no to i ja odp tak jak chcesz ja tez bede na 100% hehe
DSG
Zwiń
X
-
DSG
pytałem juz kiedyś szkode o to ale on tego nie zauważył u siebie
a więc - czy macie czasami takie szarpnięcie podczas dość spokojnego przyśpieszania , mniej więcej na 3 - 4 ? coś takiego jakby na chwilkę zabrakło paliwa , z tym ze to szarpnięcie nie jest takie ostre jak w przypadku raku paliwa , cos jakby skrzynia przyszykowała sie do zmiany biegu i nagle postanowiła ciągnąć dalej na tym samym :? :?: mam tak czasami , raz na paręset kilometrów , czasem dwa razy podczas jednego krótkiego odcinka :| , i zaczyna mnie to cokolwiek niepokoić , chyba że ktoś tak ma również i jest to normaO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
-
-
Takich sytuacji nie zaużyłem. Jeśli już przyspieszm, szybko czy spokojnie, odbywa się to równo i niczego niepokojącego nie zauważyłem. Jedyne na co zwróciłem uwagę, to niekiedy dość twarda reakcja na redukcję z 3-ki na 2-kę przy zwalnianiu. Dzieje sie tak w dosć określonym momencie. Jazda w umiarkowanym koreczku, kiedy skrzynia właśnie zapoda 3-kę a ja naciskam już hamulec. DSG przeżywa wtedy jakieś "rozczarowanie" że musi wrócić do 2-ki. Przy całej ogólnej miękkości jej pracy, takie lekkie szrpnięcie jest jakimś ewenementem się wyróżniającym . No i tyle. Innych anomalii nie stwierdzam.Hokus-Pokus i dwumasa
Komentarz
-
-
leszekmw, Nie musi to byc skrzynia. Moze to byc kwestia pedalu gazu. Po prostu czasem jak go sie muśnie niezdecydowanie, np. przez przypadek, ale w taki sposob, ze w zasadzie jest to ciezko wyczuc, to wlasne wtedy program sterujacy jakby mial przez ulamek sekundy problem na co sie zdecydowac...
Czy to sie odbywa na nie do konca rozgrzaym silniku, czy nie ma to znaczenia?TDI 205PS
Komentarz
-
-
MiKruS, spróbuje sprawdzic ale wydaje mi się że również na ciepłym .
[ Dodano: Czw 31 Maj, 07 11:04 ]
ale wydaje mi się że mam to równiez jak wciskam pedał dość zdecydowanie , ale nie "głęboko "O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
To jest najprawdopodobniej to co pisalem.
Po programie pedal gazu jest wrazliwszy na jakies lekko niezdecydowane ruchy.
Niczym to nie grozi.
Mozna olać
[ Dodano: Czw 31 Maj, 07 15:47 ]
BTW: U mnie nawet na serii cos takiego wystepuje, z tym, ze bardziej na niedogrzanym silniku mi sie to zdarza, ale moze wlasnie dlatego, ze wtedy sie jedzie bardziej cipowato...TDI 205PS
Komentarz
-
-
Ja podobnie jak Bazyli76, po zachipowaniu autka obserwuję od czasu do czasu szarpnięcie podczas przyspieszania. Przeważnie u mnie na zimnym silniku i przy łagodnym przyspieszaniu. Chyba nie ma sie co martwić2006 - 2016 --> O1 1.9 TDI ASV: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24133
2016 --> O3 1.4 TSI: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95492
Komentarz
-
-
leszekmw, dokładnie to co opisujesz pojawiło się jakiś czas temu u mnie. Nie potrafię wymusić takiej sytuacji, ale samo z siebie dzieje się dość często.
Prawie zawsze w okolicach zmiany z 2 na 3.
Chętnie bym się dowiedział o co chodzi.
A z drugiej strony, czy zauważyliście wzrost spalania latem? W zimie paliła mi 7.4-7.7, na postoju pokazywało 0,5 l/h. Teraz srednie spalanie mam w okolicach 8, a na postoju przy upale dochodzi do 1,1 l/h. Ja rozumiem, że klima, ale we wszystkich poprzednich samochodach mimo wszystko miałem większe spalanie zimą niż latem... a diesel zimą powinien się przecież dłużej nagrzewać, a więc i więcej palićDSG
Komentarz
-
-
hubik, tak właśnie jest - koło 2-3 . popytaj może w serwise u siebie. ja wczoraj rozmawiałem u nas to stwierdzono że skrzynia myśli o przełączaniu a potem rezygnuje , ale to jakoś do mnie nie trafia. spalanie z klimą na D i hamulcu też 1.1 , na N spada 2 setki. włąsnie rano znów nalałem pod koreczek i wyszło 7.1 z kalkulatora - 7.0 komputer na 2 z tym że teraz troszke lżejszą trasą troche pojeżdziłem , byłem w stolycy na dd :wink: , . ale poprzednio mi wyszło 7.0 też pod korek więc można by powiedzieć że koło 7 się kręci.
to co zauważyłem , choć nie jestem pewien - gdy jadę dynamicznie , tak żeby szóstka wskoczyła szybko , prędkościami 140 -160 spada mi spalanie - porównując do spokojnej jazdy ze spokojnym rozpędzaniem i prędkością 120- 140O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkoda52,76Lnasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Chciałbym wrócić na chwilę do tematu DSG.
Otóż ostatnio dwukrotnie zdarzyło mi się, że silnik zgasł, co chyba wydaje się być niemożliwe w przypadku automatu?
Oba przypadki były kilka chwil po uruchomieniu silnika - wyjeżdżałem z parkingu i zatrzymałem się, żeby włączyć się do ruchu. Skrzynia na D, noga na hamulcu, żadnego falowania obrotów - po prostu ciach i zgasł.
Czy ktoś z Was tak miał?
Być może jest to związane z tym dziwnym szarpnięciem w okolicach biegu 2-3, które ma też u siebie Leszek. Jeszcze tego nie badałem w ASO.
Mam przejechane trochę ponad 13000 km.DSG
Komentarz
-
-
hubik, nigdy nic takiego co prawda mi się nie zdarzyło, ale raczej wiązałbym to z czymś innym niż skrzynia - paliwo, układ zasilania, cokolwiek....
gdyby gasł ci np. dlatego, że skrzynia nie rozłącza, to chyba ewidentnie byłbys w stanie to wyczuć :roll:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Z drugiej strony jest to mozliwe. Masz wlaczona klime i kompresor nie kompuje w momencie. Jak ruszasz, tzn gwaltownie zdejmiesz noge z hamulca i akurat pokryje sie z uruchomieniem sprezarki, a nie zdarzysz jeszcze dodac gazu to komputer moze zglupiec i nie zdarzy podniesc wolnych obrotow do gory.
Chyba pozostaje tylko jezdzic dalej, bo jak fachowcy z ASO Skody zabiora sie za regulacje skrzyni DSG, to mozliwe ze juz nigdy nie bedzie chodzic jak nalezy :wink:
Komentarz
-
-
Chyba kolega ma racje z ta klima bo wprawdzie moj nie gasnie ale w te upaly mial pare razy jakby chec, a dokladnie nie chcial za bardzo ruszyc tak jak by przez moment nie dostawal paliwa. Ja mam jeszcze jeden obiaw ktory jakby sie nasilil w upal a mianowicie okolo 22oo obrotow auto dostaje jakby naglego przyrostu momentu obrotowego co jest dosc mocno odczuwalne zwlaszcza na 2 i 3 biegu. Ale to moze byc sprawa modyfikacji softu......1,9 TDI Octavia II DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaraczej wiązałbym to z czymś innym niż skrzynia - paliwo, układ zasilania, cokolwiek....
Zamieszczone przez MaicroftMasz wlaczona klime i kompresor nie kompuje w momencie. Jak ruszasz, tzn gwaltownie zdejmiesz noge z hamulca i akurat pokryje sie z uruchomieniem sprezarki, a nie zdarzysz jeszcze dodac gazu to komputer moze zglupiec i nie zdarzy podniesc wolnych obrotow do gory.
Zamieszczone przez MaicroftChyba pozostaje tylko jezdzic dalej, bo jak fachowcy z ASO Skody zabiora sie za regulacje skrzyni DSG, to mozliwe ze juz nigdy nie bedzie chodzic jak nalezy :wink:
Zamieszczone przez gimaokolo 22oo obrotow auto dostaje jakby naglego przyrostu momentu obrotowego co jest dosc mocno odczuwalne zwlaszcza na 2 i 3 bieguDSG
Komentarz
-
Komentarz