DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Octakrk
    Drive
    • 2005
    • 67

    DSG

    no to i ja odp tak jak chcesz ja tez bede na 100% hehe
  • leszekmw
    RS
    • 2005
    • 5356

    #2
    DSG

    pytałem juz kiedyś szkode o to ale on tego nie zauważył u siebie

    a więc - czy macie czasami takie szarpnięcie podczas dość spokojnego przyśpieszania , mniej więcej na 3 - 4 ? coś takiego jakby na chwilkę zabrakło paliwa , z tym ze to szarpnięcie nie jest takie ostre jak w przypadku raku paliwa , cos jakby skrzynia przyszykowała sie do zmiany biegu i nagle postanowiła ciągnąć dalej na tym samym :? :?: mam tak czasami , raz na paręset kilometrów , czasem dwa razy podczas jednego krótkiego odcinka :| , i zaczyna mnie to cokolwiek niepokoić , chyba że ktoś tak ma również i jest to norma
    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
    GVI 1.4TSI
    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

    Komentarz

    • Voldemort
      Ambiente
      • 2006
      • 134

      #3
      Takich sytuacji nie zaużyłem. Jeśli już przyspieszm, szybko czy spokojnie, odbywa się to równo i niczego niepokojącego nie zauważyłem. Jedyne na co zwróciłem uwagę, to niekiedy dość twarda reakcja na redukcję z 3-ki na 2-kę przy zwalnianiu. Dzieje sie tak w dosć określonym momencie. Jazda w umiarkowanym koreczku, kiedy skrzynia właśnie zapoda 3-kę a ja naciskam już hamulec. DSG przeżywa wtedy jakieś "rozczarowanie" że musi wrócić do 2-ki. Przy całej ogólnej miękkości jej pracy, takie lekkie szrpnięcie jest jakimś ewenementem się wyróżniającym . No i tyle. Innych anomalii nie stwierdzam.
      Hokus-Pokus i dwumasa

      Komentarz

      • MiKruS
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7976

        #4
        leszekmw, Nie musi to byc skrzynia. Moze to byc kwestia pedalu gazu. Po prostu czasem jak go sie muśnie niezdecydowanie, np. przez przypadek, ale w taki sposob, ze w zasadzie jest to ciezko wyczuc, to wlasne wtedy program sterujacy jakby mial przez ulamek sekundy problem na co sie zdecydowac...

        Czy to sie odbywa na nie do konca rozgrzaym silniku, czy nie ma to znaczenia?
        TDI 205PS

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez MiKruS
          Moze to byc kwestia pedalu gazu.
          to samo sugerowałem Leszkowi :idea:
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • leszekmw
            RS
            • 2005
            • 5356

            #6
            MiKruS, spróbuje sprawdzic ale wydaje mi się że również na ciepłym .

            [ Dodano: Czw 31 Maj, 07 11:04 ]
            ale wydaje mi się że mam to równiez jak wciskam pedał dość zdecydowanie , ale nie "głęboko "
            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
            GVI 1.4TSI
            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

            Komentarz

            • greszczyn
              Elegance
              • 2005
              • 893
              • Nissan

              #7
              leszekmw - mam manuala , ale takie lekkie szarpniecia jak opisujesz , od czasu do czasu , sie zdażają , wrażenie dokładnie takie jakby ,przez ułamek sekundy , silnik nie dostawał paliwa. Na seryjnym programie to nie występowało , na ścipowanym :P już kilka razy , silnik sie przydławił .

              Komentarz

              • Bazyli76
                Rider
                • 2006
                • 487

                #8
                Dokładnie mam tak samo jak greszczyn, też mam manuala i efekty jak post wyżej

                Komentarz

                • leszekmw
                  RS
                  • 2005
                  • 5356

                  #9
                  czyli co to jest ?

                  ale i tak wydaje mi się że przed programem też to miałem :?
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz

                  • MiKruS
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7976

                    #10
                    To jest najprawdopodobniej to co pisalem.
                    Po programie pedal gazu jest wrazliwszy na jakies lekko niezdecydowane ruchy.

                    Niczym to nie grozi.

                    Mozna olać

                    [ Dodano: Czw 31 Maj, 07 15:47 ]
                    BTW: U mnie nawet na serii cos takiego wystepuje, z tym, ze bardziej na niedogrzanym silniku mi sie to zdarza, ale moze wlasnie dlatego, ze wtedy sie jedzie bardziej cipowato...
                    TDI 205PS

                    Komentarz

                    • Azazel
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 313
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      Ja podobnie jak Bazyli76, po zachipowaniu autka obserwuję od czasu do czasu szarpnięcie podczas przyspieszania. Przeważnie u mnie na zimnym silniku i przy łagodnym przyspieszaniu. Chyba nie ma sie co martwić
                      2006 - 2016 --> O1 1.9 TDI ASV: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24133
                      2016 --> O3 1.4 TSI: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95492

                      Komentarz

                      • hubik
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 77

                        #12
                        leszekmw, dokładnie to co opisujesz pojawiło się jakiś czas temu u mnie. Nie potrafię wymusić takiej sytuacji, ale samo z siebie dzieje się dość często.
                        Prawie zawsze w okolicach zmiany z 2 na 3.
                        Chętnie bym się dowiedział o co chodzi.

                        A z drugiej strony, czy zauważyliście wzrost spalania latem? W zimie paliła mi 7.4-7.7, na postoju pokazywało 0,5 l/h. Teraz srednie spalanie mam w okolicach 8, a na postoju przy upale dochodzi do 1,1 l/h. Ja rozumiem, że klima, ale we wszystkich poprzednich samochodach mimo wszystko miałem większe spalanie zimą niż latem... a diesel zimą powinien się przecież dłużej nagrzewać, a więc i więcej palić
                        DSG

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #13
                          hubik, tak właśnie jest - koło 2-3 . popytaj może w serwise u siebie. ja wczoraj rozmawiałem u nas to stwierdzono że skrzynia myśli o przełączaniu a potem rezygnuje , ale to jakoś do mnie nie trafia. spalanie z klimą na D i hamulcu też 1.1 , na N spada 2 setki. włąsnie rano znów nalałem pod koreczek i wyszło 7.1 z kalkulatora - 7.0 komputer na 2 z tym że teraz troszke lżejszą trasą troche pojeżdziłem , byłem w stolycy na dd :wink: , . ale poprzednio mi wyszło 7.0 też pod korek więc można by powiedzieć że koło 7 się kręci.

                          to co zauważyłem , choć nie jestem pewien - gdy jadę dynamicznie , tak żeby szóstka wskoczyła szybko , prędkościami 140 -160 spada mi spalanie - porównując do spokojnej jazdy ze spokojnym rozpędzaniem i prędkością 120- 140
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • tmw
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 122

                            #14
                            Zamieszczone przez greszczyn
                            Na seryjnym programie to nie występowało , na ścipowanym :P już kilka razy , silnik sie przydławił .
                            Zaslep EGR i potestuj.
                            PZDR
                            Tomek

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              #15
                              spytam jeszcze przy okazji - ile udało Wam sie nalać najwięcej do O2 gnojówki ? mi dziś Pan nalał 55.5 litra , ale nie pamietam czy nie było kiedyś więcej
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez leszekmw
                                ile udało Wam sie nalać najwięcej do O2 gnojówki ?
                                52,76L
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • greszczyn
                                  Elegance
                                  • 2005
                                  • 893
                                  • Nissan

                                  #17
                                  Zamieszczone przez leszekmw
                                  spytam jeszcze przy okazji - ile udało Wam sie nalać najwięcej do O2 gnojówki
                                  53,47

                                  Komentarz

                                  • oorsoo
                                    Ambiente
                                    • 2006
                                    • 197

                                    #18
                                    dzisiaj: 55,84 ale rekordowo miałem nieco ponad 56l.

                                    Komentarz

                                    • Jabar1975
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 3331

                                      #19
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      52,76L
                                      54,5 na orlenie - wiec sie nie liczy :diabelski_usmiech
                                      nasza droga: www.wpzs.pl

                                      Komentarz

                                      • hubik
                                        Drive
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 77

                                        #20
                                        Chciałbym wrócić na chwilę do tematu DSG.
                                        Otóż ostatnio dwukrotnie zdarzyło mi się, że silnik zgasł, co chyba wydaje się być niemożliwe w przypadku automatu?
                                        Oba przypadki były kilka chwil po uruchomieniu silnika - wyjeżdżałem z parkingu i zatrzymałem się, żeby włączyć się do ruchu. Skrzynia na D, noga na hamulcu, żadnego falowania obrotów - po prostu ciach i zgasł.
                                        Czy ktoś z Was tak miał?
                                        Być może jest to związane z tym dziwnym szarpnięciem w okolicach biegu 2-3, które ma też u siebie Leszek. Jeszcze tego nie badałem w ASO.
                                        Mam przejechane trochę ponad 13000 km.
                                        DSG

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          hubik, nigdy nic takiego co prawda mi się nie zdarzyło, ale raczej wiązałbym to z czymś innym niż skrzynia - paliwo, układ zasilania, cokolwiek....
                                          gdyby gasł ci np. dlatego, że skrzynia nie rozłącza, to chyba ewidentnie byłbys w stanie to wyczuć :roll:
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Z drugiej strony jest to mozliwe. Masz wlaczona klime i kompresor nie kompuje w momencie. Jak ruszasz, tzn gwaltownie zdejmiesz noge z hamulca i akurat pokryje sie z uruchomieniem sprezarki, a nie zdarzysz jeszcze dodac gazu to komputer moze zglupiec i nie zdarzy podniesc wolnych obrotow do gory.

                                            Chyba pozostaje tylko jezdzic dalej, bo jak fachowcy z ASO Skody zabiora sie za regulacje skrzyni DSG, to mozliwe ze juz nigdy nie bedzie chodzic jak nalezy :wink:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • gima
                                              Drive
                                              • 2005
                                              • 48

                                              #23
                                              Chyba kolega ma racje z ta klima bo wprawdzie moj nie gasnie ale w te upaly mial pare razy jakby chec, a dokladnie nie chcial za bardzo ruszyc tak jak by przez moment nie dostawal paliwa. Ja mam jeszcze jeden obiaw ktory jakby sie nasilil w upal a mianowicie okolo 22oo obrotow auto dostaje jakby naglego przyrostu momentu obrotowego co jest dosc mocno odczuwalne zwlaszcza na 2 i 3 biegu. Ale to moze byc sprawa modyfikacji softu......
                                              1,9 TDI Octavia II DSG

                                              Komentarz

                                              • hubik
                                                Drive
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 77

                                                #24
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                raczej wiązałbym to z czymś innym niż skrzynia - paliwo, układ zasilania, cokolwiek....
                                                mam nadzieje, ze paliwo odpada - w 99% tankuje na BP na Puławskiej przy dawnym Geancie, często Ultimate....

                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Masz wlaczona klime i kompresor nie kompuje w momencie. Jak ruszasz, tzn gwaltownie zdejmiesz noge z hamulca i akurat pokryje sie z uruchomieniem sprezarki, a nie zdarzysz jeszcze dodac gazu to komputer moze zglupiec i nie zdarzy podniesc wolnych obrotow do gory.
                                                Jak było za pierwszym razem nie pamiętam, ale ostatnio klima była akurat wyłączona... taki upał że jechałem z otwartymi wszystkimi oknami - najpierw wietrzę wnętrze, a dopiero później załączam klimę.

                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Chyba pozostaje tylko jezdzic dalej, bo jak fachowcy z ASO Skody zabiora sie za regulacje skrzyni DSG, to mozliwe ze juz nigdy nie bedzie chodzic jak nalezy :wink:
                                                Wizyty w ASO obawiam się najbardziej... zacznę może od Rowińskiego w Piasecznie, ale tam też zdarzały się niezłe wpadki.... :?

                                                Zamieszczone przez gima
                                                okolo 22oo obrotow auto dostaje jakby naglego przyrostu momentu obrotowego co jest dosc mocno odczuwalne zwlaszcza na 2 i 3 biegu
                                                Coś mi się zdaje, że to nie nagły przyrost momentu, tylko właśnie to szarpnięcie, o którym też była mowa... nie pamiętam jak w 1.9, ale w 2.0 BKD "nagły przyrost momentu" odczuwa się znacznie wcześniej. Samochód rwie do przodu a właśnie koło 2200-2400 jest to szarpnięcie.
                                                DSG

                                                Komentarz

                                                • gima
                                                  Drive
                                                  • 2005
                                                  • 48

                                                  #25
                                                  A moze kolega cos wiecej powiedziec o tym szarpnieciu w okolicach 2 tys obrotów a zwlaszcza co jest przyczyna?
                                                  1,9 TDI Octavia II DSG

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...