Wiec, wypowiem się i ja
.
Miałem Lanosa, odziedziczyłem go z 270k km na blacie
, pojeździłem miesiąc, a że w mieście łykał 10-11l PB, decyzja była szybka zakładamy LPG. Założyłem, jeździłem 2 lata, generalnie się sypał, co 1-2 miesiące było coś do robienia (max uszczelka pod głowicą ok 500 zł, ale wymieniłem i bak, reflektory, itd. itp), teraz już poszedł z powrotem do rodziny, bo był w niej od nowości i ma obecnie 330k, ale nadal się sypię :szeroki_usmiech , z instalacją się nic nie działo, oprócz jednego razu kiedy była drobna spychologia mechanik LPG vs PB, ale finalnie w miarę sprawnie poszło naprawienie tej usterki. Wtedy padła decyzja, jak będę zmieniał to na TDI, żeby w razie awarii bujać się u jednego mechanika, poza tym jak wkładam w niego 200-300 złotych co miesiąc to wolę raz w turbo i mieć rok spokój.
Kupiłem zadbany model 1.9TDI 2006 BXE, po opłatach ok. 40k, jak szukałem nowych MPI to były ok. 10-15k droższe, w miarę przyzwoitym wyposażeniu i na pewno nie w takim jak mam moje. Auto z 170k na blacie. Turbo już zrobiłem
2,5k, gratis egr parę stówek. Akumulator i świece to wiadomo eksploatacja, nowych opony zimowych nie liczę, bo w nówce też trzeba byłoby kupić. W LPG Lanos denerwowała mnie wizyta na stacji co 250km..., teraz jest co 700-750km, na motostat, widzę że żebrak przypomina się Octaviach z LPG co ok 400-450 km, co już chyba by mnie zadowalało.
Co do kosztów to teraz przeglądałem www.motostat.pl i wychodzi to mniej więcej tak:
1.9 TDI miasto 7l = ok. 37zł, trasa ok. 6l - moje doświadczenia, to i to.
1,6 MPI miasto 8,5l LPG + 1,5l PB = ok. 32 zł
Na 100 km w mieście oszczędność 5 zł, ja robię ok 20-24k km rocznie, 15 km w miarę płynną trasą do pracy po mieście, czyli oszczędziłbym ok. 1200 złotych rocznie, w skali 5 lat na które kupiłem auto ok 6000 złotych. Droższych przeglądów nie liczę i innych spraw związanych z eksploatacją, bo w pół roku z TDI wsadziłem w niego ok 4000 na naprawy, myślę, że tyle w ciągu 5 lat nie wsadziłbym w LPG :
Jak miałbym brać LPG to tylko nowy, bo tak to nie wiadomo co siedzi w aucie, a że brakowało mi 10-15k to wziąłem TDI. Pytanie ile straci na wartości 5 letnie auto z LPG z licznikiem 100k, z ceny bazowej 55k, a ile 10 letnie dobrze wyposażone TDI z licznikiem ok. 300k :diabelski_usmiech z ceny zakupu 40k.
Podsumowując:
Teraz bym chyba dozbierał i wziął LPG albo brał słabo wyposażone ale też LPG :diabelski_usmiech
[ Dodano: Pon 14 Lis, 11 00:40 ]
Co do akcyzy na LPG, to w DE, trwa wielka wyprzedaż aut z LPG na rynku wtórnym, moja rodzina mówiła mi, że w DE klamka już zapadła i rząd wprowadza dużo wyższą akcyzę na LPG chyba w 2013 lub 2015, nie pamiętam dokładnie, ale podobno jest to przesądzone odgórnie.
![Big OK](https://forum.octaviaclub.pl/core/images/smilies//bigok.gif)
Miałem Lanosa, odziedziczyłem go z 270k km na blacie
![Uśmiech](https://forum.octaviaclub.pl/core/images/smilies/smile.png)
Kupiłem zadbany model 1.9TDI 2006 BXE, po opłatach ok. 40k, jak szukałem nowych MPI to były ok. 10-15k droższe, w miarę przyzwoitym wyposażeniu i na pewno nie w takim jak mam moje. Auto z 170k na blacie. Turbo już zrobiłem
![Big OK](https://forum.octaviaclub.pl/core/images/smilies//bigok.gif)
Co do kosztów to teraz przeglądałem www.motostat.pl i wychodzi to mniej więcej tak:
1.9 TDI miasto 7l = ok. 37zł, trasa ok. 6l - moje doświadczenia, to i to.
1,6 MPI miasto 8,5l LPG + 1,5l PB = ok. 32 zł
Na 100 km w mieście oszczędność 5 zł, ja robię ok 20-24k km rocznie, 15 km w miarę płynną trasą do pracy po mieście, czyli oszczędziłbym ok. 1200 złotych rocznie, w skali 5 lat na które kupiłem auto ok 6000 złotych. Droższych przeglądów nie liczę i innych spraw związanych z eksploatacją, bo w pół roku z TDI wsadziłem w niego ok 4000 na naprawy, myślę, że tyle w ciągu 5 lat nie wsadziłbym w LPG :
![Big OK](https://forum.octaviaclub.pl/core/images/smilies//bigok.gif)
Jak miałbym brać LPG to tylko nowy, bo tak to nie wiadomo co siedzi w aucie, a że brakowało mi 10-15k to wziąłem TDI. Pytanie ile straci na wartości 5 letnie auto z LPG z licznikiem 100k, z ceny bazowej 55k, a ile 10 letnie dobrze wyposażone TDI z licznikiem ok. 300k :diabelski_usmiech z ceny zakupu 40k.
Podsumowując:
Teraz bym chyba dozbierał i wziął LPG albo brał słabo wyposażone ale też LPG :diabelski_usmiech
[ Dodano: Pon 14 Lis, 11 00:40 ]
Co do akcyzy na LPG, to w DE, trwa wielka wyprzedaż aut z LPG na rynku wtórnym, moja rodzina mówiła mi, że w DE klamka już zapadła i rząd wprowadza dużo wyższą akcyzę na LPG chyba w 2013 lub 2015, nie pamiętam dokładnie, ale podobno jest to przesądzone odgórnie.
Komentarz