[O1] Zapocony intercooler w ALH

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Arek N
    Classic
    • 2008
    • 7

    [O1] Zapocony intercooler w ALH

    ja dopiero teraz odczytalem ten temat ops: ops: ops: w poniedzialek lexa pieniadze
    Octavia 1,6 AVU BFQ 102kM Run
  • GM
    Classic
    S_OCP Member
    • 2007
    • 4

    #2
    [O1] Zapocony intercooler w ALH

    Mam mokry intercooler do połowy czy to normalne czy wymieniać na nowy

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      GM, to jest normalne z odmy wydobywa sie trochę oparów oleju można zdemontować ic i go umyć w środku przed zamontowaniem dobrze wysuszyć jak jest szczelny to nie ma problemu

      Komentarz

      • Doba
        Rider
        S_OCP Member
        • 2007
        • 357
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        zależy czym mokry?
        najlepiej zdemontuj ic i cały układ dolotowy, ładnie wymyj , wyczyść , złóż i zobacz gdzie ma przecieki, bądź nieszczelność.
        MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

        Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


        # # # # # # # # # # #

        Moja O2
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

        Komentarz

        • GM
          Classic
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4

          #5
          Dzięki bardz w sobote biorę się do roboty dam znać jak poszło

          Komentarz

          • koja86
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 3178

            #6
            GM, jak nie wielki przebieg to szkoda czasu na robotę ale tak po 60kkm warto przeczyścić
            Takie zwykłe Ambiente

            Komentarz

            • GM
              Classic
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4

              #7
              Mam 118000 km

              Komentarz

              • Doba
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 357
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #8
                i nie zapomnij o EGRze bo tam będzie chyba najgorzej
                MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

                Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


                # # # # # # # # # # #

                Moja O2
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

                Komentarz

                • koja86
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 3178

                  #9
                  GM, koniecznie przeczysc i nie zapomnij o dolocie wraz z EGRem :wink:
                  Takie zwykłe Ambiente

                  Komentarz

                  • Octan
                    Rider
                    • 2006
                    • 653

                    #10
                    A ja mam pytanie czym i jak się myje IC żeby pozbyc się oleju ?

                    Komentarz

                    • dariuspolo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1168

                      #11
                      Octan, np:ON, benzyna, lub mieszanka tych obydwoch.
                      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                      Zuzycie paliwa

                      Komentarz

                      • bobasek
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 326

                        #12
                        Zamieszczone przez dariuspolo
                        ON, benzyna, lub mieszanka tych obydwoch
                        mam pewne doświadczenia z ON
                        myłem kiedyś cooler kolegi wymontowany z golfa IV, że był piątek popołudniu to kilka bronxów przy okazji zeszło i nie miał kto do sklepu podjechać po inne środki (czyt. odpowiednie)
                        po złożeniu wszystkiego do kupy i jazdach próbnych (nastepnego dnia) okazało sie że sprawna chłodnica bezczelnie się rozszczelniła, gumowa uszczelka międzyn rdzeniem a obudową opiła sie ropką i zaczęła puszczać tak cenne atmosfery do atmosfery

                        do mycia większości podzespołów i cześci z naszych wozidełek zalecam tylko i wyłącznie benzynę extrakcyjną obojętną dla większości stosowanych tworzyw, gumy itp.
                        doskonale odtłuszcza i co ważne b.szybko odparowuje nie powodując "wściekania sie silnika" (ok 6,5k rpm/min) jak to ma czasem miejsce po zamontowaniu intercoolerka nasiąkniętego ON czy zwykłą benzyną

                        uwaga
                        nie wolno stosować benzyny extrakcyjnej do mycia elementów zawierających silikon (np. oringów uszczelniajacych połączenia w układzie dolotowym czy uszczelek z silikonowym nadrukiem) poznać je można po innym niż czarny kolorku, zwykle są niebieskie, czerwone, pomarańczowe, żółte lub białe albo przeźroczyste
                        potraktowanie ich tym rozpuszczalnikem spowoduje że zwiększą swoje wymiary i za cholerę nie bedą pasować w przewidziane przez producenta miejsce

                        pozdrawiam
                        5,5l/100

                        Komentarz

                        • dariuspolo
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1168

                          #13
                          bobasek, przeciez normalnie w IC tez znajduje sie olej i nic nie rozpuszcza?
                          Druga sprawa jest ze nie nalezy go topic tylko umyc, jak narazie nigdy nie mialem takiego problemu.

                          Zamieszczone przez bobasek
                          po złożeniu wszystkiego do kupy i jazdach próbnych (nastepnego dnia) okazało sie że sprawna chłodnica bezczelnie się rozszczelniła, gumowa uszczelka międzyn rdzeniem a obudową opiła sie ropką i zaczęła puszczać tak cenne atmosfery do atmosfery
                          ...moze wyplukales syf ktory uszczelnial wadliwe juz wczesniej miejsce.
                          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                          Zuzycie paliwa

                          Komentarz

                          • koja86
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 3178

                            #14
                            dariuspolo, dokładnie ,


                            Zamieszczone przez bobasek
                            że był piątek popołudniu to kilka bronxów przy okazji zeszło
                            Przyczyna i skutek :lol:

                            Mnie osobiście po ropie jeszcze nic się nie rozszczelniło
                            Takie zwykłe Ambiente

                            Komentarz

                            • Octan
                              Rider
                              • 2006
                              • 653

                              #15
                              Koledzy mam jeszcze jedno pytanie.
                              Zeby wyjąć IC trzeba zdemontować zderzak czy wystarczy zdjąć zakole ?

                              Komentarz

                              • DGW
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 2330

                                #16
                                Zamieszczone przez Octan
                                Zeby wyjąć IC trzeba zdemontować zderzak
                                nie trzeba choć wygodniej się wtedy robi
                                NFPNorth-West
                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                ->
                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3773
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  nie trzeba demontowac zderzaka. Dostęp jest po zdjęciu plastikowego nadkola. Intercoler i przewody powietrzne myłem w benzynie ekstrakcyjnej.
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • Sev
                                    L&K
                                    • 2007
                                    • 1295

                                    #18
                                    A jeżeli jest zaolejony i z niego ostro kapie czasem nie jest dziurawy?
                                    Akurat tak jest w moim i chcę go wymienić na nowy.
                                    Czy możliwe jest że przy uderzeniu w wysoki krawężnik zderzakiem lub lekkim puknięciu czołowym kierownica powietrza mogła tak docisnąć IC że ten się rozszczelnił?

                                    Silnik co prawda benzynowy ale to i tak jeden czort
                                    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                    Komentarz

                                    • endryu
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 3773
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Sev
                                      Czy możliwe jest że przy uderzeniu w wysoki krawężnik zderzakiem lub lekkim puknięciu czołowym kierownica powietrza mogła tak docisnąć IC że ten się rozszczelnił?
                                      raczej nie. Przy prędkości ok. 120 km/h uderzyłem w lisa prawą stroną przedniego zderzaka. Zderzak popękał na wiele drobnych kawałków tak jak i kierownica powietrza. Intercoler, jego mocowanie i przewody powietrzne nie zostały naruszone.
                                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                      =================================================

                                      Komentarz

                                      • Sev
                                        L&K
                                        • 2007
                                        • 1295

                                        #20
                                        Odkręciłem kawałek nadkola i mój IC wygląda tak.

                                        Przy samej turbinie jest sucho, mokro od oleju jest przy przepustnicy. Czyżby rozszczelnienie IC i olej z odmy?

                                        Ostatnio, po wymianie na Mobil 1 5W50 kapanie z IC trochę ustało. Aczkolwiek mokry dalej jest.

                                        Jest to poważny powód do zmartwień? VAG rzuca błędem o zbyt ubogiej mieszance.
                                        6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                        Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                        Komentarz

                                        • endryu
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 3773
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #21
                                          najprościej i najtaniej zdemontować IC wraz z przewodami powietrznymi, umyć założyć na swoje miejsce, sprawdzić czystość odmy, obserwować zużycie oliwy i jeździć. Ta oliwa najczęściej wydobywa się z odmy w postaci mgiełki olejowej z gorącym powietrzem z odpowietrzenia skrzymi korbowej silnika.
                                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                          =================================================

                                          Komentarz

                                          • Ziomal
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 5841
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Sev, ale masz czysty IC , nie takie już widziałem , u mojego kumpla coś ciurkiem kapie :?
                                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                            Jest O1 1.6 BFQ

                                            Komentarz

                                            • Sev
                                              L&K
                                              • 2007
                                              • 1295

                                              #23
                                              A u mnie to nie? Też kapie, nieraz po powrocie z pracy jest plama oleju na ziemi. Co ciekawe ubywania oliwy nie uświadczyłem, no ale dopiero 2tys km od wymiany przejechałem więc trudno ocenić zużycie, no a auto ma ledwo 37tys km i siłą rzeczy zafajdany mocno nie może być.

                                              Wymyśliłem że zdemontuję go, zapodam kompresor na 1,2 bara i podłączę do IC z jednej strony i zatkam z drugiej, zanurzę w wodzie i zobaczę gdzie bulbulki będa pomykać :-)
                                              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                              Komentarz

                                              Pracuję...