Rozkminiamy jak działa FAP w praktyce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MiKruS
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 7976

    #76
    Mogę zrobić mały update.
    Samochód ma w tej chwili ok. 19.000 km

    DPF nie sprawia żadnych problemów.
    Kontrolka zaświeciła się do tej pory tylko raz. Kiedy rzeczywiście męczyłem go po mieście w bardzo krótkich trasach i co się włączyła procedura, to ja akurat dojeżdżałem na miejsce.
    Po zaświeceniu kontrolki wystarczyło przejechać przez ok. 10 minut i zgasła, co oznacza, ze procedura wypalania zakończyła się.

    Generalnie w trasie zapełnia się w przeciągu kilkuset km, natomiast w mieście w korkach, tak jak teraz jest zimno, to procedura odpala się co ok. 100km.
    TDI 205PS

    Komentarz

    • Iron
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 281

      #77
      Zamieszczone przez MiKruS
      Mogę zrobić mały update.
      Samochód ma w tej chwili ok. 19.000 km

      DPF nie sprawia żadnych problemów.
      Kontrolka zaświeciła się do tej pory tylko raz. Kiedy rzeczywiście męczyłem go po mieście w bardzo krótkich trasach i co się włączyła procedura, to ja akurat dojeżdżałem na miejsce.
      Po zaświeceniu kontrolki wystarczyło przejechać przez ok. 10 minut i zgasła, co oznacza, ze procedura wypalania zakończyła się.

      Generalnie w trasie zapełnia się w przeciągu kilkuset km, natomiast w mieście w korkach, tak jak teraz jest zimno, to procedura odpala się co ok. 100km.
      Też już mam przejechane 19 000 km i mogę potwierdzić co napisał MiKruS. Mnie zaświeciła się kontrolka w sumie 3 razy i tylko w zimę na samym początku eksploatacji. Całe lato żadna kontrolka się nie zaświeciła (prócz poziomu paliwa :lol tak więc w ogóle zapomniałem, że coś takiego jest :wink:


      Oczekuje:
      Superb III L&K 2.0 TSI 280KM 4x4 DSG - niedługo będzie

      Obecnie:
      Citigo Style ASG
      Kymco Downtown 300i ABS

      Komentarz

      • bernardo
        L&K
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1083

        #78
        U mnie po przelataniu przeszło 8000 km co do sposobu funkcjonowania DPF'a nie mogę mieć żadnych zastrzeżeń
        Kontrolka ani razu jeszcze nie miała okazji się zaświecić (zależy to jak już pisaliście od sposobu jazdy), procedury wymuszonego oczyszczania są dla mnie czytelne i podkreślone swoimi charakterystycznymi objawami pracy silnika.
        Według producenta w sumie występują 3 etapy sposobu oczyszczania DPF'a w zależności od stopnia jego zanieczyszczenia oraz finalny 4 etap najmniej przyjemy dla kierownika - pracy silnika w trybie awaryjnym. Nie wiem czy mieliście u siebie załączoną piękną ulotkę reklamową DPF'a ale i tak dołączam skan, który wyjaśnia całkiem jasno całą zasadę działania tego cuda.
        Załączone pliki
        aczkolwiek...
        NajtFukinPatrol North-West
        Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
        WhitePride :smokedevil

        6,92 s do setki by DGW

        Komentarz

        • Damian2
          Classic
          • 2007
          • 9

          #79
          Witka. U mnie przez prawie 20 tys nie wiedzialem co to FAP. Ale jak sie zaswiecil to problemy poszly na maksa. Obecnie auto jest w trybie awaryjnym... Wkleje watek aby wszystkiego nie przepisywac. W moich doswiadczeniach jest kilka odpowiedzi no pytania ktore padly w tym watku (np jak gosc z passata wprowadzil auto w tryb awaryjny - jak widac nie stwaza to wiekszego problemu)

          Od zwyklych uczestnikow ruchu nawet w jezdzie turystycznej dzieli nas roznica skali, oni dusza hamulec na kazdym zakrecie, my widzac fajna laske idaca poboczem w oddali.

          Komentarz

          • Thundi
            L&K
            • 2005
            • 1157

            #80
            Sorki za odgrzanie kotleta, ale dość ważne informacje mam.
            To co napisze dzieje się w Audi więc w Skodzie pewnie jest inaczej ale myślę że podobieństwa są.
            DPF - zapychał się wprost-proporcinalnie do prędkości obrotowej silnika, czyli trzymając auto na mniejszych obrotach napełniał się szybciej niż na wyższych obrotach. Jednak różnica ta jest dość niewielka. Auto traciło około 10%KM (sprawdzone na hamowni, czyli auto shamowane podczas regeneracji) proces regeneracji zaczyna się od wyższych procentach 60% i noflaut jest przy 80%. I teraz najgorsze wejście w tryb noflaut jest dość uciążliwe gdyż auto pomimo tego że potrafi oczyścić to w jakiś sposób niszczy filtr i powoduje jego szybsze zapychanie i co gorsze przy ponownym zapchaniu jest możliwe że zapychanie filtra będzie szybsze niż jego regeneracja co powoduje zapchanie go w 100% i równa się końcowi jazdy (przy czym usterkę da się niekiedy rozwiązać poprzez wymianę filtra - niestety niekiedy inne elementy mogą ulec uszkodzeniu). Choć szybkie zareagowanie w niektórych przypadkach ratuje DPF'a tak więc najprawdopodobniej procedura noflaut ustawiona jest zbyt późno lub różnie następuje uszkodzenie filtra.

            Tak, więc starajcie się nie przekraczać poziomu samooczyszczania +10% i należy w momencie zauważenia, że trwa regeneracja przeprowadzać ją do końca, A przynajmniej przy następnej przejażdżce wykonać ją.
            Szkoda, że nie ma na żadnym wskaźniku informacji o tym jak mocno zapchany jest filtr oraz brak przycisku uruchamiającego ręcznie procedurę, oraz że właśnie trwa procedura (choć to nie dotyczy Audi gdzie stosowna ikonka pojawia się - ale z tego co wiem w skodzie tego brak).

            Ps. Testy przeprowadzone były na 3.0TDI
            O ortografie dba FF.
            Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
            http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
            Skoda Octavia & Audi A6

            Komentarz

            • Iron
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 281

              #81
              Zamieszczone przez Thundi
              Sorki za odgrzanie kotleta, ale dość ważne informacje mam.
              To co napisze dzieje się w Audi więc w Skodzie pewnie jest inaczej ale myślę że podobieństwa są.
              DPF - zapychał się wprost-proporcinalnie do prędkości obrotowej silnika, czyli trzymając auto na mniejszych obrotach napełniał się szybciej niż na wyższych obrotach. Jednak różnica ta jest dość niewielka. Auto traciło około 10%KM (sprawdzone na hamowni, czyli auto shamowane podczas regeneracji) proces regeneracji zaczyna się od wyższych procentach 60% i noflaut jest przy 80%. I teraz najgorsze wejście w tryb noflaut jest dość uciążliwe gdyż auto pomimo tego że potrafi oczyścić to w jakiś sposób niszczy filtr i powoduje jego szybsze zapychanie i co gorsze przy ponownym zapchaniu jest możliwe że zapychanie filtra będzie szybsze niż jego regeneracja co powoduje zapchanie go w 100% i równa się końcowi jazdy (przy czym usterkę da się niekiedy rozwiązać poprzez wymianę filtra - niestety niekiedy inne elementy mogą ulec uszkodzeniu). Choć szybkie zareagowanie w niektórych przypadkach ratuje DPF'a tak więc najprawdopodobniej procedura noflaut ustawiona jest zbyt późno lub różnie następuje uszkodzenie filtra.

              Tak, więc starajcie się nie przekraczać poziomu samooczyszczania +10% i należy w momencie zauważenia, że trwa regeneracja przeprowadzać ją do końca, A przynajmniej przy następnej przejażdżce wykonać ją.
              Szkoda, że nie ma na żadnym wskaźniku informacji o tym jak mocno zapchany jest filtr oraz brak przycisku uruchamiającego ręcznie procedurę, oraz że właśnie trwa procedura (choć to nie dotyczy Audi gdzie stosowna ikonka pojawia się - ale z tego co wiem w skodzie tego brak).

              Ps. Testy przeprowadzone były na 3.0TDI
              W skodzie jest kontrolka która się włącza jak zapełnienie FAP osiągnie 50% czy 75% ... nie pamiętam dokładnie.


              Oczekuje:
              Superb III L&K 2.0 TSI 280KM 4x4 DSG - niedługo będzie

              Obecnie:
              Citigo Style ASG
              Kymco Downtown 300i ABS

              Komentarz

              • Thundi
                L&K
                • 2005
                • 1157

                #82
                Zamieszczone przez Iron
                W skodzie jest kontrolka która się włącza jak zapełnienie FAP osiągnie 50% czy 75% ... nie pamiętam dokładnie.
                Z tego co napisał MiKruS oraz tego co udało mi się przeczytać gdzie indziej wynika że kontrolka zapala się przy 50% zaś procedura rozpoczyna się przy 45% czyli informuje ona o przekroczonej ilości i ostatecznym terminie wypalenia DPF'a faktycznie z tego co doczytałem gaśnie ona po zakończeniu procesu.

                W Audi zapala się kontrolka (a raczej znaczek na wyswietlaczu miedzy zegarami) wtedy gdy procedura trwa.
                Rużnica taka że w skodzie tylko po zmienionym odgłosie silnika słychać, że jest czyszczenie DPF'a (mówie oczywiście o normalnym włączeniu sie procedury) zaś w Audi pojawia się dodatkowo znaczek obok zegarów. W Skodzie można więc się pomylić i myśleć że jest to jakaś usterka (a poniekąd wiem o zdażających się przypadkach gdy to właściciele silników z DPF'em przyjeżdźali do ASO informując że z samochodem jest jakiś problem bo inaczej silnik pracuje co jakiś czas) tak więc informacja obok zegarów, że procedura właśnie trwa być powinna i to nie o awaryjnym wypalaniu tylko normalnym.
                O ortografie dba FF.
                Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                Skoda Octavia & Audi A6

                Komentarz

                • penerus57
                  Classic
                  • 2009
                  • 39

                  #83
                  odświerzając temat,
                  Tak was chłopaki czytam, a dodam ze za tydzień w bielsku odbieram nowgo rsa w dizlu, i jestem przerażony!
                  dotad smigałem etyliną i mam niesmak po tym co sie tu obczytalem,
                  jakies rady dla nowicjusza, dodam ze jak jedrzej bede jezdzil glownie odcinki 10-20km
                  traski 2 razy w miesiacu

                  czy dobrze z tresci wywnioskowalem, i z instrukcji na stronie skody że:
                  -jeśli jezdzi ktos psoro to czastki spalaja sie na bierzacao, a jesli ktos jezdzi czesciej zapalajac auto i nie dogrzewajac go to w miescie czastki spalaja sie co 100-200lm a poza miastem 800 w przyblizeniu/??,
                  MA TEZ PYTANIE DO UZYTKOWANIKÓW RSÓW SALONOWYCH
                  czy zmienialiscie olej po 3000km, bo koles w salonie powiedzial ze mam podjechac po 30000 km
                  dzieki

                  Komentarz

                  • Nexus6
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4847
                    • Volkswagen

                    #84
                    penerus57, skoro odbierasz nowe auto to będziesz mieć zupełnie inną wersję softu sterującego niż koledzy 2 lata temu (między lutym 2008 a kwietniem 2009 było 8 upgrade'ów softu),
                    o innym typie układu wtryskowego nie wspomnę :diabelski_usmiech
                    problem wypalania DPF'a został rozwiązany w ten sposób, że procedura wypalania odbywa się częściej i bez zapalania kontrolki zapełnienia DPF'a.

                    Co do wymiany oleju to warto wymienic po 3-5 kkm to co zalała fabryka na inny olej spełniający normę VW 504.00/507.00.
                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                    Komentarz

                    • toocool
                      Rider
                      • 2008
                      • 303
                      • Octavia IV combi (NX5)

                      #85
                      Pewnie w nowych TDI (na CR) wypalanie jest już robione dotryskiem a nie opóźnianiem wtrysku głównego...
                      Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                      Komentarz

                      • watchman
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 200

                        #86
                        DPF widać działa po polsku. Miało być dobrze a wyszło jak zawsze :diabelski_usmiech
                        Na różnych grupach pełno zapytań jak to wywalić czy obejść. Więc jest jednak problem z tym ustrojstwem.
                        Nie ma siły która mnie do tego przekona a ewentualne koszty wymiany są chore po prostu.
                        Miałem chrapkę na Yeti ale widzę, że wszystkie TDI są w ofercie tylko z DPF. Kicha.
                        NIE JESTEM LENIWY TYLKO ONERGOOSZCZĘDNY!

                        Komentarz

                        • sesik
                          RS
                          • 2006
                          • 2165

                          #87
                          watchman, na szczęście tunerzy już opanowali sztukę wycinania DPFa w grupie VAG :szeroki_usmiech
                          Best ET = 13.666
                          Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                          PerfectService by DGW

                          http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                          http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                          Komentarz

                          • penerus57
                            Classic
                            • 2009
                            • 39

                            #88
                            no tak , ale jesli mam 2 lata gwarancji, no ale , bedzie ok,
                            czy przedluzalibyscie gwarancje o kolejne 3 lata ( w sumie do pieciu?")
                            czy raczej bezawaryjnie?
                            okolo 1200zeta za dodatkowy rok

                            Komentarz

                            • AdamB
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 8030
                              • Octavia IV (NX3)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              #89
                              Zamieszczone przez penerus57
                              okolo 1200zeta za dodatkowy rok
                              za trochę więcej wywali się PDFa
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz

                              • Nexus6
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 4847
                                • Volkswagen

                                #90
                                Zamieszczone przez penerus57
                                czy przedluzalibyscie gwarancje o kolejne 3 lata ( w sumie do pieciu?")
                                poczytaj sobie warunki tej gwarancji to szybko z niej zrezygnujesz :diabelski_usmiech
                                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                Komentarz

                                • _tm_
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 2333
                                  • Superb III (3V3)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  #91
                                  Zamieszczone przez penerus57
                                  no tak , ale jesli mam 2 lata gwarancji, no ale , bedzie ok,
                                  czy przedluzalibyscie gwarancje o kolejne 3 lata ( w sumie do pieciu?")
                                  czy raczej bezawaryjnie?
                                  okolo 1200zeta za dodatkowy rok
                                  Biorąc pod uwagę fachowość ASO to ja wolę zapłacić za naprawę sprawdzonemu mechanikowi i mieć dobrze zdiagnozowany i naprawiony samochód,
                                  S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                  Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                  -------------------------------------------------------------------------
                                  O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                  O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                  O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                  Komentarz

                                  • watchman
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 200

                                    #92
                                    Zamieszczone przez sesik
                                    watchman, na szczęście tunerzy już opanowali sztukę wycinania DPFa w grupie VAG :szeroki_usmiech
                                    To ja wiem Ale przy nowym aucie odpada. Po za tym nie wieżę za bardzo w zapewnienia że po wywaleniu DPF-a silnik pracuje jak by go nigdy tam nie było. Jak znam życie to prędzej czy później jakieś g. z tego wyjdzie :diabelski_usmiech
                                    Generalnie dla mnie nędza. Śmigam często trasę ale i kręcę się nie raz 2-3tyg po mieście.
                                    I co? Miał bym ganiać po A4 żeby DPF-a haha przedmuchać, wyczyścić?
                                    Kolejna sp.......a eco technologia.
                                    NIE JESTEM LENIWY TYLKO ONERGOOSZCZĘDNY!

                                    Komentarz

                                    • sazad
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 1520
                                      • Rapid Spaceback (NH1)

                                      #93
                                      Pozwólcie, że dorzucę swoje 2 grosze. W zeszłym, roku zakupiłem Octavię z DPF z 2007 (sprowadzona z Niemiec) z przebiegiem 52 tyś. Jak ją kupowałem nie byłem świadomy, co to DPF, dopiero później poczytałem posty na forum i strach mnie obleciał. Na szczęście zrobiłem już (lub może dopiero, bo z uwagi na drugi samochód służbowy to niewielki przebieg) około 15 tys i nigdy kontrolka mi się nie zapaliła. Samochód głównie używa moja żona, która dostała, co prawda instrukcję, co robić jak „kontrolka” się zapali, ale jestem przekonany, że i tak by to zlekceważyła (ach te kobiety). Ona twierdzi, że nigdy nic jej się nie „zaświeciło”. Samochodem jeździ głównie po mieście: dom-praca-zakupy-dom i to na krótkich odcinkach ok. 20km. Całe szczęście, że do pracy jeździ około 10km obwodnicą trójmiejską a znając styl jazdy mojej żony to „ciśnie” nią ok. 140-150km/h i pewnie, dlatego nasz DPF nigdy nie dał o sobie znać. Ja osobiście kilka razy zauważyłem „inną” pracę silnika, ale nie robiłem dodatkowych kilometrów by zakończyć procedurę. Jednym słowem jeździmy tak samo jak poprzednią Octavią I 1,9 TDI i nie zauważam, żadnej różnicy. Czyli DPF nie tak straszny.
                                      Sebastian

                                      Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

                                      www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

                                      Komentarz

                                      • raf100
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 37

                                        #94
                                        Moja Także jest z 2007 i jak dotąd wszystko z DPF jest ok
                                        Od roku mam krótkie przebiegi w mieście i kontrolka zapaliła się dwa razy,
                                        po kilku kilometrach zgasła
                                        Tak więc reszta wypalań odbywa się praktycznie niezauważalnie i bezproblemowo
                                        Mogę powiedzieć że na razie praktycznie nie wiem że coś takiego jest w samochodzie
                                        Ale ryzyko niewypalenia istnieje a jazda w trybie serwisowym i wywalanie kasy na czyszczenie
                                        tego ustrojstwa nie będzie miła
                                        No i w końcu może to się zatkać tak że tylko wymiana całości będzie wchodzić w grę

                                        I tu mam takie pytanie które mnie nurtuje:
                                        Od jakiegoś czasu można usunąć mechanicznie DPF, wszystkie czujniki i soft ustawić tak
                                        że komputer myśli że on tam cały czas jest i do tego czyściutki
                                        I do tego cała ta usługa jest chyba o połowę tańsza niż wstawienie nowego DPF-a
                                        Następuje spokój z wypalaniem, zero stresu przed jazdą w trybie awaryjnym
                                        Minus to czarna rura

                                        A jak to wszystko się ma do badania technicznego?
                                        Czy taki samochód z wyciętym DPF-m je przejdzie?
                                        BKD nie ma filtra, więc BMN bez niego powinien smrodzić tak samo, ale może na badaniu technicznym to będzie za dużo i nie wystarczy by je przejść
                                        Może jednak się mylę

                                        Proszę nie pisać że można dać w łapę diagnoście bo to mnie nie interesuje :wink:
                                        Było- 1.8T 20V AGU jest- 2.0 TDI BMN

                                        Komentarz

                                        • toocool
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 303
                                          • Octavia IV combi (NX5)

                                          #95
                                          raf100, To, że w BKD nie ma DPF i przeglądy przechodzi, to nic nie znaczy. Stare beczki też przechodzą. Wg mnie to kwestia tego, czy w papierach jest wpisana norma czystości spalin. BMN ma DPF więc można od niego "wymagać" źródlanej bryzy z rury... Jak Cię to stresuje to wg mie po prostu zadzwoń i zapytaj jak sprawdzają i czy patrzą czy to auto z DPF czy nie...
                                          Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #96
                                            Puki u nas nie beda robic przeglady jak w Niemczech gdzie placi sie podatki w zaleznosci od tego jaka norme emisji spalin spelnia auto, to nie ma zadnych problemow. Przeciez tlumiki zostaja, katalizator tez.

                                            U nas DPF tez dziala bez stresu.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • raf100
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 37

                                              #97
                                              Zamieszczone przez toocool
                                              raf100... Wg mnie to kwestia tego, czy w papierach jest wpisana norma czystości spalin.
                                              Jedyny papier przy przeglądzie to dowód rejestracyjny
                                              Z niego nie wynika że auto ma DPF czy nie (chyba)
                                              Samo oznaczenie silnika także chyba nic nie daje skoro Maicroft pisze że ma BKD z DPF-m
                                              a chyba są także i takie bez filtra
                                              Czy jedynym wyznacznikiem na czystość spalin jest data produkcji lub pierwszej rejestracji ?
                                              Było- 1.8T 20V AGU jest- 2.0 TDI BMN

                                              Komentarz

                                              Pracuję...