1.9 TDI - prawidłowa eksploatacja

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Purchawa
    Admin
    S_OCP Member
    • 2004
    • 8007

    #26
    Najlepiej to pojechac na hamownie, wziac wykres i zobaczyc sobie gdzie jest optymalnie miedzy max momentem, a moca i wedlug tego jezdzic.
    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

    STOP ECO-TERRORISM!

    Komentarz

    • zeb
      Rider
      S_OCP Member
      • 2004
      • 415

      #27
      A po co wiecej krecic jak w tym przedziale masz najwiekszy moment ?
      PSJ to raczej jazda miedzy 1500, a 2000rpm.[/quote]

      Jak to po co?!? Żeby szybciej przyśpieszać :twisted:

      Komentarz

      • Purchawa
        Admin
        S_OCP Member
        • 2004
        • 8007

        #28
        Zamieszczone przez zeb
        Zamieszczone przez Purchawa
        A po co wiecej krecic jak w tym przedziale masz najwiekszy moment ?
        PSJ to raczej jazda miedzy 1500, a 2000rpm.
        Jak to po co?!? Żeby szybciej przyśpieszać :twisted:
        No tak, to oczywiste. Jak startuje z kims spod swiatel to krece i do czerwonego, ale my tu przeciez rozmawiamy o poprawnej codziennej eksploatacji, a nie jak strzelac ze sprzegla na 1/4 mili
        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

        STOP ECO-TERRORISM!

        Komentarz

        • Kinzi
          L&K
          • 2005
          • 1275
          • Superb III (3V3)

          #29
          Ja swoją OI 110-tką jeżdżę większość po trasach i zdaża sie tak, że dłuższy czas jadę 200/h gdzie obroty przekraczają 4tys. Wszystkich innych zasad staram się przestrzegać. To, że to nie najlepiej wiem, ale czy to jest zarzynanie?
          Octavia TDI

          Komentarz

          • Purchawa
            Admin
            S_OCP Member
            • 2004
            • 8007

            #30
            Zamieszczone przez Kinzi
            To, że to nie najlepiej wiem, ale czy to jest zarzynanie?
            Z tego co ja wiem, to niestety ale jest. Dlatego strasznie boleje nad brakiem 6-cio biegowej skrzyni, bo tez w trasie lubie miec dobra srednia
            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

            STOP ECO-TERRORISM!

            Komentarz

            • aras0184
              Ambiente
              • 2007
              • 156

              #31
              Koledzy, nasuwa mi się takie pytanko, czy turbinka załącza się /tzn. osiąga wysokie swoje obroty/ od obrotów silnika w granicach momentu maksymalnego czy także poniżej tych obrotów? A kolejne to to, czy nawet przy wolnym przyspieszaniu zawsze załącza się trubinka czy tylko przy mocnym "depnięciu"?
              Jestem nowym użytkownikiem dieselka, więc stąd moje pytania - może niezbyt roztropne


              Skodićku
              Skoda Octavia TourSport 1.9 TDi 74 kW

              CBćku
              President Harry II ASC + Midland ML-145

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #32
                Zamieszczone przez aras0184
                Koledzy, nasuwa mi się takie pytanko, czy turbinka załącza się /tzn. osiąga wysokie swoje obroty/ od obrotów silnika w granicach momentu maksymalnego czy także poniżej tych obrotów? A kolejne to to, czy nawet przy wolnym przyspieszaniu zawsze załącza się trubinka czy tylko przy mocnym "depnięciu"?
                Jestem nowym użytkownikiem dieselka, więc stąd moje pytania - może niezbyt roztropne
                no właśnie nie ma czegos takiego, że turbo się załącza czy wyłącza :?
                sprężarka pracuje cały czas, ze zmienną prędkością zależną od obrotów silnika.
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • djczas
                  RS
                  • 2005
                  • 9612

                  #33
                  aras0184, turbina działa cały czas sie kręci jak silnik pracuje w momencie obciążenia otwierają sie kierowniczki w turbinie diesla aby więcej powietrza na pompować i była efektywniejsza jej praca

                  Komentarz

                  • Mierzej
                    Drive
                    • 2007
                    • 82

                    #34
                    1. Nie rozgrzewac silnika na postaju!!! Wszystkich
                    2. Nie przciazac jak zimny i nie krecic TDI >2tys.
                    3. Nie serwisowac w ASO tylko w sprawdzonym warsztacie
                    4. Nie oszczedzac za bardzo przy wymianie czesc eksploatacyjnych
                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #35
                      Zamieszczone przez Mierzej
                      2. ... nie krecic TDI >2tys.
                      :shock:

                      no i głównie, to co powtarzane było już 1000x - nie wyłączać motoru gdy rozkręcona turbina :idea:
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • koozi
                        Classic
                        • 2008
                        • 4

                        #36
                        Witam

                        Mam takie pytanie. Jestem uzytkownikiem octavi (a bardziej moj ojciec) 1.9tdi 110km z 03 roku w wersji elegance

                        Dzisiaj tak mnie naszlo zeby zobaczyc jak tam pracuje silniczek, i przez przypadek cos niepokojacego zauwazylem w pracy turbosprezarki. Znaczy nie koniecznie nie pokojacego.
                        Pamietam jak odpalalismy kiedys octavie tez po krotkiej przejazdzce i krecac ja do +2tys rpm. sie ''zalaczala'' turbina (bylo slychac charakterystyczny swist). Dzisiaj zauwazylem ze turbina nie chciala wydobyc z siebie dzwieku, nawet otworzylem maske, i krecilem ja tak delikatnie by ja uslyszec.

                        Niestety, uslyszalem swistek ktory nie trwal nawet sekundy, i to nie za kazdym razem,
                        dodam iz tak np idac przez ulice wyjezdza passat, tez TDI i ta turbosprezarka pracuje takim milym dla ucha swistem na 1 biegu, u mnie w skodze, jedynie swistek i pozniej jedynie klekocik diesla (mimo, ze potem wkrecalem dalej +3tys obrotow). No i nie za kazdym razem, tak jak by to skodzie sie podobalo kiedy ma zapiszczcec :roll: Wiem ze to co napisalem brzmi troche banalnie ale nie wiedzialem jak inaczej to napisac.
                        Chcialbym, zebyscie sami opowiedzieli co wiecie.

                        No i dodam ze Skoda i VW to niby to samo, wiec co za roznica? ze ta turbina jest glosniejsza a ta cizsza? Albo poprostu cos jest zepsute...

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #37
                          jak cisza to chyba dobrze, no nie :?: :lol:
                          poza tym świst możesz usłyszeć pod obciążeniem :idea:
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Ziomal
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 5841
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez szkoda
                            jak cisza to chyba dobrze, no nie
                            Ja tam lubię swojego świstuna :szeroki_usmiech


                            Zamieszczone przez szkoda
                            poza tym świst możesz usłyszeć pod obciążeniem
                            dokładnie , wtedy usyszysz w jakiej partii obrotów będzie świszczeć , ja mam znajomych którzy mają TDI a nie świszczy nic im ale jeździ :szeroki_usmiech
                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                            Jest O1 1.6 BFQ

                            Komentarz

                            • koozi
                              Classic
                              • 2008
                              • 4

                              #39
                              No mi sie wydawalo ze jak swista to jest ok Pozatym uwielbiam ten dzwiek i wydalo mi sie to dziwne ze nie swista.

                              Ale co znaczy ''pod obciazeniem''? Jak bardziej dociaze skode w kg to znaczy ze bedzie turbina swistac glosniej? :lol:

                              No i martwi mnie jednak, ze w miejscu czasami turbiny w ogole nie slychac, a bylo ja slychac, przynajmniej troszke :?

                              Komentarz

                              • Ziomal
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 5841
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez koozi
                                Ale co znaczy ''pod obciazeniem''?
                                W ruchu.
                                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                Jest O1 1.6 BFQ

                                Komentarz

                                • Klauzero
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 575

                                  #41
                                  koozi, moim skromnym zdaniem, jeśli auto w miarę dynamicznie przyśpiesza (bez chipa zbiera się poniżej 12 sek do 100 kmh/h), silnik żwawo reaguje w granicach max momentu obrotowego (ok 1900 rpm), to wsłuchiwanie się w świst turbiny i ocenę czy jest to dźwięk bardziej VW, czy Skoda pozostawiłbym melomanom
                                  Gdyby, któryś z powyższych punktów nie został spełniony, to wtedy można mówić o problemie natury technicznej... w każdym razie nie akustycznej.

                                  Sprawdź auto w trasie, zmierz czas sprintu i wszystko będzie jasne.
                                  Mądry Polak po ©kodzie...

                                  Komentarz

                                  • koozi
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 4

                                    #42
                                    No przy najblizszej okazji wyprobuje go sam na sprincie, tak czy owak dziekuje za rady jestem teraz spokojniejszy.

                                    A jeszcze taka rzecz.. Jesli zepsuje sie ewentualnie turbosprezarka, to jakie moge miec odczucia procz spadku mocy? Ktos mi mowil ze, silnik nie pracuje rowno na obrotach, temperatura sie zwieksza? Mogl by ktos napisac jak mniej wiecej to wyglada po zknoceniu sie turbiny, tak dla zaspokojenia ciekawosci

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #43
                                      jak padnie turbina to najprawdopodobniej nie będziesz mógł kontynuować jazdy :szeroki_usmiech
                                      a jeżeli złapiesz notlauf to ewidentnego spadku mocy nie da się nie zauwazyć :szeroki_usmiech
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • Ziomal
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 5841
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #44
                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        jeżeli złapiesz notlauf to ewidentnego spadku mocy nie da się nie zauwazyć
                                        chyba że ktoś uprawia PSJ to nie zauważy :diabelski_usmiech
                                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                        Jest O1 1.6 BFQ

                                        Komentarz

                                        • Klauzero
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 575

                                          #45
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          jak padnie turbina to najprawdopodobniej nie będziesz mógł kontynuować jazdy :szeroki_usmiech
                                          No właśnie, odpukać nie mam doświadczenia w tym temacie, ale zastanawiam się, czy wtedy nie zrobi się SDI i jakoś na pół gwizdka to nie pójdzie. Zdaję sobie sprawę, że zależy to od stopnia uszkodzenia suszarki, bo taka lejąca olejem zapewne nie wróży nic dobrego.
                                          Mądry Polak po ©kodzie...

                                          Komentarz

                                          • koozi
                                            Classic
                                            • 2008
                                            • 4

                                            #46
                                            Witam, wiec sprawdzilem autko na prostej drodze i wszystko wyglada wporzadku, co rozwialo moje watpliwosci Tak czy owak, dziekuje za zrozumialosc i pomoc wszystkim

                                            Komentarz

                                            • turbojajko
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 168

                                              #47
                                              Chyba troche odeszliscie od tematu z ta turbawkom :roll:
                                              To ma byc chyba prawidlowa eksl. TDI. :wink:

                                              Bo ja wlasciwie to tez mam swojego pierwszego disela i wszystko jest dla mnie nowe.
                                              Napiszcie cos o dodatkach ,ktore nalezy dolewac jak temp . spadnie ponizej 0 C.
                                              JAkie firmy polecacie i na co zworocic uwage przy zakupie takiego specyfiku.
                                              Slyszalem ,ze niektorzy leja na zime do baku jeszcze benzyne, ale nie wydaje mi sie to zbyt blyskotliwym pomyslem. :lol:
                                              miauuuuuuuuuuu!
                                              O1 SLX

                                              Komentarz

                                              • loru
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 4286
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #48
                                                turbojajko,
                                                Zamieszczone przez turbojajko
                                                Napiszcie cos o dodatkach ,ktore nalezy dolewac jak temp . spadnie ponizej 0 C
                                                poczytaj





                                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                Komentarz

                                                • natash
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2599

                                                  #49
                                                  Ciekawy temat znalazłem. To jak to jest bo jest mętlik w głowie?

                                                  Zimny silnik, ciągnę do 2500obr, póki nie osiągnie 90C na blacie, potem jeszcze 2-4km zanim przekroczę 2500obr, przeważnie zmieniam biegi przy 3000obr. W czasie jazdy staram się trzymać obr na granicy 1900-2000 czy to zimny czy już rozgrzany. Co z turbiną, ze zmienną geometrią jedni mówią gonić, drudzy nie . Po wymianie na nówkę, starałem się raz dziennie pociągnąć do 4000-4500, ale czytam, że to niema sensu, lepiej raz w miesiącu na trasie pojechać parę minut w granicach 4000 obrotów, to jak to jest, żeby nie zapiec i zajechać nowej turbiny?

                                                  Komentarz

                                                  • dragster
                                                    Elegance
                                                    • 2009
                                                    • 895
                                                    • Honda

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez natash
                                                    dziennie pociągnąć do 4000-4500, ale czytam, że to niema sensu, lepiej raz w miesiącu na trasie pojechać parę minut w granicach 4000 obrotów, to jak to jest, żeby nie zapiec i zajechać nowej turbiny?
                                                    jedno i drugie
                                                    Silnik R18A2.
                                                    http://www.dadrl.org.uk
                                                    http://www.lightmare.org

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...