Trzeba by to sprawdzić na jakimś charczącym aucie. Zapraszam jakiegoś ochotnika na testy
Problem z szumem podczas spadku obrotów w octavi TDI ASV!!!
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Zamieszczone przez AligatorNajlepiej sprawdzić na jakimś seryjnym ASV.
Robiłem ostatnio Toledo ASV w którym zauważyłem ten problem na serii - po przeciągnięciu do 4000 obrotów na 3 lub 4 biegu i puszczeniu gazu (bez sprzęgła) turbina trzyma ciśnienie bardzo bardzo długo...
Jakbys mogl okreslic bardziej co oznacza "turbina trzyma dluzej sinienie" oraz "cisnienia zmniejsza sie poprawnie".
Dodam jeszcze tylko, ze to obcieranie ( jak dla mnie), nie wystepuje wtedy kiedy Ty napisales... U karolz'a pojawia sie ponizej 2000 rpm albo po duzym obciazeniem - ruszalismy na zaciagnietym recznym - tak czy siak objaw wystepuje na kazdym biegu ( popraw mnie Karol jezeli sie myle) tuz przed przejsciem do obrotow "biegu jalowego".
Dodam, ze sprawdzilem to przy okazji na wykresie z obrotami, zadanym doladowaniem, aktualnym doladowaniem.... i w tych wykresach nie bylo nic specjalnego ( jak dla mnie, ale ja lamer jestem troszke w VAGowaniu ) nie bylo jakiego "dziwnego objawu" w momwncie pojawiania sie tego dzwieku.bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
Perfect service by DobryGrzesWawa
Komentarz
-
-
Prodedura testowa jest następująca:
1. Jadąc na 3 biegu przy 2000 obr wcisasz gaz do dechy i trzymasz do 4000 obr.
2. Przy tych 4000 obr puszczasz całkowicie gaz i pozwalasz żeby auto powoli traciło obroty.
3. Obserwujesz cały czas wartości na VAGu na kanale 011: w drugim okienku jest wartość wymagana przez komputer (koło 1000mbar po puszczeniu gazu) a w trzecim taka jaka faktycznie jest w układzie.
4. Jeśli wartośćwymagana opada wolno to znaczy że jest to co wyżej opisywałem.
Jak przetestuje na jakimś żywym organiźmie to dam znać jaki ma to związek z charczeniem turbiny..
Komentarz
-
-
Aligator, tak tez zrobilismy... Tylko nie bardzo wiem czy to ma cos wspolnego z tym co jest u Karola :roll:
Cisnienie aktualne faktycznie spada bardzo wolno, w porownaniu do tego jak sie zachowuje po wysprzegleniu... Po wysprzegleniu spada w przeciagu 1-2 sek do okolo 1000 mbar, natomiat po samym odpuszczeniu gazu spada o okolo 50-100 mbar co kazda 1-2 sek.bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
Perfect service by DobryGrzesWawa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSNo i jak tam wlasciciele felernych ASV-ow???
Cos nowego w temacie? Byla jakas reakcja ze strony Skoda Auto Polska? A moze ktores z ASO cos wreszcie ustalilo???
a ASO nie reaguje i niema bata na nich, a niemam teraz czasu na jezdzenie do rzeczoznawcow :?NajtFukinPatrol North-West
Komentarz
-
-
Ostatnio jak byliśmy z Martinezem u Pana Bogumiła, usłyszeliśmy groteskową historyjkę jak pewien pan pojechał do ASO z szumem silnika i dowoedział się , że przyczyna tkwi w ..........braku radia w aucie :szeroki_usmiech. Bo ten typ tak ma szumieć, a że gość nie ma radia, musi słuchać szumu silnika :diabelski_usmiech .
A tak na poważnie to ostatnio tez i umnie coś szumi. Jest to odgłos dochodzący z pewnością nie z turbiny ani tez z układu jezdnego. Coś w rodzaju gwizdu nasilającego się wraz ze wzrostem obrotów. Najbardziej odczuwalny na II biegu pow 2 tys obrotów. Przy większej prędkości charakterystyczny gwizd zanika. Próbowałem się dzisiaj wsłuchiwać na parkingu i stwierdziłem, że źródło dziwnego dźwięku jest w okolicach paska rozrządu...
Co to może być?
P.S Radio mam :diabelski_usmiech 8)BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
CR-V 2,2 i-ctdi
Perfectservice by Dobrygrześwawa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSPurchawa - Ty pisales do SAP dajac link do tego tematu. Byla jakakolwiek reakcja? Odpisali cos Tobie?
Chyba, czas wykonac telefon jezeli zostane upowazniony do reprezentowania osob z powyzszym problemem. :?"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Ja już też sobie narazie odpuściłem ten temat - zostało mi jeszcze troszke gwarancji. Jak byłem ostatnio na serwisie, to rozmawiałem z chłopakami, którzy wymieniali uszkodzoną turbiną w ASV z konca 2003 roku. Twierdzili, że po założeniu nowej turbiny dokładnie było słychać ten sam efekt co w naszych samochodzikach. Nadmieniam iż turbina nie była wymieniana ze względu na opisywany powyżej efekt, lecz wydawała jeden wielki chargot w czasie pracy. Dlatego też zostanawiam się czy to nie jest coś innego. pewnie zawór albo jak ktoś stwierdził - cos w układzie dolotowym powietrza.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszPCzy w Waszych octaviach TDI innych niż ASV rura łącząca filtr powietrza z turbiną jest gumowa czy z tworzywa sztucznego?
Ale juz nie dlugo"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
Komentarz