P6000 to chyba najgorsze opony na jakich kiedykolwiek jezdzilem :? ojciec mial takie w P406 i jak tylko pojawiala sie wilgoc a juz nie daj boze woda na jezdni to zaczynaly sie jaja :? chyba tylko vivo w felicji byly porownywalnie tragiczne :roll:
Nie jest tak zle, moglby byc cichsze, ale daja rade. Na mokrym sie jezdzi swietnie, przynajmniej w porownaniu z Toyo Proxes T1-R i Conti EP3 (czy jakos tak).
nie mowie nie, bo jak wiadomo czesto nazwa zostaje a kolejne roczniki opon bardzo sie roznia od siebie, ale tamten konkretny model byl koszmarny :?
BTW T1-R chyba nie powinny byc zle :roll:
w zwiazku z zapowiadanym zalamaniem pogody zalozylem dzisiaj lato i do szarej i do niebieskiej :lol:
"Jak się rozgrzeją, to są niezłe. Problem w tym, że zanim się rozgrzeją mają paskudną tendencję do odkształcania się. Wystarczy kilka godzin postoju, i już robią się z nich jaja i potem przez pierwsze 8-10km czuć wibracje na kierownicy. Potem wibracje ustają. Próbowałem reklamować je - bez skutku. Stanowisko Dunlop'a jest takie, że "ten typ tak ma" i jest to zjawisko jak najbardziej normalne. Śmiechu warte. Miałem wiele innych opon z kategori max performance (np. Bridgestone S03, ContiSportContact2) i żadna z nich się tak nie odkształcała, przynajmniej nie po kilku godzinach stania. Więc pomimo niezłej przyczepności, zdecydowanie ich nie polecam "
Jako , że często poruszam się po mieście na krótkich odcinkach to jestem lekko zdegustowany o ile można taką wypowiedz uznac za wiarygodną .... konkurencja nie śpi :szeroki_usmiech
Czy efekt odkształecenia ( tak odczuwalnego jak gość opisuje ) może występować w oponach tej klasy ? :shock:
Ja już wymieniłem śmigam na Michelinach pilot exalto 205/55/R16 na felach 7,5 fajnie się trzymają nawet mokrej drogi a na ząbkowanie mam złotą radę po 10kkm przekładam tył na rzód i tak nie mam problemu z ząbkowaniem a oponki mają już 70kkm
Są nawet zajebiste :szeroki_usmiech tylko starczą na krótko (mi na 2 sezony- pewnie z 40 tyś.), bo się szybko zcierają, są głośne bo słychać każdą nierówność na drodze i dosyć twarde, komfortu raczej nie uświadczysz, ale właściwości jezdne - SUPER!
:wink: aaa, no i cena - chyba 411zł/szt. 205/55/16 ?! to chyba nie mało...
"Jak się rozgrzeją, to są niezłe. Problem w tym, że zanim się rozgrzeją mają paskudną tendencję do odkształcania się. Wystarczy kilka godzin postoju, i już robią się z nich jaja i potem przez pierwsze 8-10km czuć wibracje na kierownicy. Potem wibracje ustają. Próbowałem reklamować je - bez skutku. Stanowisko Dunlop'a jest takie, że "ten typ tak ma" i jest to zjawisko jak najbardziej normalne. Śmiechu warte. Miałem wiele innych opon z kategori max performance (np. Bridgestone S03, ContiSportContact2) i żadna z nich się tak nie odkształcała, przynajmniej nie po kilku godzinach stania. Więc pomimo niezłej przyczepności, zdecydowanie ich nie polecam "
Jako , że często poruszam się po mieście na krótkich odcinkach to jestem lekko zdegustowany o ile można taką wypowiedz uznac za wiarygodną .... konkurencja nie śpi :szeroki_usmiech
kolego nie przejmuj sie ta opinia bo to sa jakies brednie, przejechalem na sport maxxach ponad 100kkm i nie bylo zadnych akcji tego typu (na kolach w rozmiarze 215/40/17 i 225/45/17) - opony sa bardzo twarde (nie ma opcji zeby sie odksztalcaly od stania)
Zle nie byly (mialem je w Lanosie), ale jak jakos tak sie wlasnie szybko zuzywaly (przy demonicznych 75KM mocy to dziwne) i srednio bylo na mokrym, mocno srednio. Za to mialy jedna gigantyczna zalete - byly ciche, bardzo ciche - nawet na mokrej nawierzchni nie bylo charaktestycznego odglosu szumu wzburzonego morza
Z tego co na razie najezdzilem to P6000 sa za glosne - to psuje nieco jazde, ale co zrobic, nie wywale nowych opon.
Hej! Ja kupiłem w tym roku oponki BF Goodrich G-Force Profiler 205/55 R 16. Nie miałem przyjemności testować ich na mokrej nawierzchni ale na suchej spisują się super! :lol:
Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!
A ja tam pomykam na seryjnych Michelinkach Energy - w poprzednim aucie (C3) też je miałem seryjnie - muszę przyznać, że są całkiem całkiem, choć jak na mój gust ciut za bardzo hałasują... :wink: (nawet jakby bardziej niż zimówki Klebera Krisalp HP :?: )
psychodad napisał/a:
Chciałbym się zamknąć w 1700zł za komplet ( 205/50 R17 215/45 R17 )
prawidłowy zamiennik to 225/45/17
Tak wiem ale mam pewne wątpliwości czy mi nie będzie opona tarła o nadkole ( dokładnie o rant ) :? Autko jest puszczone w dół na eibachu pro-kit ( 40mm ).225 to już srogi lać jak na moje 140km :|
była rozmowa o Pirelli P6000, sprawdziłem i okazało się ża mam P6, a to chyba inna opona. Poza tym po zmianie opony wydają się dość głośne, myślałem że wyząbkowane, wymiana prawe na lewe nic nie dała. Dzisiaj jednak pojechałem szybciej i okazało się że przy 130 kierownica drga, więc chyba niewyważone koła.
W związku z tym pytanie, czy przy wyważaniu kół na alusach należy najpierw odkleić wszystkie ciężarki, następnie wyważać i przyklejać ewentualnie nowe, czy można wyważać z ciężarkami które już są, ewentualnie dodać nowe.
czy przy wyważaniu kół na alusach należy najpierw odkleić wszystkie ciężarki
Mój gumiarz tak właśnie zrobił. Jak przywiozłem mu letnie kapcie na alusach, zakładał koło na wyważarkę i patrzył czy bije. Okazało się, że tak, więc odkleił ciężarki i cała procedura od początku.
W związku z tym pytanie, czy przy wyważaniu kół na alusach należy najpierw odkleić wszystkie ciężarki, następnie wyważać i przyklejać ewentualnie nowe, czy można wyważać z ciężarkami które już są, ewentualnie dodać nowe.
1) Umyc i zalozyc kolo na wywazarke
2) Dokonac pomiaru
3) Jezeli wyszlo 0/0 (lub OK/OK) to nic nie robic, jak wyszly jakies "gramy" odkleic wszystkie ciezarki i wywazyc. W zadnym wypadku nie doklejac nowych do starych.
Jedna uwaga: Dobry gumiarz wywaza dwoma odwaznikami, jeden od zewn. drugi od wewn.. Jezeli nabil juz od zewn. i wewn. po jednym (masa dowolna, ale rozsadna) i dokleja kolejne w inne miejsca to jest pierdola, a nie gumiarz i nalezy opuscic warsztat w trybie naglym.
zalozylem wczoraj lato w niebieskiej i jestem przerazony :shock: dzwieki jakie wydaja z siebie Fuldy Y 3000 to jakies potepiencze wycie :Bojesie: Falkeny w Octavii ktore uwazalem za glosne sa niemalze bezszelestne przy nich :?
dzisiaj założyłem Michelin Pilot Primacy 205/55/16, pierwsze wrażenia z jazdy bardzo pozytywne, przyczepność na suchym bardzo dobra, bardzo ciche w porównaniu do Pirelli P6000. Z dalszą eksploatacją zobaczymy co dalej.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Jedna uwaga: Dobry gumiarz wywaza dwoma odwaznikami, jeden od zewn. drugi od wewn.. Jezeli nabil juz od zewn. i wewn. po jednym (masa dowolna, ale rozsadna) i dokleja kolejne w inne miejsca to jest pierdola, a nie gumiarz i nalezy opuscic warsztat w trybie naglym.
To może ktos poleci dobrych gumiarzy :P
Mnie by interesowało coś we Wrocławiu z możliwością zakupu opon. Ewentualnie można z tego stworzyć nowy wątek.
1) Umyc i zalozyc kolo na wywazarke
2) Dokonac pomiaru
3) Jezeli wyszlo 0/0 (lub OK/OK) to nic nie robic, jak wyszly jakies "gramy" odkleic wszystkie ciezarki i wywazyc. W zadnym wypadku nie doklejac nowych do starych.
Jedna uwaga: Dobry gumiarz wywaza dwoma odwaznikami, jeden od zewn. drugi od wewn.. Jezeli nabil juz od zewn. i wewn. po jednym (masa dowolna, ale rozsadna) i dokleja kolejne w inne miejsca to jest pierdola, a nie gumiarz i nalezy opuscic warsztat w trybie naglym.
dokładnie,
jedynie dodam aby spojrzeć lub zapytać jak ustawiona jest maszyna tzn. z jaką dokładnością mierzy: 1g, 5g czy 10g
Zamieszczone przez M@rcin
moja octavia ma standardowo felgi 14" a na nich wedlug zalecen producenta opony 175/80.
mozna zalozyc 185 o nizszym profilu?
ja wczoraj zalozylem letnie alumki i oponki no i nowe oponki na ten sezon a mianowicie AVON ZZ3 jak narazie sprawuja sie wysmienicie bardzo cicha oponka
Komentarz