Zamieszczone przez Piotr_T
Test Octavii RS TDI.
Zwiń
X
-
markowski, jak mierzylem Lanosa stoperem to mi wyszlo 12 sek od 0-100, jak mierzylem g-techem (dobrze zamocowany itp.) to wyszlo 12.3, a producent twierdzi, ze mial miec okolo 15 sek. Do G-techa mam zatem "lekka" nieufnosc.
Najfajniej byloby znalezc jakies pomiary gdzie uzyto "piatego kola", tam blad jest duzo mniejszy niz w bezwladnosciowym g-techu.
[ Dodano: Sro 16 Maj, 07 13:38 ]
KruPin, alez mistrzu... co mistrz :lol: Powaznie sie pytalem, a Twoja odpowiedz swiadczy o wyjatkowej ignorancji lub kompletnym braku argumentow.
Komentarz
-
-
pomiary zawsze mozna spieprzyc i ciężko zrobic je w warunkach takich i takim sprzetem zeby każdy był zadowolony z wiarygosności.
trza postawic 2 auta na kresce i mamy jasność jak to wygląda, w czym problem :?: :!:
[ Dodano: Sro 16 Maj, 07 13:40 ]
widze zresztą, że Michał juz proponował takie rozwiązanie...saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodakresce i mamy jasność jak to wygląda, w czym problem[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Ja sie zastanawiam jeszcze czy nie jest to kwestia zmienionego fabrycznego softu, ktory ostatnio ulegl znacznej modyfikacji.
Kilka miesiecy temu pisalem, ze przejechalem sie testowym RS TDI i nie zrobil on na mnie dobrego wrazenia. Przyspieszal odczuwalnie niewiele lepiej niz moja stara O1 TDI 148KM.
Mial tez przypadlosc praktycznie kazdego seryjnego turbodiesla, ktory ma taką jakby dziure, gdzie po kazdej zmianie biegu przez chwile nic sie nie dzieje.
Ku zaskoczeniu mojemu i Krupina, w moim RS cos takiego NIE WYSTEPUJE!
Samochod rwie po kazdej zmianie biegu natychmiast.
Subiektywne oceny nikogo nie powinny interesowac, ale wrazenia na pokladzie sa naprawde niezle:
np. Krupin czuje sie jak w swojej Ibizie sprzed wymiany sprezarki na wieksza, a wczoraj przewiozlem naszego klubowego kolege, ktory ma dlubane 130PD i ze zdziwieniem i smiechem na twarzy stwierdzil, ze moja RS jest szybsza.
A tak poza tym, to nie chce mi sie jednak nic udowadniac na sile - ja wiem jak fura jezdzi i to mi styknie.
Jak bedzie okazja, to mozna sie zmierzyc f2f z 2.0 TFSI, choc mysle, ze zanim Miecz bedzie mogl, to ja juz dawno bede mial ze 200koni i wciagne go lewą dziurką... j/kTDI 205PS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Piotr_TKruPin, alez mistrzu... co mistrz :lol: Powaznie sie pytalem, a Twoja odpowiedz swiadczy o wyjatkowej ignorancji lub kompletnym braku argumentow.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KruPinA ja Ci powaznie odpowiedzialem, ze mam Cie w powazaniu i niczego nie musze Ci wskazywać! Jestem ignorantem, bo jestem w stanie wykrecic lepszy czas, niz podaje producent, czy dlatego, ze mierze stoperem, jak Ci sie zdaje? I tak, brak mi argumentów na takie farmazony :?
Komentarz
-
-
Dobrze! Czyli, skoro na serii wychodzilo mi powtarzalne 7,9-8,2s na G-techu (kiedy to mialem auto ok. tydzien i zmienialem biegi, jak dziewica), to musze dodać do tego pomiaru 1,4-1,7s, zebym przypadkiem nie byl lepszy od "nieprzekraczalnego" pomiaru producenta :roll: :lol: Niech bedzie i tak...
Porównanie sprzed 2 tyg. Moja Ibiza vs. Golf GTI z DSG seria.
Dwa wyscigi. 1) Od startu do 100km/h juz ze 3dl dla mnie i pewnie z 5 do 160km/h, gdzie to akurat koncze 1/4mili.
2) To samo od startu, ale definitywnie po rozgrzaniu opon szybciej zlapalem trakcje na 2ce i juz przy 140km/h bylo z 5dl. i tutaj "przeciwnik" juz dal sobie sianka.
Ja mam powtarzalne 6,1-6,3 z pelnym zaladunkiem na G-techu, wiec dodajac 1,5s wychodzi, ze jezdze, jak mocny mini-van :lol: Ciekawe tylko, ze GTI z DSG ma 6,9s do 100km/h, takze skad ta roznica juz na starcie :?: :idea: :lol:
Kolejny przyklad, to pomiar (jak mialem jeszcze seryjna sprezarke) z wyjetym wnetrzem G-Techem PRO Competition (czyli mierzacy do 100km/h). Wyszlo mi 6,67 i wlasnie z pelnym wnetrzem wykrecilem taki czas na G-Techu mierzacym do 60mil. Do tego urywam wlasnie 0,4-0,5s na 60mile G-Techu z wyjetym wnetrzem, co pozwala sadzić, ze do pomiarów na tymze G-Techu 60-milowym powinienem dodawac za kazdym razem te 0,4-0,5s. Daje to ok. 6,5-6,8 realnie do 100-tki. Wracając do pierwszego zdania mozna sądzić, ze realnie wykrecilem 8,3-8,7, co daje mimo wszystko sporo mnie, niz fabryczne 9,6! Passat ma podawane 9,9 dla tego samego silnika, czy na prawde sadzisz, ze mialby czas ZALEDWIE o 0,3s gorszy od lzejszej o pewnie 250-300kg??? :roll:
Dodam, ze na tym G-techu PRO Competitionm który nalezy do kolegi wykręca powtarzalne 5,2 do 100km/h swoim M3, co moze swiadczyć, ze mierzy dokladnie, bo takie są dane producenta dla tego BMW...
Tyle ode mnie w temacie, ale opornemu i to nie starczy :roll:
Komentarz
-
-
KruPin, ale o to chodzilo - podales jak mierzyles i ok
G-tech fajna sprawa, ale IMHO zawyza wyniki, czy o 1 sek czy o 0.5, a moze o 0.1 sek - nie wiem, nie rozebralem go na czesci zeby sprawdzic (bezwladnosciowa zasada dzialania tego sprzetu sugeruje, ze zawsze jest jakas zwloka w "starcie", wydaje mi sie, ze im szybsze auto tym blad mniejszy). Poprzednie moje auto, wedle g-techa, mialo ostro lepsze wyniki niz producent mowi, a hamownia (btw. Mastersa) nie potwierdzala duzo wiekszego wzrostu mocy (77KM zamiast 75KM). Stad moje sceptyczne nastawienie do wynikow z G-techa. Moze i G-tech nie klamie, ale zauwaz, ze przy dokladnych pomiarach zawsze uzywa sie "piatego kola" lub fotokomorek i jakos wyniki nie sa lepsze niz producent podaje.
Po co byly te dosyc niemile wywody wczesniej to nie wiem.
Komentarz
-
-
Dzizas chodzi o to, ze VAG generalnie ma tendencje do podawania wynikow przyspieszen TDI troche wyzszych niz sa one w rzeczywistosci.
Ibiza jest tego razacym przykladem, dlatego o tym napisalem, ale dotyczy to rowniez innych modeli. Nie wiem czy wszystkich, ale wielu sprawdzonych w praktyce na roznych urzadzeniach pomiarowych, w tym w testach przy uzyciu w miare profi urzadzen typu race logic.
Poza tym w przypadku np. silnikow TDI 130PD producent podaje czas 9,9 dla Passata i 9,3 dla Ibi - co juz samo w sobie jest lekko mowiac dziwne.
Przyklad drugi - stara Ibiza GT TDI 110KM ma fabrycznie 10,3, a setki kilo ciezsza Octa z tym motorem, ma AFAIR 11,2 sek.
To chyba cos jest nie tak. Pomijam, ze nawet tą Octavią sprawny kierowca robi realne czasy sporo nizsze niz te 11,2.
Majac to na uwadze, napisalem W TRYBIE PRZYPUSZCZAJACYM, ze to samo moze dotyczyc RS TDI, bo ktos wyrazil zdziwienie, ze taki slaby czas jak na dużą moc.
Jest to hipoteza, ktora jednak jest poparta dosc sporą wiedzą i praktyką w temacie.
Wiec Piotr_T z łaski swojej nie bij piany, bo robisz bezsenswony O/T i trzeba Ci coś tlumaczyc, w co i tak nie wierzysz, a co tak naprawde wiele razy poruszalismy na tym forum - poszukaj sobie.
Odpusc sobie - zyj i daj zyc innym.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Oficjalne dane producentow sa podawane na podstawie wynikow zestandaryzowanych prob.
Nie wiem jak mierzone jest przyspieszenie, ale np norma sredniego spalania NEDC jest opisana dosc precyzyjnie:
ZTCW samo badanie spalania jest dosc abstrakcyjne - auto caly czas jest na rolkach i poszczegolne warunki sa symulowane.
Generalnie co do wynikow przyspieszen to bym sie jakos zbytnio nie napinal - to tylko cyferki.
Przyczyn roznic moze byc kilka - inne metody badan, inne warunki meteo, inni kierowcy, inny rozmiar opon, inny ciezar auta, itp, itd
Pozdrawiam
Zibi
Komentarz
-
-
Piotr_T, Nie chodzi o lobby tylko o mniej lub bardziej wiarygodne, ale jednak fakty.
Podam Ci jeszcze jeden argument "obalajacy" Twoje twierdzenie, ze niby po co producent mialby robic sobie krzywde podajc osiagi gorsze niz sa w rzeczywistosci.
Chodzi o moc TDI. Jak moze wiesz w znakomitej ilosci przypadkow moc TDI jest na hamowaniach o kilka procent wyzsza niz podawana nominalnie. Po co? Nie wiem.
Rozne sa na ten temat teorie, ale faktem jest, ze w katalogu masz np. 130 koni, a na wydruku z najrozniejszych hamowni na calym swiecie, wychodzi Ci z reguly minimum 140PS, a czesto i nawet ponad 145PS.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSChodzi o moc TDI. Jak moze wiesz w znakomitej ilosci przypadkow moc TDI jest na hamowaniach o kilka procent wyzsza niz podawana nominalnie. Po co? Nie wiem.
Rozne sa na ten temat teorie, ale faktem jest, ze w katalogu masz np. 130 koni, a na wydruku z najrozniejszych hamowni na calym swiecie, wychodzi Ci z reguly minimum 140PS, a czesto i nawet ponad 145PS.
Poza tym, bedac producentem auta nie pochwalilbys sie, ze masz 140KM z 1.9 zamiast 130KM ? Dla marketingu taka informacja to gratka jakich malo.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Piotr_T
Poza tym, bedac producentem auta nie pochwalilbys sie, ze masz 140KM z 1.9 zamiast 130KM ? Dla marketingu taka informacja to gratka jakich malo.Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Piotr_TGarret, ale z tego co w tym (i kilku innych) watku sie dowiedzialem to 140KM w 1.9TDI PD jest raczej norma niz wyjatkiem.
Odpowiedziałem tylko na Twoją sugestię odnośnie prezentowania topowych wartości uzyskiwanych przez silniki jako oficjalnych danych technicznych - niektórzy producenci tak robią, inni (jak VAG) nieGarret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Piotr_T, Popatrz na to z innej strony, po co masz pisac ze silnik ma 140 czy 150KM jak inni pisza ze maja dopiero 120KM. Patrz przyklad francozow i VAG-a. Dopiero teraz z pojemnosci 1.9 maja 150KM a VAG mial ile lat temu - ciekawe czemu.
Do tego dochodzi cos jeszcze. U nas OC placi sie od pojemnosci silnika, inni placa od mocy silnika :twisted: I tak mozesz miec silnik 4.0 o mocy ledwo 180KM a u nas taka moc jest z silnika 1.8 - ciekawe tez czemu Pomijam wlasnosci trakcyjne obu tych silnikow, tu tylko chodzi o pewnego rodzadzaju marketing.
Komentarz
-
Komentarz