Zamieszczone przez paulob1
czy silnik 1.6 MPI to juz totalny przezytek?
Zwiń
X
-
Ja mam oprucz Octavki jeszcze Passata B5FL 2002 z silnikiem 1.6 ALZ. To w sumie starszy brat silnikow stosowanych w Octach. Kombi w super stanie,kupiony jako dodatkowy osiolek do jazdy przez Ojca po miescie. Totalnie bezawaryjny,przyjemny w jezdzie miejskiej,ale na szybkie autostradowe przeloty to sie nie nadaje.Bylem ostatnio nim w Krakowie,to spalil na trasie 6,8 PB,a teraz w miescie wyszlo 9. Jezdzimy nim spokojnie,bo ciezko nim szalec.
Mimo, ze te jednostki maja swoje lata i odstaja technicznie od obecnie produkowanych,to wydaje mi sie,ze ta ich prosta konstrukcja to teraz wlasnie glowna zaleta! Ogolnie silnik dla spokojnych i gwarantuje spokoj techniczny.
Komentarz
-
-
Witam
Trafia mi się Octavka II z tym że silnikiem.
Moje pytanie brzmi czym się różnią ( bo zapewne czym się różnią) poszczególne silniki z oznaczeniami BGU, BSE, BSF, CCS ? Mowa oczywiście o 1.6 MPI 102KM.
Jak się przedstawia sytuacja o skrzynie biegów czy padają jak w Audi A3 (gdzie była wada fabryczna poprzez ścinające się nity na kole atakującym) ? Czy skrzynie nie padają w tym aucie ?
I główne pytanie olej, czy te silniki lubią podbierać olej, typu 1L/1000 km gdzie to była norma producenta Audi.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi."Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
pieniądze.
Komentarz
-
-
sampler, czymś się chyba różnią - ale jak patrzysz na katalog intercarsów to praktycznie zawsze wszystkie są razem na liście kompatybilności
ze skrzyniami to było w octavii 1 gen, w o2 nie widać i nie słychać narzekań - a sam miałem przez 6 lat o1 1.6 i mogę stwierdzić, że o ile i w tamtej nic mi się nie zepsuło, to komfort użytkowania skrzyni w o2 jest nieporównywalnie wyższy (sprzęgła też - nie bierze na ostatnim milimetrze jak w o1)
olej - tak, wszystkie 1.6 102KM lubią - 1L/1000 to gruba przesada, ale 1L w bagażniku warto mieć. zrobiłem swoją obecną o2 1.6 9,500km i wlałem ponad 1,5L - praktycznie zawsze po wycieczkach autostradą. co do oleju - lektura obowiązkowa to "jaki olej do benzyniaka" zaliczysz te 320 stron i będziesz wiedział co lać :diabelski_usmiech - w skrócie to: żadnego oleju HC tylko prawdziwy syntetyk (PAO i takie tam)
Komentarz
-
-
Dziękuję czernobyl za szybką odpowiedź, to widzę że troszkę pozmieniali sprzęgło i skrzynia na korzyść jeśli chodzi o O1 a O2. Widzę że i tutaj te silniki to pięta achillesowa. Kwestia głównie żeby silnik nie był przegrzany wtedy to już trzeba robić mały remont, ze względu na wielki apetyt na oliwę."Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
pieniądze.
Komentarz
-
-
przy silnikach BSE mogą wystąpić różne skrzynie: (dla wersji O2 Tour)
w 2011r. - LVN
w 2012r. - NVT
takie mam
czy są "dotknięte" problemem tego nie wiem.
na LVN mam 85kkm, na NVT 120kkm.
zapotrzebowanie na olej jest zależne od prędkości - im szybciej jeździsz, tym więcej oleju weźmie.
zależnie od skrzyni różne też są Vmax.
niewiele - ale się różnią.
moim zdaniem lepiej chodzi LVN, ale to moje odczucia.
Komentarz
-
Komentarz