[O2] 1.6CR vs. 1.4TSI - pytanie o opinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dzanas
    Drive
    • 2008
    • 45

    [O2] 1.6CR vs. 1.4TSI - pytanie o opinie

    Kto wrocil :twisted:

    Ale panie no lipa.............. jak do takiej porzadnej limuzyny nie zamowic DSG :roll:


    A tak fajne auto w wypas wersji. Ten kolor jest zupelnie inny od braz mocca ktory wyglada jak czarny, a ten jest duzo jasniejszy. W Platynie nie mozna zamowic innych felg :?:
    => NO BASS NO FUN <=
  • elektor
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 135

    #2
    [O2] 1.6CR vs. 1.4TSI - pytanie o opinie

    Stoję przed wyborem nowej O2. Mam do wyboru dwa silniki 1.6CR i 1.4TSI.
    Pomijając że różnica w kosztach to prawie 10k , może mógłby ktoś się wypowiedzieć mający doswiadczenie z tymi motorami, który wypada lepiej w kwesti elastyczności, mocy. Chodzi mi o subiektywne odczucia z jazdy a nie papierowe dane.
    Aktualnie jeżdzę O2 1.9TDI.

    Komentarz

    • paweł2
      L&K
      • 2010
      • 1405

      #3
      Zamieszczone przez elektor
      Aktualnie jeżdzę O2 1.9TDI
      w takim razie bierz 1.6tdi,chyba ze masz bardzo male przebiegi to wtedy 1.4tsi.
      Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

      Komentarz

      • xtremesystems
        RS
        • 2010
        • 2254
        • Hyundai

        #4
        o tsi napisze o 1.2 jechalem nim w roomsterze. ma pierdo..cie ok 4000rpm
        pozatym jak nie uzywaz turbawki to jest oszczedny. w miescie jednak ciezko o oszczednosc na tsi

        1.6tdi mam w fabii. na trasie mozna zapierdzielac duzo szybciej i pali mniej.
        jest mega cichy w porownaniu do 1,9., kreci wyzej . ale nie ma tego pierdo.niecia co 1.9 (znaczy ma mniejsze , zato ciagnie dluzej)

        Komentarz

        • piociel
          Rider
          • 2010
          • 526
          • Volkswagen

          #5
          1,4 TSI:
          - cichszy
          - bardziej elastyczny
          - tańszy w zakupie
          - droższy na stacji
          Ciekawy jestem jak to będzie z awaryjnością obu silników.
          Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
          Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

          Komentarz

          • Ayu
            RS
            • 2009
            • 4154

            #6
            Proponuje przeliczyć dokładnie dystans jaki pokonasz przez 3 pierwsze lata i wtedy porównać koszty. Trzeba naprawdę sporo jeździć by "wypalić" 10 k PLN w różnicy na paliwie.

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8033
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              Zamieszczone przez hotrain
              Proponuje przeliczyć dokładnie dystans jaki pokonasz przez 3 pierwsze lata i wtedy porównać koszty. Trzeba naprawdę sporo jeździć by "wypalić" 10 k PLN w różnicy na paliwie.
              Przy tych cenach ON i BP z 80kkm trzeba przejechać.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • słoń
                Elegance
                • 2010
                • 777

                #8
                Zamieszczone przez AdamB
                Przy tych cenach ON i BP z 80kkm trzeba przejechać
                to też zależy gdzie się jeżdzi.jak robi się trasy to i 150kkm będzie za mało przy różnicy w spalaniu 1ltr. po 150 kkm zapewne padne DPF i szlag trafia jakiekolwiek oszczędności.diesle skończyły się na 1,9 tdi,nadchodzi era benzyny panowie

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  hotrain, Jestem ciekaw czy wypalona roznica nie pokryje straty na sprzedazy tych silnikow TSI po 3-5 latach. Puki co malo kto mowi ze sie psuja, ale zaczna i wtedy zobaczymy tak naprawde jaka jest realna utrata wartosci po kilku latach.

                  Mnie TDI z DSG pali duzo, dla wielu wiecej niz ich 1.4TSI, ale zadnych eko cudow nie uprawiam, szkoda mojego zdrowia i silnika

                  słoń, Jak zaczna sie rwac te rozrzady w TSI z ktorymi juz teraz na gwarancji sa problemy i odlatywac turbiny to pogadamy o DPFie
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Northeusz
                    RS
                    • 2010
                    • 1677
                    • Octavia I (1U2)
                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    hotrain, Jestem ciekaw czy wypalona roznica nie pokryje straty na sprzedazy tych silnikow TSI po 3-5 latach. Puki co malo kto mowi ze sie psuja, ale zaczna i wtedy zobaczymy tak naprawde jaka jest realna utrata wartosci po kilku latach.

                    Mnie TDI z DSG pali duzo, dla wielu wiecej niz ich 1.4TSI, ale zadnych eko cudow nie uprawiam, szkoda mojego zdrowia i silnika

                    słoń, Jak zaczna sie rwac te rozrzady w TSI z ktorymi juz teraz na gwarancji sa problemy i odlatywac turbiny to pogadamy o DPFie
                    W sensie o DPFie również, wszak diesel nie z samego DPF-a się składa
                    Pozdrawiam
                    Northeusz

                    Komentarz

                    • elektor
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 135

                      #11
                      Czy posiada ktoś może dane elastyczności 1.6 TDI CR ?
                      Jak na razie znalazłem dane dla 1.9 TDI i 1.4 TSI :

                      1.4 TSI 1.9 TDI
                      0-100 9,7 s 11,7
                      80-120 12 s (5 b) 12,9 (5 b)
                      60-100 8,5s (4 b) 8,5 s (4b)

                      Dla 1,6 TDI nijak nie mogę znależć... BTW... osiągi 1,4 i 1,9 zaskakująco zblizone

                      Komentarz

                      • loyd
                        RS
                        • 2010
                        • 2342

                        #12
                        Maicroft, nie słyszałem o żadnym przypadku zerwanego rozrządu w tsi .....

                        Za to czytałem tu na forum o przypadku gdy w TDI tłoki wyszły bokiem silnika.

                        Komentarz

                        • AdamB
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 8033
                          • Octavia IV (NX3)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Mnie TDI z DSG pali duzo, dla wielu wiecej niz ich 1.4TSI, ale zadnych eko cudow nie uprawiam, szkoda mojego zdrowia i silnika
                          Pamiętajmy o tym , że tym którym 1.4TSI pali 6/100km na trasie 1.6TDI będzie palił 4 lub mniej.
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz

                          • loyd
                            RS
                            • 2010
                            • 2342

                            #14
                            Odpowiedź na pytanie 1.6 tdi czy 1.4 tsi przy obecnych cenach PB/On jest jedna ....

                            Widzę same zalety tsi i żadnych zalet tdi.

                            Jeżeli ktoś jeździ bardzo dużo (50 kkm i więcej) rocznie to oczywiście tdi .....

                            Komentarz

                            • loru
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4286
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez loyd
                              Za to czytałem tu na forum o przypadku gdy w TDI tłoki wyszły bokiem silnika.
                              z tą małą różnicą, że to dotyczy 1.9 a nie 1.6 wiec jako argument przeciw 1.6 TDI odpada, notabene jak byś doczytał to jest to problem związany ze złym komponentem dostarczonym przed podwykonawcę co może i spotkać TSI też.


                              Zamieszczone przez loyd
                              Widzę same zalety tsi i żadnych zalet tdi.
                              wymień je proszę bo naraźie gadasz jak Jarek ,coś wiem ale nie powiem a reszta niech się domyśla.
                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                Powiem tak, jak bym miał taki dylemat czy wybrać 1,6CR czy 1.4Tsi to brałbym benzyne :!: turbo benzyna ma same zalety a róznica w spalaniu nie będzie az taka duza co by kupowac diesla.
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • abstinent
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4842
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  elektor, jeździsz 1.9tdi to bierz 1.6tdi

                                  ja bym nigdy nie kupił benzyny po mimo że robię teraz ok 8-12tyś rocznie :lol:

                                  chciał bym się przejechać jakimś tsi i porównać na własnej skórze spalanie
                                  a to pewnie będzie niszczące dla tsi :diabelski_usmiech

                                  Komentarz

                                  • AdamB
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 8033
                                    • Octavia IV (NX3)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez loyd
                                    Widzę same zalety tsi i żadnych zalet tdi.
                                    Patrząc po waszych perypetiach z filtrami paliwa - terkotanie, rzegoczącymi rozrządami-napinaczy czy coś tam i biorąc pod uwagę że wasze auta mają dopiero po 15-30kkm przebiegu to strach pomyśleć co będzie po 100kkm. Moje 1.9TDI które przejechało już 112kkm bezawaryjnie i bezproblemowo w porównaniu do waszych problemów to wzór niezawodności. Więc wybacz.
                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                    Komentarz

                                    • loyd
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2342

                                      #19
                                      Zamieszczone przez AdamB
                                      Zamieszczone przez loyd
                                      Widzę same zalety tsi i żadnych zalet tdi.
                                      Patrząc po waszych perypetiach z filtrami paliwa - terkotanie, rzegoczącymi rozrządami-napinaczy czy coś tam i biorąc pod uwagę że wasze auta mają dopiero po 15-30kkm przebiegu to strach pomyśleć co będzie po 100kkm. Moje 1.9TDI które przejechało już 112kkm bezawaryjnie i bezproblemowo w porównaniu do waszych problemów to wzór niezawodności. Więc wybacz.
                                      1) filt paliwa to nie problem - kosztuje z 50 pln - pewnie u Ciebie też terkocze, ale jest skutecznie zagłuszany jakże wesołym klekotem tdi .... ,

                                      2) nie ma problemów z rzegoczącymi rozrządami tylko z nastawnikiem rozrządu,

                                      3) moje tsi ma już prawie 40 kkm i jeździ - mogę się z Tobą założyć, że będzie jeździł przy 100 kkm i 150 kkm.

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8033
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez loyd
                                        1) filt paliwa to nie problem - kosztuje z 50 pln - pewnie u Ciebie też terkocze, ale jest skutecznie zagłuszany jakże wesołym klekotem tdi .... ,
                                        Nic nie jest zagłuszane, bo filtr jest w innym miejscu i ma inną budowę. Twój ma zaworek przelewowy w sobie i on powodował zjawisko terkotania.

                                        Zamieszczone przez loyd
                                        2) nie ma problemów z rzegoczącymi rozrządami tylko z nastawnikiem rozrządu,

                                        3) moje tsi ma już prawie 40 kkm i jeździ - mogę się z Tobą założyć, że będzie jeździł przy 100 kkm i 150 kkm.
                                        Życzę Ci oczywiście, aby twoje autko sprawowało się równie albo i bardziej niezawodnie i bezawaryjnie jak moje. :szeroki_usmiech
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Co do spalania to taki artykul dzis znalazlem.



                                          I TDI pali tyle co mi, wiec benzyna 1.2 czy 1.4TSI palilaby dokladnie tyle co w tym tescie.

                                          Przy jeździe z zachowaniem obowiązującego ograniczenia prędkości do 130 km/h silnik TSI potrzebował 7,55 l/100 km, natomiast jednostka TDI zużyła 6,29 litra na setkę.

                                          Wiec to jest jazda gdzie jedzie sie 130 przykladowo na tempomacie, a nie 90 i czasem rozpedzi do 130


                                          Po dotarciu do Monte Carlo oba samochody przemierzyły kilkakrotnie trasę wyścigu Formuły 1, ale w przeciwieństwie do warunków jakie są stwarzane raz do roku dla bolidów wyścigowych, oznaczało to powolną jazdę w dużym ruchu ulicznym, przerywaną wielokrotnymi postojami. W tych warunkach diesel wykazał się znacznie mniejszą dyskrecją niż w trasie i jego dźwięk był odbierany jako nieco natarczywy. Jego wysoki moment obrotowy był za to przydatny w razie sprawnego włączania się do ruchu, ale Fabia TSI w cale nie pozostawała w tyle dzięki silnikowi bardzo szybko reagującemu na dodanie gazu. Niestety wynik spalania w tej próbie obu autom nie przyniósł chwały - TSI zużył aż 16,6 l/100 km, a TDI też nie mało, bo 10,66 litra.

                                          Dokladnie tyle pali, no moze ciut mniej, bo to nie az taki wielki ruch, ale 1 listopada to po crusingu cmentarnym bylo cos ponad 10l :lol:

                                          Z innego artykulu:

                                          Słowem, serce Octavii zaskakuje sprawnością na niskich i średnich obrotach i tam czuje się najlepiej, tak samo jak portfel kierowcy. 1,2-litrowy motor zadowala się wtedy 5,5 l/100 km poza miastem i około 8,5 l/100 km w mieście oraz na autostradzie.


                                          Slowem: jazda emerycka pali malo, jazda normalna, czyli autostrada te minimum 130, mniej jak 8l nie wezmie :roll:
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Zorr
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2110

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            ...Slowem: jazda emerycka pali malo, jazda normalna, czyli autostrada te minimum 130, mniej jak 8l nie wezmie :roll:
                                            no ale to 1.2TSi bo 1.8TSI na autostradzie przy tempomacie na 140km/h i średnią prędkością 133km/h załadowany 2+2+ bagażnik z klimą auto weźmie ~7,3l/100km
                                            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              #23
                                              Maicroft, chyba cos pierdolą w tym tescie, jak fabia 1.6 tdi może w korkach spalić ponad 10.5l :shock: tyle to nawet mój nie pali jak sa gigantyczne korki w krakowie, max to 10l z jedno dniowej jazdy. 1.2 tsi ponad 16l tyle to może spali 2.0 tsi w octavii ale i tak w to wątpie :roll:
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • Ayu
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 4154

                                                #24
                                                Maicroft, pewnie utrata wartości TSI będzie większa niż TDI, ale jednym z czynników będzie też pewnie cena PB/ON za te kilka lat. Niemniej jednak jak by nie patrzeć mnie się podoba bardziej jazda autem z silnikiem benzynowym.

                                                Komentarz

                                                • uniks
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 39

                                                  #25
                                                  Hej,
                                                  powiem szczerze, że temat iście ciekawy i przeglądając forum nie znalazłem nigdzie zestawienia rzeczy, które psują się od czasu do czasu w TSI/TDI, i na które trzeba uważać, bądź przynajmniej mieć w pamięci
                                                  Dlatego może ktoś z kolegów (posiadających większą wiedzę/doświadczenie) pokusiłby się o stworzenie takowego zestawienia potencjalnych min
                                                  I uprzedzając pytania, tak wiem, że są egzemplarze zarówno TSI jak i TDI, w których nic się nie dzieje i lejąc do pełna można równik 1000 razy objechać.
                                                  Skoda Octavia II Elegance 1.6FSI (BLF)
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=47274

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...