czy silnik 1.6 MPI to juz totalny przezytek?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Big
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6389

    #51
    Zamieszczone przez jacekzat1
    Jak wrażenia słuchowe?.
    Normalnie. Nie było wcale specjalnie głośno.
    Czarny Elegance

    Komentarz

    • ryjeks
      Rider
      • 2010
      • 488
      • Octavia III combi (5E5)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #52
      Zamieszczone przez Enriquez
      6,5 l/100 km na autostradzie przy zapiętym tempomacie na 140 km/h to chyba nie ma co narzekać...
      Zdajesz sobie sprawę, że NIEREALNE jest to co napisałeś.
      Chyba, że cały czas lekko z górki albo inne przekłamania.

      Komentarz

      • Octavianos
        L&K
        • 2010
        • 1130

        #53
        Ok, może 1.6 MPI nie jest super cichy, ale moim zdaniem nie jest głośnym silnikiem i w Octavii niezależnie czy to Tour II czy O2FL jest dobrze wyciszony.
        Patrząc na obecne warunki jazdy (nie ma gdzie jeździć szybko) + ekonomia to bardzo dobry motor.
        SIMPLY CLEVER
        Wiesz co dobre :-)

        Moja Maszyna
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

        Komentarz

        • marek kg
          Drive
          • 2011
          • 64

          #54
          No Panie naprawdę szybko jechałeś . Jak wrażenia słuchowe?. Penie FL jest dobrze wytłumiona. Ja przy 150 odpuściłem, bałem się, że silnik zgubię..[/quote]

          tak się składa ze w czwartek wracałem ze szczecina do domu i na mojej drodze pojawiła się długa prosta dwu pasmowa droga ,wiec postanowiłem zobaczyć co te 1,6 potrafi i pocięglem ja do 180km/h mogla by więcej ale jechałem z pasażerem, co do silnika to nie wyskoczył , dużo bardziej było słychać pęd powietrza niż sam silnik a co do dynamiki , to do 160 km/h jest ok jak ktoś jeździ normalnie
          octavia 2 tour 1,6+lpg

          Komentarz

          • ryjeks
            Rider
            • 2010
            • 488
            • Octavia III combi (5E5)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #55
            Zamieszczone przez Octavianos
            ekonomia to bardzo dobry motor.
            Z tą ekonomią to też tak nie do końca.
            W porównaniu do 1.2 TSI jak dobrze policzyć, to wyjdzie jakieś 5zł/100km taniej,
            więc spoooro trzeba jeździć, żeby się kalkulowało.

            A te silniki dzieli przepaść jeśli chodzi o kulturę pracy, elastyczność itd.

            Komentarz

            • Octavianos
              L&K
              • 2010
              • 1130

              #56
              Zamieszczone przez ryjeks
              Zamieszczone przez Octavianos
              ekonomia to bardzo dobry motor.
              Z tą ekonomią to też tak nie do końca.
              W porównaniu do 1.2 TSI jak dobrze policzyć, to wyjdzie jakieś 5zł/100km taniej,
              więc spoooro trzeba jeździć, żeby się kalkulowało.

              A te silniki dzieli przepaść jeśli chodzi o kulturę pracy, elastyczność itd.
              Ekonomię 1.6 MPI przy LPG miałem na myśli... Ok 1.2 TSI jest naprawdę fajnym silnikiem, ale LPG do niego nie wsadzisz i rzeczywiście porównując samą jazdę i spalanie benzyny to mniejszy silnik na pewno jest lepszy.
              Jechałem kilka razy Octavią z tym silnikiem i jest naprawdę nieźle.
              SIMPLY CLEVER
              Wiesz co dobre :-)

              Moja Maszyna
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

              Komentarz

              • Enriquez
                RS
                • 2009
                • 7685
                • Superb III (3V3)

                #57
                ryjeks,

                oczywiście że relane, tyle mi spalił z Łodzi do Świnoujścia przez Berlin, Szczecin - liczone przy tankowaniu w Świnoujściu.
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz

                • ryjeks
                  Rider
                  • 2010
                  • 488
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #58
                  Enriquez,

                  W takim razie nie mogłeś jechać całą trasę 140km/h, bo takie spalanie jest fizycznie niemożliwe przy tym silniku i tym aucie.
                  Wiesz może jaka średnia prędkość przejazdu była ?

                  Komentarz

                  • patrykL
                    Rider
                    • 2009
                    • 588

                    #59
                    u mnie przy predkosciach rzedu 100-110km/h przez okolo 180-200km spalanie wyszlo (zgodne z komputerem) 5,8l/100km

                    jesli ktos zamierza napisac, ze to nie mozliwe to niech sobie daruje i powstrzyma od komentarzy, bo mowie tak jak bylo

                    Komentarz

                    • Podbiel
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 164

                      #60
                      Potwierdzam przy prędkości przelotowej 120-140 powtarzalnym wynikiem jest 6.3 benzyny i 8 gazu.
                      Genialna furka => http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=876165#876165

                      Najnowsza zabawka http://zulpanter.blogspot.com -> serdecznie zapraszamy

                      Komentarz

                      • Agamek12
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 9935
                        • Ford

                        #61
                        Zamieszczone przez patrykL
                        u mnie przy predkosciach rzedu 100-110km/h przez okolo 180-200km spalanie wyszlo (zgodne z komputerem) 5,8l/100km

                        jesli ktos zamierza napisac, ze to nie mozliwe to niech sobie daruje i powstrzyma od komentarzy, bo mowie tak jak bylo
                        Ja tam w takie spalanie wierzę. Jak moja Tojota z trumną na dachu i próbą utrzymania stałej prędkości na poziomie 110-120km/h pali coś koło 6,2l, to lżejsza Octavia nie może palić wiecej (oczywiście przy równej, bezkorkowej jeździe).
                        Adam... Używam:
                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                        Passek: B6 175KM/366Nm

                        Komentarz

                        • tomek
                          L&K
                          • 2005
                          • 1078

                          #62
                          Czyli 1.6 na trasie pali przy jeździe 100-130 6.5 do 7 litrów.
                          O2FL RS | S2 | F2

                          Komentarz

                          • patrykL
                            Rider
                            • 2009
                            • 588

                            #63
                            Ja tam w takie spalanie wierzę. Jak moja Tojota z trumną na dachu i próbą utrzymania stałej prędkości na poziomie 110-120km/h pali coś koło 6,2l, to lżejsza Octavia nie może palić wiecej (oczywiście przy równej, bezkorkowej jeździe).
                            ps t25 to bardzo dobre i piekne (wedlug mnie) auta, prowadzenie tez na najwyzszym poziomie, gratuluje wyboru

                            Komentarz

                            • x_cite
                              L&K
                              • 2011
                              • 1478
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #64
                              Sam jestem użytkownikiem 1.6 MPI i uważam ten silnik za bardzo dobry! Jak dla mnie to mógłby mieć ze 20 KM więcej, ale nie jest źle Jeżdżę dynamicznie, mieszam biegami i nie patrzę na spalanie (bo mam gaz ) - ważne, że innych daję radę wyprzedzić a ten motor zbiera się jak na swoją moc całkiem całkiem Fakt faktem na benzynie auto lepiej się zbiera co daje się odczuć przy ostrzejszej jeździe na trasie

                              Komentarz

                              • patrykL
                                Rider
                                • 2009
                                • 588

                                #65
                                a mnie sie marzy w o2fl silnik 2.0l 115Km (tez idealny do lpg), ale za to dzieki pojemnosci, naprawde mocny, a nie jakies tam turbo, tsi, itd..., bez urazy oczywiscie

                                Komentarz

                                • Podbiel
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 164

                                  #66
                                  Zamieszczone przez x_cite
                                  mógłby mieć ze 20 KM więcej
                                  da się to zrobić.. sam o tym myślę..
                                  Genialna furka => http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=876165#876165

                                  Najnowsza zabawka http://zulpanter.blogspot.com -> serdecznie zapraszamy

                                  Komentarz

                                  • Agamek12
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 9935
                                    • Ford

                                    #67
                                    OT: patrykL, ale T25 baaaaardzo dużo czasu potrzebuje, żeby do siebie przekonać...
                                    Adam... Używam:
                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                    Komentarz

                                    • patrykL
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 588

                                      #68
                                      OT: patrykL, ale T25 baaaaardzo dużo czasu potrzebuje, żeby do siebie przekonać...

                                      ...no nie wierze w to co czytam..., takie wspaniale auto?!

                                      Komentarz

                                      • x_cite
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1478
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #69
                                        Zamieszczone przez Podbiel
                                        Zamieszczone przez x_cite
                                        mógłby mieć ze 20 KM więcej
                                        da się to zrobić.. sam o tym myślę..
                                        a co masz konkretnie na myśli??

                                        Komentarz

                                        • Podbiel
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 164

                                          #70
                                          Nie jest to tania sprawa.

                                          -dobry filtr
                                          -program
                                          + ewentualnie wałek i obróbka dolotu
                                          Genialna furka => http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=876165#876165

                                          Najnowsza zabawka http://zulpanter.blogspot.com -> serdecznie zapraszamy

                                          Komentarz

                                          • sew1981
                                            RS
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2009
                                            • 10917
                                            • Fiat

                                            #71
                                            ryjeks, zgadzam się z Tobą, też uważam, że to mało realne. Podany przedział 120-140 to już duża rozbieżność, z krótkimi przełożeniami i silnikiem 1.6 nie może palić 6,5 jakby jechać non stop 140, co innego poniżej, czyli koło 120-130 maks. Mój 1.9 tdi z dłuższymi przełożeniami pali 6,2-6,3 (wedle kompa) przy 140 z hakiem, więc jak może benzyna 1.6 palić prawie tyle samo?
                                            Agamek12, 110-120 to dużo mniejsze opory toczenia, obroty itp. niż podane wyżej 140. Chyba że mowa była o chwilowym spalaniu, albo prędkość była mniejsza. w 5,8 przy 100 wierze (mój tdi pali przy 100km/h 5,0-5,1), ale w 6,5 przy 140 średnio, bo tdik pali w zasadzie tak samo, a to mało realne.

                                            [ Dodano: Sob 26 Maj, 12 23:54 ]
                                            patrykL, 2.0 wiadomo lepszy i sprawniejszy, ale czy on taki rzeczywiście "naprawdę mocny" to pojęcie subiektywne :P

                                            Komentarz

                                            • Podbiel
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 164

                                              #72
                                              Ja nie mówiłem ze non stop tylko tak jak się jedzie po polskich drogach. Ok 120 + jakieś tam wyprzedzanko .

                                              Ja to jestem pod wrażeniem tego silnika moja poprzednia benzyna (ford 1.6 66kw) to nawet przy oszczędniej jeździe w trasie nie schodził < 8.5l. Nie wiem co poprawili czy to euro 5 czy co ale w warszawie w korkach nie pojawia mi się większy wynik niż 7,5 litra...
                                              Genialna furka => http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=876165#876165

                                              Najnowsza zabawka http://zulpanter.blogspot.com -> serdecznie zapraszamy

                                              Komentarz

                                              • Ferd
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 320

                                                #73
                                                Zamieszczone przez Podbiel
                                                Nie jest to tania sprawa.

                                                -dobry filtr
                                                -program
                                                + ewentualnie wałek i obróbka dolotu
                                                - dobry filtr - mam, tania sprawa, opłaca się + bardzo dobry olej i to najlepiej ori niemiecki,

                                                - program - mam, nie jest to aż takie drogie, opłaca się

                                                - wałek nie mam (sam wałek +/- 1000 + robocizna +/- 1000), profesjonalna obróbka dolotu też będzie z 1000 pln kosztować, czyli cała rzeźba może od 2500-5000pln w zależności od warsztatu czy firmy tuningowej. NIE OPŁACA SIĘ ABSOLUTNIE.

                                                W serii mam 125 koni + modyfikacje z 15 koni (bardzo mocny dół się zrobił) i starczy więcej się nie opłaca z mojego silnika wyciągać. Jak już to 1.8 T 20v 225 koni ze swapa
                                                :diabelski_usmiech

                                                [ Dodano: Nie 27 Maj, 12 09:28 ]
                                                Zamieszczone przez patrykL
                                                a mnie sie marzy w o2fl silnik 2.0l 115Km (tez idealny do lpg), ale za to dzieki pojemnosci, naprawde mocny, a nie jakies tam turbo, tsi, itd..., bez urazy oczywiscie
                                                Turbo może być, ale takie bezawaryjne jak w wozach z lat 90. Jestem ciekaw jak będą się sprawować turbinki w tych silnikach tsi z przebiegiem około 200 tys. kilometrów. Mogą się dobrze sprawować i starczać na 0,5 mln kilometrów, a mogą się zacząć zachowywać jak łańcuchy rozrządu w silnikach tsi z którymi był kłopot po kilkunastu kilkudziesięciu tysiącach kilometrów, bo się rozciągały i klekotały. A ponoć były BEZOBSŁUGOWE :lol:

                                                Wtrysk bezpośredni benzyny to jakieś nieporozumienie, zbędna komplikacja uniemożliwiająca założenie gazu.

                                                Silnik 2.0 8V 115 koni był doskonały do Octavii. Mało palił, mocny z dużym momentem, trochę nim pojeździłem, genialnie się w Octavii sprawuje. Bardzo, ale to bardzo trudno znaleźć dobry egzemplarz Octy z tym silnikiem, nie zajeżdżony na śmierć. Ludzie nie sprzedają samochodów z tym silnikiem. Za dobry jest . Szkoda, że zamiast niego postawiono na dość słaby silnik 1.6 mpi.

                                                Komentarz

                                                • patrykL
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 588

                                                  #74
                                                  Jestem ciekaw jak będą się sprawować turbinki w tych silnikach tsi z przebiegiem około 200 tys. kilometrów
                                                  zostanie samo 1.2 lub 1.4 si... :P

                                                  ja jezdzilem vw bora z tym 2.0l silnikiem, chodzila rewelacyjnie, stara, sprawdzona konstrukcja

                                                  Komentarz

                                                  • Ferd
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 320

                                                    #75
                                                    patrykL

                                                    Ja tam ludziom życzę jak najlepiej z tymi turbinami, to droga rzecz przy wymianie, a lepiej jeździć z nową turbiną na gwarancji niż jakąś regenerowaną. Niestety koncern VW może mieć w tej kwestii odmienne zdanie, w końcu dla nich najważniejsze jest zarabianie pieniędzy.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...