Problem z szumem podczas spadku obrotów w octavi TDI ASV!!!

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wasyl
    L&K
    • 2005
    • 1084

    Trzeba by to sprawdzić na jakimś charczącym aucie. Zapraszam jakiegoś ochotnika na testy
    Ja bardzo chętnie wstawie się u ciebie !!!! :lol:
    ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
    www.wasilewski-foto.pl
    KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

    Komentarz

    • Jackal
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2004
      • 758

      Zamieszczone przez Aligator
      Najlepiej sprawdzić na jakimś seryjnym ASV.

      Robiłem ostatnio Toledo ASV w którym zauważyłem ten problem na serii - po przeciągnięciu do 4000 obrotów na 3 lub 4 biegu i puszczeniu gazu (bez sprzęgła) turbina trzyma ciśnienie bardzo bardzo długo...
      Dzis VAGowalem ASV karolz'a.... po odupuszczeniu gazu faktycznie cisnienie spada dlugo, po wysprzegleniu natychmiast spada do zadanego poziomu...

      Jakbys mogl okreslic bardziej co oznacza "turbina trzyma dluzej sinienie" oraz "cisnienia zmniejsza sie poprawnie".

      Dodam jeszcze tylko, ze to obcieranie ( jak dla mnie), nie wystepuje wtedy kiedy Ty napisales... U karolz'a pojawia sie ponizej 2000 rpm albo po duzym obciazeniem - ruszalismy na zaciagnietym recznym - tak czy siak objaw wystepuje na kazdym biegu ( popraw mnie Karol jezeli sie myle) tuz przed przejsciem do obrotow "biegu jalowego".

      Dodam, ze sprawdzilem to przy okazji na wykresie z obrotami, zadanym doladowaniem, aktualnym doladowaniem.... i w tych wykresach nie bylo nic specjalnego ( jak dla mnie, ale ja lamer jestem troszke w VAGowaniu ) nie bylo jakiego "dziwnego objawu" w momwncie pojawiania sie tego dzwieku.
      bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
      Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
      Perfect service by DobryGrzesWawa

      Komentarz

      • Aligator
        Ambiente
        • 2004
        • 162

        Prodedura testowa jest następująca:

        1. Jadąc na 3 biegu przy 2000 obr wcisasz gaz do dechy i trzymasz do 4000 obr.
        2. Przy tych 4000 obr puszczasz całkowicie gaz i pozwalasz żeby auto powoli traciło obroty.
        3. Obserwujesz cały czas wartości na VAGu na kanale 011: w drugim okienku jest wartość wymagana przez komputer (koło 1000mbar po puszczeniu gazu) a w trzecim taka jaka faktycznie jest w układzie.
        4. Jeśli wartośćwymagana opada wolno to znaczy że jest to co wyżej opisywałem.

        Jak przetestuje na jakimś żywym organiźmie to dam znać jaki ma to związek z charczeniem turbiny..
        www.dynosoft.pl

        Komentarz

        • Jackal
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2004
          • 758

          Aligator, tak tez zrobilismy... Tylko nie bardzo wiem czy to ma cos wspolnego z tym co jest u Karola :roll:

          Cisnienie aktualne faktycznie spada bardzo wolno, w porownaniu do tego jak sie zachowuje po wysprzegleniu... Po wysprzegleniu spada w przeciagu 1-2 sek do okolo 1000 mbar, natomiat po samym odpuszczeniu gazu spada o okolo 50-100 mbar co kazda 1-2 sek.
          bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
          Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
          Perfect service by DobryGrzesWawa

          Komentarz

          • wasyl
            L&K
            • 2005
            • 1084

            Jak przetestuje na jakimś żywym organiźmie
            jestem do dyspozycji...
            ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
            www.wasilewski-foto.pl
            KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

            Komentarz

            • Aligator
              Ambiente
              • 2004
              • 162

              Zamieszczone przez wasyl
              Jak przetestuje na jakimś żywym organiźmie
              jestem do dyspozycji...
              No i po testach... Po zmianie map w ECU silnik zaczął prawidłowo odpuszczać ciśnienie, ale niestety nie zmieniło to odgłosu turbiny. Ciekawe czy wymiana na nową coś by dała...
              www.dynosoft.pl

              Komentarz

              • wasyl
                L&K
                • 2005
                • 1084

                hmmm no właśnie Aligator dał dużo do myślenia, co zrobić ?? Rozwalić turbawke puki jest na gwarancji czy zapuścić virusa i czekać na rozwój wydarzeń... :roll:
                ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                www.wasilewski-foto.pl
                KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                Komentarz

                • JanuszP
                  Drive
                  • 2005
                  • 65

                  A może problem tkwi nie w defekcie turbiny a w wyciszeniu, gdzieś coś się z czymś łączy i przenosi do środka, albo jakaś cholerna nieszczelność???
                  L&K

                  Komentarz

                  • mario_op
                    Ambiente
                    • 2005
                    • 112

                    sprawdzę u siebie jak jest po wysprzęgleniu na postoju a jak w czasie jazdy, bo na razie zauważyłem tylko że jest taki dźwięk
                    COMBI ELEGANCE'03 ASV

                    Komentarz

                    • JanuszP
                      Drive
                      • 2005
                      • 65

                      Czy nie wiecie jakie objawy daje zepsuty siłownik turbosprężarki, może w/w hałas???
                      L&K

                      Komentarz

                      • mario_op
                        Ambiente
                        • 2005
                        • 112

                        od nowości to chyba nie jest popsuty
                        COMBI ELEGANCE'03 ASV

                        Komentarz

                        • MiKruS
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7976

                          No i jak tam wlasciciele felernych ASV-ow???

                          Cos nowego w temacie? Byla jakas reakcja ze strony Skoda Auto Polska? A moze ktores z ASO cos wreszcie ustalilo???
                          TDI 205PS

                          Komentarz

                          • karolz
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 823

                            Zamieszczone przez MiKruS
                            No i jak tam wlasciciele felernych ASV-ow???

                            Cos nowego w temacie? Byla jakas reakcja ze strony Skoda Auto Polska? A moze ktores z ASO cos wreszcie ustalilo???
                            reakcja ze strony SAP



                            a ASO nie reaguje i niema bata na nich, a niemam teraz czasu na jezdzenie do rzeczoznawcow :?
                            NajtFukinPatrol North-West

                            Komentarz

                            • MiKruS
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7976

                              Karol - to pismo czytalem. Mialem nadzieje, ze cos nowego sie urodzilo, albo ktos inny jeszcze probowal pisac do SAP i moze cos dostal.

                              Purchawa - Ty pisales do SAP dajac link do tego tematu. Byla jakakolwiek reakcja? Odpisali cos Tobie?
                              TDI 205PS

                              Komentarz

                              • Emil
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1092

                                Ostatnio jak byliśmy z Martinezem u Pana Bogumiła, usłyszeliśmy groteskową historyjkę jak pewien pan pojechał do ASO z szumem silnika i dowoedział się , że przyczyna tkwi w ..........braku radia w aucie :szeroki_usmiech. Bo ten typ tak ma szumieć, a że gość nie ma radia, musi słuchać szumu silnika :diabelski_usmiech .

                                A tak na poważnie to ostatnio tez i umnie coś szumi. Jest to odgłos dochodzący z pewnością nie z turbiny ani tez z układu jezdnego. Coś w rodzaju gwizdu nasilającego się wraz ze wzrostem obrotów. Najbardziej odczuwalny na II biegu pow 2 tys obrotów. Przy większej prędkości charakterystyczny gwizd zanika. Próbowałem się dzisiaj wsłuchiwać na parkingu i stwierdziłem, że źródło dziwnego dźwięku jest w okolicach paska rozrządu...
                                Co to może być?

                                P.S Radio mam :diabelski_usmiech 8)
                                BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
                                CR-V 2,2 i-ctdi
                                Perfectservice by Dobrygrześwawa

                                Komentarz

                                • Purchawa
                                  Admin
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 8007

                                  Zamieszczone przez MiKruS
                                  Purchawa - Ty pisales do SAP dajac link do tego tematu. Byla jakakolwiek reakcja? Odpisali cos Tobie?
                                  Niestety, rowniez brak reakcji z ich strony. :evil:

                                  Chyba, czas wykonac telefon jezeli zostane upowazniony do reprezentowania osob z powyzszym problemem. :?
                                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                  STOP ECO-TERRORISM!

                                  Komentarz

                                  • Sebastian_SComp
                                    Drive
                                    • 2004
                                    • 78

                                    Ja już też sobie narazie odpuściłem ten temat - zostało mi jeszcze troszke gwarancji. Jak byłem ostatnio na serwisie, to rozmawiałem z chłopakami, którzy wymieniali uszkodzoną turbiną w ASV z konca 2003 roku. Twierdzili, że po założeniu nowej turbiny dokładnie było słychać ten sam efekt co w naszych samochodzikach. Nadmieniam iż turbina nie była wymieniana ze względu na opisywany powyżej efekt, lecz wydawała jeden wielki chargot w czasie pracy. Dlatego też zostanawiam się czy to nie jest coś innego. pewnie zawór albo jak ktoś stwierdził - cos w układzie dolotowym powietrza.

                                    Komentarz

                                    • wasyl
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1084

                                      A więc trzeba starą ściorać najlepiej wirusem, a zbierać pieniążki na ARL-a :szeroki_usmiech
                                      ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                                      www.wasilewski-foto.pl
                                      KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                                      Komentarz

                                      • BioBogon
                                        Elegance
                                        • 2005
                                        • 921

                                        PING

                                        Czy ktoś jeszcze coś robi w tym temacie czy się wszyscy już pogodzili z szumami :?:
                                        Leon FR 2.0TDI 170KM

                                        Komentarz

                                        • karolz
                                          Elegance
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 823

                                          Zamieszczone przez BioBogon
                                          PING

                                          Czy ktoś jeszcze coś robi w tym temacie czy się wszyscy już pogodzili z szumami :?:
                                          TTTM, z turbina od ARL jest podobnie...
                                          NajtFukinPatrol North-West

                                          Komentarz

                                          • JanuszP
                                            Drive
                                            • 2005
                                            • 65

                                            Moja turbina została poddana ekspertyzie -bz,ASO nic nie znalazło,a szum pozostał!
                                            L&K

                                            Komentarz

                                            • wasyl
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1084

                                              ehhhh ten typ tak ma :|
                                              ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                                              www.wasilewski-foto.pl
                                              KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                                              Komentarz

                                              • Samiec
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 4287
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                Zamieszczone przez wasyl
                                                ehhhh ten typ tak ma :|
                                                Teraz tez sie zastanawiam czy i moj to ma ,bo tez masz ASV i z tego samego miesiaca bodajrze :roll: Ale jesli to mam to chyba jakos nie zwracam na to uwagi :?
                                                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                Komentarz

                                                • JanuszP
                                                  Drive
                                                  • 2005
                                                  • 65

                                                  Czy w Waszych octaviach TDI innych niż ASV rura łącząca filtr powietrza z turbiną jest gumowa czy z tworzywa sztucznego?
                                                  L&K

                                                  Komentarz

                                                  • Purchawa
                                                    Admin
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2004
                                                    • 8007

                                                    Zamieszczone przez JanuszP
                                                    Czy w Waszych octaviach TDI innych niż ASV rura łącząca filtr powietrza z turbiną jest gumowa czy z tworzywa sztucznego?
                                                    U mnie jest plastikowa.

                                                    Ale juz nie dlugo
                                                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                                    STOP ECO-TERRORISM!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...