Zamieszczone przez jacekzat1
czy silnik 1.6 MPI to juz totalny przezytek?
Zwiń
X
-
No Panie naprawdę szybko jechałeś . Jak wrażenia słuchowe?. Penie FL jest dobrze wytłumiona. Ja przy 150 odpuściłem, bałem się, że silnik zgubię..[/quote]
tak się składa ze w czwartek wracałem ze szczecina do domu i na mojej drodze pojawiła się długa prosta dwu pasmowa droga ,wiec postanowiłem zobaczyć co te 1,6 potrafi i pocięglem ja do 180km/h mogla by więcej ale jechałem z pasażerem, co do silnika to nie wyskoczył , dużo bardziej było słychać pęd powietrza niż sam silnik a co do dynamiki , to do 160 km/h jest ok jak ktoś jeździ normalnieoctavia 2 tour 1,6+lpg
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Octavianosekonomia to bardzo dobry motor.
W porównaniu do 1.2 TSI jak dobrze policzyć, to wyjdzie jakieś 5zł/100km taniej,
więc spoooro trzeba jeździć, żeby się kalkulowało.
A te silniki dzieli przepaść jeśli chodzi o kulturę pracy, elastyczność itd.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ryjeksZamieszczone przez Octavianosekonomia to bardzo dobry motor.
W porównaniu do 1.2 TSI jak dobrze policzyć, to wyjdzie jakieś 5zł/100km taniej,
więc spoooro trzeba jeździć, żeby się kalkulowało.
A te silniki dzieli przepaść jeśli chodzi o kulturę pracy, elastyczność itd.
Jechałem kilka razy Octavią z tym silnikiem i jest naprawdę nieźle.
Komentarz
-
-
Potwierdzam przy prędkości przelotowej 120-140 powtarzalnym wynikiem jest 6.3 benzyny i 8 gazu.Genialna furka => http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=876165#876165
Najnowsza zabawka http://zulpanter.blogspot.com -> serdecznie zapraszamy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez patrykLu mnie przy predkosciach rzedu 100-110km/h przez okolo 180-200km spalanie wyszlo (zgodne z komputerem) 5,8l/100km
jesli ktos zamierza napisac, ze to nie mozliwe to niech sobie daruje i powstrzyma od komentarzy, bo mowie tak jak bylo
Komentarz
-
-
Ja tam w takie spalanie wierzę. Jak moja Tojota z trumną na dachu i próbą utrzymania stałej prędkości na poziomie 110-120km/h pali coś koło 6,2l, to lżejsza Octavia nie może palić wiecej (oczywiście przy równej, bezkorkowej jeździe).
Komentarz
-
-
Sam jestem użytkownikiem 1.6 MPI i uważam ten silnik za bardzo dobry! Jak dla mnie to mógłby mieć ze 20 KM więcej, ale nie jest źle Jeżdżę dynamicznie, mieszam biegami i nie patrzę na spalanie (bo mam gaz ) - ważne, że innych daję radę wyprzedzić a ten motor zbiera się jak na swoją moc całkiem całkiem Fakt faktem na benzynie auto lepiej się zbiera co daje się odczuć przy ostrzejszej jeździe na trasie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez x_citemógłby mieć ze 20 KM więcejGenialna furka => http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=876165#876165
Najnowsza zabawka http://zulpanter.blogspot.com -> serdecznie zapraszamy
Komentarz
-
-
Nie jest to tania sprawa.
-dobry filtr
-program
+ ewentualnie wałek i obróbka dolotuGenialna furka => http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=876165#876165
Najnowsza zabawka http://zulpanter.blogspot.com -> serdecznie zapraszamy
Komentarz
-
-
ryjeks, zgadzam się z Tobą, też uważam, że to mało realne. Podany przedział 120-140 to już duża rozbieżność, z krótkimi przełożeniami i silnikiem 1.6 nie może palić 6,5 jakby jechać non stop 140, co innego poniżej, czyli koło 120-130 maks. Mój 1.9 tdi z dłuższymi przełożeniami pali 6,2-6,3 (wedle kompa) przy 140 z hakiem, więc jak może benzyna 1.6 palić prawie tyle samo?
Agamek12, 110-120 to dużo mniejsze opory toczenia, obroty itp. niż podane wyżej 140. Chyba że mowa była o chwilowym spalaniu, albo prędkość była mniejsza. w 5,8 przy 100 wierze (mój tdi pali przy 100km/h 5,0-5,1), ale w 6,5 przy 140 średnio, bo tdik pali w zasadzie tak samo, a to mało realne.
[ Dodano: Sob 26 Maj, 12 23:54 ]
patrykL, 2.0 wiadomo lepszy i sprawniejszy, ale czy on taki rzeczywiście "naprawdę mocny" to pojęcie subiektywne :P
Komentarz
-
-
Ja nie mówiłem ze non stop tylko tak jak się jedzie po polskich drogach. Ok 120 + jakieś tam wyprzedzanko .
Ja to jestem pod wrażeniem tego silnika moja poprzednia benzyna (ford 1.6 66kw) to nawet przy oszczędniej jeździe w trasie nie schodził < 8.5l. Nie wiem co poprawili czy to euro 5 czy co ale w warszawie w korkach nie pojawia mi się większy wynik niż 7,5 litra...Genialna furka => http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=876165#876165
Najnowsza zabawka http://zulpanter.blogspot.com -> serdecznie zapraszamy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PodbielNie jest to tania sprawa.
-dobry filtr
-program
+ ewentualnie wałek i obróbka dolotu
- program - mam, nie jest to aż takie drogie, opłaca się
- wałek nie mam (sam wałek +/- 1000 + robocizna +/- 1000), profesjonalna obróbka dolotu też będzie z 1000 pln kosztować, czyli cała rzeźba może od 2500-5000pln w zależności od warsztatu czy firmy tuningowej. NIE OPŁACA SIĘ ABSOLUTNIE.
W serii mam 125 koni + modyfikacje z 15 koni (bardzo mocny dół się zrobił) i starczy więcej się nie opłaca z mojego silnika wyciągać. Jak już to 1.8 T 20v 225 koni ze swapa
:diabelski_usmiech
[ Dodano: Nie 27 Maj, 12 09:28 ]
Zamieszczone przez patrykLa mnie sie marzy w o2fl silnik 2.0l 115Km (tez idealny do lpg), ale za to dzieki pojemnosci, naprawde mocny, a nie jakies tam turbo, tsi, itd..., bez urazy oczywiscie
Wtrysk bezpośredni benzyny to jakieś nieporozumienie, zbędna komplikacja uniemożliwiająca założenie gazu.
Silnik 2.0 8V 115 koni był doskonały do Octavii. Mało palił, mocny z dużym momentem, trochę nim pojeździłem, genialnie się w Octavii sprawuje. Bardzo, ale to bardzo trudno znaleźć dobry egzemplarz Octy z tym silnikiem, nie zajeżdżony na śmierć. Ludzie nie sprzedają samochodów z tym silnikiem. Za dobry jest . Szkoda, że zamiast niego postawiono na dość słaby silnik 1.6 mpi.
Komentarz
-
Komentarz