie raczej gorzystym
                Gdzie mam jechać szybciej? Po drogach krajowych z jednym pasem ruchu prędkość max. jest 90 km/h. Jechać szybciej po prostu się nie da, nie łamiąc przepisów, a przede wszystkim nie stwarzając ogromnego zagrożenia wyprzedzając sznury aut cieżarowych na zatłoczonych trasach a i tak finalnie dojazd czasowy do celu będzie podobny.

                Co do obciążenia to zgadzam się w 100%, disle nie czują tak obciążenia w spalaniu, to jest ich ogromny atut. Benzynka odczuwa każdą osobę na pokładzie, zmianę opon na zimowe, klimę.

                Komentarz

                • xtremesystems
                  RS
                  • 2010
                  • 2254
                  • Hyundai

                  0,4-0,5L /h


                  wlasnie tez jestem za porownywaniem spalania w miescie
                  bo na trasie jadac 90 to czy jedzie sie 1.2 czy 1.4 czy dieslem to jedziemy na niskich obrotach i wykorzystujemy te 50-60 koni

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    A co za roznica ile pali na postoju, czy to bedzie 0,3 czy 1l/ h ?? Nie rozumie - przeciez to co pokazuje komputerek to mozna przestawic i bedzie mi pokazywac ze pali po miescie dajmy na to 5l, a pali realnie 7 - nie widze logiki w tym.


                    Tak samo czy wypala czy nie DPFa, mnie to nie interesuje ile on wtedy pali. Ma wyjsc z baku mniej niz 8 po miescie i ok 5-7 w trasie - nie jezdze jak kapelusz 8)
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • xtremesystems
                      RS
                      • 2010
                      • 2254
                      • Hyundai

                      po miescie zawsze wychodzi mniej niz 8 .teraz pomstuje ze wychodzi mi 7 . a bylo 6.

                      Komentarz

                      • misiul
                        Rider
                        • 2011
                        • 521

                        Słyszałem o nowym TSI w którym na trasie paliwo będzie podawane tylko na 2 cylindry.
                        Kolejna sprawa - odzysk energii z hamowania celem ładowania aku to obecnie technologia tania i juz stosowana powszechnie - focus z silnikiem turbo. Za parę lat będzie w każdym, może nawet z obowiązku, aucie produkowanym na UE

                        Komentarz

                        • Northeusz
                          RS
                          • 2010
                          • 1677
                          • Octavia I (1U2)
                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                          Zamieszczone przez misiul
                          Słyszałem o nowym TSI w którym na trasie paliwo będzie podawane tylko na 2 cylindry.

                          Dezaktywacja kilku cylindrów staje się coraz częstszym zabiegiem, na który decydują się producenci chcąc zmniejszyć spa…

                          Pozdrawiam
                          Northeusz

                          Komentarz

                          • misiul
                            Rider
                            • 2011
                            • 521

                            Maicroft, to bardzo ważna informacja, że badają spalanie disla bez wypalania. Ponieważ dużo bardziej zakłócają rzeczywistość.

                            Dla przykładu, Kolega który założył ten wątek porównuje spalania. Rozważa 1.2, 1.4.1.8 w TSI spalanie i może wyciągnąc wnioski o różnicach w spalaniu (procentowo).
                            Jeśli dołoży do tego TDI to już jego wyliczenia procentowe mogą się nie zgodzić z rzeczywistością, bo inne są reguły badania (pominięcie dopalania DPF).

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              misiul, Tylko jak mowie, mnie nie interesuje folder a realne warunki.

                              Ja wsiadlem do OII 1.6TDI przejechalem nim dystans po miescie i w trasie w wersji ogien i normalnie.
                              Po miescie na moim testowym odcinku wyszlo 10l, w trasie ogien 8l przy normalnej jezdzie 6l.

                              Potem jezdzilem Yeti gdzie odpowiednio bylo to 12l,9l,7l, a moim BKD to wychodzilo 11,8,6,5l i mialem rozeznanie. Wiedzialem ze trzeba doliczyc 0,5l na automat i dokladnie tyle pali ile oczekiwalem przy mojej normalnej jezdzie. A nie jakies testy ksiazkowe z gazet czy zapewnienia producenta :diabelski_usmiech
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Zorr
                                RS
                                • 2011
                                • 2110

                                Moim zdaniem, porównywanie w mieście nie ma najmniejszego sensu, o ile ktoś 1 nie wsiądzie do różnych aut i nie przejedzie tak samo, takiego samego odcinka. U mnie w mieście na tej samej trasie 1.8TSI pali od 8l - 16l na 100km, jak tu cokolwiek z kimkolwiek porównać.

                                Jeżeli nie miasto i nie warunki poza miejskie to pozostaje autostrada. Zawsze możemy zrobić testy dla np. takich ustawień:
                                prędkość tempomatowa 140km/h, minimum 100km przejechane, start pomiaru po rozpędzeniu się do szybkości przelotowej.


                                Maicroft, a miałeś może możliwość porównania na swoim odcinku i przy swojej jeździe dodatkowo 1.2TSI - 1.8TSI. ?

                                A co za roznica ile pali na postoju, czy to bedzie 0,3 czy 1l/ h ?? Nie rozumie - przeciez to co pokazuje komputerek to mozna przestawic i bedzie mi pokazywac ze pali po miescie dajmy na to 5l, a pali realnie 7 - nie widze logiki w tym
                                .
                                No mnie to interesuje, bo przy mojej miejskiej trasie, często stoję samochodem i zastanawiam się ile takie stanie kosztuje w moim a ile w innych. Nie bardzo rozumiem też po co miałbym przestawiać komputerek, w jakiś celach dowodowych?, tylko dla kogo?
                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez słoń
                                  Zamieszczone przez jakmaj
                                  I proszę bez docinek typu "nie długo to TSI będzie palił 5 litrów" bo nie ma szans aby palił 5
                                  taaaaaaaaa...
                                  Może masz problemy z liczeniem, ale 5,71l/100km to bliżej sześciu litrów niż pięciu...

                                  Komentarz

                                  • słoń
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 777

                                    Zamieszczone przez xtremesystems
                                    jadac nie przekraczajac 100 mialem 3.7 na odcinku 70 km w 1.6tdi . w 4 roslych chlopow jechalismy i terenie raczej gorzystym
                                    z tego wnioskuję ,że było więcej z górki?

                                    [ Dodano: Czw 17 Lis, 11 19:19 ]
                                    Zamieszczone przez ryjeks
                                    Oooooooooo

                                    U kolegi bardzo ładnie widać, że różnica w trasie między 1.9TDI, a 1.4TSI to +/- 1l.
                                    Z tego co widać to chyba te same "trasy" w jednym i drugim
                                    nie są to te same trasy,TSI robi krótsze odcinki.myślę,że gdybym robił nim to co TDI to średnie byłoby 5,4

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      Zamieszczone przez Zorr
                                      Maicroft, a miałeś może możliwość porównania na swoim odcinku i przy swojej jeździe dodatkowo 1.2TSI - 1.8TSI. ?
                                      Nie mialem okazji, ale kiedys testowym Superbem jezdzilem to w 1.8TSI wychodzilo srednio jakies 2l niz w 2.0TDI 170KM dystans z kilku kkm
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • winni77
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2183
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Zamieszczone przez Zorr
                                        z czystej ciekawości...
                                        czy mógłbym prosić posiadaczy 1.2TSI i 1.4TSI oraz silników TDI o podzielenie się informacją jakie macie minimalne spalanie stojąc na luzie (bez klimy itp)?
                                        w 1.8TSI jest to 0,7 l/h
                                        U mnie między 0,4 (ale to bardzo rzadko) a 0,7. Najczęściej 0,5 i 0,6.
                                        Mój "Batmobil"

                                        Komentarz

                                        • loru
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4286
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Zamieszczone przez Zorr
                                          z czystej ciekawości...
                                          czy mógłbym prosić posiadaczy 1.2TSI i 1.4TSI oraz silników TDI o podzielenie się informacją jakie macie minimalne spalanie stojąc na luzie (bez klimy itp)?
                                          w 1.8TSI jest to 0,7 l/h
                                          to wszystko jest bardzo zależne od ustawienia rozrządu szczególnie w TDI
                                          mój przypadek,
                                          przed poprawieniem rozrządu bo ASO jak zwykle spiep... robotę
                                          bez klimy 0,5l/h
                                          z klimą 0,7l/h

                                          po poprawieniu rozrządu i ustawieniu go na "wyprzedzenie" czy jakoś tak
                                          bez klimy na ogół 0,7 l/h
                                          z klimą w bardzo upalne dni potrafi dojść do 0,9l/h

                                          odczuwalna różnica po ustawieniu rozrządu to lepiej zbierające się auto
                                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                          Komentarz

                                          • abstinent
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4842
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            loru, no a jak się ma to do normalnej jazy i osiągów
                                            jeździ tak samo, pali tyle samo :?:

                                            Komentarz

                                            • loru
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 4286
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              Zamieszczone przez abstinent
                                              loru, no a jak się ma to do normalnej jazy i osiągów
                                              jeździ tak samo, pali tyle samo :?:
                                              jeździ lepiej, zauważalnie lepiej, co prawda teraz auto po programie ale przed było miło nim się poruszać, zamiast standardowych 105KM + gift = około 115KM, miałem na hamowni 126KM taka miej więcej jest różnica jak się ustawi odpowiednio rozrząd, co do spalania to zawsze miałem wysoki więc ciężko mi to określić.
                                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                              Komentarz

                                              • barteq
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 309
                                                • Opel

                                                Ja w BXE przy światłach do jazdy dziennej mam 0,4l/h przy światłach mijania mam już 0,5l/h przy klimie 0,7l/h. tak było przy oryginalnym rozrządzie i jak niedawno 1 raz był zmieniany wartości się nie zmieniły.


                                                OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                                                Komentarz

                                                • Zorr
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2110

                                                  no z klimą (pracującą) to ja już mam 1,2 l/h
                                                  z klimą w trybie auto, ale nie pracującą to mam 0,8 l/h
                                                  kiedyś raz widziałem jak wskoczyło na 1sek 0,6 l/h ale tak to w większości 0,7 albo 0,8 jest.

                                                  ciekawe jak duży wpływ mają te wartości (różnice miedzy autami) na końcowy wynik spalania :?:
                                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                  Komentarz

                                                  • krzysn
                                                    Rider
                                                    • 2007
                                                    • 515

                                                    Moim zdaniem wpływ na spalanie podczas postoju ma nie tylko klimatyzacja ale ogólnie: włączony nawiew, światła oraz stopień rozładowania akumulatora od którego zależy obciążenie alternatora.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...