czy silnik 1.6 MPI to juz totalny przezytek?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Northeusz
    RS
    • 2010
    • 1677
    • Octavia I (1U2)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM

    Zamieszczone przez paulob1
    Aha, przy załadowanym aucie w 5 osób plus bagaże trzeba ważyć zamiar wyprzedzania tira na krętej drodze.
    W takich warunkach nie ważyłbym nawet jadąc RS-em :lol:
    Pozdrawiam
    Northeusz

    Komentarz

    • Andik77
      Classic
      • 2011
      • 38

      Ja mam oprucz Octavki jeszcze Passata B5FL 2002 z silnikiem 1.6 ALZ. To w sumie starszy brat silnikow stosowanych w Octach. Kombi w super stanie,kupiony jako dodatkowy osiolek do jazdy przez Ojca po miescie. Totalnie bezawaryjny,przyjemny w jezdzie miejskiej,ale na szybkie autostradowe przeloty to sie nie nadaje.Bylem ostatnio nim w Krakowie,to spalil na trasie 6,8 PB,a teraz w miescie wyszlo 9. Jezdzimy nim spokojnie,bo ciezko nim szalec.
      Mimo, ze te jednostki maja swoje lata i odstaja technicznie od obecnie produkowanych,to wydaje mi sie,ze ta ich prosta konstrukcja to teraz wlasnie glowna zaleta! Ogolnie silnik dla spokojnych i gwarantuje spokoj techniczny.

      Komentarz

      • sampler
        Classic
        • 2014
        • 36
        • Octavia I (1U2)
        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

        Witam

        Trafia mi się Octavka II z tym że silnikiem.

        Moje pytanie brzmi czym się różnią ( bo zapewne czym się różnią) poszczególne silniki z oznaczeniami BGU, BSE, BSF, CCS ? Mowa oczywiście o 1.6 MPI 102KM.

        Jak się przedstawia sytuacja o skrzynie biegów czy padają jak w Audi A3 (gdzie była wada fabryczna poprzez ścinające się nity na kole atakującym) ? Czy skrzynie nie padają w tym aucie ?

        I główne pytanie olej, czy te silniki lubią podbierać olej, typu 1L/1000 km gdzie to była norma producenta Audi.

        Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
        "Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
        Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
        pieniądze.

        Komentarz

        • czernobyl
          L&K
          • 2008
          • 1276
          • Octavia III (5E3)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          sampler, czymś się chyba różnią - ale jak patrzysz na katalog intercarsów to praktycznie zawsze wszystkie są razem na liście kompatybilności
          ze skrzyniami to było w octavii 1 gen, w o2 nie widać i nie słychać narzekań - a sam miałem przez 6 lat o1 1.6 i mogę stwierdzić, że o ile i w tamtej nic mi się nie zepsuło, to komfort użytkowania skrzyni w o2 jest nieporównywalnie wyższy (sprzęgła też - nie bierze na ostatnim milimetrze jak w o1)

          olej - tak, wszystkie 1.6 102KM lubią - 1L/1000 to gruba przesada, ale 1L w bagażniku warto mieć. zrobiłem swoją obecną o2 1.6 9,500km i wlałem ponad 1,5L - praktycznie zawsze po wycieczkach autostradą. co do oleju - lektura obowiązkowa to "jaki olej do benzyniaka" zaliczysz te 320 stron i będziesz wiedział co lać :diabelski_usmiech - w skrócie to: żadnego oleju HC tylko prawdziwy syntetyk (PAO i takie tam)

          Komentarz

          • sampler
            Classic
            • 2014
            • 36
            • Octavia I (1U2)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            Dziękuję czernobyl za szybką odpowiedź, to widzę że troszkę pozmieniali sprzęgło i skrzynia na korzyść jeśli chodzi o O1 a O2. Widzę że i tutaj te silniki to pięta achillesowa. Kwestia głównie żeby silnik nie był przegrzany wtedy to już trzeba robić mały remont, ze względu na wielki apetyt na oliwę.
            "Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
            Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
            pieniądze.

            Komentarz

            • kapi
              L&K
              • 2009
              • 1174
              • Fabia combi

              przy silnikach BSE mogą wystąpić różne skrzynie: (dla wersji O2 Tour)
              w 2011r. - LVN
              w 2012r. - NVT

              takie mam
              czy są "dotknięte" problemem tego nie wiem.
              na LVN mam 85kkm, na NVT 120kkm.

              zapotrzebowanie na olej jest zależne od prędkości - im szybciej jeździsz, tym więcej oleju weźmie.
              zależnie od skrzyni różne też są Vmax.
              niewiele - ale się różnią.

              moim zdaniem lepiej chodzi LVN, ale to moje odczucia.
              OII sprzedana


              Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

              Komentarz

              • sampler
                Classic
                • 2014
                • 36
                • Octavia I (1U2)
                • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                Konkretnie jest to wersja MINT która mi się trafia jak wiadomo TOUR końcówka produkcji O1.
                "Gdzie biednego nie stać, a bogaty nie wsiądzie."
                Nie piszę opinii produktów dla firm na forach za
                pieniądze.

                Komentarz

                Pracuję...