[O1] nowa turbina

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wopek27
    Classic
    • 2012
    • 6

    [O1] nowa turbina

    zielas87,
  • Jarry_XC
    Classic
    • 2011
    • 20

    #2
    [O1] nowa turbina

    cześć wszystkim.

    Przymierzam się powoli do wymiany turbiny na nową. rzecz do najtańszych nie należy, więc przyszło mi do głowy, że jeśli jeszcze ktoś z okolicy ma podobny zakup w planach, to może przy kilku sztukach udałoby się dostać jakąś zniżkę w którymś sklepie - co myślicie na ten temat?

    Pozdrawiam
    Jarry

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      A co ze sprężarką jest nie tak ?
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • Jarry_XC
        Classic
        • 2011
        • 20

        #4
        komputer odcina przy 3 - 3,5 tys obr.( lub około 130km/h) , przy schodzeniu z obrotów klekoce, czasami ( nie zawsze ) przy wchodzeniu na obroty tak około 2000 jest lekki dołek mocy przez około sekundę ( może nie całą ) i słychać w tym momencie klekotanie. Byłem u mechanika, który pojeździł ze mną z komputerem i powiedział że turbina przeładowuje. potem pomacał od dołu auto i stwierdził, że łopatki powinny chodzić około 15 mm, a chodzą niecałe 5mm.

        Zastanawiam się nad regeneracją, ale podobno dobra regeneracja z roczna gwarancją to koszt około 1500. Zależy mi, żeby autko jeździło jak najdłużej, bez zbędnych napraw i dlatego rozważam nową turbinę.

        Komentarz

        • kabanos
          RS
          • 2011
          • 4544
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Jarry_XC, wyczyść turbo za 300-400 PLN-ów i będziesz śmigał dalej. Ja miałem dokładnie takie same objawy i po czyszczeniu jak ręką odjął.

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz

          • Jarry_XC
            Classic
            • 2011
            • 20

            #6
            kabanos, a długo już po czyszczeniu jeździsz? bo słyszałem, że to starcza na jakiś jeden sezon mniej więcej jeżeli turbina jest powyrabiana już.

            Komentarz

            • kabanos
              RS
              • 2011
              • 4544
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              a kto ci powiedział, że masz walniętą turbinę? Masz zapieczoną geometrię łopatek, a to w cale nie oznacza że jest luz na wirniku. Co do odgłosów turbo, to są one typowe dla ASV. Ja swoją już śmigam prawie rok i nic się nie dzieje.

              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

              Komentarz

              • przemik
                RS
                • 2012
                • 1610

                #8
                Trzeba zdemontowac sprezarke i zobaczyc jak wyglada wirnik w srodku.
                Jesli nie ma luzów na wałku i wirnik nie ociera o obudowe... to czyszczenie powinno rozwiązac problem.
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz

                • beaviso
                  Elegance
                  • 2010
                  • 767
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Dla porównania - cena za nową turbosprężarkę Garrett lub BorgWarner do tego modelu to 2100-2250 zł brutto (sklep do odnalezienia na Allegro). Kupowałem w tym sklepie nowe turbo do Vectry za połowę ceny tej co woła ASO.

                  M.
                  666 4U

                  Komentarz

                  • jefry
                    Rider
                    • 2009
                    • 411

                    #10
                    Zamieszczone przez kabanos
                    Jarry_XC, wyczyść turbo za 300-400 PLN-ów i będziesz śmigał dalej. Ja miałem dokładnie takie same objawy i po czyszczeniu jak ręką odjął.
                    cena bardzo niska !!

                    Zastanawiam się nad regeneracją, ale podobno dobra regeneracja z roczna gwarancją to koszt około 1500. Zależy mi, żeby autko jeździło jak najdłużej, bez zbędnych napraw i dlatego rozważam nową turbinę.[/quote]

                    Auto Skoda BKD ze 140 KM na 170 z regeneracją smigam już ponad rok działa i kupno nowej może być rozwiązaniem ale po co przepłacać... koszt 1000 PLN - serwis dobrucki - Warszawa - nie ma krypto reklamy!! ( zapieczone łopatki na kolektorze )
                    Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                    Komentarz

                    • kabanos
                      RS
                      • 2011
                      • 4544
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      jefry, ja za 500 zł wyczyściłem u Aligatora przy okazji robienia programu, a wiem że można znaleźć taniej.

                      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                      Komentarz

                      • rafalis222
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 160

                        #12
                        Wyczyściłem za 300 zł ma juz luz ale po czyszczeniu śmiga elegancko . Może jest trochę głośniejsza tz gwizda jak sie wkręca na obroty a potem jak spada ,efekt jak by policja za mną jechała ale na trasie nic nie słychać kwestia przyzwyczajenia. Rozmawiałem z moim mechanikiem i powiedział ,że zdecydowanie taniej i lepiej jest porządnie zregenerować turbinke niż kupować nową.

                        Komentarz

                        • rufus1777
                          Rider
                          • 2009
                          • 639
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM
                          • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                          #13
                          Ja na swojej po regeneracji śmigam już 2 lata i jest spokój. Koszt coś koło 1000 zł. Ostatnio robiony program i wszystko jest ok.
                          Był - Czarny rodzinny szkodnik by rufus1777 - 155,7 KM/346,6 Nm

                          Jest - Octavia II 2.0 TDI by rufus1777

                          Komentarz

                          • krzysiek80
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 182

                            #14
                            witajcie ja równiez polecam regeneracje tez miałem ten problem i jeszcze dodatkowo walila olejem po regeneracji juz 3 lata smiga pozdrawiam

                            Komentarz

                            • zepter00
                              RS
                              • 2008
                              • 2304

                              #15
                              Zamieszczone przez Jarry_XC
                              kabanos, a długo już po czyszczeniu jeździsz? bo słyszałem, że to starcza na jakiś jeden sezon mniej więcej jeżeli turbina jest powyrabiana już.
                              Ja robiłem 4 lata temu... i jest bardzo dobrze. Rok temu wirusowałem u Rogala i mówił, że jest w bardzo dobrym stanie.
                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                              Komentarz

                              • kabanos
                                RS
                                • 2011
                                • 4544
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez zepter00
                                Zamieszczone przez Jarry_XC
                                kabanos, a długo już po czyszczeniu jeździsz? bo słyszałem, że to starcza na jakiś jeden sezon mniej więcej jeżeli turbina jest powyrabiana już.
                                Ja robiłem 4 lata temu... i jest bardzo dobrze. Rok temu wirusowałem u Rogala i mówił, że jest w bardzo dobrym stanie.
                                Bo o turbine trzeba dbać :diabelski_usmiech

                                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                Komentarz

                                • jefry
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 411

                                  #17
                                  Zamieszczone przez kabanos
                                  Zamieszczone przez zepter00
                                  Zamieszczone przez Jarry_XC
                                  kabanos, a długo już po czyszczeniu jeździsz? bo słyszałem, że to starcza na jakiś jeden sezon mniej więcej jeżeli turbina jest powyrabiana już.
                                  Ja robiłem 4 lata temu... i jest bardzo dobrze. Rok temu wirusowałem u Rogala i mówił, że jest w bardzo dobrym stanie.
                                  Bo o turbine trzeba dbać :diabelski_usmiech
                                  no baaaa trzeba przepałować fure co by się własnie "kierowniczki" nie zapiekły i chłodzić po pałowaniu i trubo starczy na lata
                                  Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                                  Komentarz

                                  • natash
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2599

                                    #18
                                    Skoro świeży temat to zapytam, a co mi tam, jak jeździć turbo to wiadomo, jak zimny to 1500-2500, pytanie nieraz zdarzy się, że wskazówka temperatury ledwo drgnie i trzeba kogoś wyprzedzić, i wtedy daję do max 3000, ale tak, że nigdy pedał nie jest do dechy, czy ma to duży wpływ na ewentualną żywotność suszarki?

                                    Z info na forum, jest tak, że wskazówka w pionie to oliwa jeszcze nie rozgrzana, jak sprawdzałem VCDS i ma ok 70C, a to podobno wystarczająca temperatura, żeby zacząć szaleć...

                                    Komentarz

                                    • jefry
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 411

                                      #19
                                      temperatura swoją drogą, wskazówka swoją, smarowanie swoją. Temperatura powoduje że olej jego właściwości się zmieniają na smarowidło co też powoduje że smarowanie się zwiększa - wiec na "zimnym" silniku nie powinno się go katować bo zarżniesz turbo. Chwilowa praca silnika "zimnego" bez odpowiedniego naoliwienia nie sprawi większej szkody... ( ale nie pozostanie bez inercji na części samochodu ) przy rasowanych samochodach już tak... lepiej poczekać zapalić fajke i rozgrzać fure... oleje do samochodu są przystosowane do silników które mają osiągnąć pewną temperature i taka dawka smaruje pózniej staje się tylko chłamem a nie smarowidłem... dlatego się daje jej rozgrzać i pózniej "schłodzić" uzyskując wartości smarujące. Temperatura pracy to około 90- 130 st. 90 st przy normalnej jezdzie a wyższa przy "ostrej". Gaszą auto po ostrym pałowaniu powodujesz że łopatki turbiny są bez smarowania a to droga do jej uszkodzenia , a nie dostarczenie oleju powoduje że chodzi na "sucho" i się spierdoli ...Reasumując wielkiej szkody nie zrobisz jak bedziesz wyprzedzał ale nie pozostanie to bezinercyjne. tak wpłynie na żywotność. Lepiej rozgrzać...
                                      Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                                      Komentarz

                                      • natash
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2599

                                        #20
                                        Czyli te 70C to mało, lepiej jeszcze pojechać te 3km do min 80-85C... na 15km odcinku to zapiekę kierownicę w nowej turbawce :twisted: tak źle tak nie dobrze...

                                        Komentarz

                                        • jefry
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 411

                                          #21
                                          idealna praca oleju to około 90 st. wiec 70 już sprawi że masz własciwosci smarujące i nie nie powinno ( zaznaczam ) nie powinno odbić się na elementach samochodu. Na zimnym czyli ruszasz i chcesz pałować owszem nie powinno ci to zepsuć cześci ale wpłynie na ich zużycie. Zauważ jak działa auto zimne a auto które troche przejedzie... róznica jest wyczuwalna. Wiesz przyczepić się do 10 st to każdy może... chodzi o zdrowo rozsądkowe podejscie... nie pałować na początku.. poczekać ze 30 sek na odpoczecie turbo... i wyłaczenie samochodu
                                          Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                                          Komentarz

                                          • ADMINISTRACJA
                                            Ambiente
                                            • 2007
                                            • 223

                                            #22
                                            Zamieszczone przez natash
                                            Skoro świeży temat to zapytam, a co mi tam
                                            :shock: :czerwona:
                                            z premedytacją robisz OT :idea:
                                            Administracja Forum OCP

                                            Komentarz

                                            Pracuję...