LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • baca10
    RS
    • 2009
    • 6225

    #26
    Zamieszczone przez tom.tom
    Po przełączeniu na LPG też cyka prawie jak w dieslu, tylko juz równomiernie.
    A kto nie wie, to od razu ludzie mówią o ładne autko i Diesel :twisted:

    Komentarz

    • xtremesystems
      RS
      • 2010
      • 2254
      • Hyundai

      #27
      i jeszcze przyspiesza ja diesel

      baca . ja wiem ze lpg jest oszczedne i nawet skoda rozwiazala to tak ze sie nie psuje za czesto.

      ale naprawde nie ma co sie spuszczac jakie to lpg jest super.
      bo przyspieszenia 1.6 plus lpg w octavii prawie nie ma

      a dodatkowo jazda na lpg ze spalaniem 8 L to musi byc mega kapelusz.

      wiem ile pali koledze tour'ka i wiem jak jezdzi.

      Komentarz

      • yunior81
        RS
        • 2010
        • 1657
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #28
        Zamieszczone przez xtremesystems
        i jeszcze przyspiesza ja diesel

        baca . ja wiem ze lpg jest oszczedne i nawet skoda rozwiazala to tak ze sie nie psuje za czesto.

        ale naprawde nie ma co sie spuszczac jakie to lpg jest super.
        bo przyspieszenia 1.6 plus lpg w octavii prawie nie ma

        a dodatkowo jazda na lpg ze spalaniem 8 L to musi byc mega kapelusz.

        wiem ile pali koledze tour'ka i wiem jak jezdzi.
        A tak wogóle to co twój post wnosi do tematu :?: :?: :!:

        Swoje przemyślenia na temat wyższości diesla nad innymi rozwiązaniami paliwowymi ( czyt. PB lub PB + LPG ) zachowaj w swojej pamieci lub załóż inny wątek jak już tak bardzo chcesz sie spierać....

        ....Fabia II z 1.6 TDI CR ...... hm.... :? no cóż o gustach sie nie dyskutuje...... w tym wątku...

        Komentarz

        • Northeusz
          RS
          • 2010
          • 1677
          • Octavia I (1U2)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM

          #29
          Zamieszczone przez xtremesystems
          i jeszcze przyspiesza ja diesel...
          Ale po co takie "przejadżki"? Kolega napisał tylko, że ma ładny samochód i że cyka jak diesel. O przyspieszaniu i garderobie nie było raczej wspomniane . Nie róbmy z tego tematu nastepnego wątku, że w przypadku LPG jednak diesel jest lepszy.
          Pozdrawiam
          Northeusz

          Komentarz

          • mar979
            Ambiente
            • 2011
            • 187

            #30
            Zamieszczone przez xtremesystems
            ale naprawde nie ma co sie spuszczac jakie to lpg jest super.
            bo przyspieszenia 1.6 plus lpg w octavii prawie nie ma
            wiem ile pali koledze tour'ka i wiem jak jezdzi.
            I tu się z Tobą nie zgodzę bo na LPG to auto chodzi dokładnie tak samo jak na benzynie,
            ja u siebie żadnej różnicy nie zauważyłem w przyśpieszaniu, a co do tego że wg Ciebie
            tego przyśpieszenia nie ma to też nieprawda, bo ten silnik trzeba kręcić powyżej 4000 obr.
            żeby miał porządnego kopa, inaczej faktycznie jest trochę mułowaty, ale na wysokich
            obrotach dostaje naprawdę dużego kopa i ja nie narzekam. Wcześniej jeździłem dieslem
            z turbiną i benzyniakiem o tej samej pojemności i tutaj dużej różnicy nie widzę - tylko
            zaznaczam że trzeba nim jeździć na wysokich obrotach żeby śmigał jak strzała. To tak samo
            ja z innym świetnym silnikiem w Hondzie Accord 1,8 V-Tec z 2000 roku np. - na niskich obrotach
            muł a na wysokich rakieta.
            Spalanie u mnie 10-11 litrów na mieście co jest bardzo normalnym wynikiem, a jeżdżę
            całkiem dynamicznie
            Moja Octa:

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

            Komentarz

            • nobody
              Ambiente
              • 2011
              • 119

              #31
              Zamieszczone przez Northeusz
              Zamieszczone przez xtremesystems
              i jeszcze przyspiesza ja diesel...
              Ale po co takie "przejadżki"? Kolega napisał tylko, że ma ładny samochód i że cyka jak diesel. O przyspieszaniu i garderobie nie było raczej wspomniane . Nie róbmy z tego tematu nastepnego wątku, że w przypadku LPG jednak diesel jest lepszy.
              KOLEŻANKA!!! :szeroki_usmiech

              [ Dodano: Sro 30 Lis, 11 11:14 ]
              Zamieszczone przez tom.tom
              Wtryskiwacze MED w instalacji LR omegas przed przełaczeniem się na gaz pracują w trybie rozgrzewania, dlatego tak cyka nierównomiernie jak to opisałeś. Po przełączeniu na LPG też cyka prawie jak w dieslu, tylko juz równomiernie. Do tego jeszcze może cykać zawór od układu odpowietrzania instalacji paliwowej.
              Potwierdzam, po przełączeniu słychać cykanie - na moje dość miarowe. W środku raczej niezauważalne. W nagrodę jest jednak powszechna opinia o trwałości metalowych MEDów. No zobaczymy, jak to będzie.

              Jeszcze a'propos halucynacji słuchowych: czy zdarza się na Waszych silnikach, że na zimnym słychać postukiwanie szklanek zaworowych (jedną?!) - trwa to krótko, ale jak mnie to wkurza :twisted:

              Komentarz

              • Northeusz
                RS
                • 2010
                • 1677
                • Octavia I (1U2)
                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                #32
                Zamieszczone przez nobody
                Zamieszczone przez Northeusz
                Zamieszczone przez xtremesystems
                i jeszcze przyspiesza ja diesel...
                Ale po co takie "przejadżki"? Kolega napisał tylko, że ma ładny samochód i że cyka jak diesel. O przyspieszaniu i garderobie nie było raczej wspomniane . Nie róbmy z tego tematu nastepnego wątku, że w przypadku LPG jednak diesel jest lepszy.
                KOLEŻANKA!!! :szeroki_usmiech
                Tak, mea culpa, przepraszam
                Pozdrawiam
                Northeusz

                Komentarz

                • Polon
                  Rider
                  • 2010
                  • 315

                  #33
                  Zamieszczone przez nobody
                  Jeszcze a'propos halucynacji słuchowych: czy zdarza się na Waszych silnikach, że na zimnym słychać postukiwanie szklanek zaworowych (jedną?!) - trwa to krótko, ale jak mnie to wkurza :twisted:
                  To nie szklanka zaworu, też tak myślałem, to słychać wtryskiwacze gazu w trybie rozgrzewania. To stukanie odbywa się z czterokrotnie mniejszą częstotliwością niż podczas normalnej pracy.
                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • xtremesystems
                    RS
                    • 2010
                    • 2254
                    • Hyundai

                    #34
                    pytanie . jakiej generacji instalacje skoda montuje w tourach i FL

                    IV pewnie?

                    [ Dodano: Sro 30 Lis, 11 11:52 ]
                    Zamieszczone przez mar979
                    I tu się z Tobą nie zgodzę bo na LPG to auto chodzi dokładnie tak samo jak na benzynie,
                    Spalanie u mnie 10-11 litrów na mieście co jest bardzo normalnym wynikiem, a jeżdżę
                    całkiem dynamicznie
                    ja nie mowilem o tym czy auto jezdzi inaczej na pb czy inaczej na LPG
                    tylko wiem jak kolega moj nim jezdzi. w wlasnie spalanie ma w twoich granicach

                    wiec jesli baca ma spalanie 8 to w ogole toczy sie jak na rowerze . bo raz ze ten silnik nie przyspiesza za dynamicznie (tragedii nie ma, tak jak z 1.4) , to dwa ze jeszcze trzeba muskac pedal gazu w i tak slabawym silniku zeby miec takie spalanie


                    bron Boze nie wchodze w temat o wyzszosci ON nad LPG.

                    wiem ze jezdze ze 4zl drozej niz na lpg

                    ....Fabia II z 1.6 TDI CR ...... hm.... :? no cóż o gustach sie nie dyskutuje...... w tym wątku...
                    no wlasnie wolalem fabie z takim silnikiem niz octavie z 1.6 z gazem
                    to byl moj dylemat i bilem sie z myslami dlugo

                    czy wziac duzego klocka ktory nie jedzie za bardzo , czy mniejsze i lzejsze z silnikiem ktory jedzie.

                    przewazylo to ze w miescie latwiej zaparkowac fabka

                    Komentarz

                    • baca10
                      RS
                      • 2009
                      • 6225

                      #35
                      xtremesystems, NIe tocze się, nie jestem zawali drogą, stosuje ecodrivin, to naprawde powoduje obniżenie spalania, a jak trzeba to i docisne pedał gazu i byś sie zdziwił, wiem rewelacji nie ma, ale jak bym chciała to bym kupiła RS-a

                      Komentarz

                      • xtremesystems
                        RS
                        • 2010
                        • 2254
                        • Hyundai

                        #36
                        a ja jakbym chcial bym kupil ferrari


                        tez stosuje ecodriving
                        w miescie 6-6.5 w trasie 3,7-6




                        tylko tutaj jak sie docisnie to juz wstydu nie ma bo auto lekkie a niutow ma 250


                        ogolnie bylem bardzo blisko kupienia octy z twoim silnikiem . ale jednak nie :P

                        Komentarz

                        • Marx
                          Elegance
                          • 2009
                          • 865

                          #37
                          nie łudźmy się - LPG kupuje się dla oszczędności. Ja też mam spalanie LPG koło 8. Tyle że do tego jeszcze Pb 2l/100 Natomiast potwierdzam że 1.6 jedzie ok, tak samo na Pb jak i LPG. Już włączenie klimatyzacji ma większy wpływ na osiągi niż zmiana typu paliwa.

                          Ps. nad fabią też myślałem ale ta nowa jest po prostu paskudna (moim zdaniem)

                          Komentarz

                          • KilaN
                            Drive
                            • 2011
                            • 55

                            #38
                            Zamieszczone przez Marx

                            Ps. nad fabią też myślałem ale ta nowa jest po prostu paskudna (moim zdaniem)
                            a do tego jest ciasna w środku... to z moich spostrzeżeń.
                            to samo od nowa

                            Komentarz

                            • Marianek78
                              Classic
                              • 2010
                              • 22

                              #39
                              Zamieszczone przez KilaN
                              pompa paliwowa jak najbardziej działa. Dlatego ważne jest aby nie jeździć z tzw. "pustynią w baku" w przeciwnym razie pompa pracuje "na sucho" co jest najprostszą drogą do jej zatarcia
                              Dzięki KilaN za informację. Domyślałem się, że tak jest, ale wolałem mieć pewność

                              Komentarz

                              • nobody
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 119

                                #40
                                Zamieszczone przez Marianek78
                                Zamieszczone przez KilaN
                                pompa paliwowa jak najbardziej działa. Dlatego ważne jest aby nie jeździć z tzw. "pustynią w baku" w przeciwnym razie pompa pracuje "na sucho" co jest najprostszą drogą do jej zatarcia
                                Dzięki KilaN za informację. Domyślałem się, że tak jest, ale wolałem mieć pewność
                                Pompa paliwowa musi działać w układach LPG IV generacji - silnik odpalamy na benzynie za każdym razem, nawet jsk jest rozgrzany i zgasimy go na chwilę. W opisie LR Omegas podają też, że na wolnych obrotach silnik przechodzi na zasilanie benzyną (tego do końca nie rozumiem prawdę mówiąc). Byłoby chyba nielogiczne co chwila ją włączać i wyłączać. Jak Kolega zauważył, trzeba dbać aby było min. 1/4 zbiornika benzyny (tak nawet zaleca instrukcja użytkowania LR), którą dobrze jest też od czasu do czasu wypalić i wymienić na ,,świeżą".

                                Komentarz

                                • Marx
                                  Elegance
                                  • 2009
                                  • 865

                                  #41
                                  Przecież to bez sensu. W baku trzymam tyle ile aktualnie jest, czyli zalewam do pełna a po jakimś czasie dobija do rezerwy, więc znowu dolewam do pełna. Jeśli pompa paliwowa potrzebowałaby do pracy min 1/4 zbiornika, to samochód na rezerwie po prostu by nie pojechał. Poza tym nie ma czegoś takiego jak utrzymywanie poziomu benzyny - ona się zużywa, więc się tankuje i tyle. Nie ma możliwości trzymania "starej" benzyny w baku - przecież ona się sukcesywnie wypala. Komuś się chyba coś pomieszało ze starym typem instalacji, gdzie można było benzyny nie używać wcale.

                                  Komentarz

                                  • Northeusz
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1677
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez nobody
                                    W opisie LR Omegas podają też, że na wolnych obrotach silnik przechodzi na zasilanie benzyną...
                                    Ja gdzieś spotkałem się z opinią, że Landi lubi się też podpierać PB pod mocniejszym obciążeniem. Nie mam Landi, więc nie wiem, czy to jest "normalne", czy raczej jednostkowa kwestia ustawienia instalacji. Jednak, jeśli tak jest z tymi niskimi obrotami, to stojąc w korkach Landi przepala czystą PB
                                    Pozdrawiam
                                    Northeusz

                                    Komentarz

                                    • baca10
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6225

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Northeusz
                                      Zamieszczone przez nobody
                                      W opisie LR Omegas podają też, że na wolnych obrotach silnik przechodzi na zasilanie benzyną...
                                      Ja gdzieś spotkałem się z opinią, że Landi lubi się też podpierać PB pod mocniejszym obciążeniem. Nie mam Landi, więc nie wiem, czy to jest "normalne", czy raczej jednostkowa kwestia ustawienia instalacji. Jednak, jeśli tak jest z tymi niskimi obrotami, to stojąc w korkach Landi przepala czystą PB
                                      U mnie tego zjawisk nie zauwżyłam :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • Andrzej.P
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1516
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #44
                                        Podpieranie beną na wolnych to w TSI występuje (jeśli jest tam IV gen.)

                                        Co do używania beny przy max bucie to jest to spotykane zjawisko przy kiepskich instalacjach, gdy np. cisnienie w reduktorze leci na pysk i komp przełącza na benę. Normalnie w IV gen. nie ma podpierania benzyną podczas pracy na gazie.
                                        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                        Komentarz

                                        • t271828
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 928

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Marx
                                          Przecież to bez sensu. W baku trzymam tyle ile aktualnie jest, czyli zalewam do pełna a po jakimś czasie dobija do rezerwy, więc znowu dolewam do pełna. Jeśli pompa paliwowa potrzebowałaby do pracy min 1/4 zbiornika, to samochód na rezerwie po prostu by nie pojechał.
                                          Jesli pompa paliwowa pracuje i tloczy benzyne to chlodzi sie ta przeplywajaca przez nia benzyna. Jesli pracuje, a silnik nie zuzywa benzyny to moze sie spalic - dlatego lepiej gdy jest zanurzona w benzynie.

                                          Komentarz

                                          • Northeusz
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1677
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Andrzej.P
                                            Podpieranie beną na wolnych to w TSI występuje (jeśli jest tam IV gen.)

                                            Co do używania beny przy max bucie to jest to spotykane zjawisko przy kiepskich instalacjach, gdy np. cisnienie w reduktorze leci na pysk i komp przełącza na benę. Normalnie w IV gen. nie ma podpierania benzyną podczas pracy na gazie.
                                            Tak powinno być, jak LPG to LPG. Nie licząc rozruchów i przełączania na PB w przypadku braku LPG. Jakiekolwiek przełączanie się LPG->PB czy to na niskich obrotach, czy to przy max bucie nie świadczy dobrze o instalacji.
                                            Pozdrawiam
                                            Northeusz

                                            Komentarz

                                            • nobody
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 119

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Marx
                                              Przecież to bez sensu. W baku trzymam tyle ile aktualnie jest, czyli zalewam do pełna a po jakimś czasie dobija do rezerwy, więc znowu dolewam do pełna. Jeśli pompa paliwowa potrzebowałaby do pracy min 1/4 zbiornika, to samochód na rezerwie po prostu by nie pojechał. Poza tym nie ma czegoś takiego jak utrzymywanie poziomu benzyny - ona się zużywa, więc się tankuje i tyle. Nie ma możliwości trzymania "starej" benzyny w baku - przecież ona się sukcesywnie wypala. Komuś się chyba coś pomieszało ze starym typem instalacji, gdzie można było benzyny nie używać wcale.
                                              Nie chodzi o to, że pompa potrzebuje minimalnej ilości do pracy, tylko o to, aby pompa paliwowa miała właściwy poziom chłodzenia - jak nie przepycha paliwa, to się grzeje, a paliwo służy jako chłodziwo. Stąd nie powinno się dociągać do rezerwy, bo rezerwa oznacza zwyczajnie za mało paliwa w tym sensie. To jest zalecenie, jakie LR zapisało grubymi literami w instrukcji obsługi. Jeśli ktoś jednak jeździ głównie na LPG, to mnie z kolei nie wydaje sie sensowne wożenie pełnego zbiornika z ,,nadmiarową'' ilością 30-40kg benzyny - oprócz butli i zatankowanego gazu (następne min. 40-60 kg na pokładzie = jedna osoba więcej). A każde 100 kg na pokładzie oznacza 1l paliwa na 100km więcej. Te magiczne 1/4 zbiornika jest więc jakimś optimum - jeśli już bawimy się w oszczędzanie (jeżdżąc na LPG i zastanawiając się, czy instalacja LPG przełącza się po 100m czy 1000m), to róbmy to konsekwentnie, nieprawdaż?

                                              Komentarz

                                              • Marianek78
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 22

                                                #48
                                                Zamieszczone przez t271828
                                                Zamieszczone przez Marx
                                                Przecież to bez sensu. W baku trzymam tyle ile aktualnie jest, czyli zalewam do pełna a po jakimś czasie dobija do rezerwy, więc znowu dolewam do pełna. Jeśli pompa paliwowa potrzebowałaby do pracy min 1/4 zbiornika, to samochód na rezerwie po prostu by nie pojechał.
                                                Jesli pompa paliwowa pracuje i tloczy benzyne to chlodzi sie ta przeplywajaca przez nia benzyna. Jesli pracuje, a silnik nie zuzywa benzyny to moze sie spalic - dlatego lepiej gdy jest zanurzona w benzynie.
                                                Ogólnie to ja mam Lanosa z LPG i wiem, że swego czasu koledzy z forum Lanosa robili coś z elektryką pompy, która miała na celu podczas zasilania LPG wyłączać pompę. W sumie nie wiem czy do końca przelewanie tej samej benzyny jest zdrowe dla pompy. Ogólnie 1/4 paliwa to podstawa :lol:

                                                Komentarz

                                                • geralcik
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 61

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Marianek78
                                                  Zamieszczone przez t271828
                                                  Zamieszczone przez Marx
                                                  Przecież to bez sensu. W baku trzymam tyle ile aktualnie jest, czyli zalewam do pełna a po jakimś czasie dobija do rezerwy, więc znowu dolewam do pełna. Jeśli pompa paliwowa potrzebowałaby do pracy min 1/4 zbiornika, to samochód na rezerwie po prostu by nie pojechał.
                                                  Jesli pompa paliwowa pracuje i tloczy benzyne to chlodzi sie ta przeplywajaca przez nia benzyna. Jesli pracuje, a silnik nie zuzywa benzyny to moze sie spalic - dlatego lepiej gdy jest zanurzona w benzynie.
                                                  Ogólnie to ja mam Lanosa z LPG i wiem, że swego czasu koledzy z forum Lanosa robili coś z elektryką pompy, która miała na celu podczas zasilania LPG wyłączać pompę. W sumie nie wiem czy do końca przelewanie tej samej benzyny jest zdrowe dla pompy. Ogólnie 1/4 paliwa to podstawa :lol:
                                                  no nie wiem czy odcięcie pompy to dobry pomysł, bo oprócz samej pompy trzeba pamiętać jeszcze o wtryskiwaczach benzynowych, którym krążące w układzie paliwo zapewnia chłodzenie. mój gazownik z kilkunastoletnim doświadczeniem i autoryzacją LR (robił mi już 3 instalki w różnych autach i zna się chłopina na rzeczy) powiedział, że nigdy by nikomu w aucie na wtrysku nie odciął zasilania pompy...
                                                  Turas 2 mit gas naturlich

                                                  Komentarz

                                                  • Marianek78
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 22

                                                    #50
                                                    [/quote]no nie wiem czy odcięcie pompy to dobry pomysł, bo oprócz samej pompy trzeba pamiętać jeszcze o wtryskiwaczach benzynowych, którym krążące w układzie paliwo zapewnia chłodzenie. mój gazownik z kilkunastoletnim doświadczeniem i autoryzacją LR (robił mi już 3 instalki w różnych autach i zna się chłopina na rzeczy) powiedział, że nigdy by nikomu w aucie na wtrysku nie odciął zasilania pompy...[/quote]

                                                    Mogę się mylić, ale przypadkiem nie jest tak, że jeżeli autko zasilane jest LPG to przecież wtryskiwacze noPB nie pracują, więc nie są chłodzone. Jedynie jak już któryś z przedmówców wspomniał chłodzi się pompa paliwa. Co jak co, ale pewnie ilu ludzi tyle opinii. Ja tam odcięcia pompy nie stosowałem nigdy podczas mojej 10 letniej eksploatacji autka na LPG.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...